| Sendt: 11 August 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har bestilt fra fyndborsen endnu, så har de faktisk et godt udvalg af højttalerkabler til billige penge - men ellers er der fx av-cables.dk.
Der er mange forskellige holdninger til højttalerkabel. Min egen er, at der først og fremmest skal være en god mængde kobber i dem, og noget isolering mod forstyrrelser, og det behøver ikke koste ret meget. De skal jo sådan set bare lede strøm på den bedst mulige måde. Jeg bruger det her, uden stik: Accurate Det var dog lige tykt nok til at få presset gennem hullerne i forstærker og højttalere, men det gik da
Signalkabler skal også lede strøm, bare ikke ret meget. Så her er det nok en god idé med guldbelagte stik, og lidt god isolering. Men igen, ikke nødvendigvis noget hokus-pokus, og det behøver ikke koste alverden.
Hvad PC-til-forstærker angår, så er det rigtigt, at der er risiko for uheldig strøm. Men jeg bryder faktisk alle regler på mit eget anlæg - jeg slukker computeren før forstærkeren, fordi jeg har en el-spareskinne, der styres af forstærkeren. Og hos mig kan det knap nok høres i højttalerne. Måske er det på grund af mit gode lydkort, måske er det på grund af NAD's Soft Clipping, måske er det noget tredje. Men jo, man skal da tænke sig om.
|