Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 14 September 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps jeg kender godt dette link, jeg fandt det i min søgen efter oplysninger angående M97xE. Jeg blev noget skeptisk, da jeg læste om den dårlige kanal-seperation han havde målt 17 og 21dB, men om jeg har været heldig, eller de har fået rettet op på produktionen, så den overholder de lovede 25dB ved jeg ikke, men den har meget bedre højre/venstre seperation end min AT440MLa som er op givet til 30dB.
Det er sgu ikke helt nemt at finde rundt i pickup junglen 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 14 September 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåle-forparten med SAS diamant, som jeg linker til, har åbenbart en sammen-sat cantilever af alu og boron, har en af dine forparter en sådan cantilever?
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ikke kunne sige det 100% billedet er af den jeg har, det snyder lidt idet lyset er fra alm pære som giver det gule farvestik, jeg skal prøve at tage et billede af begge forparter, for at checke, i luppen er der forskel i tykkelsen på nålerøret,og når du ser LP gear billeder stemmer de overens med mine forparter, altså ingen logo på HE men på SAS, og som du ser er det sammensat, det er det også på HE, vender tilbage med billede af begge
VH. Madsen

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

her er forskellen på SAS og HE, det er tydeligt at højre : SAS rør er noget tyndere, jeg er næsten sikker på at jeg har fået en SAS forpart, selv om bestillingen var HE, fint du fik en tråd igang. Man ser også at SAS er ca 1,5 mm længere, ell. HE er kortere, fik ikke nålen med på SAS, (den er på første billede). Farvebalancen er her rigtig idet kameraet er indstillet til kunstlys
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:

her er forskellen på SAS og HE, det er tydeligt at højre : SAS rør er noget tyndere, jeg er næsten sikker på at jeg har fået en SAS forpart, selv om bestillingen var HE, fint du fik en tråd igang. Man ser også at SAS er ca 1,5 mm længere, ell. HE er kortere, fik ikke nålen med på SAS, (den er på første billede). Farvebalancen er her rigtig idet kameraet er indstillet til kunstlys
VH. Madsen
|
|
|
Kanon flotte fotos. Der er godt nok stor forskel på de to typer forparter, sas forpartens limninger er noget pænere udført, på det første billed er det tydligt at se, at selve diamanten er noget mindre og mere spids/skarpere.
Du skriver du har købt forparterne i Danmark, er der en dansk forhandler af disse Jico forparter?
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har send dig en privat besked.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt om man kunne få den samlede kapacitet ned på 50pF, så ville minus 3dB punktet ligge ved 31KHz, belastning 92Kohm.

|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger lidt med af nysgerrighed - jeg har overvejet en SAS-nål til min shure V15 III - nogen som har prøvet det?
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Det kunne være sjovt om man kunne få den samlede kapacitet ned på 50pF, så ville minus 3dB punktet ligge ved 31KHz, belastning 92Kohm.

|
|
|
Et meget kort kabel til Riaa hvis det er muligt, ku være en løsning
VH Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Jeg følger lidt med af nysgerrighed - jeg har overvejet en SAS-nål til min shure V15 III - nogen som har prøvet det? |
|
|
Har desværre ikke en V15 III men har leget lidt med SAS forparten idag på min 97 xE, mere luft i toppen og generelt livligere i gengivelsen, men stadig den bløde glatte sound som den original monterede nål, der er jo lige kommet nye forparter til de ældre modeller så det er nok værd at checke.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Et meget kort kabel til Riaa hvis det er muligt, ku være en løsning
VH Madsen
|
|
|
Det ville være den nemmeste løsning, men jeg kan godt lide at min pladespiller er monteret på væggen. Hvis jeg stillede den oven på min MacIntosh, ville jeg kunne nøjes med 25 cm kabel.
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er pengene blevet trukket på min konto, fra Jico, nu glæder jeg mig til at få prøvet deres nåleforpart, hvis jeg er heldig, får jeg den på fredag. 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Så er pengene blevet trukket på min konto, fra Jico, nu glæder jeg mig til at få prøvet deres nåleforpart, hvis jeg er heldig, får jeg den på fredag. 
Mvh
Torben
|
|
|
Lyder spændende kom med en melding når du har testet den, og lad os høre hvad du mener om den, du valgte HE, forstår jeg, har som sagt kontaktet JICO, lod ikke til de kunne levere SAS, men LPgear kan? __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er SAS i aktivitet, jeg har tested de 3 forparter det meste af formiddagen,man får meget for pengene i HE udgaven lidt mere liv i gengivelsen end originalen, SAS udgaven er også ok flere detaljer men også noget dyrere, men smag og behag er forskellig, her er et billede fra"testen"
Spændt på hvad du synes om HE VH. Madsen

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 September 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Solvin skrev:
Mvh
Torben
|
|
|
Lyder spændende kom med en melding når du har testet den, og lad os høre hvad du mener om den, du valgte HE, forstår jeg, har som sagt kontaktet JICO, lod ikke til de kunne levere SAS, men LPgear kan?
|
|
|
Ja det bliver spændende, at lytte til deres nål, men også at se hvordan den er samlet. Jeg kan forstå at deres nåle ikke har dæmpe-olie/silicone i deres børste. Jeg har også læst på shure's hjemmeside, at der ikke bliver produceret mere af den dæmpe-olie, de har opkøbt det resterende lager.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
Solvin skrev:
Mvh
Torben
|
|
|
Lyder spændende kom med en melding når du har testet den, og lad os høre hvad du mener om den, du valgte HE, forstår jeg, har som sagt kontaktet JICO, lod ikke til de kunne levere SAS, men LPgear kan?
|
|
|
Ja det bliver spændende, at lytte til deres nål, men også at se hvordan den er samlet. Jeg kan forstå at deres nåle ikke har dæmpe-olie/silicone i deres børste. Jeg har også læst på shure's hjemmeside, at der ikke bliver produceret mere af den dæmpe-olie, de har opkøbt det resterende lager.
Mvh
Torben
|
|
|
Ja det er rigtigt det får man ikke, jeg kan ikke registrere "mislyde" med børsten i brug, og funktionen som nålebeskytter fungerer fint ligeledes låsen hvis man ikke bruger den, har iøvrigt en gammel og en spritny Stanton 681 EEE med børste på begge, synes det har en rigtig god effekt på armresonnansen, og dæmpningen er jo ved huset hvor det fungerer bedst, det ses også på de målinger på linket du kender, ja ja det er spændende sager med de PUer, jeg har jeg også en Grado Gold og en Audio Tecnica AT 430/OCC som jeg også er glad for. Jeg er MM Mand, men ikke et ondt ord om MC.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 September 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV og atter ØV, ingen Jico nåleforpart i dag. Jeg har fået en mail fra dem idag, der bekræfter at de først har sendt den idag, så der går nogle dage inden jeg får den. 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er nålen dukket op, den er meget fint udført, men den passer ikke helt, da det lille mærke med stereo gør at den ikke kan komme helt på plads, så den har jeg skåret væk. Så kan denne komme helt ind.
Men så er der det problem at den ikke sidder så fast som den orginale, da der er luft mellem forparten og huset, så den kan vrikke lidt, det skal jeg nok få løst.
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, er det SAS du har købt, min HE er uden Logo, det er svært med de JICO nåle, hvad var prisen, har du testet den
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Ok, er det SAS du har købt, min HE er uden Logo, det er svært med de JICO nåle, hvad var prisen, har du testet den
VH. Madsen
|
|
|
Nej det er ikke en SAS men en hyper elliptisk nåleslibning. Jeg har været igang med at modificere en oginal nåleforpart, så nu har den fået Jico nålen på. Nu sidder den perfekt fast.
Jeg er sikker på at deres ny nål til V15V vil passe perfekt, så jeg vil nok bestille en i nær fremtid. Måske bare den med micro ridge nål til $107 SAS slibning $122 begge med boron cantilever.

|
Til top |
|
|