Emne: Shure M97xE ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i ikke fået forparter i dag. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder interessant med de nye M97xE forparter fra Jico.
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
|
Har i ikke fået forparter i dag. 
Mvh
Torben
|
|
|
Nøh, ikke endnu. Plejer det at gå så hurtigt? 
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det gør det åbenbart. Er ankommet til landet i formiddags. Så må jeg bare håbe at den ikke strander i tolden, i evigheder.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ingenting hørt endnu, men min er afsendt samme dag som Tweakers, så den er her sikkert snart. Har tjekket JICO de sælger jo også den originale fra Shure, har på fornemmeren at de så bruger den, og sættet en SAS forpart på, så har vi den jo med viscosedæmpet børste, det vil jo ikke være så dårligt, men det bliver forh. snart afsløret.
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Solvin skrev:
|
Har i ikke fået forparter i dag. 
Mvh
Torben
|
|
|
Nøh, ikke endnu. Plejer det at gå så hurtigt? 
|
|
|
Mine forparter er altid blevet sendt om tirsdagen, og fredag formiddag har de ligget i postkassen. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Har ingenting hørt endnu, men min er afsendt samme dag som Tweakers, så den er her sikkert snart. Har tjekket JICO de sælger jo også den originale fra Shure, har på fornemmeren at de så bruger den, og sættet en SAS forpart på, så har vi den jo med viscosedæmpet børste, det vil jo ikke være så dårligt, men det bliver forh. snart afsløret.
VH. Madsen
|
|
|
Du har sgu nok ret madsen, bliver spændende at høre om det forholder sig sådan.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Har ingenting hørt endnu, men min er afsendt samme dag som Tweakers, så den er her sikkert snart. Har tjekket JICO de sælger jo også den originale fra Shure, har på fornemmeren at de så bruger den, og sættet en SAS forpart på, så har vi den jo med viscosedæmpet børste, det vil jo ikke være så dårligt, men det bliver forh. snart afsløret.
VH. Madsen
|
|
|
Shures egen nål er jo med indfattet diamant. Er SAS nåle ikke nøgne? Har de ikke også et andet nålerør?
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puuh.. Det ser ud til at man snart skal på den igen __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så kom min Shure forpart : N97xE SAS, jeg har kort sammenlignet den med VM5xMR SAS, de spiller meget lig hinanden jeg kan ikke rigtig udpege nogen forskelle, samme udg.nev. og de lyder efter mit foreløbige skøn ganske ens, (læs rigtig godt), men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening, da armen er sat op til min VN5MR SAS forpart, kan der jo være en del at hente, når petitesserne bliver justeret.
Til Tweaker, det er et teleskoprør i alu - boron og nålen er nøgen, boronen er slebet i enden hvor diamanten er limet på, spændt på at høre din mening, den spiller fremragende her, der er ikke viscose dæmpet børste, den er magen til de to ovennævnte blot er børsteophænget blåt som den originale, er spændt på hvad du mener om den.
Til Torben, tror ikke du skal ærgre dig de lyder meget lig, jeg skal råteste evt forskelle på et senere tidspunkt
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Ja så kom min Shure forpart : N97xE SAS, jeg har kort sammenlignet den med VM5xMR SAS, de spiller meget lig hinanden jeg kan ikke rigtig udpege nogen forskelle, samme udg.nev. og de lyder efter mit foreløbige skøn ganske ens, (læs rigtig godt), men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening, da armen er sat op til min VN5MR SAS forpart, kan der jo være en del at hente, når petitesserne bliver justeret.
Til Tweaker, det er et teleskoprør i alu - boron og nålen er nøget, boronen er slebet i enden hvor diamanten er limet på, spændt på at høre din mening, den spiller fremragende her, der er ikke viscose dæmpet børste, den er magen til de to ovennævnte blot er børsteophænget blåt som den originale, er spændt på hvad du mener om den.
Til Torben, tror ikke du skal ærgre dig de lyder meget lig, jeg skal råteste evt forskelle på et senere tidspunkt
VH. Madsen
|
|
|
Det lyder godt madsen så kan jeg spare penge, har jo pt 3 stk. VN5xMR forparter liggende, de burde række min tid ud.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Madsen . Min kommer jo som anbefalet. Var på arbejde da posten kom, så pakkeposten smider den over i min lokale postbutik, hvor jeg sikkert først kan hente den i morgen eller i overmorgen .
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madsen, jeg tror bare ikke at den er 100% identisk med V15 forparten. Nu kan jeg ikke finde det igen, men en Shure medarbejder fortalte at der er 1mm`s forskel et eller andet sted, og at det potentielt kunne have betydning. Der kan jo også være andre forskelle, som ikke umiddelbart kan ses udefra. Om det så kan høres, er så et andet spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Ja så kom min Shure forpart : N97xE SAS, jeg har kort sammenlignet den med VM5xMR SAS, de
spiller meget lig hinanden jeg kan ikke rigtig udpege nogen forskelle, samme udg.nev. og de lyder efter mit foreløbige skøn
ganske ens, (læs rigtig godt), men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening, da armen er sat op til min VN5MR SAS
forpart, kan der jo være en del at hente, når petitesserne bliver justeret.
Til Tweaker, det er et teleskoprør i alu - boron og nålen er nøget, boronen er slebet i enden hvor diamanten er limet på,
spændt på at høre din mening, den spiller fremragende her, der er ikke viscose dæmpet børste, den er magen til de to
ovennævnte blot er børsteophænget blåt som den originale, er spændt på hvad du mener om den.
Til Torben, tror ikke du skal ærgre dig de lyder meget lig, jeg skal råteste evt forskelle på et senere tidspunkt
VH. Madsen |
|
|
Man kunne jo meget nemt tænke sig at de to forparter er identiske og det kun er børsteophænget som har ændret farve.
Endelig er det vel også et ret spinkelt grundlag kun at bedømme to forparter op imod hinanden, da man må formode der er
en vis spredning på data i produktionen. Anyway, venter jeg med spænding på til du har fået nærlyttet og optimeret, måske
der er noget at hente.
Jeg må dog indrømme at min M97xE'er har ligget og samlet støv efter jeg fik V15V og monterede Jico VM5MR forparten.
Sammen med Audio Note RIAA'en spiller den fantastisk, langt bedre end med Sugden Bijou RIAA'en jeg benyttede i første
omgang.
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der er måske nogle forskelle men umiddelbart ikke lydmæssigt og som du ser på billedet heller ikke fysisk, hvis man måler fra forpartens anlægsflade ud til hullet i messingrøret og til enden af røret på begge får man samme resultat, vinkel på nålerøret er også ens, men magneten kan være placeret anderledes, men stadig synes jeg de performer ens, min VN5MR SAS lyder lidt anderledes med mindre output, (som kunne tyde på mindre lettere magnet) og måske en kende mere dynamisk end de 2 andre, men alle 3 versioner er rigtig gode og brugbare,
Ta hensyn til billedfortegning, forparterne er helt ens fysisk.

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Nej der er måske nogle forskelle men umiddelbart ikke lydmæssigt og som du ser på billedet heller ikke fysisk, hvis man måler fra forpartens anlægsflade ud til hullet i messingrøret og til enden af røret på begge får man samme resultat, vinkel på nålerøret er også ens, men magneten kan være placeret anderledes, men stadig synes jeg de performer ens, min VN5MR SAS lyder lidt anderledes med mindre output, (som kunne tyde på mindre lettere magnet) og måske en kende mere dynamisk end de 2 andre, men alle 3 versioner er rigtig gode og brugbare,
Ta hensyn til billedfortegning, forparterne er helt ens fysisk.

|
|
|
Man må sige hvad man vil, men JICO gør det fremragende, alene det at de benytter Boron, må bevise at de mener det alvorligt. De små fine nøgne diamanter er jo heller ikke at foragte Så man får virkelig valuta for de 600kr. en sådan forpart koster.
Og lyden, ja den fåes ikke bedre 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser dit link drejer det sig om en original V15VxMR forpart i en 97er
Men 97eren har: (650 MH - 1550 ohm) mod V15 VxMR: (425 MH -1000 ohm) der er forskelle, jeg vil i løbet af ugen tage mig sammen og prøve at afdække eventuelle forskelle. vi må ha testapperaturet frem 
VH.Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot med billederne, hvis den spiller lige så godt som den jeg hørte, så er du snart godt bevæbnet mod dårlig lyd.
Jeg ser frem til at høre den topjusteret.  __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen har nu gennemtjekket begge forparter, de har 100% samme output og deres resonanspunkt er på 9-10 hz i mit opsæt, svarende til 20 i complia. og de performer efter min bedste overbevisning ens, når man visuel kigger ned i messingrøret med den fine lup som Edge fandt på Ebay begynder ophænget samme sted, for mig at se er de ens, men derfor kan magneten jo godt være ændret, men det plejer at gi ændret output?, så hvor den mm er, ved jeg ikke, men på mine JiCO forparter kan enden af røret godt være lidt forskellige i vinklen i skråsnittet så hvis man måler der kan man finde en ½ mm, men det er jo uden betydning. Ved samme lejlighed fandt jeg ud af at Micro Ridge versionen af V15 XMR ikke har samme ophæng som SAS versionen, her igen den fine lups arbejde.
Men ligemeget det er rigtig gode forparter som kun kan anbefales, men har man købt en V15XMR SAS er der ikke noget at græde over, efter min mening er de ens med den samme sound.
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|