Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:

En kort tilbagemelding vedr. forskelle mellem forparter : VN5MR SAS og VN5XMR SAS :

X forparten har højere gain over 4 DB, målt via Denon taperec. og mit umiddelbare indtryk efter de få LPer jeg har spillet er at der er lidt mere liv i toppen (detaljer) og jeg fornemmer også en bedre dynamik, så efter den korte spilletid, et løft efter min mening, nu bliver den sat på arbejde resten af dagen, så den kan få rejsestivheden ud af kroppen, det er jo en langt tur. Har tjekket visuelt med lup, det ser meget fint ud all over, de kan deres kram de JICO gutter, har målt kanalforskellen via test plade, alt ok, er der nogen der har erfaring med HI FI News test LP..

Skal prøve i morgen at sammenligne MR versionen Med SAS do.

VH. Madsen 

Hej Madsen

Tillykke med de nye forparter. Dit umiddelbare indtryk, stemmer helt overens med det jeg skrev tidligere i tråden. Kan du se at undersiden af pickup'en er løftet noget i forhold til VN5MR udgaven.

Mvh

Torben

Ja det har du ret i den ligger lidt højere over pladen, og man ser det tydelig når man har dem lige ved hånden,( det er fordelen ved at købe stort ind) men de sidder jo begge godt fast til huset, gainet er som sagt noget højere det synes jeg er et +, det kan måske gi lidt mere "headrom" mht. nålestøj synes jeg de er meget lig, jeg kunne selvfølgelig ikke vente med at prøve MR versionen, jeg vil komme med min subjektive mening senere i aften, når den har kørt lidt endnu, så kommer de i direkte A - B test.         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;

Hvad mener du om den hjemmegjorte protractor, jeg måtte desværre trække linierne op pr. hånd, men det er faktisk Kearns model blot med 2 punkter, man kan faktisk selv lave præcise modeller selv, og så er det jo DIY. vender tilbage senere på aftenen

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Kender i Shure M75-6S og er den til noget? byder på en Headshell der sidder sådan en i headshell´en.

Desværre kender jeg den ikke, men jeg er sikker på at Madsen kan hjælpe. Dog er det ikke sikkert vi hører mere fra ham de kommende dage han har nok at gøre lige nu, gætter på han lytter på musik lige så det brager.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 November 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:
madsen skrev:

En kort tilbagemelding vedr. forskelle mellem forparter : VN5MR SAS og VN5XMR SAS :

X forparten har højere gain over 4 DB, målt via Denon taperec. og mit umiddelbare indtryk efter de få LPer jeg har spillet er at der er lidt mere liv i toppen (detaljer) og jeg fornemmer også en bedre dynamik, så efter den korte spilletid, et løft efter min mening, nu bliver den sat på arbejde resten af dagen, så den kan få rejsestivheden ud af kroppen, det er jo en langt tur. Har tjekket visuelt med lup, det ser meget fint ud all over, de kan deres kram de JICO gutter, har målt kanalforskellen via test plade, alt ok, er der nogen der har erfaring med HI FI News test LP..

Skal prøve i morgen at sammenligne MR versionen Med SAS do.

VH. Madsen 

Hej Madsen

Tillykke med de nye forparter. Dit umiddelbare indtryk, stemmer helt overens med det jeg skrev tidligere i tråden. Kan du se at undersiden af pickup'en er løftet noget i forhold til VN5MR udgaven.

Mvh

Torben

Ja det har du ret i den ligger lidt højere over pladen, og man ser det tydelig når man har dem lige ved hånden,( det er fordelen ved at købe stort ind) men de sidder jo begge godt fast til huset, gainet er som sagt noget højere det synes jeg er et +, det kan måske gi lidt mere "headrom" mht. nålestøj synes jeg de er meget lig, jeg kunne selvfølgelig ikke vente med at prøve MR versionen, jeg vil komme med min subjektive mening senere i aften, når den har kørt lidt endnu, så kommer de i direkte A - B test.         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;

Hvad mener du om den hjemmegjorte protractor, jeg måtte desværre trække linierne op pr. hånd, men det er faktisk Kearns model blot med 2 punkter, man kan faktisk selv lave præcise modeller selv, og så er det jo DIY. vender tilbage senere på aftenen

VH. Madsen

Velkommen tilbage Madsen, regnede ikke at høre fra dig, mere i dag Ja det ender sgu med at vi andre må købe forparter hos dig, og ikke Jico da du har købt dem alle .

Den er rigtig fin din protractor  Jeg var bare lidt doven kl. 1 i nat, derfor modificerede jeg lige Kearns model, så den passede til min arm.

Vi venter spændt på din næste tilbagemeldning.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Kender i Shure M75-6S og er den til noget? byder på en Headshell der sidder sådan en i headshell´en.

M 75 er vel det meste kendte Shure hus og findes med mange navne, det er ikke noget der koster du kan finde den rundt omk. på loppemarkeder den sidder på mange spiller som st. PU, her er et link til forparten, men det er vel også headshellet du skal bruge, tror ikke den har stor handelsværdi, men derfor kan den jo godt lyde ok

http://cgi.ebay.co.uk/Replacement-type-Shure-N75-6-stylus-fo r-M75-6-M75B_W0QQitemZ330378369461QQcategoryZ48648QQcmdZView ItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%26i tu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%26otn%3D10%2 6ps%3D63 

VH. Madsen

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu lyttet på MR contra SAS forparter på Shure M97xE:

Der forskelle,(efter min mening) som om at MR lukker lidt tidligere af i toppen, det er tydeligt at SASen lige kan holde udklingninger lidt længere, men det er i småtingsafdelingen, men det gir alligevel en fornemmelse af mere rum i gengivelsen, mellemtonen er som på Shure ren og behagelig for begge, bassen føles måske en anelse mere stram på SAS,  forskellene er minimale, men efter min subjektive opfattelse gør SAS det en lille smule bedre, men jeg er sikker på at andre godt kun vælge MR, de er bragende gode begge 2, det vil blive en smagssag, begge PU er har vel kørt 8-10 LPer, så de skal nok ha lidt mere gymnastik.

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 November 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Der forskelle,(efter min mening) som om at MR lukker lidt tidligere af i toppen, det er tydeligt at SASen lige kan holde udklingninger lidt længere, men det er i småtingsafdelingen, men det gir alligevel en fornemmelse af mere rum i gengivelsen, mellemtonen er som på Shure ren og behagelig for begge, bassen føles måske en anelse mere stram på SAS,  forskellene er minimale, men efter min subjektive opfattelse gør SAS det en lille smule bedre, men jeg er sikker på at andre godt kun vælge MR, de er bragende gode begge 2, det vil blive en smagssag, begge PU er har vel kørt 8-10 LPer, så de skal nok ha lidt mere gymnastik.

VH. Madsen

Super fin beskrivelse af de to forparter. Jeg venter dog lige et stykke tid inden jeg napper en SAS udgave også, mangler stadigvæk at få min extra forpart fra Jico.

Vi må håbe der er flere der hopper med på vognen, dem som ikke gør, har en oplevelse tilgode  eller en oplevelse fattigere

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:

VH. Madsen

Super fin beskrivelse af de to forparter. Jeg venter dog lige et stykke tid inden jeg napper en SAS udgave også, mangler stadigvæk at få min extra forpart fra Jico.

Vi må håbe der er flere der hopper med på vognen, dem som ikke gør, har en oplevelse tilgode  eller en oplevelse fattigere

Mvh

Torben

Ok Torben, har leget med Puer det meste af dagen, de 2 SAS udgaver jeg har er faktisk meget lig hinanden bortset fra output, måske det der snyder lidt når man sammenligner, og mener at Xeren er lidt mere lys, de lyder meget ens, set i luppen er der selvfølgelig forskel, som om der er lidt mere lim på min X udgave, og alt er jo hørbart, MR udgaven ser ud som om nålen er lidt større (længere) hvor SAS er mere skarp (30xlup) MR er også meget lig de 2 andre så det er næsten dødt løb, Fik samtidig en Shibata forpart til min gamle Stanton 681 (fra 1968) er monteret, dog måtte jeg sætte den org. børste på då vinklen på JICO ikke ar optimal, flot lyd, men lidt mere kantet end Shure, ikke samme glathed over gengivelsen, men alligevel god varm sound med fine detaljer, så man bliver helt salig, det gamle vintage grej med nye forparter kan sagtens gøre sig,

VH. Madsen

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ja så kom den gode amerikaner til min dør, og for Shure da, den er god. synes allerede efter 5 timers konstant brug, den har åbnet sig noget. Har foreløbig bemærket hvor støjfri, og sporsikker den er, og en behagelig sammenhængende lyd.
og så kan jeg jo læse den kan blive endnu bedre, leveringstid 4 dage pris 89 euro fra WilliamThakker med porto.
det er et godt køb.
">
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Sendt: 21 November 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Gråskæg skrev:

Ja så kom den gode amerikaner til min dør, og for Shure da, den er god. synes allerede efter 5 timers konstant brug, den har
åbnet sig noget. Har foreløbig bemærket hvor støjfri, og sporsikker den er, og en behagelig sammenhængende lyd.
og så kan jeg jo læse den kan blive endnu bedre, leveringstid 4 dage pris 89 euro fra WilliamThakker med porto.
det er et godt køb.
">shurem97xe1ed.jpg">

Jamen jeg vil da være den første til at ønske dig tillykke med købet

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 November 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Gråskæg skrev:

Ja så kom den gode amerikaner til min dør, og for Shure da, den er god. synes allerede efter 5 timers konstant brug, den har åbnet sig noget. Har foreløbig bemærket hvor støjfri, og sporsikker den er, og en behagelig sammenhængende lyd.
det er et godt køb.
">

Tillykke med Shure'n, så mangler du bare en Jico VN5xMR forpart, så er du solgt.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye PU Gråskæg, skynd dig at købe en JICO forpart, så kan jeg love dig at du får julelys i øjnene,  lige her hvor sæsonen starter, men vil da gi dig ret den originale kører rigtig godt også, ja og så skruetrækker - børste - lækker aluæske, fornemt 

VH. Madsen 

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Køber i den billige eller dyre forpart?

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0

Undskyld jeg ikke læser hele tråden

Venligst

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0

Venligst

Se indlæg MR (Micro ridge) contra SAS denne side, jeg har begge

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0"> http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?
products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0

Venligst

Tillad mig lige at komme med et input. Jeg har prøvet MR og MR SAS forparten i hhv en Shure V15V og en M97xE og mit indtryk
er at nok er MR SAS parten mere detaljeret men overflade støj kan blive et problem på ½ dårlige presninger. MR versionen
syntes jeg til gængæld bibeholder de væsentlige Shure dyder som netop undertrykker overflade støj, samtidig med at den er
yderst detaljeret. Bare lige et indspark fra min side

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 November 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Venligst

Hva dælen Jesper, du må læse hele tråden igennem Nej spøg tilside, jeg benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt  Jeg har endnu tilgode at lytte til SAS udgaven.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
jesper olsen skrev:

products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0">http://w ww.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?

Venligst

Hva dælen Jesper, du må læse hele tråden igennem Nej spøg tilside, jeg benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør
det bare så godt, som du selv har hørt  Jeg har endnu tilgode at lytte til SAS udgaven.

Mvh

Torben

Hej Torben,

Det kan være at du skal låne min SAS forpart?

Flemming

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
jesper olsen skrev:

products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0"> http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?

Venligst

Tillad mig lige at komme med et input. Jeg har prøvet MR og MR SAS forparten i hhv en Shure V15V og en M97xE og mit indtryk
er at nok er MR SAS parten mere detaljeret men overflade støj kan blive et problem på ½ dårlige presninger. MR versionen
syntes jeg til gængæld bibeholder de væsentlige Shure dyder som netop undertrykker overflade støj, samtidig med at den er
yderst detaljeret. Bare lige et indspark fra min side

Hej Flemming, jeg oplever egentlig ikke mere overfladestøj med SAS versionen, men den er klart bedre til at udskille detaljer, og gir efter min menig lidt mere Luft i gengivelsen. men vores betragtninger er jo heller ikke med samme SAS forpart idet jeg i længere tid har kørt med V15MRSAS og du med V15XMRSAS, og de er ikke helt ens, men min vurdering i en umiddelbar A -B test af begge i samme hus er udover at der er mere output i X versionen og som Torben også er inde på, lidt mere energi i de øverste oktaver på X versionen. Er dine vurderinger bygget på samme arm - værk du er jo flot kørende med 2 fine værk - arm kombier, og vi skal huske det er håndarbejde, der kan være små afvigelser, min anbefaling vil være SAS, men det kan være systembetinget. mit anlæg ligger til din mørke - varme side, det som er meget interresant er dine vurderinger at forparterne contra 2 M Black 

Har iøvrigt bestilt en V15III HE forpart, den skulle passe, nu skal det checkes 100% at det egentlig er samme hus som 97xe, (vi kører videre )         ;           ;   

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Halo8 skrev:
jesper olsen skrev:

>products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0"> http://www.export-
japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p? products_id=1523&osCsid=ffnlodg6c9jnmmo55nkev4h3c0

Venligst

Tillad mig lige at komme med et input. Jeg har prøvet MR og MR SAS forparten i hhv en Shure V15V og en
M97xE og mit indtryk er at nok er MR SAS parten mere detaljeret men overflade støj kan blive et problem på ½ dårlige
presninger. MR versionen syntes jeg til gængæld bibeholder de væsentlige Shure dyder som netop undertrykker overflade
støj, samtidig med at den er yderst detaljeret. Bare lige et indspark fra min side

Hej Flemming, jeg oplever egentlig ikke mere overfladestøj med SAS versionen, men den er klart bedre til at udskille
detaljer, og gir efter min menig lidt mere Luft i gengivelsen. men vores betragtninger er jo heller ikke med samme SAS
forpart idet jeg i længere tid har kørt med V15MRSAS og du med V15XMRSAS, og de er ikke helt ens, men min vurdering i
en umiddelbar A -B test af begge i samme hus er udover at der er mere output i X versionen og som Torben også er inde
på, lidt mere energi i de øverste oktaver på X versionen. Er dine vurderinger bygget på samme arm - værk du er jo flot
kørende med 2 fine værk - arm kombier, og vi skal huske det er håndarbejde, der kan være små afvigelser, min
anbefaling vil være SAS, men det kan være systembetinget. mit anlæg ligger til din mørke - varme side, det som er meget
interresant er dine vurderinger at forparterne contra 2 M Black 

Har iøvrigt bestilt en V15III HE forpart, den skulle passe, nu skal det checkes 100% at det egentlig er samme hus som
97xe, (vi kører videre )         ;           ;   

Hej Madsen

Mine indtryk af begge Shure pickup'er og forparter er bedømt på Linn Axis'en men det kan være at V15V'eren bedre er
tilpasset min RIAA. Så vidt jeg husker ligger udgangs impedanserne på hhv. V15V og M97xE på 815 Ohm og 1550 Ohm. Så
det er ikke utænkeligt at jeg ville opnå et andet resultat (bemærk jeg ikke skriver bedre) hvis jeg sænkede indgangs
impedansen på RIAA'en ved brug af M97xE'eren.

Flemming

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Her igen Fleming, for at undgå misforståelser, selvfølgelig er alle dine intryk interressante, kan se lidt fjollet ud det jeg skrev men hensyn til 2M Black , men det du skriver i din bedømmelse contra 97xE JICO er en virkelig god rettesnor for hvad man får for pengene Shure - JICO, så kan man yderligere vælge i petitesseafdelingen bagefter, (ja vi serverer det hele på et sølvfad) Hi Fidelity ka sku ikke gøre det bedre.

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Her igen Fleming, for at undgå misforståelser, selvfølge er alle dine intryk interresante, kan se lidt fjollet
ud det jeg skrev men hensyn til 2M Black , men det du skriver i din bedømmelse contra 97xE JICO er en virkelig god rettesnor
for hvad man får for pengene Shure - JICO, så kan man yderligere vælge i petitesseafdelingen bagefter, (ja vi serverer det
hele på et sølvfad) Hi Fidelity ka sku ikke gøre det bedre.

VH. Madsen

De kan bare sende en check

Flemming

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum