| Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg den monteret op. OMG det er godt . Havde regnet med at det ville være godt, men ikke SÅ godt . Mere naturlig og ikke mindst ægte lyd, har jeg da sjældent (hvis overhovedet) hørt fra en pickup. M97xe med Jico SAS er simpelthen et fund.
Resten af weekenden skal bare bruges på at høvle skiver .
Ineressant Madsen. Måske det var værd at spørge Jico om det med magneten?
EDIT: Har skrevet et review hos Jico http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?cPath=18&products_id=1526
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
|
Så fik jeg den monteret op. OMG det er godt . Havde regnet med at det ville være godt, men ikke SÅ godt . Mere naturlig og ikke mindst ægte lyd, har jeg da sjældent (hvis overhovedet) hørt fra en pickup. M97xe med Jico SAS er simpelthen et fund.
Resten af weekenden skal bare bruges på at høvle skiver .
Ineressant Madsen. Måske det var værd at spørge Jico om det med magneten?
EDIT: Har skrevet et review hos Jico http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?cPath=18&products_id=1526
|
|
|
Hvor er det bare godt Du har fuldstændig ret i, at mere naturlig og letflydende lyd bliver svært at finde og da slet ikke til en samlet pris a ca. 1100kr.
Jeg har læst din review, og kan godt lide din sidste bemærkning om at man skal huske at trække vejret
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fint du er tilfreds, og en rør Riaa gør det jo ikke ringere, jeg kører med en Threshold Fet Ten, den arbejder fint, derudover har jeg en modificeret Dali som også er blevet prøvet a med med JICO forparterne også med fint resultat, jo de JICO folk kan deres kram, når man afspiller en skive går det glat og let, man er simpilthen tilfreds med sounden, og hvad kan man ønske mere, men nu er mit lager fyldt godt op med forparter, så jeg tager lige en slapper, men det kunne være interresant at vide den egentlige forskel på 97 og VN5XMR forparten, selv om de tilsyneladende er ens, men de er ikke nemme at få i tale de JICO folk
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens
Lidt inspireret af Tweaker satte jeg lige min Linn Axis (som er monteret med V15V/Jico) til Audio Note RIAA'en. Jeg må
indrømme at jeg stadig slæber rundt med underkæben i gulvhøjde efter det eksperiment mage til synergi har jeg sjældent
oplevet!  . Nu er det VN5MR forparten jeg byttede mig til med Solvin jeg benytter og det kunne være spændende at
prøve med SAS forparten af samme  .
Noget nyt mht. M97xE SAS forparterne vs. VN5xMR?
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Hej Folkens
Lidt inspireret af Tweaker satte jeg lige min Linn Axis (som er monteret med V15V/Jico) til Audio Note RIAA'en. Jeg må indrømme at jeg stadig slæber rundt med underkæben i gulvhøjde efter det eksperiment mage til synergi har jeg sjældent oplevet! . Nu er det VN5MR forparten jeg byttede mig til med Solvin jeg benytter og det kunne være spændende at prøve med SAS forparten af samme . Noget nyt mht. M97xE SAS forparterne vs. VN5xMR?
|
|
|
Jeg har skrevet til JICO ang. evt. forskelle, men har ikke fået svar, har lige tjekket en ekstra gang visuelt, de er efter min bedste overbevisning helt ens, hvis jeg får svar (tvivler) skal jeg komme op med det,
Jeg bruger iøvrig stadig SAS varianten af VN5MR, det er min øjeblikkelige favorit på 97eren, den kan jeg varmt anbefale til din MK V
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 19 Februar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Hej Folkens
Lidt inspireret af Tweaker satte jeg lige min Linn Axis (som er monteret med V15V/Jico) til Audio Note RIAA'en. Jeg må indrømme at jeg stadig slæber rundt med underkæben i gulvhøjde efter det eksperiment mage til synergi har jeg sjældent oplevet! . Nu er det VN5MR forparten jeg byttede mig til med Solvin jeg benytter og det kunne være spændende at prøve med SAS forparten af samme . Noget nyt mht. M97xE SAS forparterne vs. VN5xMR?
|
|
|
Hvor er det bare dejligt at høre. Jeg tror at Jico er de bedste til at lave erstatnings forparter, har set at der findes andre, men ingen af disse firmaer tilbyder boron, MR samt SAS slibninger af diamanten.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville lige høre om i stadig, er lige begejstret for vores lille vidunder. Jeg kan stadigvæk blive overrasket over hvor godt vores lille combo lyder. Godt jeg har to extra forparter.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at være ærlig, er jeg faktisk tilbage på den originale Shure nål. Tror det er et spørgsmål om balancen i den, der passer
sindsygt godt ind i den nuværende opstilling. Må indrømme at jeg ikke var så begejstret for den i starten, men noget tilspilning,
og lidt mere optimal justering, så syntes jeg den kører rigtigt godt. Har faktisk fornemmelsen af at justeringen sidder lige i
sweet spot, så tør dårligt røre ved det lige nu.
Ok, der er ting den ikke gør så godt som Jico nålen, men det er mere helheden jeg syntes der pt er bedre.
Meeeen skal vel snart prøve Jico igen
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
For at være ærlig, er jeg faktisk tilbage på den originale Shure nål. Tror det er et spørgsmål om balancen i den, der passer sindsygt godt ind i den nuværende opstilling. Må indrømme at jeg ikke var så begejstret for den i starten, men noget tilspilning, og lidt mere optimal justering, så syntes jeg den kører rigtigt godt. Har faktisk fornemmelsen af at justeringen sidder lige i sweet spot, så tør dårligt røre ved det lige nu.
Ok, der er ting den ikke gør så godt som Jico nålen, men det er mere helheden jeg syntes der pt er bedre.
Meeeen skal vel snart prøve Jico igen  |
|
|
Hov Hov, Tweaker, det er ikke den. 1 april endnu 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Ville lige høre om i stadig, er lige begejstret for vores lille vidunder. Jeg kan stadigvæk blive overrasket
over hvor godt vores lille combo lyder. Godt jeg har to extra forparter.
Mvh
Torben |
|
|
Hej Torben,
Jeg må indrømme at efter jeg skiftede til V15V/Jico kombinationen, så har M97xE'eren ligget og samlet støv. Efter at have
prøvet Jico VN5xMR forparten med Shure M97xE oplevede jeg ganske vist et løft kvalitetsmæssig på nogle områder (især
detaljer) men samtidig sad jeg lidt tilbage med en følelse at at der manglede noget homogenitet. Jeg ved så ikke om der er
en forskel om man prøver med Jico's forpart til M97xE i stedet for VN5xMR som jeg anvendte, det må jo komme an på en
prøve på et tidspunkt  . Indtil videre er jeg dog oven ud tilfreds med Jico VN5MR/Shure V15V - Linn Akito - Linn Axis -
Audio Note R Zero II RIAA kombinationen, det spiller altså musik og har masser af "sjæl" uden at give køb på detaljer.
God Påske her fra...
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev: det spiller altså musik og har masser af "sjæl" uden at give køb på detaljer.
Lige mine ord. Jeg kan kun opfordre andre til at prøve, i vil blive overrasket, i den grad.
God påske Flemming.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så faldt jeg også i..  . Ét styk M97xE har spillet et par timer hjemme hos mig, og det var dog en fantastisk lækker og homogen lyd den leverer lige fra kassen. Ingenting der river i ørerne. Glæder mig til at høre, hvad der sker med lidt tilspilning. En test jeg så, påstod at den lød endnu bedre efter 200 timer. Lyder godt nok voldsomt.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Nå, så faldt jeg også i.. . Ét styk M97xE har spillet et par timer hjemme hos mig, og det var dog en fantastisk lækker og homogen lyd den leverer lige fra kassen. Ingenting der river i ørerne. Glæder mig til at høre, hvad der sker med lidt tilspilning. En test jeg så, påstod at den lød endnu bedre efter 200 timer. Lyder godt nok voldsomt.
|
|
|
Dejligt at høre. Den spiller fint med Shure's egen forpart, men der sker virkrlig ting og sager, såfremt du køber en Jico forpart, så er du kun til plader kan jeg love dig. Så du må iinvestere 600kr. mere, så skal du aldrig mere tænke på, om du kan få endnu bedere lyd. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ender nok med at jeg lader mig friste. Men i første omgang skal jeg lige have standardforparten til at spille optimalt. Den forvrænger en anelse når der sker noget i musikken (dynamiske udladninger). Så der skal arbejdes lidt med sporingen. En M97 er ikke helt nem at indstille med protraktor (har brugt enjoythemusic udgaven), da der ikke rigtigt er nogle rette flader at flugte efter. Har du nogle tips til instillingen? kører med 1,75 gram nåletryk og bruger børsten på forparten. Måske bliver jeg nødt til at købe en testplade, for at få styr på den. Her er lige lidt eyecandy: En 30 år gl. Pioneer PL-9 med vores allesammens M97xE:
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen udvej du skal have en Jico forpart Jeg benytter dette program til at lave en protractor, som passer 110% til ens arm, da man kan taste lige det man ønsker ind. http://www.conradhoffman.com/chsw.htm programmet er nummer 3 fra oven, template-generator.
ps. du har ret i at M97xE er lidt svær at sætte op.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham Hoffman har da et par interessante ting på sin side, den der cap-bridge er godt nok fin
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket. Det var lige, hvad jeg havde brug for  . Pivot til spindle afstanden var lidt småbesværlig at måle. Men jeg kom da frem til 220 mm. Jeg har nu instillet M97´eren efter Löfgren A/Baerwald og synes faktisk det lyder mindre besnærende, end det gjorde med enjoythemusic templaten. Bedre stereoperspektiv og lyden er blevet mere fremadrettet, hvor den før var tilbagelænet. Mere hifi og mindre musik...giver det mening? Det er nok svært at bedømme på nuværende tidspunkt, da pickup´en højst sandsynligt ændrer sig under tilspilning. Jeg vil give det lidt tid og prøve lidt forskellige indstillinger, for at finde det bedste kompromis.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Tak for linket. Det var lige, hvad jeg havde brug for . Pivot til spindle afstanden var lidt småbesværlig at måle. Men jeg kom da frem til 220 mm. Jeg har nu instillet M97´eren efter Löfgren A/Baerwald og synes faktisk det lyder mindre besnærende, end det gjorde med enjoythemusic templaten. Bedre stereoperspektiv og lyden er blevet mere fremadrettet, hvor den før var tilbagelænet. Mere hifi og mindre musik...giver det mening? Det er nok svært at bedømme på nuværende tidspunkt, da pickup´en højst sandsynligt ændrer sig under tilspilning. Jeg vil give det lidt tid og prøve lidt forskellige indstillinger, for at finde det bedste kompromis.
|
|
|
Jeg benytter selv Löfgren A/Baerwald, da jeg er tilhænger af, at få pickuppen så langt frem i huset, derved ned sættes fejlsporings-vinklen.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, glemte da at sige at jeg kom hurtigt tilbage på SAS nålen igen  . Der skulle lige et kabelskift til, så var den der. Bliver
stadigvæk lidt imponeret over hvor tyst og forvrængingsfri den er i rillen. Nogle gange tror jeg næsten jeg hører CD.
Nej, glem det sidste
|
| Til top |
|
| |