Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

morellen skrev:
Rigtig flot setup... Pass er bare lækkert.

Hvad er det for et TV-møbel? - jeg søger nemlig et og det kunne måske passe på målene
Takker, møblet er et der er købt i ilva for ca. 2 år siden, ved ikke om de sælger det mere, det er "født" med to låger, jeg har bare fjernet den ene, bagbeklædningen er pillet ud og erstattet med en malet kabelplade hvor jeg har skåret hul i med en vinkelsliber til udstyret, de skarpe kanter er så beklæt med kantbånd som bruges i el-tavler(ikke plast gruppetavlen).

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

hej dan

det kender jeg godt det med at få problemer når bassen vender ind mod sidevæggen.. det dur heller ikke her... mine må også spille mod hinanden... men det er også lige meget for det går fint.......

er vild med din pladespiller kan godt lide det anonyme look lidt retro.. modellen er jo også ved at være oppe i årene.. hvor gammel er din....hva arm og pick up kører du med... læste et sted at de er rimelig følsom for akustisk tilbagekobling passer det... ved godt du sikkert ikke har problemer når den hænger på væggen !!!

er det så alle dine cd'er du har de sorte bokse ???

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

det kender jeg godt det med at få problemer når bassen vender ind mod sidevæggen.. det dur heller ikke her... mine må også spille mod hinanden... men det er også lige meget for det går fint.......

er vild med din pladespiller kan godt lide det anonyme look lidt retro.. modellen er jo også ved at være oppe i årene.. hvor gammel er din....hva arm og pick up kører du med... læste et sted at de er rimelig følsom for akustisk tilbagekobling passer det... ved godt du sikkert ikke har problemer når den hænger på væggen !!!

er det så alle dine cd'er du har de sorte bokse ???

mvh john

min linn lp 12 er en årgang 84, jeg købte den på ebay.co.uk med en ittok lvIII arm og orgin live motorstyring, der skete så de uheldige at den blev transport skadet, ittok armen var færdig, arm bord var ødelagt og plinten havde fået nogle grimme hakker, for så at gøre det hele være så var motoren fra origin live monteret direkte på toppladen uden nogen form for dæmpning(næppe en forbedring). Efter en måneds tovtrækkeri med forsikringen fik jeg 5000 kr. af dem, men havde selv givet 9000kr., så stod med valget om jeg skulle skrotte den eller få den bygget op igen, valgte det sidste, Fandt brugt, nyer plint(sidste nye model), original motor med monterings kit og valhalla motorstyring, herudover er der kommet fabriks ny cirkus kit, akito arm og adikt PU, monteret og justeret af scala-hifi. Spilleklar i dec. 2008 står den mig i 21500kr., ved man lidt om lp12 så ved men også at det er for meget, men tænker ikke videre over det, for jeg syntes den spilder som en drøm, sådan en lp12 kan noget med de rytmer

Tilføjelse: ja cderne er i de sote kasser, men har også nogen under sengen i soveværlset og i kælderen, der er også lidt LPer i kælderen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

hej dan

det var sgu da sur røv.. men sådan kan det jo gå...nej det bliver ikke bedre at tænke over det.. bare den som du vil ha det.. såner alt jo som det skal være.... kender godt armen men pick uppen symes jeg ikke lige jeg har hørt om... havde armen på en micro seiki dqx 1000 mener jeg den hed det var ihvertfald den runde der kunne tage 3 arme... men fik det aldrig rigtig til at køre med den arm....men så var det jo godt der sad 2 andre arme der kørte

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

det var sgu da sur røv.. men sådan kan det jo gå...nej det bliver ikke bedre at tænke over det.. bare den som du vil ha det.. såner alt jo som det skal være.... kender godt armen men pick uppen symes jeg ikke lige jeg har hørt om... havde armen på en micro seiki dqx 1000 mener jeg den hed det var ihvertfald den runde der kunne tage 3 arme... men fik det aldrig rigtig til at køre med den arm....men så var det jo godt der sad 2 andre arme der kørte

Det der er lidt træls med linn er at de ofte ikke giver dere produkter nye navn eller mk. opgivelser, feks. så den ikemi jeg havde var den første udgave,men da den udgik af produktion var den blevet forbedret over de år den var i produktion, men de gav den ikke nye mk. betegnelse, akito armen har været på market i mange år og er løbene blevet finfudset, hvor stor forskæld der er mellem den oprindelige og den jeg har ved jeg ikke, men lidt ireterne at det ikke er gennemskulig. Linn adikt er deres MM PU, ok det er ikke en mc men syntes entlig den er ganske god.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej John, glemte lige at svare dig vedr. tilkobling, jeg er ikke haft nogen problemer med dette, men som du også selv har bemærket, så står den jo på en væg hylde.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

hej dan

er det ikke lidt en engelsk holding sådan som linn kører deres ting har før oplevet det med andre engelske mærker...men derfor lyder det godt meget af det engelske... dejlig afslappet synes jeg... har egentligt altid godt kunne lide engelsk lyd..

nej der burde ikke være problemer med akustisk tilbagekobling...

hvordan går det med dit kinøjser kabel du lige har fået er det stadig pengene værd...

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

er det ikke lidt en engelsk holding sådan som linn kører deres ting har før oplevet det med andre engelske mærker...men derfor lyder det godt meget af det engelske... dejlig afslappet synes jeg... har egentligt altid godt kunne lide engelsk lyd..

nej der burde ikke være problemer med akustisk tilbagekobling...

hvordan går det med dit kinøjser kabel du lige har fået er det stadig pengene værd...

mvh john

engelsk lyd, sådan generalt set, så syntes jeg de er gode til at lave kilderne, når vi snakker forstærker og højtalere,så syntes jeg det er mere spredt, men det er jo bare min mening.

hongkong-kina ormen klare sig stadig fint, men opsever stadig forandringer, måtte faktisk lukke højtalerne lidt mere ind i forgårs, da lydbilledet var blevet lidt bredere, gider ikke starte min test før jeg ved hvad det kan, umidbart er der en god balance i kablet, men ikke helt så afslørende/detaljeret som feks. chord epic. Om kablet er pengene være, ja så kan man vel sige at der entlig ikke skal så meget til, men nu ser vi.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hej dan

ang. engelsk lyd snakker jeg selvfølgelig også generelt... det er også mest engelske højtaler jeg har haft... men giver der ret det er selvfølgelig ikke alt der lyder lige godt...hehe..

okay spændende kabel.. jeg kunne forstå på dig der kom en hel kabel test fra inden længe det bliver spændende... er det kun med de kabler du har pt eller kommer der andre ind over....

det er da ægeligt du ikke lige boer lige rundt om hjørnet for så kunne du lige ha fået mit dejlige bona kabel med i din test.... det kunne da ha været meget sjovt

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

ang. engelsk lyd snakker jeg selvfølgelig også generelt... det er også mest engelske højtaler jeg har haft... men giver der ret det er selvfølgelig ikke alt der lyder lige godt...hehe..

okay spændende kabel.. jeg kunne forstå på dig der kom en hel kabel test fra inden længe det bliver spændende... er det kun med de kabler du har pt eller kommer der andre ind over....

det er da ægeligt du ikke lige boer lige rundt om hjørnet for så kunne du lige ha fået mit dejlige bona kabel med i din test.... det kunne da ha været meget sjovt

mvh

test er måske det forkerte ord, men har tænkt mig at kombinere de forskellige kabler jeg har liggende, for at finde den beste kombination i mit system, det kan godt vare et stykke tid inden jeg finder den optimale løsning, men hvem ved måske er det så indlysende at det hele er over på en eftermiddag. jeg kunne da godt tænke mig at høre det bona kabel, men som du selv skriver så er der lidt langt, skulle du af en eller anden grund komme på århus kanten, så er du selvfølgelig velkommen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

det lyder godt dan... det henner da jeg er på de kanter engang imellem...det er også et kabel der altid vil blive her i casa del john får jeg vender altid tilbage til det kabel selv om jeg nogen gange har noget andet spændt på... så jeg må jo være glad for det..

nu kunne jeg godt tænke jeg lige får et hul i morgen på et par timer så har jeg nemlig muligheden for at hente de andre højtaler samt noget nyt kabel.... det kunne være sjovt...

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

det lyder godt dan... det henner da jeg er på de kanter engang imellem...det er også et kabel der altid vil blive her i casa del john får jeg vender altid tilbage til det kabel selv om jeg nogen gange har noget andet spændt på... så jeg må jo være glad for det..

nu kunne jeg godt tænke jeg lige får et hul i morgen på et par timer så har jeg nemlig muligheden for at hente de andre højtaler samt noget nyt kabel.... det kunne være sjovt...

mvh

ja, nu må vi se om dine erindringer omkring snell holder stik, hvad er det for et kabel du skal hente ?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup Dan.

Har du leget meget med placering af Strauss? Eller er det af praktiske årsager de står så tæt på bagvæggen?

MVH WRONG

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Lækkert setup Dan.

Har du leget meget med placering af Strauss? Eller er det af praktiske årsager de står så tæt på bagvæggen?

MVH WRONG

Takker, placeringen kan ikke være meget anderledes, hvis du ser på billedet taget bag lyttepossisionen, så bemærk brændeovnen i højre side, jeg tør ikke placere dem tædter på den, langs siderne af brændeovnen bliver der ikke særlig varmt, men strålevarmen gennem ruden i ovnen er en helt anden snak, som de står der bliver der max 35-38 grader(målt da BCG stod der, næsten samme placering), sikkert nok til mig  , der er 46 cm fra toppen af bagpladen og ind til vægen, men ja det var da ønskeligt hvis jeg kunne trække dem længer frem, men de fungere ok der.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

hej dan

ja det må jeg da håber.... men min hukommelse er ikke hva den har været ....men satser lidt på den alligevel..

jeg skal hente et netkabel også vil jeg lige se på et rca kabel også kunne godt tænke mig at høre et af de lidt dyre fra xindak... har læst meget positivt om dem....så det skal prøves

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

ja det må jeg da håber.... men min hukommelse er ikke hva den har været ....men satser lidt på den alligevel..

jeg skal hente et netkabel også vil jeg lige se på et rca kabel også kunne godt tænke mig at høre et af de lidt dyre fra xindak... har læst meget positivt om dem....så det skal prøves

så må du jo melde tilbage om det er noget der dur, kunne faktisk godt tænke mig at prøve et kimber 8tc eller 12tc, da jeg havde audia produkterne og VA BBG prøvede jeg et 8vs, hvis toppen er bare lidt beder på tc typen, så er det ikke dumt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jeg lånte engang noget kimber ht kabel hos sk sound i vejle...nede ved børge... det kunne jeg godt ikke lide... det spillede rent ud sagt af h..... til på mine dynaudio contour 3.0 jeg havde... var rimelig skuffet får det var da ikke billigt kan jeg huske.... ja mine BKS som jeg også havde duede kimber hellere ikke... ihvertfald ikke i mine øre

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

har hørt at dynaudio skulle komme med noget nyt og rigtig spændende ht kabel i den lidt dyre ende.... må bare håbe det ikke bliver ligesom det ocos kabel de engang solgte til deres højtaler... for det var da det væreste antenne kabel agtige højtaler kabel jeg har prøvet/haft... fik det foræret som en vare prøve... tror faktisk jeg har det nede i kælderen endnu...PUHA

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
har hørt at dynaudio skulle komme med noget nyt og rigtig spændende ht kabel i den lidt dyre ende.... må bare håbe det ikke bliver ligesom det ocos kabel de engang solgte til deres højtaler... for det var da det væreste antenne kabel agtige højtaler kabel jeg har prøvet/haft... fik det foræret som en vare prøve... tror faktisk jeg har det nede i kælderen endnu...PUHA
Haha, så var det da godt at det var en foræring, jeg har nu heller ikke tænkt mig at købe et nyt 8tc, men du ved jo jeg følger med på ebay.co.uk, så hvis der skulle være et til den rette pris(skal være sikker på at holde pengene hjemme ved gensalg i dk) så kan det da ikke afvises at det bliver købt, men ellers må jeg vist erkende at mit hifi-buget er brugt for i år , men på den anden side så hej jeg jo også fået lidt nyt legetøj, så skal vist ikke klage, der er jo dem i disse tider der er nød til at sælge.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

det er rigtigt dan men synes nu ikke alt det krise halløj har ramt en økonomisk...ikke endnu ihvertfald .....

ja det er ikke sjovt at skulle sælge pga. økonomien synes jeg men jeg kunne godt tænke mig at jeg havde gemt alt det gode grej man har haft  men sikken et lager rum man så skulle ha haft... så kunne man da rigtig lege hehe...

mvh

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes