| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej carcass
har du fundet et HT kabel eller hva... og hva blev det til hvis du har fundet et
mvh john
|
|
|
Hej John.Nej jeg har ikke købt noget som helst endnu,men er ret sikker på at det bliver noget Audioquest eller noget Xindak.....tror at kobber er vejen frem for mig og mit anlæg
Tænker også lidt på et nyt signal kabel til cdafspilleren,for når jeg hører musik over Pc`n er det ikke helt så irreterende,så tænker lidt på at skrotte mit "The Wave" kabel.....var det ikke også dig der havde haft problemer med Wave-kablet?
Skal snart i Tape-connection i Århus.....konen vil gerne i Ikea så jeg venter lige med at tage derover til en dag hvor hun også kan __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
john pedersen skrev:
|
hej carcass
har du fundet et HT kabel eller hva... og hva blev det til hvis du har fundet et
mvh john
|
|
|
Hej John.Nej jeg har ikke købt noget som helst endnu,men er ret sikker på at det bliver noget Audioquest eller noget Xindak.....tror at kobber er vejen frem for mig og mit anlæg
Tænker også lidt på et nyt signal kabel til cdafspilleren,for når jeg hører musik over Pc`n er det ikke helt så irreterende,så tænker lidt på at skrotte mit "The Wave" kabel.....var det ikke også dig der havde haft problemer med Wave-kablet?
Skal snart i Tape-connection i Århus.....konen vil gerne i Ikea så jeg venter lige med at tage derover til en dag hvor hun også kan
|
|
|
hvilket kabel bruger du mellem pc og forstærker ? har du prøvet dette kabel mellem cd og forstærker.
ps. trafiken omkring ikea i weekenden er ret træls, kom tideligt så er det til at ha med at gøre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
carcass skrev:
john pedersen skrev:
|
hej carcass
mvh john
|
|
|
Skal snart i Tape-connection i Århus.....konen vil gerne i Ikea så jeg venter lige med at tage derover til en dag hvor hun også kan
|
|
|
hvilket kabel bruger du mellem pc og forstærker ? har du prøvet dette kabel mellem cd og forstærker.
ps. trafiken omkring ikea i weekenden er ret træls, kom tideligt så er det til at ha med at gøre.
|
|
|
Hej Dan a.
Kablet jeg bruger mellem PC og forstærker er bare en 5 meter lang lakrids-snørre...... det er bare ligsom om min cdafspiller fortjener lidt bedre __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
.......tror sgu at det er fordi lakridsen er af kobber,så jeg må hellere få lånt mig noget AQ eller Xindak. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv lige lakrids kablet på cd-afspilleren først, hvis du syntes det 5m sæt lyder bedere, så er der god grund til at expermentere med andre signal kabler
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet det og det hjælper også lidt.....men men men på bekostning af en masse andet,der kommer lidt mere bund i men detaljer og 3D-feel forsvinder fuldstændig..........så jeg tror sgu at jeg køber nye slanger til hele anlæget,enten AQ eller Xindak... nok,måske,højst sandsynligt  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær opmærksom på at dårlig afkobling/ mange vibrationer samt en stresset strøforsyning kan give harsk/let forvræng i lyden, der er selvfølgelig også den mulighed at din forventninger til hvad din cd-afspiller måske ikke kan indfries.
Jeg har ikke hørt the wave, men generalt set vil jeg betragte vdh kabler som at være meget ørevenlig hvor der ikke rigtig er noget der får lov at stikke af, hybrid konstruktionerne syntes jeg bliver for afrundene i toppen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej carcass
jo jeg havde the wave på et tidspunkt... det lød sgu ikke godt... det var slet ikke let flydende i lyden... synes det var hård og kold i lyden....
jeg skal ned og høre noget dynaudio i weekenden regner jeg med så det bliver spændende..
jamen du må jo snart finde et godt kabel til dit grej så du bliver glad og tilfreds igen 
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej carcass
jo jeg havde the wave på et tidspunkt... det lød sgu ikke godt... det var slet ikke let flydende i lyden... synes det var hård og kold i lyden....
jeg skal ned og høre noget dynaudio i weekenden regner jeg med så det bliver spændende..
jamen du må jo snart finde et godt kabel til dit grej så du bliver glad og tilfreds igen  |
|
|
John,har du prøvet Xindak signal kabler,hvis ja,hvilke egenskaber har de? __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har prøvet deres rca kabel... og har selv nu et ballanceret kabel fra xindak...
lyden er lidt ligesom HT kablet.... en smule varmt og super behageligt..man kan ikke forlange mere for de penge....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror at det er dér jeg skal starte min kabel-udskiftning.Har luret lidt på XD AC-03 til 900,- og XD FA-01 til 1300,-.
Kender du noget til de kabler,hvis ja,hvordan spiller de så forhold til hinanden?Prisen siger jo at FA-01 er det bedste men alt er jo relativt. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde et til små 1000 ,- kan ikke lige huske navnet på det men kunne godt være det AC-03 du nævner....
ja det kunne godt være du skulle prøve at gå den vej i starten.... det er jo ikke mange penge..
der er ihvertfald ikke nogen toner der stikker af der
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak,jeg tror sgu at jeg bestiller én af de 2 så.....jeg hved at AV-connection har en god return-policy så hvis jeg bestiller det dér kan jeg jo nemt komme af med det igen hvis det ikke falder i min smag. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så drenge!!Nu har jeg endeligt fået Mine Xindak FA-1 signalkabler med posten.....and I tell you,de er f**king fantastiske. De bekræfter bare endnu mere at det også er Xindak højtaler kabler som jeg skal há mig
f**k en 3D feel de leverer sammen med den dybeste bund....hi hi hi hi Juhuuuu!!!! __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
....Sidder lige og hører Tool-----og freakin f**ki´n hell.det band har aldrig lydt bedre  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
......Dynamikken er jo også for syg  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej carcass
tillykke..med kablet ja det xindak kabel er sgu ikke uden evner....synes personlig man får ENORMT MEGET for pengene i xindak....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da totalt over al forventning  ...ska også bare ha Xindak højtaler kabel nu....Fnis!!! __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
.......så gør det jo heller ikke noget at man får kablet leveret i en kasse med magnet-lukning og silke-pude bund  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |