| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
l**te Hi-fi!!! Hvorfor kan det ikke bare spille ordentligt? ......også kaldet Hi-Fi feber |
|
|
Det ville være dejligt hvis det bare spillede 100%, men... Der er jo en årsag til at der findes så mange forskellige apparater, højttalere, kabler, osv. Ikke kun har vi hver især vores egen smag, det udstyr vi i forvejen har bestemmer også hvordan vi oplever den nye komponent der erstatter noget andet.
Beret endelig videre om hvordan kablet virker hos dig. Jeg skal snart skifte højttalerkabel, når jeg får monoblokke, og Epic er et af de kabler jeg har mest øje på.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep,jeg giver lige nogle opdateringer når det bliver aktuelt.
....kører også konsekvent tv´et over anlæget nu når jeg ser fjernsyn,for at få nogle timer på kablerne. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej carcass
Jeg har da 2 sæt MIT, som jeg evt kan kigge forbi med, hvis det har interesse?
(Og alt efter hvor du nu bor...) så kan du da høre dem og jeg kan høre et Cayin setup.
PM mig, så finder vi ud af noget.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Gainsbourg Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carcass
Både Cayin og dine Dynaudio focus 220 er fantastiske produkter. Jeg har ved flere lejligheder lyttet til både Cayin og Dynaudio dog ikke i sammenspil. Umiddelbart vil jeg vurdere "klang-balancen" i begge produkter til at være "Neutral". Derfor ville det måske være optimalt med kabler der kunne bibringe lidt varme og fylde til dit anlæg . Chord er et ganske fortrinligt kabel men må dog også betragtes som værende neutralt ( med de styrker og svagheder dette afstedkommer). Foreslag til lidt varmere lydende kabler kunne f.eks. være Audioquest,Vdh,Xindaks og Mit. Det var ihvertfald et par stykker til at starte med. Hvad er dit budget ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gainsbourg skrev:
|
Hej Carcass
Både Cayin og dine Dynaudio focus 220 er fantastiske produkter. Jeg har ved flere lejligheder lyttet til både Cayin og Dynaudio dog ikke i sammenspil. Umiddelbart vil jeg vurdere "klang-balancen" i begge produkter til at være "Neutral". Derfor ville det måske være optimalt med kabler der kunne bibringe lidt varme og fylde til dit anlæg . Chord er et ganske fortrinligt kabel men må dog også betragtes som værende neutralt ( med de styrker og svagheder dette afstedkommer). Foreslag til lidt varmere lydende kabler kunne f.eks. være Audioquest,Vdh,Xindaks og Mit. Det var ihvertfald et par stykker til at starte med. Hvad er dit budget ?
mvh |
|
|
Nu har jeg jo lige købt chord og dem tror jeg at jeg vil af med igen,ved ikke lige hvordan forhandleren har det med at tage ht-kabel tilbage da det jo er klippet af i længder,ellers vil jeg sælge det herinde på ksb.........men et par tusinde kroner er nok det som jeg vil bruge. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gainsbourg skrev:
|
Hej Carcass
mvh |
|
|
....og velkommen til forummet foresten  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle ha' taget mit råd vedr. VdH SCS-12 ..., det er et nær perfekt kabel som næsten uændret har været på markedet i små 20 år..., og hvorfor så det ?
Fordi kablers kvalitet er bestemt at kobber renhed og mht. SCS-12 også det sølv som kobberet er coated med's renhed...ydermere er det et spøgsmål om hvad der bliver brugt som isolator
Mht. at kabler skal tilspilles 
neeej! det er den anden vej rundt det er brugeren som vænner sig til lyden af et givent kable 
Du er helt inde på det rigtige ved at det er det umiddelbare indtryk, som fortæller dig om det er det kable som du kan lide sounden af  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
Du skulle ha' taget mit råd vedr. VdH SCS-12 ..., det er et nær perfekt kabel som næsten uændret har været på markedet i små 20 år..., og hvorfor så det ?
Fordi kablers kvalitet er bestemt at kobber renhed og mht. SCS-12 også det sølv som kobberet er coated med's renhed...ydermere er det et spøgsmål om hvad der bliver brugt som isolator
Mht. at kabler skal tilspilles 
neeej! det er den anden vej rundt det er brugeren som vænner sig til lyden af et givent kable 
Du er helt inde på det rigtige ved at det er det umiddelbare indtryk, som fortæller dig om det er det kable som du kan lide sounden af  |
|
|
tror ikke man kan finde et scs-12 for 2000 kr også selv om det er 20 år gammelt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettelse, jeg tænkte på scs-2, kender faktisk ikke priserne på scs-12.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev prisen på SCS-12 i mit første indlæg i denne tråd  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke helt på det der med tilspilning...jeg tror bare at det er fordi man vender sig til lyden,man TROR den ændre sig.............
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop! 
Viden om menneskets fysiske hørelse samt den term som er betegnet "psykoakustik" , har i blindtest vist at menneskets hjerne er i stand til at adaptere til en given "støjkilde" , og på den måde udelukke denne (og faktisk flere på en gang) udefra kommende akustiske "stress" faktor(er) __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kortsagt kan vi ikke lide "sounden" af et givent stereo,
så vil et menneske med overskud tilpasse sin indre "equalizer" til at lytte på selve musikken  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det fordi vi vender os til lyden, så lad os da alle bruge noget billigt nkt kabel, den lyd vender vi os også til  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det drejer sig om man finder netop det kabel der passer til ens lydfilisofi og selvfølgelig ens anlæg... og ikke om tilspilning af kabel... uanset om det er HT eller signal kabel...har selv prøvet det med noget nordost og xindak over en længere periode og helt ærlig har jeg ikke kunne høre en forskel på " tilspining " af de kabler.. men har derimod kunne sige med det samme om jeg kunne lide dem eller ej.... så det med tilspilning er jeg meget skeptisk over og mener man med det samme kan sige nej eller ja til et kabel og ikke vente op til 100 timer eller mere....
mvh
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg lige foreslå Dnm Reson, efter hvad du fortæller kunne det sagtens være hvad du er ude efter. Det er meget velopløst MEN ingen, absolut
ingen, skarphed i diskanten. Det har dog ikke nogen voldsom bund, men den er meget meget velopløst. Mener det ligger omkring 110 kr meteren,
så du bliver ikke ruineret. Den hårdhed du oplever, kan sagtens være sølvet i Epic, efterhånden hælder jeg altså til at sølv skal holdes væk fra
anlæg, selvom jeg selv er blevet anbefalet Epic af mange.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu skal man jo lige passe på ikke at "ødelægge" signalet mere end nødvendigt 
Hvis man "står" med et godt "rent" signal, er der jo ingen grund til at føre det videre med en skodforbindelse... Gamle søm f.eks...
Så er det så bare op til den enkelte, at finde ud af hvad der er "godt nok" til at videreføre udgangssignalet 
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
jeg tror det drejer sig om man finder netop det kabel der passer til ens lydfilisofi og selvfølgelig ens anlæg... og ikke om tilspilning af kabel... uanset om det er HT eller signal kabel...har selv prøvet det med noget nordost og xindak over en længere periode og helt ærlig har jeg ikke kunne høre en forskel på " tilspining " af de kabler.. men har derimod kunne sige med det samme om jeg kunne lide dem eller ej.... så det med tilspilning er jeg meget skeptisk over og mener man med det samme kan sige nej eller ja til et kabel og ikke vente op til 100 timer eller mere....
mvh |
|
|
Jeg tror at du har fulstændig ret John......er totalt enig  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva så carcass hva vil du så prøve nu da chord ikke lige er dig... det er jo en ren jungel at komme igennem hvor man hurtig kan lave mange fejlkøb.... hvis man ikke har mulighed for at høre og prøve det på ens eget grej......
mvh
|
| Til top |
|
| |