| Sendt: 01 September 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt nok, at man ændrede basenheden med noget masse, om den er blevet skiftet, i så fald kunne det være at grunden til at de ikke har malet sort igen, er at de tilpassede enheden…
Syntes jeg har læst andre stæder, at Snell ikke kan levere den 12” som sidder i A3i, det var en RCF enhed. Men du har lov at være heldig. PS: det er IKKE den ekstra masse der mørner kanterne, men tidens tand.
Hvis du aldrig vil skifte kanter igen..! så send enhederne ned til disse fyre, de skifter kanter ud til gummikant http://www.klangmeister.de/content/de/de-index.php det ændre lidt på enheden, men det nok ikke hørbart når det er nede i bassen…
Mht. fronterne på top kabinettet, så er det stiftet fast helevejen rundt, med nærmest dykkerer, så hvis du vil have fronterne af, må du til at hive i kanterne af fronten… nu mener jeg ikke at du kommer til filtret den vej ”kan ikke helt huske det” der sidder det berømte pap front hvor i diskanten er skruet fast og mellemtonen ser sat fast med filt. Så hvis du vil ind til filteret af den vej, bliver du også nød til at afmonterer pap baffelen ”det vil jeg kraftigt fraråde” tror du kunne rode dig ind i noget der er svært at få på igen.
Sad engang til en demo med Kevin Vöakes med Snell A3i, og en spurgte ham ”hvorfor bruger du en sikring i serie med delefiltret..??” Kevin svarrede ”syntes du ikke diskant gengivelsen er god..??”
Snell, Kevin og Co lyttede lyttede og lyttede lige lidt mere når de lavede højttaler ”og de kendte også til eksistensen af eksotiske komponenter” , så hvis du syntes de lyder godt, hvorfor så skifte for at skift..?? ”biler køre heller ikke altid hurtigere ved at få monteret en spoiler” (bare mit råd) __________________ INNOVATING not IMITATING
|