| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må lige få lånt et par længder af det også....mit anlæg hælder ikke til den varme side,så jeg ved ikke om det måske bliver for lyst i toppen. Men det er da jo kun én måde at finde ud af dét på.......tak for input. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv "blue jeans " white....det er godt,men om det
er noget for dig???? 
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xindak sc-01 er mit byd.
kan også købes hos av-connection
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
vdh magnum vil jeg ikke betragte at være lys i klangen, spiller med rigtig stort lydbillede, masser af krop, men jeg vil ikke sige at det volsom luftig i toppen, du kunnne måske låne et.
Chord odyssey har rimelig meget luft i toppen, men klangen vil jeg betragte som at være neutral. Der er rigtig gode handler at gøre på www.ebay.co.uk , der er at stort udvalg af brugt chord kabel i england. Hvis du finder et odyssey 4, så kan det også termineres som singel wire, det var faktisk sådan et kabel jeg selv startede med da chord skulle prøves. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dmskay Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv brugt dali silver wave på denon/ikon, syntes det blev for skingert på toppen.
købte så vdh magnum hybrid, så kom der meget mere hul igennem, kablet er mere til den varme side end dali silver wave ........... mener jeg
__________________ Denon 4306.Lyngdorf sda 2175, Denon 2930. B&W cm9. Ikonvokal 2. Concept 1.B&W 610 Sonos system. Sony HHD 720. Arcam rDac. Nad c165BEE
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay ....Tror sgu det bliver Vdh Magnum hybrid,det er jo bare lige en tur i hifi klubben.
Ellers skulle det nok være xindak sc-01 eller Chord odessey 2 som i også forslår.Men det er sgu lidt langt at køre efter hvis jeg bare skal låne og aflevere igen.
Lige noget sidste input om hvordan de 2 kabler spiller i forhold til Vdh´n inden jeg bestemmer mig? __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
|
Okay ....Tror sgu det bliver Vdh Magnum hybrid,det er jo bare lige en tur i hifi klubben.
Ellers skulle det nok være xindak sc-01 eller Chord odessey 2 som i også forslår.Men det er sgu lidt langt at køre efter hvis jeg bare skal låne og aflevere igen.
Lige noget sidste input om hvordan de 2 kabler spiller i forhold til Vdh´n inden jeg bestemmer mig?
|
|
|
Jeg har for nylig skiftet fra VdH Cs-122 til Xindak SC-01.
VdH er et godt godt kabel som er meget naturligt og har en smule varm klang.
Xindak er noget mørkere i klangen.
Bassen går dybt i begge kabler. Den er mere fremtrædende i Xindak, hvorimod den virker en smule tørrere i VdH. I mellemtonen og diskanten er Xindak varmere, dog uden at det virker lukket eller dynamik-dræbende. Det giver dog lidt ekstra glød til stemmer.
De er begge gode kabler, og det kommer an på hvor/hvad de sættes til hvilket der er bedst.
Hos mig er Xindak det bedste da det giver den varme klang jeg lige mangler, da mit anlæg ellers bliver for analytisk og lyst-spillende. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak thuekay
Det lyder som om at det er vdh af de 2 jeg skal vælge..........kan godt lide en gó saftig bund men elsker også når en akustisk guitar rigtig kan få lov at ringe ud og kan høre anslagene på strengene osv. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at lån et magnum, det er et noget andet kabel en cs-122. vdh cleartrack termineret som singel wire burde du også overveje(samme som 2 sæt clearwater paralel). Jeg har selv haft cs-122, the magnum hybrid, the inspiration hybrid og the revelation hybrid, de er alle noget forskellige, med hver deres styrker og svagheder.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Nu jeg haft Vdh magnum hybrid på prøve i 2 dage........jeg er lidt skuffet må jeg sige.
Der er en gó dyb bund i kablet men så er det også sagt!! Der er slet ikke den åbne og luftige top som jeg søger......ingen smæk i lille-stommerne og bækkenerne lyder lidt som om de konstant "køre med håndbremsen trukket". Mit gamle Dali silverwave spiller røven ud af bukserne på det kabel.
Lånte også et Tara labs Helix 6 kabel,men det er da helt forfærdeligt....hvis man kunne få et "Loudness-kabel" så ville det være dét kabel......nærmest bare en gang bas-diskant suppe.
.....hva med Nordost Flatline Gold MkII, er der nogen der ved hvordan det spiller?......eller er der nogle bedre forslag?
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej carcass
det er lidt til den mørke side men der mangler ikke noget... var meget glad for mit eget da jeg spillede på det
mvh
|
|
|
Den mørke lyd kommer nok på grund af de gamle barnevogne, cykelstel og vandrør som sandsynligvis er vigtig en del af legeringen..!

Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
vdh magnum vil jeg ikke betragte at være lys i klangen, spiller med rigtig stort lydbillede, masser af krop, men jeg vil ikke sige at det volsom luftig i toppen, du kunnne måske låne et.
Chord odyssey har rimelig meget luft i toppen, men klangen vil jeg betragte som at være neutral. Der er rigtig gode handler at gøre på www.ebay.co.uk , der er at stort udvalg af brugt chord kabel i england. Hvis du finder et odyssey 4, så kan det også termineres som singel wire, det var faktisk sådan et kabel jeg selv startede med da chord skulle prøves.
|
|
|
Hej Dan a.
Sådan som du beskriver Chord Odyssey lyder det som om at det er lidt mere mig,end Vdh ér.Kunne du måske fortælle lidt mere,Chord vs Vdh om soundstage osv?
Kan se i din signature at du har Epic Twin,hvordan er det kabel?
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
john m Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver solgt på hele ruller af 100 meter pr. rulle.....det er måske lige rigligt  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flatline gold skal du holde langt fra, prøvede for kort tid siden lige at skifte fra Supra 3.4s til Flatline som lå i skuffen. Der forsvandt på noget musik instrumenter fra lydbilledet.........Supra 3.4s til 100.- super åbent med god bund og alle instrumenter er tilstede, og du får alle udklingninger m.m.med(hører en del jazz bla.)
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
dan a. skrev:
|
Chord odyssey har rimelig meget luft i toppen, men klangen vil jeg betragte som at være neutral. Der er rigtig gode handler at gøre på www.ebay.co.uk , der er at stort udvalg af brugt chord kabel i england. Hvis du finder et odyssey 4, så kan det også termineres som singel wire, det var faktisk sådan et kabel jeg selv startede med da chord skulle prøves.
|
|
|
Hej Dan a.
Sådan som du beskriver Chord Odyssey lyder det som om at det er lidt mere mig,end Vdh ér.Kunne du måske fortælle lidt mere,Chord vs Vdh om soundstage osv?
Kan se i din signature at du har Epic Twin,hvordan er det kabel?
|
|
|
Ja,de lyde ikke lige frem end, man kan sige at vdh går efter den behagelige/afslappende lyd, hvor chord er mer pågående. Jeg har både chord odyssey og epic, de er begge neutral i klangen, så er udstyret det skal bruges på lidt til den lyse side, så er det nok ikke et godt valg. odyssey lever et rimeligt stort lydbilled med let fokus på øvre mellemtone, lidt "in your face" lyd, sådan lidt nordost agtig, dog lidt runder lyd. Epic lyder på samme måde, men skærmen gør at der er en anelse mere luft mellem instrumenterne/sangeren, flere små detaljer kommer med, baggrunden virker mørker og så den vigtigste forskæld, epic virke hurtiger, instrumenter nærmest popper ud højtalerne. Begge kabler skal tilspills, vi snakker 100-120 timer før der virkelig begynder at ske noget. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
Det bliver solgt på hele ruller af 100 meter pr. rulle.....det er måske lige rigligt |
|
|
Neeej! ikke helt sån' det skaffes..., hifiklubben kan hente det hjem på bestilling i meter pris på 150,- pr. løbende meter __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
|
Flatline gold skal du holde langt fra, prøvede for kort tid siden lige at skifte fra Supra 3.4s til Flatline som lå i skuffen. Der forsvandt på noget musik instrumenter fra lydbilledet.........Supra 3.4s til 100.- super åbent med god bund og alle instrumenter er tilstede, og du får alle udklingninger m.m.med(hører en del jazz bla.) |
|
|
Okay,så vil jeg ikke købe det ihvertfald......det er vist heller ikke sølvbelagt.Måske det er Supra jeg skulle prøve så......totalt jungle dét her  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |