Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 November 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

olen skrev:
madsen skrev:
olen skrev:

Hvis jeg skal have noget nyt legetøj til julen skal det vist bestilles nu.

Er det en V15VxMR SAS til $122 man skal bestille til en M97xE?

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?cPath=18&products_id=1524

Mvh

Ole

Ja, lige præcis, men du kan også bestille Micro Ridge typen, den er lidt billigere. Og velkommen til

VH. Madsen

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?products_id=1523&osCsid=ub81cblhoots9i1obbp473q7q3

Tak for det Madsen

Hvilken skal man gå efter SAS eller Micro Ridge ? Der er kun $15 til forskel så det er jo nok ikke det der gør forskellen. Efter at have læst tråden er det næsten mere et spørgsmål om hvor mange man skal købe.

Mvh

Ole

Som du har læst i tidligere indlæg får jeg forhåbentlig en af hver på fredag hvis alt går vel, den jeg har er en SAS version magen til Flemmings, så hvis du har tålmodighed, skal jeg prøve at komme med en vurdering af evt. forskelle.

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Højt ærede medlemmer af Shure klubben, et spørgsmål angående brugen af en protractor. Når man sænker nålen ned på en stillestående tallerken, så står nålen lidt højere end når tallerkenen snurrer.

Jeg kan kompensere for det, ved at give tallerken, et lille nøk, så nålen sænker sig. Spørgesmålet er så, er det bedst at give det lille nøk eller ej. Det skal siges, at jeg benytter en arc-protractor, hvor det er meget nemt at se, om man giver det lille nøk eller ej.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Højt ærede medlemmer af Shure klubben, et spørgsmål angående brugen af en protractor. Når man sænker nålen ned på en stillestående tallerken, så står nålen lidt højere end når tallerkenen snurrer.

Jeg kan kompensere for det, ved at give tallerken, et lille nøk, så nålen sænker sig. Spørgesmålet er så, er det bedst at give det lille nøk eller ej. Det skal siges, at jeg benytter en arc-protractor, hvor det er meget nemt at se, om man giver det lille nøk eller ej.

Mvh

Torben

Hej Torben, nu er vi ude i at det skal være 110% jeg kender ikke arc, bruger Bearwald som SME også gør, teoretisk skal den vel ha nøkket, men mange prikker eller der er prikket et lille hul i protractoren således at nålen når ned i rillen, så det bliver så nøjagtigt som muligt, jeg selv er en "kylling" på det område, jeg har kopieret mine protractorer over på  højglans fotopapir for at undgå hullet, med hensyn til Shure justerer jeg med børsten oppe, så står nålen med ½g mere under justering, det må være ok. Er arc på Vinylengine

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Højt ærede medlemmer af Shure klubben, et spørgsmål angående brugen af en protractor. Når man
sænker nålen ned på en stillestående tallerken, så står nålen lidt højere end når tallerkenen snurrer.

Jeg kan kompensere for det, ved at give tallerken, et lille nøk, så nålen sænker sig. Spørgesmålet er så, er det bedst at give
det lille nøk eller ej. Det skal siges, at jeg benytter en arc-protractor, hvor det er meget nemt at se, om man giver det lille nøk
eller ej.

Mvh

Torben

Hmnnn... Jeg går ud fra at du tænker på om overhang skal justeres før eller efter det lille "nøk". Ret beset må det nødvendigvis
være i pickup'en arbejdsstilling dvs. når den har sænket sig men om du vil kunne høre nogen forskel tvivler jeg kraftigt på.

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

Mvh

Torben

Hej Torben, nu er vi ude i at det skal være 110% jeg kender ikke arc, bruger Bearwald som SME også gør, teoretisk skal den vel ha nøkket, men mange prikker eller der er prikket et lille hul i protractoren således at nålen når ned i rillen, så det bliver så nøjagtigt som muligt, jeg selv er en "kylling" på det område, jeg har kopieret mine protractorer over på  højglans fotopapir for at undgå hullet, med hensyn til Shure justerer jeg med børsten oppe, så står nålen med ½g mere under justering, det må være ok. Er arc på Vinylengine

VH. Madsen

Jeg ved godt jeg er pernippen , men jeg vil gøre det så godt så muligt. Jeg benytter også højglans-fotopapir, men jeg prikker et lille hul ved hjælp af spidsen på en nål. Børsten har jeg også oppe.

Det er kearns_protractor på Vinylengine jeg benytter, da den kan bruges fra 220-260mm effektiv armlængde, det at benytte en bue, til at checke at den er lige i øjet, vil jeg mene er den mest optimale/sikre måde, i stedet for at benytte en protractor med to nulpunkter.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

olen skrev:
madsen skrev:
olen skrev:

Hvis jeg skal have noget nyt legetøj til julen skal det vist bestilles nu.

Er det en V15VxMR SAS til $122 man skal bestille til en M97xE?

http://www.export-
japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?cPath=18&products_id=1524

Mvh

Ole

Ja, lige præcis, men du kan også bestille Micro Ridge typen, den er lidt billigere. Og velkommen til

VH. Madsen

products_id=1523&osCsid=ub81cblhoots9i1obbp473q7q3">http://w ww.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?
products_id=1523&osCsid=ub81cblhoots9i1obbp473q7q3

Tak for det Madsen

Hvilken skal man gå efter SAS eller Micro Ridge ? Der er kun $15 til forskel så det er jo nok ikke det der gør forskellen.
Efter at have læst tråden er det næsten mere et spørgsmål om hvor mange man skal købe.

Mvh

Ole

Ahemn.. Undertegnede har altså kun indkøbt et stk. Jico forpart. Jeg tror du misforstår tråden lidt idet de første indkøb der
blev lavet var VN5MR forparter som ikke umiddelbart passer til M97xE men der imod til V15V (det nyder jeg så godt af nu
Tak til Torben ). Til M97xE skal du bruge en VN5xMR forpart

PS. Tak for mailen

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Solvin skrev:

Højt ærede medlemmer af Shure klubben, et spørgsmål angående brugen af en protractor. Når man
sænker nålen ned på en stillestående tallerken, så står nålen lidt højere end når tallerkenen snurrer.

Jeg kan kompensere for det, ved at give tallerken, et lille nøk, så nålen sænker sig. Spørgesmålet er så, er det bedst at give
det lille nøk eller ej. Det skal siges, at jeg benytter en arc-protractor, hvor det er meget nemt at se, om man giver det lille nøk
eller ej.

Mvh

Torben

Hmnnn... Jeg går ud fra at du tænker på om overhang skal justeres før eller efter det lille "nøk". Ret beset må det nødvendigvis
være i pickup'en arbejdsstilling dvs. når den har sænket sig men om du vil kunne høre nogen forskel tvivler jeg kraftigt på.

Jeg tror heller ikke at det er hørerbart, men friktionen i rillen gør at man tydligt kan se at den sænker sig, når tallerkenen begynder at rotere, det samme gør sig gældende, bare modsat, når tallerken stopper, så kan man tydligt se at nålen løfter sig.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:
Solvin skrev:

Mvh

Torben

VH. Madsen

Jeg ved godt jeg er pernippen , men jeg vil gøre det så godt så muligt. Jeg benytter også højglans-fotopapir, men jeg prikker et lille hul ved hjælp af spidsen på en nål. Børsten har jeg også oppe.

Det er kearns_protractor på Vinylengine jeg benytter, da den kan bruges fra 220-260mm effektiv armlængde, det at benytte en bue, til at checke at den er lige i øjet, vil jeg mene er den mest optimale/sikre måde, i stedet for at benytte en protractor med to nulpunkter.

Mvh

Torben

Hej igen, såvid jeg kan se er kearns identisk mht. de 2 mål fra centrum med bearwald, som jeg bruger, jeg laver selv mine "overhængsbuer" til mine arme og bruger derefter Bearwald overhæng i forhold til armens specifikationer, (Jan Nielsens lille program er baseret på Bearwald) hvis jeg husker rigtigt. Det går fint med SME armen, min Rega og Micro Seiki MA505 MK III er baseret på Stevenson hvor målene er 60.325  - 117.42 med mindre overhæng til følge, men kan også bruges med Bearwald 66.0  -  120.89 hvor overhæng bliver større, men man kan med visse PUer ikke komme langt nok frem i huset, og så må man bruge Stevenson. Jeg skal se at få hentet en kearns.

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:

Højt ærede medlemmer af Shure klubben, et spørgsmål angående brugen af en protractor. Når man sænker nålen ned på
en stillestående tallerken, så står nålen lidt højere end når tallerkenen snurrer.

Jeg kan kompensere for det, ved at give tallerken, et lille nøk, så nålen sænker sig. Spørgesmålet er så, er det bedst at
give det lille nøk eller ej. Det skal siges, at jeg benytter en arc-protractor, hvor det er meget nemt at se, om man giver det
lille nøk eller ej.

Mvh

Torben

Hmnnn... Jeg går ud fra at du tænker på om overhang skal justeres før eller efter det lille "nøk". Ret beset må
det nødvendigvis være i pickup'en arbejdsstilling dvs. når den har sænket sig men om du vil kunne høre nogen forskel
tvivler jeg kraftigt på.

Jeg tror heller ikke at det er hørerbart, men friktionen i rillen gør at man tydligt kan se at den sænker sig, når tallerkenen
begynder at rotere, det samme gør sig gældende, bare modsat, når tallerken stopper, så kan man tydligt se at nålen løfter
sig.

Mvh

Torben

Hej Torben,

Jeg skulle jo lige checke om det nu også forholdt sig sådan. På V15V'eren sker der ingen ændring om pladen roterer eller ej.
Kan det mon have noget med tonearmens masse at gøre? Linn Akito armen har en effektiv masse på 10 gram og skulle
derfor være tæt på perfekt til en V15V pickup men også M97xE.

Flemming

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Har nu laver en Kearns, den er baseret på Bearwald, er faktisk den jeg har brugt altid, kun med forskel at jeg selv har fremstillet buen med overhænget, som så bliver lagt under Bearwald protractoren med de to punkter for justering, forskellen er at man på Kearns  flyttetfra A til B og så kan man hele tiden kontrollere overhænget, fin sag som jeg lige har lavet på fotopapir, men den passer ikke til SME Serie III idet denne har 215.4 som monteringsafstand, men man kan jo lave en til hver af sine arme så der også kun er en bue. Yderligere kan man lave er Stevenson version hvis man har brug for det, (så fik du sat mig igang igen Torben) 

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Har nu laver en Kearns, den er baseret på Bearwald, er faktisk den jeg har brugt altid, kun med forskel at jeg selv har fremstillet buen med overhænget, som så bliver lagt under Bearwald protractoren med de to punkter for justering, forskellen er at man på Kearns  flyttetfra A til B og så kan man hele tiden kontrollere overhænget, fin sag som jeg lige har lavet på fotopapir, men den passer ikke til SME Serie III idet denne har 215.4 som monteringsafstand, men man kan jo lave en til hver af sine arme så der også kun er en bue. Yderligere kan man lave er Stevenson version hvis man har brug for det, (så fik du sat mig igang igen Torben) 

VH. Madsen

Ja ja Madsen, du skal ikke hvile på lauerbærrene. Jeg har brugt hele dagen på at finde udad om Baerwald, Stevenson eller Loefgren, er den bedste protractor. Der er slet ingen tvivl om at Baerwald er den bedste i mit setup, lyden er så meget bedre med den, meget mere lækker og blød at lytte til, med alle detaljer i behold, så det er den jeg vil benytte fremover. Det er godtnok den jeg altid har brugt, men nu er der det en gang for alle slået fast.

Mvh

Torben

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 November 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

jeg undres lidt her over sme,en for den har jo ingen langhuller, så monteringsafstanden vil jo variere, vilket også vil ændre overhanget, i følge min matematiske formåen eller hvad?

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:

Højt ærede medlemmer af Shure klubben, et spørgsmål angående brugen af en protractor. Når man sænker nålen ned på
en stillestående tallerken, så står nålen lidt højere end når tallerkenen snurrer.

Jeg kan kompensere for det, ved at give tallerken, et lille nøk, så nålen sænker sig. Spørgesmålet er så, er det bedst at
give det lille nøk eller ej. Det skal siges, at jeg benytter en arc-protractor, hvor det er meget nemt at se, om man giver det
lille nøk eller ej.

Mvh

Torben

Hmnnn... Jeg går ud fra at du tænker på om overhang skal justeres før eller efter det lille "nøk". Ret beset må
det nødvendigvis være i pickup'en arbejdsstilling dvs. når den har sænket sig men om du vil kunne høre nogen forskel
tvivler jeg kraftigt på.

Jeg tror heller ikke at det er hørerbart, men friktionen i rillen gør at man tydligt kan se at den sænker sig, når tallerkenen
begynder at rotere, det samme gør sig gældende, bare modsat, når tallerken stopper, så kan man tydligt se at nålen løfter
sig.

Mvh

Torben

Hej Torben,

Jeg skulle jo lige checke om det nu også forholdt sig sådan. På V15V'eren sker der ingen ændring om pladen roterer eller ej.
Kan det mon have noget med tonearmens masse at gøre? Linn Akito armen har en effektiv masse på 10 gram og skulle
derfor være tæt på perfekt til en V15V pickup men også M97xE.

Hmmmm, på xMR forparten er det tydligt at se, måske det hænger sammen med at den ligger en del højre over pladen end MR forparten, den højrer vinkel vil være nemmere at trække ned, ved samme friktion i pladerillen, det må være forklaringen.

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Madsen for dælen, vi venter spændt, det er snart fredag Kan se at Jico har trukket 570kr. fra min konto i dag, så måske de sender min extra forpart allerede på på fredag, i stedet for den 4 december, man kan jo kun håbe.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:
jeg undres lidt her over sme,en for den har jo ingen langhuller, så monteringsafstanden vil jo variere, vilket også vil ændre overhanget, i følge min matematiske formåen eller hvad?

Hej RP. som jeg skriver kan kearns ikke bruges til SME, med hensyn til overhængsbuen som jo vil variere fra Pu til Pu, den kan dog bruges idet den er Bearwald baseret blot med den forskel at der er lavet 2 huller og et justeringspunkt, hvor SME bruger det "normale" 1 hul 2 justeringspunkter, når jeg kan lave en bue til SME er det fordi jeg ved(har målt) hvor langt der er fra omd.punkt til nålespids : 232.6 mm (Shure 97xE-JICO )(ja der er meget at lege med som vinylmand )

VH. Madsen

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Madsen for dælen, vi venter spændt, det er snart fredag Kan se at Jico har trukket 570kr. fra min konto i dag, så måske de sender min extra forpart allerede på på fredag, i stedet for den 4 december, man kan jo kun håbe.

Mvh

Torben

Ja der er også trukket fra min (ex antal kr) 16/11 så det må ske fredag, men jeg har ikke fået track-trace nummer, men det sender de måske senere, det bliver spændende, I mellemtiden kan man jo lave Kearns protractorer til sine 3 armmodeller, selvfølgelig i højglans fotopapir

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Måske man skulle tage en tur ned til glarmesteren, og få skåret et lille spejl til, samt få ham til at borer et hul i spejlet. Den ultimative protractor, må være denne her Universal Stuff Protractor V.2.0 som er en spejl protractor.

Ved at benytte den, er det selve nåle-røret samt diamanten man bruger som reference, og ikke selve pickup-huset, da der jo kan være en lille skævhed i monteringen, dette vil der ikke blive kompenceret for, når man bruger pickup-huset, som reference.

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 November 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

Mvh

Torben

Ja der er også trukket fra min (ex antal kr) 16/11 så det må ske fredag, men jeg har ikke fået track-trace nummer, men det sender de måske senere, det bliver spændende, I mellemtiden kan man jo lave Kearns protractorer til sine 3 armmodeller, selvfølgelig i højglans fotopapir

VH. Madsen

Du må få de forparter på fredag. Ja jeg har jo brugt en del højglans fotopapir i dag, med alle de forsøg  Der er virkelig stor forskel på lyden af de tre metoder til indstilling.

Mvh

Torben

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 November 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

tjae, så fik jeg sat min V15III med micro ridge nål på mørchen - og lad mig sige med det samme, en ortofon rohmann er bedre på ALLE punkter. Andet ville også være nærmest grotesk alderen og prisforskellen taget i betragtning.

Men når det er sagt, så imponerer shuren mig stadig. Jeg har foreløbigt hørt 3 plader, og det som imponerer er først og fremmest at den har et yderst sammenhængende lydbillede, uden nogen egentlige fejl. Den spiller flydende og detaljeret, og er meget "musikalsk" for nu at bruge et noget forslidt udtryk. Men den lyder altså bare meget homogen - især mellemtonen imponerer. I forhold til rohmann'en er det især i forhold til frekvensyderpunkterne, når det drejer sig om luftigheden, rumfornemmelsen, oplevelsen af at der er hul igennem, detaljeringsgraden og dynamikken at shuren må strække våben. Men den gør det bestemt ikke så ringe endda, log jeg kunne sagtens leve med den - hvis jeg ikke havde rohmann'en.

Men jeg skiller mig nok aldrig af med den shure. Den er meget rar at have i baghånden, hvis nu... Og så er en stor del af fornøjelsen ved denne hobby også at man for et forholdsvist beskedent beløb kan finde sådan en shure - og stadigt få nåle til den.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Måske man skulle tage en tur ned til glarmesteren, og få skåret et lille spejl til, samt få ham til at borer et hul i spejlet. Den ultimative protractor, må være denne her Universal Stuff Protractor V.2.0 som er en spejl protractor.

Ved at benytte den, er det selve nåle-røret samt diamanten man bruger som reference, og ikke selve pickup-huset, da der jo kan være en lille skævhed i monteringen, dette vil der ikke blive kompenceret for, når man bruger pickup-huset, som reference.

Mvh

Torben

Jeg bruger faktisk et spejl når jeg kontrollerer VTA- SRA på samme måde som Azimuth. idet jeg kigger ind fra siden med en 30x lup, man kan også tydeligt se nålen i spejlet og på den måde vurdere justeringen,( men det var nemmere på den originale nål)vi bliver nød til at save en skive over og bore et hul et par cm fra centrum  så vi kommer lidt ud over pladetallerknen så kan vi med luppen  se om den står lige i rillen, hvem kommer først 

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes