Jeg ville egentlig have skrevet lidt om mine sr6 Aretté for nogle uger siden, men ovenpå mine 4 ugers pause med hifi, blev jeg ramt af en temmelig seriøs hørenedsættelse på det ene øre, der har gjort det umuligt at bedømme tilspilningen.
Nu er jeg ved at høre rimeligt igen, og jeg mener at tilspilningen har gjort de her rigtig gode højtalere endnu bedre.
Det er muligt jeg har lidt for meget bas, det er mest med min tuner, og nok også særligt med noget komprimeret p3 musik! Jeg skal have det checket inden vi justere det aktive filter.
Forbedringerne er som andre har skrevet over hele linjen, alt er bedre, stemmer, særligt noget der har været skjult før dukker op, det samme gælder flere detaljer der bare står mere klart, og dynamikken i musikken er blevet bedre, noget der sikkert er en konsekvens af de flere detaljer.
Jeg har mener jeg været med på alle opgraderingerne af Aretté modellen, nogle gange kunne man ønske sig at tålmodigheden have været til at springe nogle af dem over og måske spare lidt penge, men den her er klart den største forbedring, hvilket jo også er logisk når alt undtagen compound bas systemet er nyt.
For nogle måneder siden havde vi en pasiv demo af de gamle Aretté mod de nye, og her var der klare forbedringer, men jeg tror ikke sr6'erne var spillet til endnu, for forbedringerne aktivt med Naim Snaxo er altså fantastisk store.