| Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Hov, glemte da at sige at jeg kom hurtigt tilbage på SAS nålen igen . Der skulle lige et kabelskift til, så var den der. Bliver stadigvæk lidt imponeret over hvor tyst og forvrængingsfri den er i rillen. Nogle gange tror jeg næsten jeg hører CD.
Nej, glem det sidste  |
|
|
Hej Tweaker
Det lyder godt at du er vendt tilbage til jico-forparten. Jeg syntes ikke at den orginale nål gengiver s-lyde, samt slag på bækkener ordentligt. Jico-forpaten gør derimod alting rigtigt, i en sådan grad at man bliver afhænging af at lytte på den. Som du skriver er der absolut ingen forvrængning at spore, man kan skrue helt op for ens volumen, uden det på nogen måde lyder grimt, det har jeg aldrig kunnet før, med de pickupper jeg har ejet. ikke nok med det, så er stereo-perspektivet det bedste jeg nogensinde har lagt øre til.
Det er og bliver verdens bedste combo 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 Maj 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går og funderer på at sætte Shure børsten over på Jico`en. Har ikke samlet mod til det endnu
Iøvrigt, de to nåleforsatser har ikke helt samme vægt. Der skal justeres lidt på nåletrykket, når man skifter.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 17 Maj 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Går og funderer på at sætte Shure børsten over på Jico`en. Har ikke samlet mod til det endnu
Iøvrigt, de to nåleforsatser har ikke helt samme vægt. Der skal justeres lidt på nåletrykket, når man skifter. |
|
|
Jaaa, jeg tror ikke du skal gøre det, da du skal presse metallet temmeligt meget sammen for at få børsten fri. Shure benytter en meget speciel olie til at dæmpe børsten med, den er helt sort. Denne olie laves ikke mere, men Shure har opkøbt lagret, men til hvor længe det holder aner jeg ikke.
Jico benytter almindelig silicone-olie, men ikke med samme lækre dæmpning, måske man kan bruge lidt tykkere olie?
Du har ret i at forparterne har forskellig vægt. selve børsten vejer heller ikke det samme, Shure's vejer 0.5 gram, Jico's 0,3-0,35 gram.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 17 Maj 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg ikke huske om det var her i tråden jeg så det, eller et andet sted. Men Shure holder vist op med at lave M97xe, når
lageret af olie slipper op
Så skynd jer at få købt jer en, og en SAS nål
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 19 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men lige en lille advarsel. Jico SAS nålen er ikke "blødt" lydende. Den er hudløs ærlig, og hiver revl og krat op af rillerne. Den
slipper godt fra det, fordi den sporer så godt, og har så lav forvrængning som den har. Men jeg vil anbefale at man bruger den
med godt grej. En RIAA eller forstærker der har tendenser til ikke at være ren nok, så går det sikkert ikke så godt. Men har
den gode forhold, er den fantastisk.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt interessant synspunkt her. Han mener at M97xe er mere kritisk end andre mht montering, for at få god separation og
lydkvalitet generelt http://www.epinions.com/content_4327645316
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mit setup, får jeg den bedste lyd ved at lade min tonearm hælde ned mod pickupen, ikke meget men synligt for det blottte øje, måske det her noget at gøre med SRA=stylus rank angle.
Mvh
Torben


|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også ca sådan min endte med at være. Liiige op til en bestemt højde, og så absolut ikke højere.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kald mig ubeslutsom og "tinøre" eller whatever, men jeg er tilbage på den originale Shure nål igen. Jow, jeg kan godt høre hvad Jico nålen gør bedre. Lynhurtig, nærmest som en Decca/London, meget dynamisk og med flot perspektiv. Rent klangmæssigt er jeg bare ikke så vild med den. Den har en "varm" farvning i nedre mellemtone, som nogle nok værdsætter, men i mine ører er det en afvigelse fra den originale nåls meget naturlige mellemtone. Den originale syntes jeg også er mere afslappet at høre på i længden. Jeg er nok den eneste i verden der syntes det, men det er hvad jeg hører i mit system.
|
| Til top |
|
| |
Major Tom Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tweaker,
Jeg kan godt nikke genkendende til noget af det du nævner mht. klangbalancen på SAS forparten. Jeg benytter selv Jico
Micro Ridge forparten (trinnet under SAS) ifbm. en Shure V15V og den besidder i mine ører langt hen ad vejen de
oprindelige "Shure" kvaliteter. Tidligere prøvede jeg M97xe med Jico SAS forpart men sad altså med en fornemmelse af at
"noget" var gået tabt.
Mvh
Flemming
PS. Mit tidligere brugernavn var "Halo8", så du vil kunne finde nogle indlæg fra mig her i tråden.
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der lige for tolden ? import told - o kr. import moms - 196 kr. importgebyr - 128 kr. moms af importgbyr - 32 kr. ialt 356 kr.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pingel skrev:
Hvad sker der lige for tolden ?
import told - o kr. import moms - 196 kr. importgebyr - 128 kr. moms af importgbyr - 32 kr.
ialt 356 kr.

|
|
|
Hvad handler det om??? Niels
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Pingel skrev:
Hvad sker der lige for tolden ?
import told - o kr. import moms - 196 kr. importgebyr - 128 kr. moms af importgbyr - 32 kr.
ialt 356 kr.

|
|
|
Hvad handler det om???
Niels
|
|
|
Gætter på der er blevet handlet for god 784 kroner i et "ikke EU" land. Der er ingen told tarif på varen, men Told og Skat mener de er berettiget til at opkræve et gebyr på 160 kroner fordi de fortæller at han skal betale 25% moms af sit udlandskøb. Optrækkeri af værste karat (hvilket nok er grunden til at man jubler når en pakke undgår T&S's skarpe øje). __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Pingel skrev:
Hvad sker der lige for tolden ?
import told - o kr. import moms - 196 kr. importgebyr - 128 kr. moms af importgbyr - 32 kr.
ialt 356 kr.

|
|
|
Niels
|
|
|
Hvad handler det om??? Det er da ikke så svært at se hvad det handler om, kig på trådens overskrift
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har købt den uden for EU, så vil det der jo ske.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået ny pladespiller, og er ved at gennemgå alle mine pickupper. Er nået til M97xe med SAS nål. Det er helt utroligt hvad den præsterer nu. Sæt selv superlativerne ind. Jeg er sikker på, at selv tilhængere af meget dyre MC`er må bøje sig her. Så god er den virkelig. Der skal betales riiiiigtigt mange penge for at finde tilsvarende kvaliteter.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Har fået ny pladespiller, og er ved at gennemgå alle mine pickupper. Er nået til M97xe med SAS nål. Det er helt utroligt hvad den præsterer nu. Sæt selv superlativerne ind. Jeg er sikker på, at selv tilhængere af meget dyre MC`er må bøje sig her. Så god er den virkelig. Der skal betales riiiiigtigt mange penge for at finde tilsvarende kvaliteter. |
|
|
Det lyder sgu godt Tweaker. Vil det sige at, betoningen som du hvade før i mellemtonen er ellimineret.
Jeg er også stadigvæk, lige fornøjet med min Jico-forpart, og har overhovdet ingen planer om at prøve flere pickupper. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og her kører M97xe også for fuld skrue med SAS forparten, jeg tror ikke jeg har haft bedre PU, den køret stadig i SME serie III S armen, det er efter min mening et røverkøb, hvor man får mest mulig PU for pengene, og den fås jo stadig hos W. T. til rimelige penge, en rigtig julegave til vinylmanden
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Har fået ny pladespiller, og er ved at gennemgå alle mine pickupper. Er nået til M97xe med SAS nål. Det er helt utroligt hvad den præsterer nu. Sæt selv superlativerne ind. Jeg er sikker på, at selv tilhængere af meget dyre MC`er må bøje sig her. Så god er den virkelig. Der skal betales riiiiigtigt mange penge for at finde tilsvarende kvaliteter. |
|
|
Hvad er det for spille og arm du har gang i
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |