| Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Hva dælen Jesper, du må læse hele tråden igennem Nej spøg tilside, jeg benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt Jeg har endnu tilgode at lytte til SAS udgaven.
Mvh
Torben
|
|
|
Hej Torben,
Det kan være at du skal låne min SAS forpart?  |
|
|
Hej Flemming
Mange tak for tilbudet, men lyder den meget bedre end micro-ridge, så skal jeg jo til at bruge flere penge hvilket finanserne ikke er til lige nu.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Tillykke med den nye PU Gråskæg, skynd dig at købe en JICO forpart, så kan jeg love dig at du får julelys i øjnene, lige her hvor sæsonen starter, men vil da gi dig ret den originale kører rigtig godt også, ja og så skruetrækker - børste - lækker aluæske, fornemt  
VH. Madsen |
|
|
Ja men efter 10 timers intensiv afspilning af lp'er har jeg ikke fået armene ned endnu
men den er da klart til den mørke side med den originale nål, så jeg vil da følge ivrigt med i
afprøvningen af diverse forparter. men efter flere år med først en Systemdeck IIX
med en Goldring ElectroII og så en Thorens 321 med en SME3009 og Ortofon OM40
har jeg fået dækket mit behov for meget åbent og detaljeret lydbillede.
Samtidig en bonus på et par hundrede lp'er der pludselig lyder godt.
">
Ja jeg tabte en af møtrikkerne, så jeg måtte bruge dem fra den gamle pickup, men kan sige
det lyder meget bedre end det ser ud
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Hva dælen Jesper, du må læse hele tråden igennem Nej spøg tilside, jeg
benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt smileys/smiley36.gif"> Jeg har endnu tilgode at lytte til SAS udgaven.
Mvh
Torben
|
|
|
Hej Torben, Det kan være at du skal låne min SAS forpart?  |
|
|
Hej Flemming
Mange tak for tilbudet, men lyder den meget bedre end micro-ridge, så skal jeg jo til at bruge flere penge hvilket
finanserne ikke er til lige nu.
Mvh
Torben |
|
|
Vi kan jo bytte med den jeg har lånt af dig, hvis du er interesseret __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS den lyder da så godt at jeg fik solgt min Dacmagic i en fart
og sidder nu og nyder Easy money ( og det er den) med Rickie Lee Jones
[/IMG]]  [/URL]
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gråskæg,
Nej man kan ikke ligefrem kalde den for en skønhedsåbenbaring men en vis charme har den da
Og jeg vil gi' dig fuldstændig ret i at den gi'r en lyst til at høre plader man før havde undgået __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Hva dælen Jesper, du må læse hele tråden igennem Nej spøg tilside, jeg benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt smileys/smiley36.gif"> Jeg har endnu tilgode at lytte til SAS udgaven.
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
Hej Flemming
Mange tak for tilbudet, men lyder den meget bedre end micro-ridge, så skal jeg jo til at bruge flere penge hvilket finanserne ikke er til lige nu.
Mvh
Torben
|
|
|
Vi kan jo bytte med den jeg har lånt af dig, hvis du er interesseret  |
|
|
Det lyder som et super tilbud, men så har du vel ikke en Jico forpart til din M97xE ?
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt smileys/smiley36.gif"> Jeg har endnu
tilgode at lytte til SAS udgaven.
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
Hej Flemming
Mange tak for tilbudet, men lyder den meget bedre end micro-ridge, så skal jeg jo til at bruge flere pengesmileys/smiley19.gif"> hvilket finanserne ikke er til lige nu.
Mvh
Torben
|
|
|
Vi kan jo bytte med den jeg har lånt af dig, hvis du er interesseret
|
|
|
Det lyder som et super tilbud, men så har du vel ikke en Jico forpart til din M97xE ?
Mvh
Torben |
|
|
Det er rigtigt men lige pt. har jeg ingen planer om at gå tilbage til M97xE'eren. V15V gør det så meget bedre i mit setup
(men jeg må forhåbentlig gerne fortsætte på tråden her  ) __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg skrev:
PS den lyder da så godt at jeg fik solgt min Dacmagic i en fart og sidder nu og nyder Easy money ( og det er den) med Rickie Lee Jones
[/IMG]] [/URL] |
|
|
Wow, du har solgt din Dacmagic. Jeg ville ønske man kunne få en hel del af de cd'er jeg har, på vinyl.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må da lige vende skruerne om så møtrikken sidder øverst. Så sidder skruerne heller ikke skævt. (jeg har prøvet) Det er lidt besværligt men kan lade sig gøre
Venligst
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Hva dælen Jesper, du må læse hele tråden igennem Nej spøg tilside, jeg benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt smileys/smiley36.gif"> Jeg har endnu tilgode at lytte til SAS udgaven.
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
Hej Flemming
Mange tak for tilbudet, men lyder den meget bedre end micro-ridge, så skal jeg jo til at bruge flere pengesmileys/smiley19.gif"> hvilket finanserne ikke er til lige nu.
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
Det er rigtigt men lige pt. har jeg ingen planer om at gå tilbage til M97xE'eren. V15V gør det så meget bedre i mit setup (men jeg må forhåbentlig gerne fortsætte på tråden her ) |
|
|
Vi andre må lige overveje om du ikke skal excludeds her fra tråden når du nu, er hoppet på en anden vogn.
Jeg tager med kyshånd i mod tilbudet, så du kan bare sende den med posten, når det passer dig.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
benytter Micro-ridge typen til 107$ den gør det bare så godt, som du selv har hørt smileys/smiley36.gif"> Jeg har endnu
tilgode at lytte til SAS udgaven.
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
Hej Flemming
Mange tak for tilbudet, men lyder den meget bedre end micro-ridge, så skal jeg jo til at bruge flere
pengesmileys/smiley19.gif"> hvilket finanserne ikke er til lige nu.
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
Det er rigtigt men lige pt. har jeg ingen planer om at gå tilbage til M97xE'eren. V15V gør det så meget bedre i
mit setup (men jeg må forhåbentlig gerne fortsætte på tråden her smileys/smiley5.gif"> ) |
|
|
Vi andre må lige overveje om du ikke skal <SPAN id=result_ =short_text><SPAN style=": #fff"
title=udelukkes closure_hashCode_56fyod="30">excludeds her fra tråden når du nu, er hoppet på en anden vogn.
</SPAN></SPAN>
<SPAN =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes closure_hashCode_56fyod="30">Jeg
tager med kyshånd i mod tilbudet, så du kan bare sende den med posten, når det passer
dig.</SPAN></SPAN>
<SPAN =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes
closure_hashCode_56fyod="30">Mvh</SPAN></SPAN> ;
<SPAN =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes
closure_hashCode_56fyod="30">Torben</SPAN></SPAN > |
|
|
Den bli'r sendt imorgen... Hmnn.. Så må jeg jo følge med som passiv medlem fra sidelinien __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
Hej Flemming
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
Det er rigtigt men lige pt. har jeg ingen planer om at gå tilbage til M97xE'eren. V15V gør det så meget bedre i mit setup (men jeg må forhåbentlig gerne fortsætte på tråden her smileys/smiley5.gif"> ) |
|
|
Vi andre må lige overveje om du ikke skal <SPAN id=result_ =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes closure_hashCode_56fyod="30">excludeds her fra tråden når du nu, er hoppet på en anden vogn.
</SPAN></SPAN>
<SPAN =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes closure_hashCode_56fyod="30">Jeg tager med kyshånd i mod tilbudet, så du kan bare sende den med posten, når det passer dig.</SPAN></SPAN>
<SPAN =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes closure_hashCode_56fyod="30">Mvh</SPAN></SPAN> ; ;
<SPAN =short_text><SPAN style=": #fff" title=udelukkes closure_hashCode_56fyod="30">Torben</SPAN></SPAN >
|
|
|
Den bli'r sendt imorgen... Hmnn.. Så må jeg jo følge med som passiv medlem fra sidelinien  |
|
|
Så pyt da, du får hermed en kraftig advarsel så er det glemt, og du må forsat være med i tråden 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høh.. Jeg syntes ellers det er dig som sidder med advarslerne Torben __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Høh.. Jeg syntes ellers det er dig som sidder med advarslerne Torben  |
|
|
Smak klask ugggh Den sad vist bedre, end det Kessler kunne præstere i går Ja en uppercut givet til mig selv 
Mvh
Torben

|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon Madsen er helt tabt for omverdenen siden han har fået sin forsendelse? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Mon Madsen er helt tabt for omverdenen siden han har fået sin forsendelse?  |
|
|
Det håber jeg ikke, men det kan være han er gået i total music-mode, da de spiller alt andet bagud.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er stadig på, men checker om jeg kan finde ud af compliance på de forskellige forparter, den du har Flemming til V15V er som org. blødere oph. end X varianten org. derfor en parameter der kan gøre en forskel, hvis JICO som man må formode, laver sine efter Shures data, vil de lyde forskelligt, og der er lille forskell i mine ører. __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=madsen]
Er stadig på, men checker om jeg kan finde ud af compliance på de forskellige forparter, den du har Flemming til V15V er som org. blødere oph. end X varianten org. derfor en parameter der kan gøre en forskel, hvis JICO som man må formode, laver sine efter Shures data, vil de lyde forskelligt, og der er lille forskell i mine ører. Rettelse: Compliancen er tilsyneladende ens,efter måling men et stykke avanceret strimmel printerpapir pålimet et lille stykke blyplade på 1.8g lagt på nålen bøjer forparterne lige meget hvorimod en B&O 20 EN bøjer betydeligt mere og den er på 25 så vi ligger nok på omk 20,( hvad viste dine målinger Torben)
Nå nu kalder forstanderinden, jeg har lovet at gå tidligt i seng idag
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender man armens masse og pickuppens masse kan man vel bruge en testplade til at måle sig frem til compilancen.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Kender man armens masse og pickuppens masse kan man vel bruge en testplade til at måle sig frem til compilancen. |
|
|
Det har du ret i, jeg har også Ortofons test LP liggende, har faktisk lige haft den igang, hvis det er når resonanserne begynder ligger den på omk 9Hz og bliver så mindre ned efter, har ikke brugt den så meget, kender du skiven, har lige testet en gang den begynder ved 9 og slutter ved 11 så den må ligge på¨10 Hz, selvfølgelig for F. så lægges det i sammen med den samlede masse på armen så er complancen der, tak fordi du vågnede mig, har været i tools så lander vi på en compliance på 15, tænkte det nok, det må være ok
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |