Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Har i ikke fået forparter i dag.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder interessant med de nye M97xE forparter fra Jico.




__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Har i ikke fået forparter i dag.

Mvh

Torben

Nøh, ikke endnu. Plejer det at gå så hurtigt?

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Ja det gør det åbenbart. Er ankommet til landet i formiddags. Så må jeg bare håbe at den ikke strander i tolden, i evigheder.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Har ingenting hørt endnu, men min er afsendt samme dag som Tweakers, så den er her sikkert snart. Har tjekket JICO de sælger jo også den originale fra Shure, har på fornemmeren at de så bruger den, og sættet en SAS forpart på, så har vi den jo med viscosedæmpet børste, det vil jo ikke være så dårligt, men det bliver forh. snart afsløret.

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Solvin skrev:

Har i ikke fået forparter i dag.

Mvh

Torben

Nøh, ikke endnu. Plejer det at gå så hurtigt?

Mine forparter er altid blevet sendt om tirsdagen, og fredag formiddag har de ligget i postkassen.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Har ingenting hørt endnu, men min er afsendt samme dag som Tweakers, så den er her sikkert snart. Har tjekket JICO de sælger jo også den originale fra Shure, har på fornemmeren at de så bruger den, og sættet en SAS forpart på, så har vi den jo med viscosedæmpet børste, det vil jo ikke være så dårligt, men det bliver forh. snart afsløret.

VH. Madsen

Du har sgu nok ret madsen, bliver spændende at høre om det forholder sig sådan.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Har ingenting hørt endnu, men min er afsendt samme dag som Tweakers, så den er her sikkert snart. Har tjekket JICO de sælger jo også den originale fra Shure, har på fornemmeren at de så bruger den, og sættet en SAS forpart på, så har vi den jo med viscosedæmpet børste, det vil jo ikke være så dårligt, men det bliver forh. snart afsløret.

VH. Madsen

Shures egen nål er jo med indfattet diamant. Er SAS nåle ikke nøgne? Har de ikke også et andet nålerør?

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Puuh.. Det ser ud til at man snart skal på den igen

__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Ja så kom min Shure forpart : N97xE SAS, jeg har kort sammenlignet den med VM5xMR SAS, de spiller meget lig hinanden jeg kan ikke rigtig udpege nogen forskelle, samme udg.nev. og de lyder efter mit foreløbige skøn ganske ens, (læs rigtig godt), men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening, da armen er sat op til min VN5MR SAS forpart, kan der jo være en del at hente, når petitesserne bliver justeret.

Til Tweaker, det er et teleskoprør i alu - boron og nålen er nøgen, boronen er slebet i enden hvor diamanten er limet på, spændt på at høre din mening, den spiller fremragende her, der er ikke viscose dæmpet børste, den er magen til de to ovennævnte blot er børsteophænget blåt som den originale, er spændt på hvad du mener om den.

Til Torben, tror ikke du skal ærgre dig de lyder meget lig, jeg skal råteste evt forskelle på et senere tidspunkt

VH. Madsen 



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Ja så kom min Shure forpart : N97xE SAS, jeg har kort sammenlignet den med VM5xMR SAS, de spiller meget lig hinanden jeg kan ikke rigtig udpege nogen forskelle, samme udg.nev. og de lyder efter mit foreløbige skøn ganske ens, (læs rigtig godt), men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening, da armen er sat op til min VN5MR SAS forpart, kan der jo være en del at hente, når petitesserne bliver justeret.

Til Tweaker, det er et teleskoprør i alu - boron og nålen er nøget, boronen er slebet i enden hvor diamanten er limet på, spændt på at høre din mening, den spiller fremragende her, der er ikke viscose dæmpet børste, den er magen til de to ovennævnte blot er børsteophænget blåt som den originale, er spændt på hvad du mener om den.

Til Torben, tror ikke du skal ærgre dig de lyder meget lig, jeg skal råteste evt forskelle på et senere tidspunkt

VH. Madsen 

Det lyder godt madsen  så kan jeg spare penge, har jo pt 3 stk. VN5xMR forparter liggende, de burde række min tid ud.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Tak Madsen . Min kommer jo som anbefalet. Var på arbejde da posten kom, så pakkeposten smider den over i min lokale postbutik, hvor jeg sikkert først kan hente den i morgen eller i overmorgen .

 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Madsen, jeg tror bare ikke at den er 100% identisk med V15 forparten. Nu kan jeg ikke finde det igen, men en Shure medarbejder fortalte at der er 1mm`s forskel et eller andet sted, og at det potentielt kunne have betydning. Der kan jo også være andre forskelle, som ikke umiddelbart kan ses udefra. Om det så kan høres, er så et andet spørgsmål.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Ja så kom min Shure forpart : N97xE SAS, jeg har kort sammenlignet den med VM5xMR SAS, de
spiller meget lig hinanden jeg kan ikke rigtig udpege nogen forskelle, samme udg.nev. og de lyder efter mit foreløbige skøn
ganske ens, (læs rigtig godt), men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening, da armen er sat op til min VN5MR SAS
forpart, kan der jo være en del at hente, når petitesserne bliver justeret.


Til Tweaker, det er et teleskoprør i alu - boron og nålen er nøget, boronen er slebet i enden hvor diamanten er limet på,
spændt på at høre din mening, den spiller fremragende her, der er ikke viscose dæmpet børste, den er magen til de to
ovennævnte blot er børsteophænget blåt som den originale, er spændt på hvad du mener om den.


Til Torben, tror ikke du skal ærgre dig de lyder meget lig, jeg skal råteste evt forskelle på et senere tidspunkt


VH. Madsen 



Man kunne jo meget nemt tænke sig at de to forparter er identiske og det kun er børsteophænget som har ændret farve.
Endelig er det vel også et ret spinkelt grundlag kun at bedømme to forparter op imod hinanden, da man må formode der er
en vis spredning på data i produktionen. Anyway, venter jeg med spænding på til du har fået nærlyttet og optimeret, måske
der er noget at hente.
Jeg må dog indrømme at min M97xE'er har ligget og samlet støv efter jeg fik V15V og monterede Jico VM5MR forparten.
Sammen med Audio Note RIAA'en spiller den fantastisk, langt bedre end med Sugden Bijou RIAA'en jeg benyttede i første
omgang.





__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Nej der er måske nogle forskelle men umiddelbart ikke lydmæssigt og som du ser på billedet heller ikke fysisk, hvis man måler fra forpartens anlægsflade ud til hullet i messingrøret og til enden af røret på begge får man samme resultat, vinkel på nålerøret er også ens, men magneten kan være placeret anderledes, men stadig synes jeg de performer ens, min VN5MR SAS lyder lidt anderledes med mindre output, (som kunne tyde på mindre lettere magnet) og måske en kende mere dynamisk end de 2 andre, men alle 3 versioner er rigtig gode og brugbare,

Ta hensyn til billedfortegning, forparterne er helt ens fysisk.



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Nej der er måske nogle forskelle men umiddelbart ikke lydmæssigt og som du ser på billedet heller ikke fysisk, hvis man måler fra forpartens anlægsflade ud til hullet i messingrøret og til enden af røret på begge får man samme resultat, vinkel på nålerøret er også ens, men magneten kan være placeret anderledes, men stadig synes jeg de performer ens, min VN5MR SAS lyder lidt anderledes med mindre output, (som kunne tyde på mindre lettere magnet) og måske en kende mere dynamisk end de 2 andre, men alle 3 versioner er rigtig gode og brugbare,

Ta hensyn til billedfortegning, forparterne er helt ens fysisk.

Man må sige hvad man vil, men JICO gør det fremragende, alene det at de benytter Boron, må bevise at de mener det alvorligt. De små fine nøgne diamanter er jo heller ikke at foragte  Så man får virkelig valuta for de 600kr. en sådan forpart koster.

Og lyden, ja den fåes ikke bedre

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Det ser ud til at polstykkerne er forskellige

http://shure.custhelp.com/cgi-bin/shure.cfg/php/enduser/popu p_adp.php?p_faqid=2667&p_created=1026220869&p_sid=kg MYZZSj&p_lva=38&p_li=&p_redirect=&p_sp=cF9zc mNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTM1LDEzN SZwX3Byb2RzPTcmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0xLjcmcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfd HlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0P W05N3hlIHYxNQ!!

Enig, det virker meget seriøst både med boron, og selve nålen.

Ajj, jeg kan slet ikke vente

Som jeg læser dit link drejer det sig om en original V15VxMR forpart i en 97er

Men 97eren har: (650 MH - 1550 ohm)  mod  V15 VxMR: (425 MH -1000 ohm) der er forskelle, jeg vil i løbet af ugen tage mig sammen og prøve at afdække eventuelle forskelle. vi må ha testapperaturet frem

VH.Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Flot med billederne, hvis den spiller lige så godt som den jeg hørte, så er du snart godt bevæbnet mod dårlig lyd.

Jeg ser frem til at høre den topjusteret.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej igen har nu gennemtjekket begge forparter, de har 100% samme output og deres resonanspunkt er på 9-10 hz i mit opsæt, svarende til 20 i complia. og de performer efter min bedste overbevisning ens, når man visuel kigger ned i messingrøret med den fine lup som Edge fandt på Ebay begynder ophænget samme sted, for mig at se er de ens, men derfor kan magneten jo godt være ændret, men det plejer at gi ændret output?, så hvor den mm er, ved jeg ikke, men på mine JiCO forparter kan enden af røret godt være lidt forskellige i vinklen i skråsnittet så hvis man måler der kan man finde en ½ mm, men det er jo uden betydning.       Ved samme lejlighed fandt jeg ud af at Micro Ridge versionen af V15 XMR ikke har samme ophæng som SAS versionen, her igen den fine lups arbejde.

Men ligemeget det er rigtig gode forparter som kun kan anbefales, men har man købt en   V15XMR SAS er der ikke noget at græde over, efter min mening er de ens med den samme sound.

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes