| Forfatter |
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør virke med den y-splitter som du talte om. HiFi Klubben sælger hvis ikke jeg husker forkert også y-splitterene - ellers er det af noget ofte brugt ved autohifi
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen polmann, du på noget at en opgave idag at skulle hjælpe sådan en nybegynder heh, har været inde på av-cables og der har de også og så kunne jeg vil købe begge dele der inde nu jeg alligevel er der (der følger ikk sub kabel med)
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det er skam stille og roligt, jeg håber bare du kan bruge de erfaringer og information jeg har  Sender AV cables ikke kun med posten eller har de en fysisk butik?
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Nå det er skam stille og roligt, jeg håber bare du kan bruge de erfaringer og information jeg har 
Sender AV cables ikke kun med posten eller har de en fysisk butik?
|
|
|
jo desværde men de virker billige nok + deres y splitter ser ret så fornuftig ud, men ville bare tro man kunne bruge et normalt rca stik da min forforfstærker jo bruger rca, og subben tager mod phone ligner det.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Nå det er skam stille og roligt, jeg håber bare du kan bruge de erfaringer og information jeg har 
Sender AV cables ikke kun med posten eller har de en fysisk butik?
|
|
|
hej polmann hvis du har tid så her er manulen http://www.paradigm.com/en/pdf/user_manuals/OwnersManual_ps1 000.pdf forbindelses måder er på sidde 4 bliver bare forviret med noget reciver output osv håber du lige vil gik på det og tak for alt den hjælp
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør kunne bruge kablerne fra følgende link: http://www.av-cables.dk/subwoofer_kabel/subwoofer_y_kabel_56 1_da/ Det er kategorien Subwoofer Y kabel
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du skal gøre er at bruge et y-kabel med det setup du har. ende med y-splittet skal være oppe ved din forstærker. Enden med det "enlige" phonokabel, smider du i subben i den indgang hvor der står LFE. Alternativt kan du bruge 2 ganske almindelig phonokabler og smide et i henholdsvis left og right på både forstærkeren og subben.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusind tak polmann, allersidste spørsmål vil der være nogle forskel på det lydmesige ved at vælge det ene frem for det andet af de 2 metoder
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør der ikke være. Men jeg har så kun prøvet at kører med en y-splitter på min sub-out. Der kunne jeg ikke hører nogen forskel. Men det er så også et LFE signal der bliver spyttet ud til subben.
Jeg tror bare jeg ville vælge det billigeste alternativ i form af de 2 metoder. Men derfor kan du jo sagtens købe et kabel af en god kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør være ganske fint. Har en kammerat der har haft noget fra lindy han var ikke helt tilfreds med det som phonokable mellem dvd og forstærker, men tror det er ganske fint til din sub.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg kan se fra din manual har du ikke brug for y-split kabler idet du har 2 sæt pre-out fra din forforstærker.
Din sub har RCA/phono indgang til både left og right signal.
Du kan altså nøjes med et stereo RCA-kabel, som f.eks. det Lindy kabel du selv linker til.
Men det er vist også det du selv er nået frem til.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også det jeg skriver.
Enten 2 x phono kabel (left right på både forstærker og sub) eller 1 x phonokabel og så med en y-splitter i forstærker enden (så skal den bare sluttes til LFE på subben).
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå fik du så købt den?
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja den står nu på værelset, har dog ikke haft tid til at placere den osv. men glæder mig til at få prøvet den af den er forresten en v.3 model
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft en PS1200 (aner ikke hvilken model, og den er gevet væk), og den var forrygende!
Hvad angår kabel, så er det vist ganske nemt: PS1200 skal faktisk have signal fra både højre og venstre. Så vidt jeg er informeret har den dobbelt svingspole, og et Y-split kommer faktisk først ind i spillet hvis man tager signalet fra en LFE-udgang på en surround-forstærker. Føder man kun den ene kanal spiller den vist endda 3 dB lavere. Men det bør stå i manualen, og hvis ikke den fulgte med kan den måske findes på nettet.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået det sat til? Og i tilfælde af ja, er du så tilfreds?
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
| Har du fået det sat til? Og i tilfælde af ja, er du så tilfreds? |
|
|
hej igen, ja har fået den sat til og er rigtig tilfreds med den, den kan virkelig flytte noget luft, dog skal jeg tit justere op og ned for volume på sub for at det er helt optimalt, da nogle nummer godt må havde lidt mere smæk for skillingen hvis du spørger mig. :) så har jeg dog været ret så doven/uheldig at bruge en bil phono kabel og der er sådan noget mærkeligt ekstra ledning, så skal hele tiden rive stikket ud af kontakten når jeg er færdig med at bruge den og forforstærker skal lige hurtigt varme rørne op før jeg sætter den til:D
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
polmann skrev:
| Har du fået det sat til? Og i tilfælde af ja, er du så tilfreds? |
|
|
hej igen, ja har fået den sat til og er rigtig tilfreds med den, den kan virkelig flytte noget luft, dog skal jeg tit justere op og ned for volume på sub for at det er helt optimalt, da nogle nummer godt må havde lidt mere smæk for skillingen hvis du spørger mig. :) så har jeg dog været ret så doven/uheldig at bruge en bil phono kabel og der er sådan noget mærkeligt ekstra ledning, så skal hele tiden rive stikket ud af kontakten når jeg er færdig med at bruge den og forforstærker skal lige hurtigt varme rørne op før jeg sætter den til:D |
|
|
Der skulle da meget gerne være auto on/off på den. Jeg forstår ikke rigtigt det du skriver med at du skal varme rørene op før du sætter den til.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe så vil jeg da lige uddybe det, hvis jeg sætter subben i kontakten inden forforstærkeren er varm så brummer den, det samme hvis jeg tænder effekt før forforstærker så brummer ht. hsr ikke gjort det før jeg brugte de satans kabler og gør det heller ikk hvis jeg bruger et normalt lakrids kabel, men det er den der ekstra lydning der forstyrre på den ene eller anden måde, hvis jeg rør ledningen bliver brummen kraftigere håber det var bedre :D
|
| Til top |
|
| |