Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billederne er ikke så gode (mine), men jeg tror jeg ved en fejltagelse har fået en SAS, jeg kan ikke rigtig fornemme tykkelsen af røret på din men synes det ligner min HE (uden logo) i tykkelse.
V15 V er interresant, billeder af HE og form. SAS, hvilken en har samme tykkelse

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Billederne er ikke så gode (mine), men jeg tror jeg ved en fejltagelse har fået en SAS, jeg kan ikke rigtig fornemme tykkelsen af røret på din men synes det ligner min HE (uden logo) i tykkelse.
V15 V er interresant, billeder af HE og form. SAS, hvilken en har samme tykkelse
|
|
|
Jeps, det er jeg også sikker på, den er magen til din uden logo.
Ja det er meget spændende med de nye nåle, de må passe perfekt, da V15V som du fandt, har samme hus som vores M97xE.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er en HE Hyper Ellipticalt Stylus med logo på.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu har jeg surfet og checket som bare F. det ser ikke ud til at der er lavet en forpart 100% til M97xE, de HE udgaver vi har er tilsyneladende lavet til M97HE som er udgået, men de nye udgaver der lige er lanceret passer åbenbart, og de skal da prøves, det er noget af en jungle, og min ene HE er en Hollands produceret, den anden af JICO så blev man så klog
De nye udgaver som passer : http://www.export-japan.com/marketing/stylus/index.php?osCsi d=ub81cblhoots9i1obbp473q7q3
Men ok nu skal der lyttes, var på loppen og fandt en Kinks LP og en ældre Svend Asmussen High Fidelity indspilning (i mono) samlet pris 10.00
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se jeg har fået en pladestrammer i dag, super flot lavet i et eller andet special bronze samt stål. Vægten er 540 gram, håber min Luxman kan holde til det.
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot spille, har du fået spillet på hybrid forparten og hvad synes du om den i forhold til originalen, det ligner en Microarm du har, hvad model er Luxman spillen,
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du også se min Shure aftasters pladestrammer, den er ikke nypudset, den er lavet af ren bronze og vejer 700 gram, det er en RP model
VH. Madsen

|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Super flot spille, har du fået spillet på hybrid forparten og hvad synes du om den i forhold til originalen, det ligner en Microarm du har, hvad model er Luxman spillen,
VH. Madsen
|
|
|
Det er en PD 272 med den orginale arm, jeg har blot sat tape på den, kan huske for mange år siden, at mange tweakede deres armrør med tape.
Jeg har lyttet en del på den nye forpart, der er ikke den store forskel, dog virker toppen noget mere udstrakt/luftig, tænker stadigvæk på Jico's nye forparter.
Ps. kommer lige i tanke om at Micro lavede, da vist arme til Luxman.
Mvh'
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Så skal du også se min Shure aftasters pladestrammer, den er ikke nypudset, den er lavet af ren bronze og vejer 700 gram, det er en RP model
VH. Madsen

|
|
|
Fy for den, det er sgu en pladespiller der vil noget, Micro seiko lavede nogle heftige modeller der var bygget som en Rusisk-tank. Jeg tror ikke det er muligt at slide din model op. Ja der var en gang, producenterne lavede tingene solidt og smukt.
Din plade strammer har den fordel at selve håndtaget er konisk udformet, det gør den noget mere sikker at håndtere, på min skal man godtnok passe på at den ikke glider ud af fingerne, så den ødelægger min rør-forstærker.
Jeg kan se du benytter en SME-arm, er der ikke noget med at netop den du har, kan have problemer med knivlejet, noget med at det er lavet af plastik, som der kan blive slidt mærker i.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
VH. Madsen
|
|
|
Det er en PD 272 med den orginale arm, jeg har blot sat tape på den, kan huske for mange år siden, at mange tweakede deres armrør med tape.
Jeg har lyttet en del på den nye forpart, der er ikke den store forskel, dog virker toppen noget mere udstrakt/luftig, tænker stadigvæk på Jico's nye forparter.
Ps. kommer lige i tanke om at Micro lavede, da vist arme til Luxman.
Mvh'
Torben
|
|
|
OK, ja mere liv i toppen er også mit indtryk, du kører jo hybrid men indtrykkene samstemmer,
ja jeg lurer også på de nye forparter og ryger nok på på et tidspunkt, har idag bestilt en Sumiko Øyster hos Freaks, lå før i næsten prisklasse som 97eren.
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
VH. Madsen

|
|
|
Fy for den, det er sgu en pladespiller der vil noget, Micro seiko lavede nogle heftige modeller der var bygget som en Rusisk-tank. Jeg tror ikke det er muligt at slide din model op. Ja der var en gang, producenterne lavede tingene solidt og smukt.
Din plade strammer har den fordel at selve håndtaget er konisk udformet, det gør den noget mere sikker at håndtere, på min skal man godtnok passe på at den ikke glider ud af fingerne, så den ødelægger min rør-forstærker.
Jeg kan se du benytter en SME-arm, er der ikke noget med at netop den du har, kan have problemer med knivlejet, noget med at det er lavet af plastik, som der kan blive slidt mærker i.
Mvh
Torben
|
|
|
Jeg kan se du har en ret stor diameter på strammeren, gir det ingen problemer når skiven er færdigspillet, ser også den er faset godt ned i periferien, så det går vel, ja Microen ligner en boreplatform, den har kørt stabilt siden 1989, og slidt godt på mange PUer, centerlejet er 16mm i diameter og i sin tid ydede Micro 80 års garanti på lejet v. 5 tim. daglig brug. Sme armen har jeg 3 eksemplarer af i org. emb. har lige købt en ekstra, i sin tid købte jeg ialt 6 stk, til stykpris 165.00 kr, (en af dem jeg har tilb.købt) er meget tilfreds med den, ingen problemer med med knivlejet, kontravægten er efter min mening "rigtigt" udført og armrøret er i titanium, armmassen kan forøges, armen kan justeres op-ned mv. mange just. muligheder, men lad os ikke komme ind på skidt godt, jeg har flere andre arme, skifter tid efter anden, afh. af PU
VH. Madsen
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
VH. Madsen

|
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
Ikke plastik men teflon, men teflon er selvfølgelig en art plast
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen, så kan den holde i 146000 timer inden lejet er slidt Øhhhh så kan den jo gå i arv i mange generationer, imponerende 
Du har ret, når pickupen når til udløbs-rillen, så rammer, selve arm-røret imod kanten, selvom den er faset ned, men det går sålænge man husker at løfte armen, inden den når helt ind.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK Solvin det skal være en VN5MR fra JICO ifølge siden her, når gamle forparter passer i M97xE så må de nye fra JICO også gøre det, det fremgår af det link vi kender.
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/shure_m97xe_e.html __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
Sendt: 26 September 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige sige at jeg efter at have fulgt denne her tråd har bestilt en Shure M97xE pick up. Bare så I ved hvad I har på
samvittigheden __________________ Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 September 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Vil lige sige at jeg efter at have fulgt denne her tråd har bestilt en Shure M97xE pick up. Bare så I ved hvad I har på samvittigheden  |
|
|
Uha, det lyder ikke godt Madsen og jeg er hver især gået amok. Jeg har bestilt en VN5MR forpart fra Jico, Madsen en VN5MR i SAS udgaven. Han har været så fræk, at han har bestilt den med express-airmail så han får nok sin forpart før mig Det er sur R*V 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 September 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Vil lige sige at jeg efter at have fulgt denne her tråd har bestilt en Shure M97xE pick up. Bare så I ved hvad I har på samvittigheden  |
|
|
Må man være så fræk at spørge, hvilken pickup du benytter pt.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
Sendt: 27 September 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Vil lige sige at jeg efter at have fulgt denne her tråd har bestilt en Shure M97xE pick up.
Bare så I ved hvad I har på samvittigheden  |
|
|
Mvh
Torben |
|
|
Selvfølgelig må du spørge  . Jeg bruger pt. en Ortofon 2M Black og en Audio Note IQ3 med hhv. Origin Live Silver og
Audio Note Arm Two tonearme (skifter lidt rundt en gang imellem  ). Pladespilleren er en Funk Firm Vector.
Jeg skal imidlertid bruge Shure Pickup'en på mit sekundære anlæg som består af en Linn Axis/Akito tonearm. Her skal den
afløse den efterhånden noget bedagede Linn K18 pickup.
__________________ Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 September 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
Selvfølgelig må du spørge . Jeg bruger pt. en Ortofon 2M Black og en Audio Note IQ3 med hhv. Origin Live Silver og Audio Note Arm Two tonearme (skifter lidt rundt en gang imellem ). Pladespilleren er en Funk Firm Vector.
Jeg skal imidlertid bruge Shure Pickup'en på mit sekundære anlæg som består af en Linn Axis/Akito tonearm. Her skal den afløse den efterhånden noget bedagede Linn K18 pickup.
|
|
|
Jammen så mangler du bestemt ikke noget inden for pladespiller og arme. Jeg har haft et godt øje til 2M Bronze, men har aldrig hørt nogen pickup fra 2M serien.
Som du kan se er der muligheder med at skifte forparten på Shure'en, selvom det er temmeligt svært at finde rundt i, nu må vi se hvordan det spænder af.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|