Jeg læste testen, men jeg syntes at gik mest på at fortælle at den slet ikke kunne komme med den effekt den lovede o slet ikke dynamisk effekt og at lyden var for dårlig.
Man skal nok ikke lægge så meget i det dynamiske som de opgiver, for det er nok også mest salgsgas. Men har ikke testet den selv og har også crown K2 selv.
Men hvis de havde kaldt den master audio, hvor mange havde så købt den ????
Ved det ikke, men det betyder som regel meget med navnet og de har så fået lov til at kalde den det, da cerwin vega ikke selv har en hifi/pa forstærker og cerwin vega kun har pa forstærkere i deres program og deres hjemmeside. Men kander ikke de nye forstærkere de laver til pa, e gamle de havde kørte bare derud af, men har vel aldrig haft hifi lyd. Så det er vel derfor at de fik lov til at kalde den cerwin vega, så de havde en forstærker i deres program der kunne bruges til deres højttalerserie. Selvom den nok ikke kan måle sig med en Crown, så kan man spørge sig selv, hvilken forstærker kan det når det gælder krafter pålidelighed og dynamik. Det er der ikke så mange der kan, så den var nok dømt til at tabe den kamp !
Men til dem der vil have sine cerwin vega til at spille højt og går meget op i at det helst skal hedde cerwin vega og man måske har 30 m^2. Så er det måske alt rigeligt til dem.
Om det har lykkeds dem at lave en forstærker med bedre fihi egenskaber, kan jeg ikke udtale mig om, men det var målet som jeg forsår. Men at den skulle vinde i test over en Crown, det gør de fleste ikke alligevel, når man snakker om en forstærker til en cerwin vega højttaler, så den skulle nok tabe.
Det er nok mest et tilbud til dem der vil købe en anlæg der hedder cerwin vega, ligesom at man nogle også vil gå i bestemt mærketøj. Ellers havde man nok bare kaldt dem for master-audio
For at gøre forvirringen lidt større så er det heller ikke cerwin vega der laver deres prof serie, det er STANTON A serie, der har fået navnet cerwin vega.
som er et søsterselskab til Cerwin Vega. Eneste forskel er farven som er skiftet fra blå og grå til: sort og rød.
Hvis man er ligeglad med om det hedder cerwin vega, er der sikkert mange forstærkere der vil vinde over cerwin vega i ca. samme prisklasse. en så får de jo et andet navn og design og det er jo et tilbud til cerwin vega ejere for at få en forstærker til en fornuftig pris, der hedder det samme som højttalerne og det er vellykkedes og der er vel mange der kan spille højt med derescerwin vega højttalere på deres måske 30 m^2 max.
Men den kan heller ikke spille bedre end min Crown K2, eller være bedre end alle forstærkere i samme prisleje. Men hvilken forstærker kan det ??
Man kan næsten altid finde en forstærkr der er bedre til en giv højttaler, da vi ikke har samme højttaler alle bruger fra hifi4all. Men sådan er der så meget !
Men de har da prøvet at forbedre den til en 2.6 kw^2, så den er sikkert blevet en lille smule bedre og er stadig et godt alternatil, hvis højttaler og forstærker skal hedde det samme og den skal nok spille højt nok for de fleste.
Ellers køb rigtigt pa det kan virkeligt også godt komme til at lyde godt foreksempel Crown og JBL og et godt delfilter, men så er det også en helt helt anden pris.
Men ja crown vinder over cerwin vega
Men syntes at cerwin vega har et ok design og så dyrt er det ikke, hvis man vil have hele anlægget til at hedde cerwin vega. Har dog ikke hørt ordenligt de nye modeller af cerwin vega, ville bare skrive lidt om indlægge og helt uden at fornærme nogen. Hverken verwin vega ellen andre fans !