Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streame Flac til anlægget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 09 August 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

jeg sidder tit og drømmer om dette anlæg

http://avforum.no/minhifi/show.php/Fluepapir

iMac + ipod touch er bedste løsning

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

@EncoreDet må være noget der sker i din Squeezebox, for der er INGEN forskel på dataene i en
WAV og i en FLAC fil, bestående af samme musikstykke (og samme samplerate osv.). Det svarer til at sammenligne 2 ens
word-dokumenter, hvor det ene er pakket med ZIP. De 2 dokumenter er identiske når de vises på skærmen.

Det er jeg med på. Det er derfor jeg undrer mig ... Men jeg har læst i en test at en EmmLabs-kombination, hvor
up/omsamplingen af alm. PCM til DSD skete i drevet, lød bedre end når man fodrede DAC'en med PCM direkte. Forklaring fra
EmmLabs var at konverteringen i drevet gav DAC'en mindre at lave og dermed et mere roligt "elektronisk miljø". Situationen i
mit setup er dog ikke helt parallel til dette, men det kunne være at noget lignende er på spil. Hvordan det skulle influere de data
der sendes i lyslederkablet til DAC'en, er dog mere end mystisk
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Jeg forstår ikke det fede i den løsning. Det er da fedt at kunne styre det hele fra en iPod Touch, men den kan også styre en Squeezebox/Transporter, Linns afspillere og jeg mener også Sonos.

At have en iMac til at stå på toppen, kun til musik afspilning, er spild IMO. Og jeg tror ikke den er bedere end en dedikeret afspiller.

Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Deguello skrev:

kennethjensen skrev:
Vil helst undgå og sidde med en pc og tonsvis af kabler. vil rigtig gerne have noget som kan stå henne i reolen og fungere som lager, samt streamer...

Hej

Hvor er det at der skal streames hen til?

Her er en mediacenter med forstærker : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61429040 - så skal der kun strøm, højtaler og evt. netledning i.

VH

Står jo i overskriften. Hen til mit anlæg

Hej

Ja - det var også sådan jeg har forstået det, men så skal der jo egentlig ikke stearmes (over netværk), men bare afspilles.

En eller anden form for pc-løsning kan jo gøre det.

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 August 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Puha , den Roksan Xerxes med Stage II PSU gad jeg godt eje  

(Sorry for off topic...)

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 09 August 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Ellers er der den hurtige løsning:

MiniTos fra din edb-computer direkte til din DAC - man kan vist få slige kabler op til 10m - og bongbadawupti....
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det bliver Sonos system jeg ender med. Er ved og undersøge mulighederne for DAC osv.

Synes det ret smart man kan streame rundt til flere rum uafhængigt af hinanden.

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

boromir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Er DAC'en i ZonePlayeren god nok til bare at bruge den analoge udgang, eller bør man bruge den digitale med en dedikeret
DAC eller f.eks. en digital forstærker?
Til top Vis boromir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boromir

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Lynge skrev:

Puha , den Roksan Xerxes med Stage II PSU gad jeg godt eje  

(Sorry for off topic...)

Kræver jo du har en Riaa og pre din tosse  Men den er også rigtig lækker  og billig...

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 11 August 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Hey drenge...

Jeg overvejer lidt og kaste mig ud i flac/wma. Men jeg gider ikke have flere apperater til det. Nogen der ved om man kan få en one box ting hvor der både er harddisk, streamer og coiaxal ud til exterern dac? Altså en form for one i a box flac lager og afspiller?

Hvorfor bruge coax - har din dac ikke optisk indgang? Både nyere Mac Mini og Apple TV har optisk udgang, så du kan slutte dem nemt til dac. En moddet Apple TV med 500 GB harddisk koster fra England 300 pund (+27 pund for porto), og en brugt Mac Mini kan du nok få herhjemme for 2.500 kr og så evt. selv skifte harddisken til en 320 GB. Begge løsninger fylder minimalt, og med en Mac Mini får du en reel computer med i købet, der kan bruges til f.eks. download og film.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 11 August 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Apple TV, den har dog ikke digi ud, desværre. Men tilgengæld kan du så se svaskere og anden TV underholdning - den er faktisk ikke helt så ringe - du kan prøve min...

Jo den har.

Men det er desværre kun optisk, ikke coax...

Og så er den i øvrigt et fantastisk stykke legetøj...

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 11 August 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Hey drenge...

Jeg overvejer lidt og kaste mig ud i flac/wma. Men jeg gider ikke have flere apperater til det. Nogen der ved om man kan få
en one box ting hvor der både er harddisk, streamer og coiaxal ud til exterern dac? Altså en form for one i a box flac lager og
afspiller?

Du skal i øvrigt være obs på om du vil køre FLAC eller forblive ukomprimeret i WAV. Hos mig, dvs. i mit nuværende setup, er
sidstnævnte mere detaljeret, men samtidig også lidt mere lyst og spinkelt, så det er ikke alle optagelser som lyder bedre i
WAV. En forklaring på lydforskellen? Desværre, har jeg ikke Men det er måske noget med hvor meget SB Duet skal lave.
Med Flac sker udpakningen jo ude i playeren. Med WAV har den mindre at lave. Men da jeg jo kører optisk ned i DAC'en, så er
det stadig lidt mystisk. Men forskellen er virkelig - jeg er sikker på at dine gyldne ører vil kunne høre den

Mon ikke snarere det har noget at gøre med at der måske er kommet lidt dsp effekt ind over ved ripning/encodning. Du kan jo prøve at converte en af flac filerne tilbage til wav og se om de to filer er identiske, kunne jo være der var gået noget galt det ene eller andet sted

En vild løsning ville være noget der kunne optage ud fra squeezeboxens digitale output og så se om udpakningen af wav og flac var ens hvis kilderne er det samme

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 11 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

Jo den har.

Men det er desværre kun optisk, ikke coax...

Og så er den i øvrigt et fantastisk stykke legetøj...

Den har den osse - my bad Det må være det der med øjnene og briller og leverpostej
Og, ja det er et fint stykke legetøj...
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helst have coxial. Optisk er ikke det mest optimale...

Men det ender med Sonos system og DAC. Så nu leder jeg bare efter noget DAC dims...

boromir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009
Sendt: 11 August 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Men det ender med Sonos system og DAC. Så nu leder jeg bare efter noget DAC dims...

Er DAC'en i Sonos'en da ikke noget værd?
Til top Vis boromir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boromir

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

boromir skrev:
kennethjensen skrev:

Er DAC'en i Sonos'en da ikke noget værd?

nok ikke til mit behov...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 11 August 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Hey drenge...

Jeg overvejer lidt og kaste mig ud i flac/wma. Men jeg gider ikke have flere apperater til det. Nogen der ved om man kan få
en one box ting hvor der både er harddisk, streamer og coiaxal ud til exterern dac? Altså en form for one i a box flac lager og
afspiller?

Du skal i øvrigt være obs på om du vil køre FLAC eller forblive ukomprimeret i WAV. Hos mig, dvs. i mit nuværende setup, er
sidstnævnte mere detaljeret, men samtidig også lidt mere lyst og spinkelt, så det er ikke alle optagelser som lyder bedre i
WAV. En forklaring på lydforskellen? Desværre, har jeg ikke Men det er måske noget med hvor meget SB Duet skal lave.
Med Flac sker udpakningen jo ude i playeren. Med WAV har den mindre at lave. Men da jeg jo kører optisk ned i DAC'en, så er
det stadig lidt mystisk. Men forskellen er virkelig - jeg er sikker på at dine gyldne ører vil kunne høre den

Mon ikke snarere det har noget at gøre med at der måske er kommet lidt dsp effekt ind over ved ripning/encodning. Du kan jo prøve at converte en af flac filerne tilbage til wav og se om de to filer er identiske, kunne jo være der var gået noget galt det ene eller andet sted

Wav-filerne er konverteret fra FLAC-filerne, så det kan (desværre) ikke være forklaringen ...

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Coax er da oz klart vejen frem, hvis du trækker det fra en "netværksafspiller" som SB eller Sonos. Tror de andre opfordrer til optisk, i de tilfælde hvor der bliver anbefalet at trække filerne direkte ud af en PC og ind i én DAC. Her er der fornuft i galvanisk adskillelse, som man jo opnår med optisk.

Sonos systemet er lækkert det er helt sikkert. Jeg ville dog undersøge helt til bunds hvad det kan og hvad det IKKE kan!

Tidligere var det vist ikke muligt at køre Hi-rez filer i fuld opløsning med Sonos. Det er et absolut must hvis du spørger mig, og da i hvert fald også med det system du har stående! Ved ikke om man kan med de nye???

Samtidig så ser jeg både fordele og ulemper i at Sonos kører deres eget "lukkede netværk", og "lukkede software". Det gør produktet mere "færdigt" fra start, men omvendt så er fx. Squeezecenter baseret på "open-source" software så alle kan tilføje, tilrette og udvikle software hertil. Der er derfor en konstant udvikling igang, og der åbnes løbene en masse muligheder i takt med den tekniske udvikling.

Du kan nok høre at jeg har lidt "farvede briller" på, med henblik på Logitech´s produkter, og der står da også en Transporter hjemme i racket, som jeg er super glad for. Kan simpelthen ikke anbefale den varmt nok!!! Den kan formentlig anskaffes på brugtmarkedet til en anelse mere end et splinter nyt Sonos system koster...

Men jeg vil gerne væde en gammel stråhat og en smørkage på, at når du først har fået en netværksbaseret signalkilde der virker, uanset om vi snakker Sonos, Mac eller fx. én Transporter, så gider du ikke rejse dig og skifte skiver længere, så din CD-afspiller vil bare stå og samle støv... Det var i hvert fald det der skete hos undertegnede!

Endeligt så vil jeg henvise til Micheal Fremers test af dCs Scarlatti systemet i et af de nyere Stereophile. Og hvorfor nu det? Jo, fordi jeg mener han rammer hovedet på sømmet i sin konklusion, da han skriver at det er verdens bedste bla, bla, bla, men at den eneste årsag til at man skal købe drevet til 33k dollars er hvis man har en meget stor SACD samling, og har alt for mange penge, for han opnåede lige så stor lydmæssigt resultat med en Mac til 2k dollar!!!

Nu brugte han så en Mac, men det er egentlig ligegyldigt om det er det ene eller det andet. Pointen er, at når først man har enten rippet sine skiver i ordenlig kvalitet, eller endnu bedre downloadet (og helst Hi-rez) så har du intet at bruge det drev til alligevel, for kvaliteten er den samme når det kommer til stykket....

Blot lidt overvejelser herfra. Over and out, og forsat go jagt!

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne her:http: //www.nuforce.com/Product-MSR-CDP.htm

Er det ikke lige præcis sådan én fætter du mener, når du siger "one-box"?

Så skal du, så vidt jeg kan se, bare have en ipod touch eller en iphone til at styre hele skidtet. Det ville da være et super lækkert, og relativt minimalistisk (i pc baseret regi).

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 12 August 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Hey drenge...

afspiller?

En vild løsning ville være noget der kunne optage ud fra squeezeboxens digitale output og så se om udpakningen af wav og flac var ens hvis kilderne er det samme

Wav filer udpakkes ikke. De er nemlig ikke pakket. Flac filer kan du stort set betragte som en zippet wav fil. Hvis der er en lydmæssig forskel, må den stamme fra et støjproblem fra den processor som står for "on the fly" udpakningen af flac filen. Altså noget digital støj som måske påvirker de analoge kredsløb (hvis man ikke anvender extern DAC), eller giver noget snavs på flankerne på SPDIF signalet på de digitale udgange (jitter?).

Måske er det en af grundene til at Transporteren performer bedre end en SB3, selv fra den digitale udgang? At processoren er bedre afskærmet, eller bare sidder lidt længere fra de kredsløb som sender den digitale datastrøm til DAC'en?

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes