Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: stram bass ved Hz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 August 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvad menes der med, at der i manualen står "Long throw"?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Mine højtalere går ned til 40 HZ subben spiller fra 40 til 20 HZ med "long throw" som det kaldes i manualen, altså bassen er indstillet til at gi' sig max. Den ligger bunden i musikken uden at "spille med" højtalerne. Sub til HIFI ska' efter min mening være et supplement. Når der tales om stram bas i en sub, så må det være som I andre osse nævnte at den ikke står og buldrer hele tiden, men giver dybde der hvor højtalerne ikke kan følge med.

Lomg throw betyder blot at enheden har lang vandring, og derfor kan flytte mere luft end en normal enhed. Det er ikke en indstilling.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 13 August 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

kazze27 skrev:
hey hvilken Hz skal man spille på vis en subwoofer skal lyde stram og præcis  ? 

Jeg har valgt at dele ved 15 hz for ikke at 'fourene' minehovedhøjtaleres sublime bas, kun tilføje noget dybde som de desværre ikke når. Blandes de samme fx ved at dele ved 40 Hz er resultatet ikke rart. Der er selvfølgelig nogen der vil fremføre at der ikke er mange toner ved 15 Hz, men så skal man lige huske at delingen jo ikke er lodret med gradvis.

På trods af den ikke vandrette deling, må du have nogle ualmindeligt gode fronthøjtalere.

I Kazza27 tilfælde med Logitech Z5500, som i bund og grund er et sæt computerhøjtalere, hvor "hovedhøjtaleren" udgøres af 3" fuldtone enheder, der næppe levere meget output under 150 Hz.

Hvis sub'en skærer ved 50 Hz vil der formentligt komme et hul mellem 50-150 Hz. Dette kan absolut ikke anbefales.

Et sæt Z5500 er ikke designet til at give stram bas, men derimod meget bas.

Den eneste måde du vil kunne opnå strammere bas, er ved at finde en optimal placering af subwoofer.

Jeg anbefale at skære så højt oppe som muligt, da satellitterne ikke kan spille særligt dybt og du formentligt gerne vil kunne høre alle lyde.
Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 13 August 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Til folk der anbefaler alt under 100 Hz, så kig lige på systemet først.

Dem der deler lavt på deres eget setup har formentlig væsentligt bedre satelitter end Logitech Z5500, derfor vil det kun vildlede, når erfaringerne med eget setup nævnes.

Jeg tror i vil give mig ret, når i finder ud af hvad Z5500 egentligt er for et system...

Se Z5500 her.
Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes