| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter.....lige en lille update.
Sendte Chord kablerne tilbage til Uk da de gik med til at refunderer pengene selvom det jo er kabel som er klippet af i bestemt længde...........så det er jo dejligt.
Nu venter jeg bare på at pengene skal gå ind på min konto igen,så jeg kan komme videre i min søgen
Overvejer kraftigt noget Audioquest eller Xindak.................så nu jeg må hellere finde "lånekortet" frem denne gang __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Gainsbourg Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carcass
Er glad for at høre, at du forholdvis problemfrit slap af med Chord kablerne Erfaringen må være, at du bør undgå sølv kabler. Jeg har tidligere bidraget med nogle indlæg til din tråd, har just observeret at der er et par Audioquest Rocket 44 kabler til salg på ksb, godt nok i bi-wire,ved ikke om du har mulighed for dette på dine højttalere ? men de kan også termineres til single-wire. Jeg formoder ud fra dine tidligere indlæg, at du stadigvæk søger et kabel der kan bibringe noget varme og fylde til dit setup.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej carcass
prøv at kontakte kurt der har now in stereo i kolding på nr 20849427 jeg er helt sikker på han kan hjælpe dig med et sæt xindak kabel... jeg vil næsten tro det kabel er noget for dig... har som skrevet tidligere kørt med i en periode.... super kabel..
kurt fra now in stereo er altid super behjælpsom
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gainsbourg skrev:
|
Hej Carcass
Er glad for at høre, at du forholdvis problemfrit slap af med Chord kablerne Erfaringen må være, at du bør undgå sølv kabler. Jeg har tidligere bidraget med nogle indlæg til din tråd, har just observeret at der er et par Audioquest Rocket 44 kabler til salg på ksb, godt nok i bi-wire,ved ikke om du har mulighed for dette på dine højttalere ? men de kan også termineres til single-wire. Jeg formoder ud fra dine tidligere indlæg, at du stadigvæk søger et kabel der kan bibringe noget varme og fylde til dit setup.
Mvh |
|
|
Jeg har nummert tykker, AQ Rocketfeller 72v DBS, bestemt ikke dumt, om det bliver mit endelige valg ved jeg ikke, der er lige noget med afkobling og strøm jeg skal ha på plads først inden beslutningen bliver taget. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gainsbourg skrev:
|
Hej Carcass
Mvh
|
|
|
Hej.
Ja jeg leder stadig ......jeg tror ikke jeg vil købe de der AQ rocket 44 før jeg har lyttet til dem,så jeg tager snart en tur i Tape connection og låner en pose blandet med hjem. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej carcass
prøv at kontakte kurt der har now in stereo i kolding på nr 20849427 jeg er helt sikker på han kan hjælpe dig med et sæt xindak kabel... jeg vil næsten tro det kabel er noget for dig... har som skrevet tidligere kørt med i en periode.... super kabel..
kurt fra now in stereo er altid super behjælpsom
mvh john
|
|
|
Hej John.
Det lyder som om at det må blive 2. del af min plan __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et AQ CV-6 2 x 2,5m liggende du gerne må låne hvis det var noget.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dan a.
Mange tak for tilbudet men ellers tak,jeg kan se at TP ikke har den model og at den heller ikke er på AQ´s hjemmeside,så jeg kan ikke rigtigt få fat i sådan et kabel hvis jeg nu forelskede mig i det......så vil jeg hellere ikke vide hvordan det lyder __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg synes ihvertfald du skal gi den en chance tror ikke du bliver skuffet 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AQ og Xindak er 100% det som som jeg skal há lyttet til nu.......er godt nok lidt bange for at de ikke kan møde de krav jeg har til detaljer....eller? __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kender jeg ikke audioquest alt for godt men har som skrevet selv en overgang kørt med xindak og jeg manglede ikke noget... det er selvfølgelig svært at råde dig 100 % da jeg ikke kende dig og dit lydideal 100%.. men hos mig havde xindak dyb bas ingen hårdhed i lyden nærmere blød og varm dog uden at være kedelig....
jeg skiftede fordi jeg fandt et kabel der kunne det samme bare meget meget bedre.... her hos mig 
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John,
Hvilket Xindak kabel brugte du?
/Dranov __________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. VDH kabler så lyder de forskelligt mener seriøst at du skal kigge på SCS serien fra 12 og nedefter om du ønsker en bedre opløsning.Det var også det som en anden også anbefalede.
Glem Clearwater og de andre kulkabler fra VDH.
Det er sikkert ikke det kabel som HIFI Klubben har hjemme og det burde de ændre på SCS12 burde de have på lager.
Nogen anbefaler at sno det for bedre elektrisk funktion, dog uden at bøje det for meget, da det ikke anbefales.Også godt til intern kabel i højtaleren dog er det lidt stivt at arbejde med. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var det relative billige fs0.5
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Ang. VDH kabler så lyder de forskelligt mener seriøst at du skal kigge på SCS serien fra 12 og nedefter om du ønsker en bedre opløsning.Det var også det som en anden også anbefalede.
Glem Clearwater og de andre kulkabler fra VDH.
Det er sikkert ikke det kabel som HIFI Klubben har hjemme og det burde de ændre på SCS12 burde de have på lager.
Nogen anbefaler at sno det for bedre elektrisk funktion, dog uden at bøje det for meget, da det ikke anbefales.Også godt til intern kabel i højtaleren dog er det lidt stivt at arbejde med. |
|
|
En lille rettelse, clearwater er uden kul "hybrid", vil dog ikke udtale mig omkring scs kablernes kvaliteter, da jeg ikke har hørt dem. Vedr. snogning af enkelt leder så anbefaler vdh 5 snogninger pr. meter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
| AQ og Xindak er 100% det som som jeg skal há lyttet til nu.......er godt nok lidt bange for at de ikke kan møde de krav jeg har til detaljer....eller? |
|
|
AQ kablerne lever et lydbillede som er knap så højt som sølv baseret kabler fra andre fabrikanter, men det betyder ikke at det mangler detaljer, blot at toppen er knap så pågående. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
.......damn!!! Jeg er bare nødt til at låne nogle kabler......det er jo så forskelligt hvilket anlæg de spiller på ....mht. lyden.
Nu må Futureshop i UK også snart få refunderet de knaster __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stadig nogle ældgamle Taralabs RSC. Decade GenII. højtaler & signal kabler. 
Har til dato ikke hørt noget der er økonomisk overkommeligt på den forkerte side af en større lotto gevinst og der lyder så meget bedre at jeg ku drømme om at smide penge efter det.
Et super godt kabel er det stadig efter mange år,og 99% af alle nye kabler er sgu gammel vin på nye flasker! eller blot nye måder at vikle og spinde og behandle det kobber på der ikke nødvendigvis betyder revolution.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej carcass
har du fundet et HT kabel eller hva... og hva blev det til hvis du har fundet et
mvh john
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv været på jagt efter et kabel der kunne rette op på mit noget lyse og analytiske set-up. Er indtil videre endt med at låne et Kimber 4PR af en
af mine venner. Det gav en STOR forskel. Mere bas og varmere lyd generelt. Kablet fikser dog ikke at dårlige indspilninger stadig blive nådesløst
afsløret af Thule forstærkeren.
/Dranov
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |