Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Har lige fået 7 Lp'er i dag, godtnok brugte men i helt forrygende stand, bla. Ry Cooder "Bob til you drop" en rigtig fin indspilning, fra 79. En anden super plade er Paul Simon "There goes rhymin' Simon, fra 73.

Er sgu blevet lidt hooked på Paul Simon, da jeg også har "Hearts and bones" den plade har flere gange overrasket, når jeg har haft lyttende gæster, der er en helt utrolig stereo effekt på den plade.

Nu må jeg se om jeg kan få andre lp-plader i god stand med ham.

Ps: nu ved jeg hvor du har fået dit bruger navn fra Leif

Mvh

Torben

Ja prøv også de gamle hvor han er sammen med Art Garfunkel  og hvis du ikke har den : The Rhythm Of The Saints, start med  side 2  nr 1. She Moves On, et fantastisk nummer, overlegen på vinyl frem for CD, går ud fra du har Graceland, den skal du ha. For S. det boron rør kan flytte sig

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

De Herrer,

Lige et lytteindtryk Orofon 2M Black vs. Shure M97xE/Jico SAS. Lad mig sige med det samme at det er umuligt for mig at kåre
en vinder, forskellene er ret marginale og jeg er efterhånden bange for at jeg lytter mere til det ene pladespillerværk/tonearm
fremfor pickup'erne. Overordnet giver 2M nok et større billede (bredere og dybere perspektiv, mere "rum") SAS forparten
formår dog at grave dybere i rillerne og hive flere detaljer frem. Det skal siges at det slet ikke er så udtalt som det umiddelbart
kan virke på skrift og igen er jeg ikke helt klar over hvor meget værk, arm og RIAA har indflydelse på dette.

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 November 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
De Herrer,

Lige et lytteindtryk Orofon 2M Black vs. Shure M97xE/Jico SAS. Lad mig sige med det samme at det er umuligt for mig at kåre
en vinder, forskellene er ret marginale og jeg er efterhånden bange for at jeg lytter mere til det ene pladespillerværk/tonearm
fremfor pickup'erne. Overordnet giver 2M nok et større billede (bredere og dybere perspektiv, mere "rum") SAS forparten
formår dog at grave dybere i rillerne og hive flere detaljer frem. Det skal siges at det slet ikke er så udtalt som det umiddelbart
kan virke på skrift og igen er jeg ikke helt klar over hvor meget værk, arm og RIAA har indflydelse på dette.

Det er naturligvis svært, når man ikke benytter samme opsætning, ved sammenligningen. Du skrev at SAS forparten kunne virke lidt lys i lyden, ved ældre indspilninger. Du har ikke målt din kapacitet endnu, men jeg går udfra at indgangs-impedansen er standard 47 Kohm på din riaa, du kunne sænke denne værdi til 40-44Kohm, så vil der ikke være et lille diskant løft.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Halo8 skrev:
De Herrer, Lige et lytteindtryk Orofon 2M Black vs. Shure M97xE/Jico SAS. Lad mig sige
med det samme at det er umuligt for mig at kåre en vinder, forskellene er ret marginale og jeg er efterhånden bange for at
jeg lytter mere til det ene pladespillerværk/tonearm fremfor pickup'erne. Overordnet giver 2M nok et større billede (bredere
og dybere perspektiv, mere "rum") SAS forparten formår dog at grave dybere i rillerne og hive flere detaljer frem. Det skal
siges at det slet ikke er så udtalt som det umiddelbart kan virke på skrift og igen er jeg ikke helt klar over hvor meget værk,
arm og RIAA har indflydelse på dette.

Det er naturligvis svært, når man ikke benytter samme opsætning, ved sammenligningen. Du skrev at SAS forparten
kunne virke lidt lys i lyden, ved ældre indspilninger. Du har ikke målt din kapacitet endnu, men jeg går udfra at indgangs-
impedansen er standard 47 Kohm på din riaa, du kunne sænke denne værdi til 40-44Kohm, så vil der ikke være et lille
diskant løft.

Mvh

Torben

Nej, jeg syntes ikke den er mere lys i lyden, mener heller ikke at have skrevet det. Jeg oplever Jico SAS forparten mere
detaljeret og kritisk med kildematerialet end original forparten. Det skulle ikke forstås at lyden var lysere. Begge mine
RIAA'er har 47 Kohm indgangsimpedans, hvis man skal tage manualernes udsagn for gode varer, der i mod nævner ingen af
dem med et ord noget om kapaciteten. Hmnn.. Har en tredie RIAA stående og samle støv (nej, jeg samler ikke på dem )
og der ved jeg at impedans/kapacitet er 47Kohm/200pF. Dertil skal jo så naturligvis tillægges ca. 1 m phonokabel fra
pladespilleren.

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 November 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Solvin skrev:

Halo8 skrev:
De Herrer, Lige et lytteindtryk Orofon 2M Black vs. Shure M97xE/Jico SAS. Lad mig sige
med det samme at det er umuligt for mig at kåre en vinder, forskellene er ret marginale og jeg er efterhånden bange for at
jeg lytter mere til det ene pladespillerværk/tonearm fremfor pickup'erne. Overordnet giver 2M nok et større billede (bredere
og dybere perspektiv, mere "rum") SAS forparten formår dog at grave dybere i rillerne og hive flere detaljer frem. Det skal
siges at det slet ikke er så udtalt som det umiddelbart kan virke på skrift og igen er jeg ikke helt klar over hvor meget værk,
arm og RIAA har indflydelse på dette.

Det er naturligvis svært, når man ikke benytter samme opsætning, ved sammenligningen. Du skrev at SAS forparten
kunne virke lidt lys i lyden, ved ældre indspilninger. Du har ikke målt din kapacitet endnu, men jeg går udfra at indgangs-
impedansen er standard 47 Kohm på din riaa, du kunne sænke denne værdi til 40-44Kohm, så vil der ikke være et lille
diskant løft.

Mvh

Torben

Nej, jeg syntes ikke den er mere lys i lyden, mener heller ikke at have skrevet det. Jeg oplever Jico SAS forparten mere
detaljeret og kritisk med kildematerialet end original forparten. Det skulle ikke forstås at lyden var lysere. Begge mine
RIAA'er har 47 Kohm indgangsimpedans, hvis man skal tage manualernes udsagn for gode varer, der i mod nævner ingen af
dem med et ord noget om kapaciteten. Hmnn.. Har en tredie RIAA stående og samle støv (nej, jeg samler ikke på dem )
og der ved jeg at impedans/kapacitet er 47Kohm/200pF. Dertil skal jo så naturligvis tillægges ca. 1 m phonokabel fra
pladespilleren.

Du bliver nød til at få målt din kapacitet. Du kunne for sjov parallel forbinde en 470Kohm over din indgang på riaa'en så du ender på 42,7 Kohm i belastning. Jeg er næsten sikker på at kapaciteten ligger omkring 250-300 pF.

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 November 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

Har lige fået 7 Lp'er i dag, godtnok brugte men i helt forrygende stand, bla. Ry Cooder "Bob til you drop" en rigtig fin indspilning, fra 79. En anden super plade er Paul Simon "There goes rhymin' Simon, fra 73.

Er sgu blevet lidt hooked på Paul Simon, da jeg også har "Hearts and bones" den plade har flere gange overrasket, når jeg har haft lyttende gæster, der er en helt utrolig stereo effekt på den plade.

Nu må jeg se om jeg kan få andre lp-plader i god stand med ham.

Ps: nu ved jeg hvor du har fået dit bruger navn fra Leif

Mvh

Torben

Ja prøv også de gamle hvor han er sammen med Art Garfunkel  og hvis du ikke har den : The Rhythm Of The Saints, start med  side 2  nr 1. She Moves On, et fantastisk nummer, overlegen på vinyl frem for CD, går ud fra du har Graceland, den skal du ha. For S. det boron rør kan flytte sig

VH. Madsen

Jeg har haft Graceland på cd, men den lød ikke godt, så jeg skal på jagt efter den på vinyl. Tror nok at jeg har et opsamlings-album med Simon og Art Garfunkel, men de plejer ikke at lyde godt, da der er presset alt for mange numre ned på for lidt plads

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

De Herrer,

Lige en ting som står helt fast. 2M'eren fører klart på æstetikken. Shure pick'up er måske charmerende men køn er den ikke

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 November 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
De Herrer,

Lige en ting som står helt fast. 2M'eren fører klart på æstetikken. Shure pick'up er måske charmerende men køn er den ikke

Det vil jeg give dig ret i  den ser lidt sær ud.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Lytter lige til Santana's "Abraxas". For pokker det lyder godt...

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Lytter lige til Santana's "Abraxas". For pokker det lyder godt...

En af de 7 plader jeg købte er også med Santana "Carlos Santana & Buddy Miles! Live" Den er desværre lidt tynd i lyden, men man kan ikke altid være heldig.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Torben,

Nu skal jeg lige have lidt hjælp. Som du nok ved købte jeg en V15V pickup og forparten skal uden tvivl skiftes. Nu er mit
spørgsmål om jeg skal gå efter VN5MR eller VN5MR SAS?

PS. Lad vær' med at sige begge to

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 November 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Torben,

Nu skal jeg lige have lidt hjælp. Som du nok ved købte jeg en V15V pickup og forparten skal uden tvivl skiftes. Nu er mit
spørgsmål om jeg skal gå efter VN5MR eller VN5MR SAS?

PS. Lad vær' med at sige begge to

Ok, der er ikke mange $ i mellem de to forparter. Jeg har ikke fundet udad, hvor forskellen mellem Micro ridge diamanten og SAS diamanten er, de ligner til forveksling hinanden. Jeg ville nok prøve Micro ridge udgaven, men igen ????????????????????????????

Mvh

Torben

SAS

Micro ridge

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ja umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel og prisforskellen er som du nævner jo ret begrænset. Hmnnn.. Ser allerede for
mig at det ender med to forparter Gad vide om man kan oprette Jico på PBS?

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 November 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Ja umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel og prisforskellen er som du nævner jo ret begrænset. Hmnnn.. Ser allerede for

Du må gerne prøve min VN5MR forpart med micro-ridge slibning. Er du tilfreds med lyden, er den din for 350kr. Den passer jo ikke helt optimal til M97.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Halo8 skrev:
Ja umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel og prisforskellen er som du nævner jo ret
begrænset. Hmnnn.. Ser allerede for mig at det ender med to forparter Gad vide om
man kan oprette Jico på PBS?

Du må gerne prøve min VN5MR forpart med micro-ridge slibning. Er du tilfreds med lyden, er den din for 350kr. Den passer
jo ikke helt optimal til M97.

Mvh

Torben

Det tilbud vil jeg gerne tage imod men vent lige med at sende. V15V er endnu ikke ankommet (poststrejke i England
). Måske du til gengæld kunne være interesseret i at få 2M'eren på prøve?   

Flemming

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:

Hej, som du ved  får jeg jo 2 forparter inden længe, 1 af hver, så jeg skal forsøge at afdække evt forskelligheder,  de bliver afsendt d. 17. nov. men ellers et fint tilbud du har fået fra Torben.

Ved ikke hvor besværligt det er, men kunne være interresant med sammenligning på samme  værk - arm - riaa, har 2 armrør til min SME , det gør det lettere  ved sammenligning, man kan hurtigt skifte, vi har snakket om det før vedr. armmasse mit SME armrør vejer 10 g og SME oplyser effektiv armmasse til 5 g, har en Rega RB 300 (gamle mod. m. tungstenslod) den kender jeg ikke den eff. armmasse på, men det skulle kunne gå med 97eren.

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 November 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Solvin skrev:

Halo8 skrev:
Ja umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel og prisforskellen er som du nævner jo ret
begrænset. Hmnnn.. Ser allerede for mig at det ender med to forparter Gad vide om
man kan oprette Jico på PBS?

Du må gerne prøve min VN5MR forpart med micro-ridge slibning. Er du tilfreds med lyden, er den din for 350kr. Den passer
jo ikke helt optimal til M97.

Mvh

Torben

Det tilbud vil jeg gerne tage imod men vent lige med at sende. V15V er endnu ikke ankommet (poststrejke i England
). Måske du til gengæld kunne være interesseret i at få 2M'eren på prøve?   

Den er allerede pakket, så den bliver sendt i morgen. Jeg tør slet ikke prøve din pickup, 3700kr. er mange penge, men tusindtak for tilbuddet.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Halo8 skrev:
Ja umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel og prisforskellen er som du nævner
jo ret begrænset. Hmnnn.. Ser allerede for mig at det ender med to forparter Gad
vide om man kan oprette Jico på PBS?

Hej, som du ved  får jeg jo 2 forparter inden længe, 1 af hver, så jeg skal forsøge at afdække evt forskelligheder,  de
bliver afsendt d. 17. nov. men ellers et fint tilbud du har fået fra Torben.

Ved ikke hvor besværligt det er, men kunne være interresant med sammenligning på samme  værk - arm - riaa, har 2
armrør til min SME , det gør det lettere  ved sammenligning, man kan hurtigt skifte, vi har snakket om det før vedr.
armmasse mit SME armrør vejer 10 g og SME oplyser effektiv armmasse til 5 g, har en Rega RB 300 (gamle mod. m.
tungstenslod) den kender jeg ikke den eff. armmasse på, men det skulle kunne gå med 97eren.

VH. Madsen

Hej,

Rega RB 300 skulle have en effektiv armmasse på 11.5 g, hvilket igen skulle give en resonansfrekvens på ca. 7 Hz, altså
ikke en optimal men absolut brugbar løsning.

Ja, det er et super tilbud jeg har fået af Torben og jeg vil sandsynligvis benytte mig af det

Flemming

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
madsen skrev:

Halo8 skrev:
Ja umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel og prisforskellen er
som du nævner
jo ret begrænset. Hmnnn.. Ser allerede for mig at det ender med to forparter Gad
vide om man kan oprette Jico på PBS?

Hej, som du ved  får jeg jo 2 forparter inden længe, 1 af hver, så jeg skal forsøge at afdække evt forskelligheder,  de
bliver afsendt d. 17. nov. men ellers et fint tilbud du har fået fra Torben.

Ved ikke hvor besværligt det er, men kunne være interresant med sammenligning på samme  værk - arm - riaa, har 2
armrør til min SME , det gør det lettere  ved sammenligning, man kan hurtigt skifte, vi har snakket om det før vedr.
armmasse mit SME armrør vejer 10 g og SME oplyser effektiv armmasse til 5 g, har en Rega RB 300 (gamle mod. m.
tungstenslod) den kender jeg ikke den eff. armmasse på, men det skulle kunne gå med 97eren.

VH. Madsen

Hej,

Rega RB 300 skulle have en effektiv armmasse på 11.5 g, hvilket igen skulle give en resonansfrekvens på ca. 7 Hz, altså
ikke en optimal men absolut brugbar løsning.

Ja, det er et super tilbud jeg har fået af Torben og jeg vil sandsynligvis benytte mig af det

Edit: Ser ud til at han kom mig i forkøbet

Flemming

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

De Herrer,