Emne: 2*570W ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får du ikke en masse bølv med og biampe med 2 forskellige forstærkere? klang, effekt, phase osv? 
Ellers et svedigt trin  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Får du ikke en masse bølv med og biampe med 2 forskellige forstærkere? klang, effekt, phase osv? 
Ellers et svedigt trin 
|
|
|
Jo, og så er gain forskellen stor, også selvom jeg skruer ned på minus 12 på marantz.
Men skidt den gør det temmelig godt alene .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
Ellers et svedigt trin 
|
|
|
Jo, og så er gain forskellen stor, også selvom jeg skruer ned på minus 12 på marantz.
Busk
|
|
|
Ja der nok blæs på 
Hvor har du købt de moduler? Vil nemlig selv prøve og bygge sådan en bandit. Kræver jo ikke det store pb mig gerne med info.. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
Ellers et svedigt trin 
|
|
|
Busk |
|
|
Tjaa også lidt af mine tanker, med det marantz du har, er der da ikke brug for mere, vel...  Men de er godt nok store dine højttalere, og meget effekt krævende, så man må jo prøve  Du Busk, har du noget af det gamle marantz!... Jeg har denne  2270' kongen  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
Ellers et svedigt trin 
|
|
|
Busk
|
|
|
Tjaa også lidt af mine tanker, med det marantz du har, er der da ikke brug for mere, vel... Men de er godt nok store dine højttalere, og meget effekt krævende, så man må jo prøve 
Du Busk, har du noget af det gamle marantz!... Jeg har denne 2270' kongen 
|
|
|
Det var faktisk IcePower forstærkeren jeg tænkte på, den spiller faktisk rigtig godt når den først har fået lov at varme op, jeg brugte en del timer på at høre musik på den igår aftes. Men Marants blokkene er dog stadig bedst, heldigvis når man tænker på prisen.
IcePower forstærkeren er ikke til stereo setuppet, men til biograffen, som jeg jo skal bygge i det omtalte ekstra hus vi har på grunden, og derfor skal jeg også have koblet de 2 1000a moduler på også. Det bliver en ret sindsyg bif, bygget i et rum hvor der bliver gjort alt for at det skal blive det bedste. Har 50m2 som jeg kan gøre med hvad jeg vil, bestykningen bliver som følgende:
Fronthøjttalere: 2stk B&W 800Signature, drevet af Marantz 2stk MA-9S2, 2*300W.
Centerhøjttaler: B&W HTM1D Busk Audio klon, drevet af IcePower 1000ASP, 1140W.
Sidehøjttalere: 2stk Busk Audio, Vifa XT25, ScanSpeak 15M, Scanspeak 25W, alt InWall, drevet af Lyngdorf SDA2175 Bi-Amp, 4*200W.
Baghøjttalere: 2stk Busk Audio, Vifa XT25, ScanSpeak 15M, Scanspeak 25W, alt InWall, drevet af Lyngdorf SDA2175 Bi-Amp, 4*200W.
Front Sub: 2stk SB Acoustics 15" basser drevet af 2stk IcePower 1000a, 2*1000W.
Bagsub: 1stk SB Acoustics 15" bas drevet af 1stk IcePower 1000ASP, 1140W.
Godt jeg selv er elektrikker med al den strøm .
Vintage har jeg ikke rodet i.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 06 September 2009 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Busk , Det bliver en vild bio , hvad er tidshorisonten på projectet.  Jeg er vild med de B&W 800 , har aldrig hørt dem  men de er for smukke
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hej Busk , Det bliver en vild bio , hvad er tidshorisonten på projectet. Jeg er vild med de B&W 800 , har aldrig hørt dem men de er for smukke 
|
|
|
Bio projektet bliver startet når jeg er færdig med svigermor lejligheden, og den skal være færdig i år. Så næste år går jeg igang, svigermor forære mig det tag der skal på hytten, og så kan jeg komme igang indvendigt. Bare rolig der kommer en tråd omkring projektet når jeg går igang. Der er så mange idéer omkring det.
Jeg går heller aldrig af med mine 800, og konen har også sagt det ville betyde skilsmisse , vi må da finde ud af at du kan komme til at høre dem en dag.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skal da ikke snydes for en lille grovtegning af hi-fi/biograf hus.

Sådan ca. kommer det til at se ud. Selve bio/lytterum bliver ca 40m2, teknikrummet indeholder al elektronikken til biografen, plan med bagvæggen i biografen og ellers bagsiden af aparaterne stikkende ind i teknikrummet, så er det nemt at komme til kabler osv. Stereo elektronikken kommer til at stå i biografen, der vil så komme nogen lange signal kabler fra surround processoren ud til mono blokkene, så jeg skifter indgang på blokkene når der skal ses film.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 06 September 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Guldtuborg skrev:
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
Ellers et svedigt trin 
|
|
|
Busk
|
|
|
Tjaa også lidt af mine tanker, med det marantz du har, er der da ikke brug for mere, vel... Men de er godt nok store dine højttalere, og meget effekt krævende, så man må jo prøve 
|
|
|
Det var faktisk IcePower forstærkeren jeg tænkte på, den spiller faktisk rigtig godt når den først har fået lov at varme op, jeg brugte en del timer på at høre musik på den igår aftes. Men Marants blokkene er dog stadig bedst, heldigvis når man tænker på prisen.
IcePower forstærkeren er ikke til stereo setuppet, men til biograffen, som jeg jo skal bygge i det omtalte ekstra hus vi har på grunden, og derfor skal jeg også have koblet de 2 1000a moduler på også. Det bliver en ret sindsyg bif, bygget i et rum hvor der bliver gjort alt for at det skal blive det bedste. Har 50m2 som jeg kan gøre med hvad jeg vil, bestykningen bliver som følgende:
Sidehøjttalere: 2stk Busk Audio, Vifa XT25, ScanSpeak 15M, Scanspeak 25W, alt InWall, drevet af Lyngdorf SDA2175 Bi-Amp, 4*200W.
Baghøjttalere: 2stk Busk Audio, Vifa XT25, ScanSpeak 15M, Scanspeak 25W, alt InWall, drevet af Lyngdorf SDA2175 Bi-Amp, 4*200W.
Busk
|
|
|
Dejlig seriøst bif-projekt du skal i gang med
Der må være dømt både klasse-lyd, og rigeligt lydtryk. Tror det vil bliver ret sjov at se film ved dig __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 06 September 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at det bliver en rigtig fed biograf
Men jeg er lidt spændt på den B&W HTM1D klon du vil bygge. Hvilke enheder har du tænkt dig at bruge? Jeg må sige jeg synes det er lidt ærgeligt ikke at få fat i en matchende center til de højttalere
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Busk skrev:
Guldtuborg skrev:
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
Ellers et svedigt trin 
|
|
|
Busk
|
|
|
|
|
|
Busk
|
|
|
Dejlig seriøst bif-projekt du skal i gang med
Der må være dømt både klasse-lyd, og rigeligt lydtryk. Tror det vil bliver ret sjov at se film ved dig
|
|
|
Det er i hvert fald planen . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
Det lyder til at det bliver en rigtig fed biograf
Men jeg er lidt spændt på den B&W HTM1D klon du vil bygge. Hvilke enheder har du tænkt dig at bruge? Jeg må sige jeg synes det er lidt ærgeligt ikke at få fat i en matchende center til de højttalere
|
|
|
Den bliver skam også matchet, har samme diskant med alu-pibe, og jeg har samme mellemtone som dem der sider i mine 800sig, de sider i den demo stander jeg fik dengang jeg arbejdede i hi-fi klubben. http://www.forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=87&am p;PN=3&title=surround-setup til bas kommer jeg til at bruge 3stk SB Acoustics 8".
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|