Forfatter |
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - ingen æske. Det er min egen skyl, da jeg selv udskød leverancen fra leverandøren
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Nej - ingen æske. Det er min egen skyl, da jeg selv udskød leverancen fra leverandøren
|
|
|
Jeg skal snart have strikket en (McIntosh) C-22 forstærker klon sammen af et par print mm., jeg købte sidste sommer. Jeg har ret fra start vidst at den ikke skulle ende i en ny og moderne kasse, så jeg var på udkig efter noget vintage (-agtigt). Havde først udset mig et gammel Philips kabinette ,men den ide er nu skrottet efter jeg faldt over denne charmerende historie " DIY: Tube Amplifier Kit Build (In recycled box)" - husk at læse alle tre dele! Det er dette slutprodukt, der fascinerer mig i alt dets kiksede enkelhed:  Jeg finder nok en trækasse og får lavet en (hullet) topplade til. Tænd/sluk-knappen og volumen (og måske endda også line-in og line-out - det er jo en pre og ikke som her en integreret) skal også sidde på toppladen. Ren vintage, lige mig. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et link til et firma der kan lave pæne kasser - men jeg har ingen idé om hvad det koster... http://www.modu.it/homeeng.htmlVenlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da tydelige priser på alle deres "boxe" Men vær opmærksom på at det er en kombination af jernplade og alu Eventuelle bund og låg af jern kan bestilles med alternative alu, men koster mere Og i så fald skal firmaet kontaktes om tilbud Men de har rigtig mange varianter, og det er et større arbejde bare at finde rundt i deres omfattende katalog
Kig evt på "Fi amps" i 6moons tube amp arkiver
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
BoPtiljudrop skrev:
|
|
|
Jeg skal snart have strikket en (McIntosh) C-22 forstærker klon sammen af et par print mm., jeg købte sidste
sommer.Jeg har ret fra start vidst at den ikke skulle ende i en ny og moderne kasse, så jeg var på udkig efter noget vintage
(-agtigt). Havde først udset mig et gammel Philips kabinette ,men den ide er nu skrottet efter jeg faldt over historie
"DIY: Tube
Amplifier Kit Build (In recycled box)" - husk at læse alle tre dele!Det er dette slutprodukt, der fascinerer mig i alt dets
kiksede enkelhed: Jeg finder nok en
trækasse og får lavet en (hullet) topplade til. Tænd/sluk-knappen og volumen (og måske endda også line-in og line-out - det
er jo en pre og ikke som her en integreret) skal også sidde på toppladen.Ren vintage, lige mig.PQR |
|
|
Interessant læsning/billedkigning...meget tiltalende tanke sådan at lade sig inspirere af hvad man kan finde af lækkert skrot
 ...selv ville jeg nok have givet den et lille palisanderhalstørklæde  Man kan jo faktisk købe krydsfinerplader med
maghoni/palisander mv. som yderste finerlag (østenfinér)...og de bliver fine med lidt pudsning og oliering __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Jeg har fået et link til et firma der kan lave pæne kasser - men jeg har ingen idé om hvad det koster...
http://www.modu.it/homeeng.html
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
De er egentligt ikke specielt dyre. 30€ for en "forstærker" kasse.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se under GALAXY eller Galxy Maggiorato, og evt "alu covers"
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Der er da tydelige priser på alle deres "boxe" |
|
|
Ja, men når man skal have lavet huller og gravering i for- og bagplade koster det jo "lidt" ekstra - går jeg da ud fra. Det er jo den del der er rar at slippe for, for folk uden evner og værktøj  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
BoPtiljudrop skrev:
Nej - ingen æske. Det er min egen skyl, da jeg selv udskød leverancen fra leverandøren |
|
|
Jeg skal snart have strikket en (McIntosh) C-22 forstærker klon sammen af et par print mm., jeg købte sidste sommer.
Jeg har ret fra start vidst at den ikke skulle ende i en ny og moderne kasse, så jeg var på udkig efter noget vintage (-agtigt). Havde først udset mig et gammel Philips kabinette ,men den ide er nu skrottet efter jeg faldt over denne charmerende historie "DIY: Tube Amplifier Kit Build (In recycled box)" - husk at læse alle tre dele!
Det er dette slutprodukt, der fascinerer mig i alt dets kiksede enkelhed:

Jeg finder nok en trækasse og får lavet en (hullet) topplade til. Tænd/sluk-knappen og volumen (og måske endda også line-in og line-out - det er jo en pre og ikke som her en integreret) skal også sidde på toppladen.
Ren vintage, lige mig.
PQR
|
|
|
Det kan være jeg er ved at blive blind, men jeg kan altså ikke finde hvor man trykker for del 2 og 3  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Det kan være jeg er ved at blive blind, men jeg kan altså ikke finde hvor man trykker for del 2 og 3  |
|
|
Strange, jeg kunne heller ikke lige finde dem. Men her er de: part 2 og part 3. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Er selve elektronik delen blevet færdig, Og er det derfor kun kassen der mangler? |
|
|
Ja, den er færdig og afprøvet. Men indtil videre kun i fri luft og på brædder  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt igen. Jeg samlede en stereoversion i sidste uge (til Haldballet), og den ser ud til at virke fint. Da jeg ikke havde en pæn kasse, brugte jeg en af de primitive fra Hammond. Der skal så gerne en pænere front på på et tidspunkt.  Hvis det ser ud som om ledningerne er smidt i med en skovl, er det ikke helt forkert - jeg havde lidt travlt  Ladelytter til højspænding og glød er placeret i højre og venstre side af kassen. Nettrafoen, (rør)ensretterne og filterspolen er placeret i en separat lille kasse. Her er et close-up af forstærkerdelen:  De to print til højre er RIAA-indgangstrinnene, det næste er 2. trin i RIAA-delen, og printet til venstre er linietrinnet. Det lille print bag indgangstrinnene er til at vælge indgangsimpedans. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|