Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: LAT700 Genoplivet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

@Anzelz
3. Sub er LANGT nemmere at få en succes ud af, end en hel højttalere. En højttaler er meget mere kompleks.

4. Man skal selvfølgelig være opmærksom på at Watt ikke betyder alt. En plate-amp med lidt korrektionsmuligheder er rigtigt godt. Så kan man tilpasse sub'en til sit rum og sine ønsker.

6. Jeg har to verdener, som jeg skiller helt ad. Hifi og surround. Til hifi bruger jeg ikke sub, og kommer heller ikke til det. Til surround skal der kunne leveres dyyyb uforvrænget bas, ingen portstøj eller lignende. Bygger nu også kun (stort set) lukkede kabinetter, da de er mere tilgivende i en konstruktion - og så lyder de bedre.

spanky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 August 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

jeg har også haft sådan en i et 60 liters kabinet, og den virkede forrygende må jeg nok sige, meeen det var jo så til gengæld også i min bil, har aldrig prøvet en 700 indendørs, men har fået af vide af kyndige folk at den sku virke rigtig godt i 70 liter lukket, men har som sagt ikke prøvet det så ska ikke kunne sige det med sikkerhed.

er forresten heller ikk helt enig med Jala med hensyn til lydtrykket, syns nu den virker ganske fint :D

Til top Vis spanky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spanky Besøg spanky's Websted

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Genoplivning af LAT projektet

Hej folkens, nu har den stået til salg længe, men har ikke fået gode bud, så tror jeg bygger den alligevel

Nu er der jo mange muligheder for selv at designe, hvilket jeg synes kunne være mægtig interessant. Så jeg har en masse
spørgsmål og vil meget gerne have kommentarer

1. Jeg vil gerne lave den hvid, hvad kan anbefales for at få en flot finish? Nogle gode guides til spartling osv.?

2. Hvad er godt at lime med?

3. Nu er der delte meninger med basrefleks og lukket, hvad er fordele og ulemper ved hver af dem?
Den skal lave bund til mine Monitor Audio R270 i hverdagen hvor den nok vil blive brugt mest og ved nabo venligt niveau. I
weekenden må den gerne kunne blæse naboerne, underboen og overboen ud

4. Jeg har en loddekolbe fra aldi, vil det spolere lyden hvis jeg bruger det tin som fulgte med?

Design
5. Jeg har tænkt på et design hvor jeg skruer LAT'en på i bunden og fire ben ude i hjørnerne med evt. fremadrettet basport
(hvis den bliver basrefleks) og så en plate-amp bagpå. Hvad er jeres kommentarer til sådan et design? Og hvor tyk må en
bundplade under benene være for ikke at påvirke lyden?

6. Evt

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

1. Jeg plejer at grunde MDF kabinetterne og så spraye almindelig spraymaling på. Det giver ganske flot resultat og er rimelig nemt. Husk dog at overfladen ikke bliver pænere end MDF overfladen. Dvs. man skal slibe godt og grundigt. Evt. slibe (med fint sandpapir) og grunde et par gange.
Jeg har fået meget flotte glatte overflader ud af det - minder om pianolak.

2. Trælim. Masser af trælim. Jeg har lavet en række tests med forskellige slags lim, men almindelig trælim er klart bedst. Vil du spare lidt penge her, kan man købe en bøtte almindelig trælim, og så købe en 5 liters dunk hos XL-Byg Professionel eller Bygma, som refill. Det er den samme Danalim, men en dunk med 5 liter koster 350 kr, hvor de små 750ml bøtter, sagtens kan koster 100 kr/stk.

3. Den springer jeg over. Har ikke kunnet få noget fornuftigt ud af denne enhed ved hverken basrefleks eller lukket - som jeg også har skrevet tidligere. Her må andre springe til.

4. Man skal være rimelig trænet til at lytte, hvis man skal kunne høre hvilken type loddetin, der er brugt til at samle komponenter i en højttaler. Omvendt koster loddetin med lidt sølv i ikke alverden. Kan være forskellige typer almindelig loddetin med mere eller mindre flus i. Jeg ville nok tage den loddetin med sølv i.

5. Se punkt 3.

6. Har ikke andet lige p.t.

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hey anders

bare køb alm trælim (PU-lim) det fungerer helt fint

med hensyn til købt af plate-amp, kunne du jo udnytte den lave pund og kigge lidt her
Link
Hvis du altså ikke har tænkt dig, at købe brugt.
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes