| Forfatter |
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
Iøvrigt så nægter Squeezecenter at afspille 96Khz efter denne version. Så der er ikke noget med at den nu skulle gøre det korrekt nu. Jeg undrer mig over, hvor du har det fra.
|
|
|
Spørgsmål?
Er det fordi Squeezecenter "ved" at der er en SB i den anden ende, som ikke kan behandle så høje samplingrates? Fordi der har aldrig været problemer med min Transporter og de versioner af Squeezecenter den har kørt med. (indrømmet: jeg har ikke haft alle versionerne af Squeezecenter installeret) __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound
Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
hkruse skrev:
Jeg ved ikke om vi misforstår hinanden. Jeg synes jeg skrev at det ikke var en korrekt måde at downsample på. Iøvrigt så nægter Squeezecenter at afspille 96Khz efter denne version. Så der er ikke noget med at den nu skulle gøre det korrekt nu. Jeg undrer mig over, hvor du har det fra.
|
|
|
Måske, men efter version 7.3 gøres det altså på den korrekte måde. Dog er aif/wav-support først at finde i 7.4. Det anbefales også at man bruger 7.3.3 (eller mindst 7.3.2) da der op til denne version blev nedsamplet og genkodet til mp3. Hvis det ikke virker må det skyldet noget andet (jeg har selv lige afprøvet på Receiveren). Den eneste absolutte begrænsning jeg kan komme i tanke om er at mange NAS ikke har processor-kraft nok til at nedsample i realtid, hvorfor det her her slået fra (tror jeg).
|
|
|
Da support for 96Khz forsvandt i Squeezecenter kontaktede jeg Logitech support, hvor jeg gav udtryk for at jeg gerne så support for det format. De kunne ikke sige påd et tidspunkt om der kom support for det i forbindelse med SB. Men hvis det findes i 7.4 så fint, men hvor er der dokumentation. Den seneste download version er 7.3.3 iflg. download siden. Jeg bruger komprimerede Wav filer. Hvad er det der blev nedsamplet og genkodet til mp3?
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
hkruse skrev:
Iøvrigt så nægter Squeezecenter at afspille 96Khz efter denne version. Så der er ikke noget med at den nu skulle gøre det korrekt nu. Jeg undrer mig over, hvor du har det fra.
|
|
|
Spørgsmål?
Er det fordi Squeezecenter "ved" at der er en SB i den anden ende, som ikke kan behandle så høje samplingrates? Fordi der har aldrig været problemer med min Transporter og de versioner af Squeezecenter den har kørt med. (indrømmet: jeg har ikke haft alle versionerne af Squeezecenter installeret) |
|
|
Aner det ikke og jeg ved heller ikke hvor processing sker i detaljer. Men det er da muligt at der findes info et eller andet sted på et diskussionsforum. Men 96Khz er under alle omstændigheder marginelt for mig så længe, der findes så lidt musik i det format og til den rigtige pris. Med et godt CD drev og en god DAC så lyder Redbook formatet stadigvæk temmelig godt.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
Den seneste download version er 7.3.3 iflg. download siden. Jeg bruger komprimerede Wav filer. Hvad er det der blev
nedsamplet og genkodet til mp3? |
|
|
Ja, 7.4 er ikke frigivet endnu, men foreligger i en beta-version. Jeg mener at have set at eta for 7.4 er ~1 måned. Hvad er en
komprimeret wav-fil? Hvis du bruger rene wav-filer, er det nok årsagen til at det ikke virker for dig jf. mit foregående indlæg.
Fra 7.3-7.3.1 blev high-res flac-filer nedsamplet til 24/48 og derefter genkodet til 320kbs mp3 (grundet en begrænsning i
sox).
Tillæg: All genkodning samt nedsampling foregår på serveren. Det med at droppe samples i de ældre versioner skete dog på
afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
kennethjensen skrev:
Ney_ skrev:
Friman skrev:
golfdane skrev:
Jeg lytter med stor fornøjelse til både SB3 og min gamle DVD-717 som fodrer DAC'en i en Lyngdorf DPA-1. Kører FLAC.... Venter spændt på Squeezebox Touch, men drømmer om en Transporter...
|
|
|
Vi var en flok som legede med min Transporter og en TDAI2200 med AD modul som jeg havde til låns en overgang.
Hvad der var sjovt at bemærke, var at vi alle klart foretrak at de blev koblet op med analog RCA, fremfor coaxial S/PDIF. Altså at TDAIeren fik et analogt fremfor et digitalt signal! Det hele lød klart mere naturligt, og med mere "hul" igennem via analog. Ligeledes lød det "kantet" og "digitaliseret" via coaxial....
Der kan jo nok fremstilles 1000 teorier om hvorvidt det skyldes det ene eller det andet. Det vil jeg overlade til mere teknisk kyndige end undertegnede....
|
|
|
Det skyldes vel bare at i bedre kan lid transporterens DAC end TDIA'erens DAC?
|
|
|
hehe skulle jeg selv lige til og skrive 
|
|
|
TDAIeren har jo ingen DAC, så det er jo ikke den man lytter til. Strengt taget, så burde det vel alt andet lige være et renere og mindre "ødelagt" signal man lyttede til når Transporteren er tilsluttet via S/PDIF, end med god gammeldaws analog, men lydmæssigt forholdt det sig altså lige omvendt...

|
|
|
TDAI har jo netop en indbygget en dac - det er derfor, I kunne fodre den med et digitalt signal. Hvis man bruger de digitale outputs på Transporteren, så er det jo netop modtagerens (TDAIs dac), I bruger. På den led udnytter man jo slet ikke Transporterens dac. Så det er selvfølgelig Transporterens analoge outputs, man skal bruge, hvis man vil udnytte Transporterens dac. Det er signalet til Transporteren, der skal være digitalt for at få et "renere og mindre "ødelagt" signal". Det I med fordel kan teste er, om I kan høre forskel på alm. rca-kabler og xlr-kabler (balancerede) mellem Transporter og TDAI2200. Edit: Jeg ved ikke helt, hvordan AD-konverteren i TDAI2200 fungerer, men en eller anden "farvning" af lyden fra Transporteren vil der nok ske, hvis man bruger de analoge indgange. Grunden til at vælge en TDAI2200 er vel at undgå brug af dac.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
terp2004 skrev:
Friman skrev:
kennethjensen skrev:
Ney_ skrev:
Friman skrev:
golfdane skrev:
Jeg lytter med stor fornøjelse til både SB3 og min gamle DVD-717 som fodrer DAC'en i en Lyngdorf DPA-1. Kører FLAC.... Venter spændt på Squeezebox Touch, men drømmer om en Transporter...
|
|
|
Vi var en flok som legede med min Transporter og en TDAI2200 med AD modul som jeg havde til låns en overgang.
Hvad der var sjovt at bemærke, var at vi alle klart foretrak at de blev koblet op med analog RCA, fremfor coaxial S/PDIF. Altså at TDAIeren fik et analogt fremfor et digitalt signal! Det hele lød klart mere naturligt, og med mere "hul" igennem via analog. Ligeledes lød det "kantet" og "digitaliseret" via coaxial....
Der kan jo nok fremstilles 1000 teorier om hvorvidt det skyldes det ene eller det andet. Det vil jeg overlade til mere teknisk kyndige end undertegnede....
|
|
|
Det skyldes vel bare at i bedre kan lid transporterens DAC end TDIA'erens DAC?
|
|
|
hehe skulle jeg selv lige til og skrive 
|
|
|
TDAIeren har jo ingen DAC, så det er jo ikke den man lytter til. Strengt taget, så burde det vel alt andet lige være et renere og mindre "ødelagt" signal man lyttede til når Transporteren er tilsluttet via S/PDIF, end med god gammeldaws analog, men lydmæssigt forholdt det sig altså lige omvendt...

|
|
|
TDAI har jo netop en indbygget en dac - det er derfor, I kunne fodre den med et digitalt signal. Hvis man bruger de digitale outputs på Transporteren, så er det jo netop modtagerens (TDAIs dac), I bruger. På den led udnytter man jo slet ikke Transporterens dac. Så det er selvfølgelig Transporterens analoge outputs, man skal bruge, hvis man vil udnytte Transporterens dac. Det er signalet til Transporteren, der skal være digitalt for at få et "renere og mindre "ødelagt" signal". Det I med fordel kan teste er, om I kan høre forskel på alm. rca-kabler og xlr-kabler (balancerede) mellem Transporter og TDAI2200.
Edit: Jeg ved ikke helt, hvordan AD-konverteren i TDAI2200 fungerer, men en eller anden "farvning" af lyden fra Transporteren vil der nok ske, hvis man bruger de analoge indgange. Grunden til at vælge en TDAI2200 er vel at undgå brug af dac.
|
|
|
Det passer ikke helt hvad du skriver.
TDAIeren er en fuldt digital forstærker, som pulsmodulerer ift. det digitale signal den bliver fodret med, og den analoge lyd (hvis man ellers kan kalde den det ) er jo så først en realitet efter lavpasfilteret i udgangen. Altså ingen D/A konvertering som sådan!!!!
Så det der egentlig sker er, at enten har vi hørt på et rent digitalt signal "hele vejen" indtil TDAIerens højttalerbøsninger, eller også har vi hørt på et signal som Transporteren har konverteret til analog, hvorefter TDAIeren så igen har konverteret det retur til digital, forstærket det, og så endeligt blevet "analogt" igen efter lavpasfilteret...
Det er derfor jeg syntes det er tankevækkende. At det egentlig lyder bedre med "ekstra/unødent" signalkonvertering undervejs... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen, i kan vel lide den DA konvertering som transporteren laver, eller i kan lide den AD konvertering som TDAIeren laver. Men ja det er spøjst i bedst kan lide den signavej der er udsat for mest DA/AD støj 
Mhs til TDAI'eren er det egentlig nemmest at betragte den som en meget stor DAC da det i prencippet er det den er  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
|
Igen, i kan vel lide den DA konvertering som transporteren laver, eller i kan lide den AD konvertering som TDAIeren laver. Men ja det er spøjst i bedst kan lide den signavej der er udsat for mest DA/AD støj  |
|
|
Ja, det var jo det jeg mente...
Ney_ skrev:
|
Mhs til TDAI'eren er det egentlig nemmest at betragte den som en meget stor DAC da det i prencippet er det den er 
|
|
|
Jeps, ofte omtalt som "power-dacs"... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En PWM forstærker kan IKKE køre uden et analogt indgangssignal (et eller andet sted). Basta. Du får ikke meget ud af at pulsbreddemodulere et digitalt signal (altså en datastrøm a'la' 44kHz/16bit eller 96kHz/24bit). Grunden til at TDAI'eren har mulighed for indbygning af A/D convertere er ikke, at de skal levere et digitalt signal til PWM effektdelen, men at man kan få en digital datastrøm der kan processes af et eventuelt RoomPerfect modul. D.v.s. at hvis du kører analogt ud af en Transporter og ind i en TDAI2200, konverterer du en digital datastrøm til et analog signal som konverteres til en digital datastrøm som eventuelt manipuleres i RoomPerfect, hvorefter det laves om til et analogt signal som derefter forstærkes i PWM effektforstærkeren (så kan man jo argumentere for, at forstærkeren kun arbejder med 2 spændingsniveau'er internt, og dermed er digital, men det har altså INTET med den digitale datastrøm der vælter ud af SPDIF at gøre). Det er muligt at dette ekstra led tilføjer noget som pleaser øret.
__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Ney_ skrev:
|
Igen, i kan vel lide den DA konvertering som transporteren laver, eller i kan lide den AD konvertering som TDAIeren laver. Men ja det er spøjst i bedst kan lide den signavej der er udsat for mest DA/AD støj  |
|
|
Ja, det var jo det jeg mente...
Ney_ skrev:
|
Mhs til TDAI'eren er det egentlig nemmest at betragte den som en meget stor DAC da det i prencippet er det den er 
|
|
|
Jeps, ofte omtalt som "power-dacs"... |
|
|
Eller en Power-adac, hvis man har A/D konverteren i  __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
En PWM forstærker kan IKKE køre uden et analogt indgangssignal (et eller andet sted). Basta.
Du får ikke meget ud af at pulsbreddemodulere et digitalt signal (altså en datastrøm a'la' 44kHz/16bit eller 96kHz/24bit). Grunden til at TDAI'eren har mulighed for indbygning af A/D convertere er ikke, at de skal levere et digitalt signal til PWM effektdelen, men at man kan få en digital datastrøm der kan processes af et eventuelt RoomPerfect modul.
D.v.s. at hvis du kører analogt ud af en Transporter og ind i en TDAI2200, konverterer du en digital datastrøm til et analog signal som konverteres til en digital datastrøm som eventuelt manipuleres i RoomPerfect, hvorefter det laves om til et analogt signal som derefter forstærkes i PWM effektforstærkeren (så kan man jo argumentere for, at forstærkeren kun arbejder med 2 spændingsniveau'er internt, og dermed er digital, men det har altså INTET med den digitale datastrøm der vælter ud af SPDIF at gøre).
Det er muligt at dette ekstra led tilføjer noget som pleaser øret.
|
|
|
Uden at være lige så teknisk velfunderet sig dig, så ved jeg dog, at TDAIeren arbejder på samme måde som en Lyngdorf Millenium. Altså 100% digitalt indtil lavpasfilteret!
Så det passer altså ikke at den kun konverterer signalet pga. fx. RoomPerfect. Du kan jo sagtens købe en TDAI uden heverken RoomPerfect modul eller A/D modul!
Der sker således IKKE en konvertering til analogt før PWM-modulet. (det er muligt at i teknikere så har et andet udtryk for det, end pulsbreddemodulering når det behandles i det digitale domæne. Hertil rækker min viden ikke, så her må du altså bære over med mig.... )
__________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
golfdane skrev:
En PWM forstærker kan IKKE køre uden et analogt indgangssignal (et eller andet sted). Basta.
Du får ikke meget ud af at pulsbreddemodulere et digitalt signal (altså en datastrøm a'la' 44kHz/16bit eller 96kHz/24bit). Grunden til at TDAI'eren har mulighed for indbygning af A/D convertere er ikke, at de skal levere et digitalt signal til PWM effektdelen, men at man kan få en digital datastrøm der kan processes af et eventuelt RoomPerfect modul.
D.v.s. at hvis du kører analogt ud af en Transporter og ind i en TDAI2200, konverterer du en digital datastrøm til et analog signal som konverteres til en digital datastrøm som eventuelt manipuleres i RoomPerfect, hvorefter det laves om til et analogt signal som derefter forstærkes i PWM effektforstærkeren (så kan man jo argumentere for, at forstærkeren kun arbejder med 2 spændingsniveau'er internt, og dermed er digital, men det har altså INTET med den digitale datastrøm der vælter ud af SPDIF at gøre).
Det er muligt at dette ekstra led tilføjer noget som pleaser øret.
|
|
|
Uden at være lige så teknisk velfunderet sig dig, så ved jeg dog, at TDAIeren arbejder på samme måde som en Lyngdorf Millenium. Altså 100% digitalt indtil lavpasfilteret!
Så det passer altså ikke at den kun konverterer signalet pga. fx. RoomPerfect. Du kan jo sagtens købe en TDAI uden heverken RoomPerfect modul eller A/D modul!
Der sker således IKKE en konvertering til analogt før PWM-modulet. (det er muligt at i teknikere så har et andet udtryk for det, end pulsbreddemodulering når det behandles i det digitale domæne. Hertil rækker min viden ikke, så her må du altså bære over med mig.... )
|
|
|
Det kommer an på hvad din definition af digital er. En PWM kan IKKE lave ret meget sjov med en digital datastrøm (f.eks. 44kHz/16, som der normalt kommer ud af SPDIF på en almindelig CD). Når en Millenium angiver at den er fuld digital, skyldes det nok at DSP'en, som vistnok arbejder 96kHz/24bit eller 192kHz/24bit, leverer et PWM signal ud (den kan v.h.a. DSP'en beregne hvordan et PWM signal skal se ud), som så forstærkes. Er temmelig sikker på at en TDAI2200 ikke virker sådan, og mere arbejder som en DPA-1 og en SDA2175 i et og samme kabinet, og derfor har et analogt signal mellem DSP'en og effektdelen. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
hkruse skrev:
Den seneste download version er 7.3.3 iflg. download siden. Jeg bruger komprimerede Wav filer. Hvad er det der blev
nedsamplet og genkodet til mp3? |
|
|
Ja, 7.4 er ikke frigivet endnu, men foreligger i en beta-version. Jeg mener at have set at eta for 7.4 er ~1 måned. Hvad er en
komprimeret wav-fil? Hvis du bruger rene wav-filer, er det nok årsagen til at det ikke virker for dig jf. mit foregående indlæg.
Fra 7.3-7.3.1 blev high-res flac-filer nedsamplet til 24/48 og derefter genkodet til 320kbs mp3 (grundet en begrænsning i
sox).
Tillæg: All genkodning samt nedsampling foregår på serveren. Det med at droppe samples i de ældre versioner skete dog på
afspilleren.
|
|
|
Jeg har nu downloadet beta 7.4 og den nægter også at afspille 96Khz/24 WMA filer via min Squeezebox Duet, som jeg har købet og downloadet fra Linn Records. Det er det eneste format jeg har hirez filer i, så jeg kan ikke udtale mig om andre formater. Mvh, Hans
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå lidt nyt er der sket. I næste uge, ca tirsdag får jeg en AudioNet Art G2 cd med digital indputs til og sætte SB til. Også overvejer jeg en poppulse til imellem SB og DAC
Har ligeledes sat mig for og få SB upgradet med bedre strømforsyning for mere stabil DC. Også bliver der monteret BYBEE purifier i ind og udgang i selve SB´en.
Bliver spændende og se hvad det kan resultere i.!
God weekend. Nu vil jeg skride til grissefest 
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angiveligt skulle der sidde en EquibitTM i en TDAI2200. Det er en PCM>PWM. Altså ikke noget analogt signal man kan kaste et blik på eller måle, men en matematisk udregning, hvor det analoge spændingsniveau konverteres til et pulsbreddemoduleret signal, uden at være blevet til et decideret måleligt analog signal. D.v.s. en chip som konverterer et PCM signal ( http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-code_modulation til et PWM signal. Man kan selvfølgelig godt kalde dette for et digitalt signal (1 eller 0, fuldt positivt eller fuldt negativ spænding), men det har altså ikke meget at gøre med det der kommer ud af SPDIF, og det er heller ikke ufølsomt (det er bare temmelig effektivt at forstærke et sådan signal).
__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Angiveligt skulle der sidde en EquibitTM i en TDAI2200. Det er en PCM>PWM. Altså ikke noget analogt signal man kan kaste et blik på eller måle, men en matematisk udregning, hvor det analoge spændingsniveau konverteres til et pulsbreddemoduleret signal, uden at være blevet til et decideret måleligt analog signal.
D.v.s. en chip som konverterer et PCM signal (http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-code_modulation til et PWM signal.
Man kan selvfølgelig godt kalde dette for et digitalt signal (1 eller 0, fuldt positivt eller fuldt negativ spænding), men det har altså ikke meget at gøre med det der kommer ud af SPDIF, og det er heller ikke ufølsomt (det er bare temmelig effektivt at forstærke et sådan signal).
|
|
|
Hmmm...
Nu er jeg jo ikke verdensmester i det tekniske, så jeg kan ikke rigtig be-/afkræfte det du siger.... Men om ikke andet, så markedsføres TDAIeren som havende samme forstærkerteknologi som Millenium. Altså "fuldt digitalt" som de kalder det... Om det så har noget med et S/PDIF signal og gøre skal jeg på ingen måde gøre mig klog på...
Det ligger faktisk også i måden de navngiver produkterne på:
TDAI = True Digital Amplifier Integrated
SDAI = Semi Digital Ampilifier Integrated (den er ganske "normal" PWM) __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
| og den nægter også at afspille 96Khz/24 WMA filer via min Squeezebox Duet |
|
|
Hm, besynderligt. Jeg har selv kun flac, men vil lave nogle wav og prøve. Det bliver nok tidligst i morgen.
Bjørn
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flac har jeg prøvet til rippede CD'er men der hakker SB'en, så derfor bruger jeg WMA og der valgte jeg komprimeret WMA i Exact Audio Copy.
Nu er det ikke et stort savn med 96Khz via SB, da SB i sig selv ikke er god nok til kritisk aflytning selv med CD kvalitet. Som tidligere nævnt så ser jeg ikke hirez tilgængelighed stor nok til at jeg for den sags skyld vil investere i en musikserverløsning, som kan aflevere 96Khz i fuld kvalitet. Med musikserver skal forstås enten en maskine i anlægget eller en server (NAS eller PC) og WiFi. Jeg bruger SB når jeg hører musik som baggrundsunderholdning.
Mvh, Hans
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
Jeg bruger komprimerede Wav filer.
|
|
|
hkruse skrev:
så derfor bruger jeg WMA og der valgte jeg komprimeret WMA i Exact Audio Copy.
|
|
|
??? Jeg er forvirret.
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er du helt præcist forvirret over? At flac hakker hos mig eller valget af komprimeret WMA?
Mvh, Hans
|
| Til top |
|
| |