| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en originalnål: EDIT- nå, måske ikke helt alligevel - N 97 XE
Diese original Ersatznadel ist der passende Nadeleinschub um die folgenden Abtastnadeln zu ersetzen: Shure N 97 xE, NE 97 HE, N 111 E, N 111 HE und VN 5 xMR.
SAS forparten koster vel næsten det samme (måske lidt mere).
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Det er en originalnål:
Diese original Ersatznadel ist der passende Nadeleinschub um die folgenden Abtastnadeln zu ersetzen: Shure N 97 xE, NE 97 HE, N 111 E, N 111 HE und VN 5 xMR.
SAS forparten koster vel næsten det samme (måske lidt mere).
|
|
|
SAS forparten er lang billigere jeg har et par stykker af dem, ja som jeg skrev er det en original nål,
http://stylus.export-japan.com/product_info.php?products_id= 1526&osCsid=89vio8p1t5qvf2ad7u8o8sb8i4
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Solvin: Ja, problemet blev løst med en ny pladespiller. En Thorens TD 309. Problemet med min Pro-Ject fik jeg aldrig løst tilfredsstillende http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=22491& postdays=0&postorder=asc&start=0
Det var så også svar til Madsen 
Jeg vil dog stadigvæk mene, at lidt fornuftig matchning er en god ide. Måtte finde min Pro-Ject rør riaa frem igen. Den klæder M97xe/SAS vældigt godt. En ægte rør riaa vil måske være endnu bedre. Har en Tiny Tube liggende et sted, i halvt adskilt tilstand, som jeg vil prøve at få liv i igen.
Dejligt at der er kommet liv i denne fremragende tråd igen . Forhåbentlig kan det give nogen lyst til at prøve den, og blive meget meget overraskede over hvad den kan.
Den har bare flere ting imod sig, der vil kunne afholde nogle fra at prøve den.
1. Den er grim.
2. Den er billig.
3. Det er en MM.
Ingen af delene er relevante for lyden. Den skal sammenlignes med det allerbedste der findes, uanset pris eller princip.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun give dig ret Tweaker, bare der var andre der turde hoppe på vognen og give den en chance, selvom den BUF = Big ugly fellow.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lurer selv på at bestille en SAS forpart, men med moms og PostDK gebyr, har vi vist rundet de kr. 1000,-. Der er selvfølgelig nogen der slipper for ekstraregningen, men det plejer jeg nu ikke at gøre  .
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Jeg lurer selv på at bestille en SAS forpart, men med moms og PostDK gebyr, har vi vist rundet de kr. 1000,-. Der er selvfølgelig nogen der slipper for ekstraregningen, men det plejer jeg nu ikke at gøre .
|
|
|
Jeg har været heldig, de 3 gange jeg har bestilt hos Jico, de er røget lige igennem. Forparten kommer i en kurvert, måske det er derfor.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
olen Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige bestilt et stk. SAS slibning til M97xe. Så er der lidt at lege med julen.
__________________ Mvh
Ole
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
olen skrev:
| Har lige bestilt et stk. SAS slibning til M97xe. Så er der lidt at lege med julen. |
|
|
Hej Ole
Det lyder dælme godt jeg er sikker på at vi alle her i tråden glæder os til at høre, hvad du syntes om dette lille vidunder, som Jico har frembragt
Bare den nu kommer frem inden jul.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lad os endelig høre din mening om den
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt en interessant tråd her, hvor en lyttetest siger at SAS nålen i et M97xe hus, faktisk lyder bedre end i et V15 hus. Lidt i modstrid med tidligere betragtninger her i tråden http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=vinyl&m=895833
EDIT: Tråden indikerer også at kapaciteten bør være meget lav. Personligt prøver jeg også altid at holde kapaciteten så lav som muligt. Om det så er korrekt eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
THE BUF 
mvh
Torben

|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
|
THE BUF 
mvh
Torben

|
|
|
Flot billede Torben, hvordan bærer du dig ad med at holde den så støvfri, den skinner jo som bare...
Har iøvrigt anskaffet mig moment-skruetrækker i bedste REGA stil, meget overraskende da jeg efterspændte, hvor stor forskel der var, M97xe bliver tilspændt med ca 0.35 NM på Serie III S armen
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Madsen
Billedet jeg tog har været en tur igennem Photo shop elements 8 og Topaz DeNoise 4 så billedet er blevet smooth at se på. Nok lidt for meget 
Jeg har altid troet, at en det bedste er en hård tilspændning af skruerne, er at fortrække, mener jeg har læst det et eller andet sted.
Kan du ikke lige linke til den fine moment-skruetrækker, er blevet meget nysgerrig. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan checke her http://www.wihatools.com/200seri/285serie.htm
eller her http://www.wiha.com/germany/Onlineshop/Drehmomentwerkzeuge2/ Wiha-TorqueVario-R-S-Saetze
http://www.wiha.com/germany/Onlineshop/Industrie-Werkzeuge/D rehmoment-Schraubendreher-Wiha-TorqueVario-R-S/2852-Drehmome nt-Schraubendreher-Griff
http://www.wiha.com/denmark/Onlineshop/Torque-tools2 : her er den jeg har købt, men husk du skal ha nøgle til justering + bitsholder, det kan du finde tilhøjre der er link til begge og der er telefon nr. på linket, det er nok nemmest men dyrest at købe et sæt, måske du kan finde den til en go pris, kig efter vario udgave 0.1-0.6
Men du kan søge på wiha.dk der findes en dansk afdeling, jeg købte min som løsdel og med bitsholder og justeringsnøgle den fås også som sæt i en lille box, jeg har købt "billigste" version. Min går fra 0,1 - 0,6 NM, det er ca et år siden
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
olen skrev:
| Har lige bestilt et stk. SAS slibning til M97xe. Så er der lidt at lege med julen. |
|
|
Hej Ole
Har du fået din SAS forpart til din M97xe ? hvis du har, hvordan syntes du så den lyder i forhold til den orginale forpart.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole
Nu spørger jeg igen, har du fået den Jico forpart???????????????????????????????? hvis ja, hvad syntes du om den.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |