| Forfatter |
|
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
De Herrer, Har lige lavet lidt sammenlignende lytninger mellem V15V/Jico VN5MR og 2M
Black og jeg kan simpelthen ikke sige hvad der lyder bedst. 2M'erne er måske lidt mere pågående, hvor Shure/Jico er mere
tilbagelænet men meget afhængiger af indspilningerne hvorvidt jeg foretrækker den ene frem for den anden. smileys/smiley1.gif"> |
|
|
Det må kaldes dødt løb, men godt klaret af en gammel svend som V15V, den JICO er god. Her er der også leget lidt, for
et par uger siden forøgede jeg massen i min SME arm med 5 g i stedet for de 1½ der var i form af den keramiske skive,
det gav en mærkbar forbedring i mine ører i form af et mere stramt og detaljeret lydbillede, som på den måde også giver
mere indtryk af bedre dynamik, en hel klar forbedring, det er lidt ærgeligt at JICO ikke oplyser compliance, jo der kan
stadig hives lidt mere ud af rillerne
VH. Madsen |
|
|
Sådan vurderer jeg det også er meget imponeret over den gamle V15V, så meget at det ikke lige pt. er inde i billedet at
skifte tilbage til M97xE men det kommer måske når vi har fået din vurdering af micro ridge vs. SAS forparten __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
olen skrev:
Jeg må se og komme ind i kampen igen. Jeg kunne evt. prøve at flytte min M97xE over på min gamle
Thorens med SME Serie III arm. Denne kombination bør kunne gå sammen. Så er spørgsmålet lige om jeg kan finde mine
gamle værktøjer til armen for korrekt justering.
Jeg kunne også forsøge at finde en "vinyl guru" i det midtjyske som kunne tjekke om min Linn Axis er justeret korrekt.
Jeg er dog ikke bekendt med at der ligger en HIFI butik i miles omkreds.
Har lige lyttet en enkelt plade igennem det kan være den bare skal have tid.
Er forskellen stor med de nye Jico SAS forparter?
Mvh
Ole |
|
|
Hej Ole,
Velkommen tilbage igen, var ved at være bange for at du helt have mistet mode t  . Der er stor forskel på standard
forparten og Jico SAS. Hvis du evt. kunne tænke dig at prøve en SAS forpar har jeg en du kan låne, som du nok har set er
jeg pt. ret forelsket i V15V'eren __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
olen skrev:
|
Jeg må se og komme ind i kampen igen. Jeg kunne evt. prøve at flytte min M97xE over på min gamle Thorens med SME Serie III arm. Denne kombination bør kunne gå sammen. Så er spørgsmålet lige om jeg kan finde mine gamle værktøjer til armen for korrekt justering.
Jeg kunne også forsøge at finde en "vinyl guru" i det midtjyske som kunne tjekke om min Linn Axis er justeret korrekt. Jeg er dog ikke bekendt med at der ligger en HIFI butik i miles omkreds.
Har lige lyttet en enkelt plade igennem det kan være den bare skal have tid.
Er forskellen stor med de nye Jico SAS forparter?
Mvh
Ole
|
|
|
Helt klart, kan kun anbefale JICO forparterne, og som du måske har læst skal de loades omk. 220 - 250 pf. (min erfaring) brug alle blylodderne og og 5 g pladen tror jeg vil virke også på den originale forpart.
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
olen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming,
Tak for tilbudet. Inden jeg dog takke ja er jeg vist nødt til at være sikke på at mit setup er justeret korrekt. Jeg er lidt imponeret over at den kan spille lige op med en noget dyre og måske mere "moderne" konstruktion.
Faldt forresten over en gammel anmeldelse i HIFI fidelity af M97xE, hvor anmelder bliver helt nostalgisk og drømmer tilbage til sin gamle V15. Konklusioner på M97xE var, at den var meget let spillende, sporrer alt og immun over for pladestøj. Generel en god test til en pris af ca. 1.100,-
Mvh
Ole
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
olen skrev:
Hej Flemming,
Tak for tilbudet. Inden jeg dog takke ja er jeg vist nødt til at være sikke på at mit setup er justeret korrekt. Jeg er lidt
imponeret over at den kan spille lige op med en noget dyre og måske mere "moderne" konstruktion.
Faldt forresten over en gammel anmeldelse i HIFI fidelity af M97xE, hvor anmelder bliver helt nostalgisk og drømmer
tilbage til sin gamle V15. Konklusioner på M97xE var, at den var meget let spillende, sporrer alt og immun over for pladestøj.
Generel en god test til en pris af ca. 1.100,-
Mvh
Ole |
|
|
Hej Torben,
Du siger bare til  . Nu tror jeg ikke V15V var nogen billig pickup i tidernes morgen (1982) men jo det er imponerende
Jeg tror du kan gå hen og blive ret glad for M97xE, måske du lige skal vænne dig til dens lidt tilbagelænede stil
PS. I Hvilket nr. af High Fidelity har du læst testen? Er da nysgerrig __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
olen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
| [QUOTE=olen]
PS. I Hvilket nr. af High Fidelity har du læst testen? Er da nysgerrig 
|
|
|
Det er i nummer 7 fra 2007.
Mvh
Ole
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
olen skrev:
Halo8 skrev:
[QUOTE=olen]
PS. I Hvilket nr. af High Fidelity har du læst testen? Er da nysgerrig  |
|
|
Mvh
Ole |
|
|
Tak  må se om jeg kan opdrive et eksemplar. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
olen skrev:
Halo8 skrev:
[QUOTE=olen]
|
|
Mvh
Ole |
|
|
Tak må se om jeg kan opdrive et eksemplar. |
|
|
Findes på et bibliotek nær dig http://bibliotek.dk
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
olen skrev:
Halo8 skrev:
[QUOTE=olen]
|
|
Mvh
Ole
|
|
|
Tak må se om jeg kan opdrive et eksemplar. |
|
|
Hej, det var den test der fik mig til at købe den. Sidste nyt : mine forparter er afsendt, har lige modtaget mail fra JICO her til morgen, så hvis alt går vel har jeg dem måske fredag
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er denne tråd årsag til at William Thakker har solgt endnu en M97xe
så den skulle gerne sidde her i løbet af en uges tid.
">
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Gråskæg, tror du bliver glad for den, ifølge Shure er M97xE den samme PU som V15III (dog med børste som ikke var på IIIeren,) og en anden nåleforpart, se tråd, yderligere bliver IIIeren af mange erfarne Shure brugere betegnet som en af de bedste, se tråd. nederst venstre.
http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/messages/72/722968.ht ml
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til olen og gråskæg.
Det er super der er andre der hopper med på vognen, i vil ikke blive skuffet, slet ikke når i får fat i en Jico forpart, med en finere diamant samt boron nålearm, så skal i lige lytte en extra gang på jeres plader. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige jeg glæder mig allerede som et barn til juleaften, når mit behov er
lidt mørk behagelig klang håber jeg jo det bliver lidt billigere for mig end for
visse andre, jeg har et ret lyst klingende lytterum. Jeg hørte for nogle år siden
en Thorens td124 med 12" og en Shure V15 og den må ha rumlet i baghovedet
lige siden.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Velkommen til Gråskæg, tror du bliver glad for den, ifølge Shure er M97xE den samme PU som V15III (dog med børste som ikke var på IIIeren,) og en anden nåleforpart, se tråd, yderligere bliver IIIeren af mange erfarne Shure brugere betegnet som en af de bedste, se tråd. nederst venstre.
VH. Madsen
|
|
|
Ja, jeg har en VIII med micro ridge nåleforpart, og den imponerer temmelig meget. den er ikke så luftig og detaljeret som de bedste mc-pickupper, men man får virkelig meget for pengene - og så er den meget støjsvag. Der er næsten ingen nålestøj, sus eller rummel, og ridser i pladen er næsten ikke hørbare - jeg får næsten lyst til at sætte den på min mørch-arm efter at have læst denne tråd igen. Det er efterhånden ved at være længe siden, jeg har hørt den.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
madsen skrev:
|
VH. Madsen
|
|
|
Ja, jeg har en VIII med micro ridge nåleforpart, og den imponerer temmelig meget. den er ikke så luftig og detaljeret som de bedste mc-pickupper, men man får virkelig meget for pengene - og så er den meget støjsvag. Der er næsten ingen nålestøj, sus eller rummel, og ridser i pladen er næsten ikke hørbare - jeg får næsten lyst til at sætte den på min mørch-arm efter at have læst denne tråd igen. Det er efterhånden ved at være længe siden, jeg har hørt den.
|
|
|
Jammen du bliver nødt til at montere den igen, så kan vi andre også hører din mening vi venter spændt 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
olen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
madsen skrev:
|
VH. Madsen
|
|
|
|
|
|
Det er næsten kriminelt at ha en sådan liggende i skuffen, det kunne være spændende om du kunne få sat den op i mørch armen, den er også til at finde forparter til, vi venter spændt.
|
| Til top |
|
| |
olen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Madsen
Hvilken skal man gå efter SAS eller Micro Ridge ? Der er kun $15 til forskel så det er jo nok ikke det der gør forskellen. Efter at have læst tråden er det næsten mere et spørgsmål om hvor mange man skal købe.
Mvh
Ole
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjae, jeg må se, om jeg ikke når det i morgen. Min Rohmann spiller bare så forrygende, at jeg ikke nænner at tage den af. Men på den anden side, så kan jeg huske, hvor forbløffet jeg i sin tid blev over lydkvaliteten fra den "oldsag"
|
| Til top |
|
| |