| Forfatter |
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er altså også andre fisk i dammen.....!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
slap nu af thue.....løft tøflen!
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
->AndersK - Jo det troede jeg jo også var en god pædagogik, men den gik ikke og det er da egentlig heller ikke sådan det skal være i et forhold?
->Super - Tjaa, det var vel egentlig her jeg handlede galt. Betragtede det som om jeg var ungkarl og derfor ikke lyttede ret meget til hendes ønsker.
-> Jesper & Jonas - Jo, jeg har betalt for det, men hvis hun nu lige gik ud og købt en kæmpe sofa eller noget andet som jeg ikke synes var "pænt" eller bare ikke ville have inden for dørene, ville jeg nok også blive sur. Om jeg ville blive SÅ sur ved jeg ikke, men det betyder åbenbart meget for hende. Og jo, det er et MEGA stort tv!
->KimF & Andre- Tjaa, det er jo også derfor jeg er gået på kompromis og nej hun skulle jo helst ikke "bare ud"
->Moebius - Også en af de pædagogiker jeg brugte, da jeg mener at det faktisk er ret flot og sagtens kan stå i stuen. Det mener hun så bare ikke!
->ThueK - Du er nok den der har forstået problemet bedst! Nej, jeg har ikke sagt at det ikke ville være større end det gamle tv. Jeg har sagt at det var stort, men måske "pyntet" lidt på sandheden. Eks. sagde jeg at det nye fjernsyn stort set ikke var dybere end det nye. Her er den lidt fordrejet, da det er ca. 12 cm dybere end det gamle. At selve bagbeklædningen så er meget større er jo en anden sag. At det så virker lidt større (også end jeg havde forestillet mig) i en 16 kvm stor stue end det gjorde inde i kt radio er en anden side af sagen -det synes jeg jo bare er fedt.
Nu er min indre "hifi-nørd" kun lige vågnet, hvorfor der ikke er meget andet en et middelgodt anlæg med tilhørende højtalere. Det er sådan set heller ikke det, som det drejer sig om. Hun er flyttet ind hos mig og kommer hjemmefra, hvilket vil sige at det er mig som har de fleste ting. Dvs. at det er min indretning og mine ting der står som de altid har stået. Hun flytter ind og vil egentlig gerne have haft "sit eget", hvor hun kunne bestemme alting og lave sin drømmelejlighed. Her har hun så valgt at flytte ind ved mig i stedet, men vil gerne sætte sit eget præg på, hvordan det hele er indrettet. Altså hun vil gerne kunne se at det ikke kun er mig der bor her. Når jeg så går ud og køber et TV som er stort og som tager opmærksomheden i stuen. Ja, så bliver hun sur. Men det er jo også her at vi er uenige. Jeg har lige siden jul talt om at jeg utroligt godt kunne tænke mig et nyt fjernsyn, undersøgt alle mulige forhold og været rundt og kigge. Her har jeg da forsøgt at slæbe hende med uden succes. Det lykkedes mig at holde hende 5 min i kt-radio, hvorefter hendes sidste ord har være at "jamen, de er jo skide grimme alle sammen" - Uden dog at sige at hun absolut ikke ville have et nyt tv inden for døren. Derfor valgte jeg "bare" at købe et som jeg synes var godt.
Og jo, at hun stiller det så skarpt op at jeg skal vælge hører ingen steder hjemme, men dels tror jeg ikke hun mener det 100% men siger det for at få mig til at indse alvoren i at hun altså ikke kan lide dette tv!
Alt i alt har vi nok begge begået fejl i denne sag og det er også derfor jeg har valgt ikke at sige "smut", fordi det er jo i bund og grund ikke det, hverken hende eller jeg ønsker. Jeg har måske stadig taget det lidt for givet at det var min lejlighed og ergo er det mig der bestemmer, men den holder jo ikke længere. Jeg har indrømmet at jeg nok har handlet en smule for egoistisk og det er jo også derfor jeg er gået på kompromis og har sagt at det er ok at sælge fjernsynet -selvom jeg da håber på at hun accepterer det.
Jeg tror vi begge har lært noget af denne sag. Jeg har lært at jeg skal tage hende lidt mere på råd, inden jeg går ud og køber ting af den størrelse og hun har lært at hun skal være lidt mindre modvillig når jeg siger at jeg gerne vil have et eller andet nyt.
Mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders du lyder sgu som en fornuftig knægt med benene på jorden (ligesom mig selv...  ). Dit indlæg nuancere tingene lidt mere og hvis hun har ligeså meget situationsfornemmelse som det lader til at du har for episoden, så kan det ikke gå helt galt. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faark...... snakken går jo livligt herinde. Og jeg skal da love for at der er delte meninger om emnet! Og jo, respekt til dem der mener at jeg bare skal smide hende på porten. Men jeg gad godt se hvor mange der gjorde det i sidste ende?!?
Desuden er det der med at "det er jo din lejlighed" nok kernen i problemet. For det er jo ikke "min" længere, det er "vores"! Det var da det jeg sagde ja til da hun flyttede ind. At mit navn så står på lejekontrakten er en anden side af sagen.
Har også overvejet at sende det tilbage, men i det tilfælde er det vel mig der skal betale fragten. 1200 dkk, det gider jeg sq ikke være med til, fordi fejlen er jo ikke kun min og derfor gider jeg da absolut ikke tabe penge på det! Det må sq da kunne sælges til samme pris som jeg har givet for det.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten får hun den "nødvendige" opdragelse nu eller også har du problemet, når du på et tidspunkt vil have noget HIFI eller lign.
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten tror jeg nu at jeg vil gå ind og se City of God på det nye mega tv -en film som er overdrevet fed og som hun også har glædet sig til at se.
- Det kan jo være at det får hende til at skifte mening
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Enten får hun den "nødvendige" opdragelse nu eller også har du problemet, når du på et tidspunkt vil have noget HIFI eller lign. |
|
|
Har du noget imod at uddybe dit indlæg? __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig ikke Thue. Er man entuasiast, kan ens partner ligeså godt enten lære at leve med det eller lade være. Det er bedre at spille med åbne kort i starten, så er man reel. Kvinder anser størrelse = mængden af nipsting, der kan rummes i en genstand, som placeres i en stue. I deres øjne er store klodsede ht og tv ubrugelige sammenlignet med skænke og lign., hvor der er hylder til at stille nipsting. Min bedre halvdel kendte denne side af mig og vidste fra starten af, at min hobby fylder (!) og den er ikke til diskussion. Det råd vil jeg give Anders, hvis han mener, at hifi er en væsentlig del af hans liv og hans store hobby.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Selvfølgelig ikke Thue. Er man entuasiast, kan ens partner ligeså godt enten lære at leve med det eller lade være. Det er bedre at spille med åbne kort i starten, så er man reel.
Så skal man bare gøre sig klart at det i hvert fald ikke er kvinden der er noget galt med hvis hun reagerer som i Anders' tilfælde. Jeg har måske svært ved at se hvordan det fedeste hi-fi nogensinde kan overskygge kærlighedens væsen, men det er jo min egen subjektive holdning som ikke er trådens omdrejningspunkt. Jeg er helt enig i at hvis ens hobby er nummer 1., så melder man det ud og så må ens partner forhold sig til det, men det lyder ikke som et bæredygtigt forhold.
Kvinder anser størrelse = mængden af nipsting, der kan rummes i en genstand, som placeres i en stue. I deres øjne er store klodsede ht og tv ubrugelige sammenlignet med skænke og lign., hvor der er hylder til at stille nipsting. Min bedre halvdel kendte denne side af mig og vidste fra starten af, at min hobby fylder (!) og den er ikke til diskussion.
Det er vist ikke alle kvinder der har det sådan eller også er jeg særlig heldig At du har et standpunkt som ikke er til diskussion finder jeg sørgeligt ved din person. |
|
|
Tjek evt. min hjemmeside www.hifeelings4all.dk for yderligere bedreviden om andres følelser. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kærlighed er et spørgsmål om at skabe et kompromis - ligesom politik i praksis. Man skal leve med hinanden - og med hinandens særvaner. At begynde at lave om på den anden fører sjældent noget godt med sig. Derfor skal Anders melde klart ud, hvis dette er en væsentlig del af ham.
At jeg har et standpunkt vedrørende hifi, som ikke er til diskussion og at det skulle være sørgeligt, har jeg svært ved at følge dig i. Det er døde ting, som fylde en smule i ens stue. Der er ikke tale om, at hun skal affinde sig med, at jeg slår gamle damer ned om natten! Hvis din bedre halvdel skal have en mening og indflydelse om alle dine standpunkter, så er du vist en temmelig blød mand Thue.
|
| Til top |
|
| |
Moebius Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
*lol* Det er jo snart ved at udvikle sig til "alt for damer" 
Jeg må indrømme at jeg godt kan følge Lars37 et langt stykke af vejen med hensyn til at der altså "blot" er tale om nogle dimser og ikke en eller anden politisk overbevisning eller religiøs levevej (ok så..for nogen måske).
Jeg hidser mig da heller ikke op over at min kæreste fylder 3/4 af vores klædeskab med tøj og alt muligt andet halløj?!
Ville da være sørgeligt hvis ens hobby skulle "godkendes" i vogternes råd...
Men måske det er noget af det nye ræs med "metroseksuelle" mænd osv? 
Tænk hvis vi alle skulle have B&O pga. vores bedre halvdel? *gys*
Morten
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er dr. phil!?
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er noget værre l**t at kvinder ikke kan finde ud af at man har en hobby. Selvfølgelig skal man ikke overfylde stuen så folk ikke kan sparke sig ind, men vi snakker om et tv  Det er da total godnat at hidse sig op over sådan noget, skal vi også til at kiggge og tælle kjoler i klædeskabet og overvåge hvad de køber. Hvis ikke der skal mere til er hun ikke værd at samle på det er jo total for underlig at være at hun ikke kunne tænke lidt på hvad der betyder noget for dig! Det kunne jo også være det kunne komme hende til gode, at man kunne lære at acceptere hinandens ønsker. Jeg har heldigvis en sød og forstående kæreste som accepterer min hobby, og bedst af alt mig og ikke materielle ting.. Jeg synes sgu det er synd for dig!  __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
kimr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil vædde på at denne tråd bliver den aller længste på hifi4all.dk
kimr
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Kærlighed er et spørgsmål om at skabe et kompromis - ligesom politik i praksis. Man skal leve med hinanden - og med hinandens særvaner. At begynde at lave om på den anden fører sjældent noget godt med sig. Derfor skal Anders melde klart ud, hvis dette er en væsentlig del af ham.
Helt enig, men jeg mener at der er et stykke vej fra at skabe kompromis til at dyrke noget som den anden afskyer og have det rart med det!
At jeg har et standpunkt vedrørende hifi, som ikke er til diskussion og at det skulle være sørgeligt, har jeg svært ved at følge dig i. Det er døde ting, som fylde en smule i ens stue. Der er ikke tale om, at hun skal affinde sig med, at jeg slår gamle damer ned om natten! Hvis din bedre halvdel skal have en mening og indflydelse om alle dine standpunkter, så er du vist en temmelig blød mand Thue.
Jeg har svært ved at forestille mig at købe noget hi-fi til vores hjem, hvor jeg ved at hun synes det er grimt og i det hele taget ikke sætter pris på det. Hvis det kun er mig som er 'nyderen' og det sker på bekostning af hendes glæde ved at være i vores hjem har jeg svært ved at se glæden ved at investere i nyt hi-fi.
Det er jo respektløst og nok ikke ligefrem noget der åbner for den varme hane om aftenen. |
|
|
__________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skal vi passe på, at der ikke går for meget "samlivsbrevkasse" i den....
Men jeg bliver altså en anelse provokeret af thues "vattede" indlæg 
Den der pragmatiske biedermeier forestilling om kærlighed/parforhold, holder ikke i mine øjne. Der er da ikke noget mere kedeligt, end en kæreste, der hele tiden indordner sig under den anden og giver afkald på de egenskaber/interesser, der gør den pågældende person unik. Gaab mand, det er da i hvert fald noget, der lukker "den varme hane" hos mig. Næh nej, der skal nogle cohonas på bordet her! (kender ikke lige den kvindelige ekvivalent til dette )
Overdreven pragmatik leder en direkte under tøflen..zzzz siger jeg bare.
Selvfølgelig skal man respektere hinanden og en gang i mellem, bliver man nødt til at gå på kompromis. Men vi taler altså om et tv her......... Hvad sker der den dag, der kommer langt mere alvorlige ting til debat??
Kæmp nu lidt for sagen mand og find evt. ud af, om der stikker noget andet under hendes meget skarpe reaktion!?
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm det her er jo ikke hifi men kvindepsykologi og Venus og Mars. Og hvis jeg må komme med et råd er det at passe på med hvor langt man skal gå med at føje en kvinde. Mange kvinder kæfter op om modspil og hvis de ikke får det er de smuttet indenfor et par år alligevel.
Det du gør nu får konsekvenser også for fremtidige konflikter mellem jer. Spørgsmålet er om du ikke i det lange løb vinder mere ved at sige "tough luck woman", nu er det købt og kan du ikke li' det så er det jo synd. Krokodilletårer er et af kvindens bedste våben mod manden. Ja risikoen er der for, at hun smutter, men chancen for at hun bliver og du har trukket dine grænser og hun vil respektere dig for dig kan være større.
Don't let her get away with it! 
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jeg VIL have eget rum til min HIFI så kan konen sku bestemme i køkkenet badeværlset og stuen.
Vi er sku da mænd ikke børn, bestem selv sæt dem på plads, og hvad fanden vil kvinder med undertrykte mænd ? det siger jo mere om deres selvværd at end de selv aner når de har behov for dette og LOL hvad siger det ikke om de undertrykte mænd ?  |
|
|
Så rigtigt så rigtigt!!! 
|
| Til top |
|
| |