golfdane skrev:
Angiveligt skulle der sidde en EquibitTM i en TDAI2200. Det er en PCM>PWM. Altså ikke noget analogt signal man kan kaste et blik på eller måle, men en matematisk udregning, hvor det analoge spændingsniveau konverteres til et pulsbreddemoduleret signal, uden at være blevet til et decideret måleligt analog signal.
D.v.s. en chip som konverterer et PCM signal (http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-code_modulation til et PWM signal.
Man kan selvfølgelig godt kalde dette for et digitalt signal (1 eller 0, fuldt positivt eller fuldt negativ spænding), men det har altså ikke meget at gøre med det der kommer ud af SPDIF, og det er heller ikke ufølsomt (det er bare temmelig effektivt at forstærke et sådan signal).
|
|
|
Hmmm...
Nu er jeg jo ikke verdensmester i det tekniske, så jeg kan ikke rigtig be-/afkræfte det du siger.... Men om ikke andet, så markedsføres TDAIeren som havende samme forstærkerteknologi som Millenium. Altså "fuldt digitalt" som de kalder det... Om det så har noget med et S/PDIF signal og gøre skal jeg på ingen måde gøre mig klog på...
Det ligger faktisk også i måden de navngiver produkterne på:
TDAI = True Digital Amplifier Integrated
SDAI = Semi Digital Ampilifier Integrated (den er ganske "normal" PWM) |