Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Jeg venter stadig utolmodig på de ceraball, kom til at sætte nogle sd feet under mdf pladen som forstærkeren står på, det gav en del varmere lyd, men også knap så kontroleret bund, så er spændt på hvad de ceraball kan udrette, følge virkningerne af expermentering med afkobling på forstærkern kommer nok til at betyde et min kabel test/valg må startes forfra, da nogle af de fravalgte er udlukket fordi jeg ikke syntes de er varme nok i klangen, noget kunne tyde på at problemet har ligget i de nordost pulserpoint jeg har brugt før. |
|
|
Sjovt jeg har stik modsat oplevelse med SD fødder under min OVC...
Ceraballs strammer gevaldigt op i sagerne 
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
Jeg venter stadig utolmodig på de ceraball, kom til at sætte nogle sd feet under mdf pladen som forstærkeren står på, det gav en del varmere lyd, men også knap så kontroleret bund, så er spændt på hvad de ceraball kan udrette, følge virkningerne af expermentering med afkobling på forstærkern kommer nok til at betyde et min kabel test/valg må startes forfra, da nogle af de fravalgte er udlukket fordi jeg ikke syntes de er varme nok i klangen, noget kunne tyde på at problemet har ligget i de nordost pulserpoint jeg har brugt før. |
|
|
Sjovt jeg har stik modsat oplevelse med SD fødder under min OVC...
Ceraballs strammer gevaldigt op i sagerne  |
|
|
glæder mig også til at prøve dem, men er meget forbavset over at afkobling kan påvirke varmen i hele lydbilledet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg de ceraball hjem, første indtryk er at de virkelig stremmer lyden op, de giver ikke helt så varm en lyd som sd feet, men sd feet mudre bunden lidt og der er ikke helt så højt til loftet. Nordost PP giver en lidt mere up front lyd, men lyder koldt i forhold til sd feet og ceraball. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Så fik jeg de ceraball hjem, første indtryk er at de virkelig stremmer lyden op, de giver ikke helt så varm en lyd som sd feet, men sd feet mudre bunden lidt og der er ikke helt så højt til loftet. Nordost PP giver en lidt mere up front lyd, men lyder koldt i forhold til sd feet og ceraball.
|
|
|
Ja, de er ikke tossede. Jeg startede med dem under højttalerne for et par år siden, og er endt op med også at have dem under min forstærker.
Det er dog ikke alle apparater som de virker lige godt på...
Hvad har du prøvet dem på?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
dan a. skrev:
Så fik jeg de ceraball hjem, første indtryk er at de virkelig stremmer lyden op, de giver ikke helt så varm en lyd som sd feet, men sd feet mudre bunden lidt og der er ikke helt så højt til loftet. Nordost PP giver en lidt mere up front lyd, men lyder koldt i forhold til sd feet og ceraball.
|
|
|
Ja, de er ikke tossede. Jeg startede med dem under højttalerne for et par år siden, og er endt op med også at have dem under min forstærker.
|
|
|
under den mdf plade forstærkeren står på.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Medlem skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Har du prøvet direkte under forstærkeren?
Jeg vil foreslå Ceraball så tæt på det der ønskes dæmpet, og koblet så godt som muligt til dette...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
dan a. skrev:
Medlem skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil foreslå Ceraball så tæt på det der ønskes dæmpet, og koblet så godt som muligt til dette... |
|
|
nej, det har jeg ikke prøvet, men det er da et forsøg værd. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
hva koster sådan nogle cerabal...har hørt en masse om dem så det kunne være et interesant emne
mvh
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej dan
hva koster sådan nogle cerabal...har hørt en masse om dem så det kunne være et interesant emne
mvh |
|
|
se her John : http://www.av-connection.com/?ML=181__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay lidt pebert hvis der skal nogle under hver apparat.... skal man købe efter vægt på apparaterne
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
okay lidt pebert hvis der skal nogle under hver apparat.... skal man købe efter vægt på apparaterne |
|
|
ceraball universal kan bære 40 kg. pr. stk., dvs 3 stk kan bære 120 kg og 4 stk 160 kg., så det er vist ikke vægten du skal købe efter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe nej ikke her hos mig dan men lidt dyre synes jeg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep dan det vil jeg gøre
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Medlem skrev:
dan a. skrev:
Medlem skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil foreslå Ceraball så tæt på det der ønskes dæmpet, og koblet så godt som muligt til dette... |
|
|
nej, det har jeg ikke prøvet, men det er da et forsøg værd. |
|
|
Så er det prøvet, det var faktisk bedere  , så må jeg se om de originale ben er sat fast med 6mm skruger, så kan jeg jo erstatte dem med ceraball, evt. prøve den sammen sætning du bruger hvor sd feet er i bunden med en plade oven på og så forstærkern monteret med ceraball oven på pladen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
dan a. skrev:
Medlem skrev:
dan a. skrev:
Medlem skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil foreslå Ceraball så tæt på det der ønskes dæmpet, og koblet så godt som muligt til dette...
|
|
|
nej, det har jeg ikke prøvet, men det er da et forsøg værd. |
|
|
Så er det prøvet, det var faktisk bedere , så må jeg se om de originale ben er sat fast med 6mm skruger, så kan jeg jo erstatte dem med ceraball, evt. prøve den sammen sætning du bruger hvor sd feet er i bunden med en plade oven på og så forstærkern monteret med ceraball oven på pladen. |
|
|
Kanon! 
Ja, du kan bruge 8 eller 6 mm skruer, jeg har spændt mine fast i bundpladen, med 8 mm.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist tid til en lille opdate, Afkobling på forstærkeren er næsten afklaret, det bliver enten ceraball eller ixos sorbothane feet, først nævnte giver meget stremt lydbillede med høj opløsning, sidst nævnte er knap så udstrækt og strem men giver musikken extra varme og krop uden at bunden får tendenser til at buldre. Hvis jeg vælger et sølv baseret ht kabel så bliver det nok sorbothane feet jeg vælger.
Strøm er afklaret, xindak filteret bliver hvor det er, finder det bedere en kraftig stikdåse, "føde kæden " ser nu sådan ud, vægudtag > fiter - Furutech FP-3TS862, filter > forstærker - Furutech FP-3TS862, filter > cd-afspiller - VDH Mainsserver, filter > riaa - VDH Mainsserver.
Det burde være en let sag at få afklaret endelig valg af signal og ht kabel i denne weekend, så søndag aften eller mandag eftermiddag så skriver jeg det endelige valg og retter det i min sinatur. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay dan så er der jo sket lidt....
okay xindak strømrenseren lød bedre... eller kunne det bare ikke betale sig at skifte... for lille forskel....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
okay dan så er der jo sket lidt....
okay xindak strømrenseren lød bedre... eller kunne det bare ikke betale sig at skifte... for lille forskel.... |
|
|
Nej den var faktisk ikke lille, xindak filteret var en del bedere, der var betydelig mere ro i lydbilledet med filtert og der ved også mere afslappende at høre på. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også min opfattelse af xindaken men har også kun har 3 stk inden for døren i prisklassen fra ca 1000 op til 20000... den dyrer var en min kammerat havde... den fik lammetæsk... det var han ikke stolt af....  ...
|
Til top |
|
|