Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: nt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 December 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Næste skridt...

Så er der rippet, tunet, poleret, lyttet og omvendt.

Jeg er klar til næste skridt (jaja det går ikke hurtigt - men fremad - der skal jo også være tid til musikken) HD musik fra download: 24/96

Det norske 2L pladeselskab er et oplagt valg i første omgang - man kan jo starte med at lytte lidt gratis her: http://www.2l.no/hires/index.html
Jeg har downloaded 2L38 med Marianne Thorsen og Trondheimsolistene: Mozart Violin Concerto i D major. Altså, efter at have jagtet rund for at få lov til det, på den meget lidt brugervenlige side.

Nå men 1.4 gb fylder ca. 1 time musik. Hehe, med min netadgang har jeg lov til at downloade 10 gb - så storkøb er der umiddelbart ikke mulighed for, men det er der heldigvis råd for!

Hold da op et sandt fyrværkeri i naturlighed, detaljer, rum og så med et ordentligt spark dynamik bagi!

Man kunne ønske alle CDer kunne downloades i 24/96 - men det er selvfølgelig utopi, CD bliver bare ikke rigtig CD igen.

Copenhagen Records var ellers ved at røre på sig med deres udgivelse af Nephews nyeste, men de fandt åbenbart kun den éne udgivelse interessant, den nye Sebastian cd havde jeg håbet udkom i 24/96 - men nej!

24/96 kan anbefales, det rykker, ikke på udgivelser, men på lydkvaliteten.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Lige en lillebitte-bitte ændring, men med stor indflydelse:

Jeg har udskiftet Asio4all med Asio2ks

Jeg havde stabilitetsproblemer med Asio4all og periodiske fejl - det er intet så dræbende som periodiske fejl!

Asio2ks kører helt fanastisk stabilt. Tilmed synes jeg det lyder bedre, men det ligger sikkert i den bedre implementering.

Mvh.

Jeg havde også en del bøvl med asio4all, men endte med at få det til at virke med ASIO buffer size = 2048 samples... Havde
præcis samme fejl som dig med periodiske udfald. Det er tæt på kinesisk vandtortur :)
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Næste skridt...

Jeg er klar til næste skridt (jaja det går ikke hurtigt - men fremad - der skal jo også være tid til musikken) HD musik
fra download: 24/96

Det norske 2L pladeselskab er et oplagt valg i første omgang - man kan jo starte med at lytte lidt gratis her:
http://www.2l.no/hires/index.htmlJeg har downloaded 2L38 med Marianne
Thorsen og Trondheimsolistene: Mozart Violin Concerto i D major. Altså, efter at have jagtet rund for at få lov til det, på den
meget lidt brugervenlige side.

Nå men 1.4 gb fylder ca. 1 time musik. Hehe, med min netadgang har jeg lov til at downloade 10 gb - så storkøb
er der umiddelbart ikke mulighed for, men det er der heldigvis råd for!

Hold da op et sandt fyrværkeri i naturlighed, detaljer, rum og så med et ordentligt spark dynamik bagi!

Man kunne ønske alle CDer kunne downloades i 24/96 - men det er selvfølgelig utopi, CD bliver bare ikke rigtig CD
igen.

Copenhagen Records var ellers ved at røre på sig med deres udgivelse af Nephews nyeste, men de fandt åbenbart kun
den éne udgivelse interessant, den nye Sebastian cd havde jeg håbet udkom i 24/96 - men nej!

Mvh.

Computeraudiophile har nogen gode links til 24/96 musik.

Bl.a. HDTracks.com og vist et par stykker til.. Men udbuddet er godt nok ringe eller ikke eksisterende.. Ayre brugte det bl.a.
som argument for ikke at understøtte 24/192, for der er jo intet at spille. Det er rimelig tæt på sandt...

Check

Computer Audiophile og iøvrigt en anmeldelse af en DCS puccinni stack.
Bedste lyd de har hørt evar.. , så der er jeg lidt misundelig.. :)

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Skyblue skrev:
Milu skrev:

Lige en lillebitte-bitte ændring, men med stor indflydelse:

Jeg har udskiftet Asio4all med Asio2ks

Jeg havde stabilitetsproblemer med Asio4all og periodiske fejl - det er intet så dræbende som periodiske fejl!

Asio2ks kører helt fanastisk stabilt. Tilmed synes jeg det lyder bedre, men det ligger sikkert i den bedre implementering.

Mvh.

Jeg havde også en del bøvl med asio4all, men endte med at få det til at virke med ASIO buffer size = 2048 samples... Havde
præcis samme fejl som dig med periodiske udfald. Det er tæt på kinesisk vandtortur :)

Ja det kneb nu alligevel.
MEN jeg har så siden, lavet et par andre ændringer. der sikkert kan få asio4all til at yde bedre.
Jeg har sat min nas' jumbo frames håndtering til max. fra 1500 bytes til 9000 - det var rigtig godt. Desuden har jeg øget output buffer i foobar2000.
Jeg kan godt lide at eksperimentere, og kunne godt finde på at vippe over på asio4all igen, det er jo nemt. På den anden side, nu kører det perfekt, så vil jeg jo heller ikke forpurre det!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Skyblue skrev:
Milu skrev:

Næste skridt...

Jeg er klar til næste skridt (jaja det går ikke hurtigt - men fremad - der skal jo også være tid til musikken) HD musik
fra download: 24/96

Det norske 2L pladeselskab er et oplagt valg i første omgang - man kan jo starte med at lytte lidt gratis her:
http://www.2l.no/hires/index.htmlJeg har downloaded 2L38 med Marianne
Thorsen og Trondheimsolistene: Mozart Violin Concerto i D major. Altså, efter at have jagtet rund for at få lov til det, på den
meget lidt brugervenlige side.

Nå men 1.4 gb fylder ca. 1 time musik. Hehe, med min netadgang har jeg lov til at downloade 10 gb - så storkøb
er der umiddelbart ikke mulighed for, men det er der heldigvis råd for!

Man kunne ønske alle CDer kunne downloades i 24/96 - men det er selvfølgelig utopi, CD bliver bare ikke rigtig CD
igen.

Copenhagen Records var ellers ved at røre på sig med deres udgivelse af Nephews nyeste, men de fandt åbenbart kun
den éne udgivelse interessant, den nye Sebastian cd havde jeg håbet udkom i 24/96 - men nej!

Mvh.

Computeraudiophile har nogen gode links til 24/96 musik.

Bl.a. HDTracks.com og vist et par stykker til.. Men udbuddet er godt nok ringe eller ikke eksisterende.. Ayre brugte det bl.a.
som argument for ikke at understøtte 24/192, for der er jo intet at spille. Det er rimelig tæt på sandt...

Check

Computer Audiophile og iøvrigt en anmeldelse af en DCS puccinni stack.
Bedste lyd de har hørt evar.. , så der er jeg lidt misundelig.. :)

Computer audiophile havde jeg da rent glemt, tak!
Ja det er ikke det største udvalg, men det kommer forhåbentlig. Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg det ender som SACD - kun for nørderne og ikke den brede befolkning.
For hvilken "ikke hifi-nørd" vil downloade 1.5 gb, når 5 mb mp3 lyder skidegodt på pc højttalerne? Ingen. Vi er marginalerne og har næppe nogen større indflydelse på musik branchen.
Men vi kan håbe, kan vi!

Misundelig skal du ikke være - i morgen er der noget der er bedre.

Desuden er det Paganini de har testet - Puccini er den billigste lillebror.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 12 December 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg det ender som SACD - kun for nørderne og ikke den brede
befolkning.For hvilken "ikke hifi-nørd" vil downloade 1.5 gb, når 5 mb mp3 lyder skidegodt på pc højttalerne? Ingen. Vi er
marginalerne og har næppe nogen større indflydelse på musik branchen.Men vi kan håbe, kan vi!

Mvh.

Denne gang tror nu vi har lidt større chancer, for det kræver ikke et fysisk format som skal distribueres. Det er meget billigt at
sætte en server op. Så få er vi audiophile heller ikke. Tænkt bare på at den første Dynaudio Consequence er blevet solgt i
2.500 eksemplarer. Når selv så dyr en højttaler kan sælges i det antal, så er vi nok herude til at det kan betale sig stille en
server op. Jeg tror man skal se alle de sites der popper op eller etablerede selskaber der går online, som en bekræftelse af det.   
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:
Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg det ender som SACD - kun for nørderne og ikke den brede
befolkning.For hvilken "ikke hifi-nørd" vil downloade 1.5 gb, når 5 mb mp3 lyder skidegodt på pc højttalerne? Ingen. Vi er
marginalerne og har næppe nogen større indflydelse på musik branchen.Men vi kan håbe, kan vi!

Mvh.

Denne gang tror nu vi har lidt større chancer, for det kræver ikke et fysisk format som skal distribueres. Det er meget billigt at
sætte en server op. Så få er vi audiophile heller ikke. Tænkt bare på at den første Dynaudio Consequence er blevet solgt i
2.500 eksemplarer. Når selv så dyr en højttaler kan sælges i det antal, så er vi nok herude til at det kan betale sig stille en
server op. Jeg tror man skal se alle de sites der popper op eller etablerede selskaber der går online, som en bekræftelse af det.   

Det kan du have ret i.
Men spørgsmålet hvor mange der tilbyder det i netop 24/96.

Men, det vil jo kun være et gæt for nu - så lad os se og ikke mindst håbe, at du får ret!

Mvh.

Rakmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2009
Sendt: 12 December 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke læst alle 10 sider i tråden her, men har du prøvet at lave blindtest på dit system mellem 24/96 og normal CD? Jeg sidder selv og afspiller fra nogle 256 kbps mp3 filer, så jeg kan nok ikke være med i debatten her  men jeg synes, at du skal tage et kig på det her link:
http://mixonline.com/recording/mixing/audio_emperors_new_sam pling/index.html
Ifølge dem er der ingen, der faktisk kan høre forskel på normal CD og 24/96... Det synes jeg er lidt tankevækkende.
Til top Vis Rakmo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rakmo

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 December 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Rakmo skrev:
Nu har jeg ikke læst alle 10 sider i tråden her, men har du prøvet at lave blindtest på dit system mellem 24/96 og normal CD? Jeg sidder selv og afspiller fra nogle 256 kbps mp3 filer, så jeg kan nok ikke være med i debatten her  men jeg synes, at du skal tage et kig på det her link:
Ifølge dem er der ingen, der faktisk kan høre forskel på normal CD og 24/96... Det synes jeg er lidt tankevækkende.

Nej døve har nok et problem der ......

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Rakmo skrev:

Nu har jeg ikke læst alle 10 sider i tråden her, men har du prøvet at lave blindtest på dit system mellem 24/96 og normal CD?
Jeg sidder selv og afspiller fra nogle 256 kbps mp3 filer, så jeg kan nok ikke være med i debatten her  men jeg synes, at
du skal tage et kig på det her link: http://mixonline.com/recording/mixing/audio_emperors_new_sam pling/index.htmlIfølge
dem er der ingen, der faktisk kan høre forskel på normal CD og 24/96... Det synes jeg er lidt tankevækkende.

Ja, det er da tankevækkende. Jeg har ikke selv hørt rigtig 24/96-lyd endnu, men jeg synes der er bedre udklingning og rum i
24-bit-udgaven Linn's Messias (de 88.2 kHz kan jeg endnu drage nytte af) frem for 16-bit-udgaven. Men jeg vil også sige at
forskellen ikke er voldsom - man skal lytte godt efter for at pinpointe den. Den reelle fordel ligger i det svært definerbare
"musikalitet" - jeg synes lyder bliver mere musikalsk og medrivende i 24 bit. Noget der er svært at fastslå i ABX-tests. Jeg tror
ikke jeg hører syner   

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Rakmo skrev:

Nu har jeg ikke l�st alle 10 sider i tr�den her, men har du pr�vet at lave blindtest p� dit system mellem 24/96 og normal CD?
Jeg sidder selv og afspiller fra nogle 256 kbps mp3 filer, s� jeg kan nok ikke v�re med i debatten her� men jeg synes, at
du skal tage et kig p� det her link: http://mixonline.com/recording/mixing/audio_emperors_new_sam pling/index.htmlIf�lge
dem er der ingen, der faktisk kan h�re forskel p� normal CD og 24/96... Det synes jeg er lidt tankev�kkende.

Ja, det er da tankev�kkende. Jeg har ikke selv h�rt rigtig 24/96-lyd endnu, men jeg synes der er bedre udklingning og rum i
24-bit-udgaven Linn's Messias (de 88.2 kHz kan jeg endnu drage nytte af) frem for 16-bit-udgaven. Men jeg vil ogs� sige at
forskellen ikke er voldsom - man skal lytte godt efter for at pinpointe den. Den reelle fordel ligger i det sv�rt definerbare
"musikalitet" - jeg synes lyder bliver mere musikalsk og medrivende i 24 bit. Noget der er sv�rt at fastsl� i ABX-tests. Jeg tror
ikke jeg h�rer syner   

I følge test foretaget af amerikanske studieteknikere, er der klar forskel på 16 og 24 bit, hvorimod det er yderst vanskeligt at høre forskel på 44.1/48/88.2/96/192 kHz samplefrekvens.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Rakmo skrev:

Godt spørgsmål!
Som nævnt går det ikke stærkt mht. indkøb af album, pga. det fylder. Derfor har jeg heller ikke nogen reél sammenligningsgrundlag.
Men her i weekenden, påregner jeg at downloade Rebecca Pidgeon: The Raven. Netop den har jeg på CD stream, SACD og ja så 24/96 stream. Grundlaget vil være temmelig ens, de kører alle igennem SDS (SACD) systemet, dog vil også prøve 24/96 streamet bit-perfect til DAC.

Som nævnt har jeg downloadet et klassik album fra 2L records.
Og jeg har ikke nævnt, at på min hovedside http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72461&g et=last#1906288 har jeg endnu en downloadet:

"18 $ og 1.7 gb fattigere....

Steve Vai: Where The Wild Things Are (24/96 native)

Der streames med ca. 3200 kbps Flac
Hvis det var alm. CD ca. 900 kbps Flac
Så der bliver presset noget saft igennem.

Jeg er egentlig ikke den store fan af den slags musik. Der er 15 numre og på 2 af de numre, synges der.
Altså et udpræget instrumentalt album - og her synes jeg ofte det bliver lidt for monotont. Så det var jo lidt spændende om det kunne holde mig vågen.
Albummet er live - og det er jeg helt sikker på har reddet albummet.
For tju-bang en koncert!
Jeg kan ikke beskrive med ord hvad native 24/96 gør for musikken - så det lader jeg være med!

Man kunne ønske at dette (eller noget lignende) var fremtidens format-standard...

Men det tror jeg ikke det bliver.
For Hr. og Fru Jensen vil have hurtige downloads, som er nemme at håndtere og som intet fylder.
Derfor tror jeg det ender som f.eks. SACD.

Men intet mindre end en fornøjelse!

Mvh."

Altså, det er sådan lidt en tumpet idé, at komme med en konklusion med kun 2 24/96 albums.
Men jeg kan da komme med visse observationer.
Lad mig sige med det samme, det er nemmere at vurderere på Steve Vai end det er på Mozart albumet. Måske fordi rock er mere komplekst? Donno
Det første man ligger mærke til er den glasklare gennemsigtighed, selv de mindst detaljer får plads - MEN samtidig helt naturligt. Ingen tendens til hård diskant, eller usikker bas - alting er præcist og detaljeret, 3D følger med. En god "ting" ved netop rockmusik - how high can you go? Netop fordi det er så naturligt, kan man spille ufatteligt højt inden man opdager hvor højt man reélt spiller.

Nu vil jeg godt lige slå koldt vand i blodet... Men inden jeg gør dét, vil jeg have lov til at sammenligne det med mit evige pejlemærke: Vinyl!!!
Og det ved jeg ikke endnu, min riaa er hos doktoren...
Men hvis det er den kommende lydsignatur fra 24/96, så er det en konkurrent.

Forøvrigt, en lille sidebemærkning, 24/96 fylder 3-4 gange mere end en cd, det ville da være underligt hvis ikke man kunne høre det ekstra matriale?

(kunne ikke få dit link til at virke)

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Ja, der havde sneget sig et mellemrum ind, som ikke skulle være der. Dette skulle virke:

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Ja, der havde sneget sig et mellemrum ind, som ikke skulle være der. Dette skulle virke:

Dette link virker

Spændende og tankevækkende læsning.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:

Encore skrev:
Dette
link virker Spændende og
tankevækkende læsning.

Nu lavede jeg lige en kort test A/B test.

På Metallica Enter Sandman, var det svært at høre, men på Pink Floyd Time, fra Dark side of the moon, var der klart en
bredere soundstage og klarere detaljer i 24/96 kontra 16/44 versionen. Dem jeg har ihvertfald...

Jeg synes faktsik 24/96 versionerne lyder bedre, omend ok, det er nok ikke noget man hører hvis man ikke har hørt det
mange gange...

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Eeehh, hvor finder du de 24/96 filer henne?
Skyblue skrev:

Nu lavede jeg lige en kort test A/B test.

På Metallica Enter Sandman, var det svært at høre, men på Pink Floyd Time, fra Dark side of the moon, var der klart en
bredere soundstage og klarere detaljer i 24/96 kontra 16/44 versionen. Dem jeg har ihvertfald...

Jeg synes faktsik 24/96 versionerne lyder bedre, omend ok, det er nok ikke noget man hører hvis man ikke har hørt det
mange gange...
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 December 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Så fungerede linket - rigtig spændende læsning!
Jeg er sådan set heller ikke i tvivl om nogle af de test der er foretaget.
MEN - nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv - jeg tror heller ikke jeg ville kunne høre væsentlig forskel, eller udpege hvilket der er hvilket, på et fremmed anlæg, jeg kan helt sikkert høre det på mit eget velkendte anlæg.
Ligesom kabler, dem vil jeg aldrig teste på fremmed anlæg, for jeg ville sikkert ikke kunne høre en forskel. Men mit eget anlæg kender jeg jo ud og ind, 6 timer daglig/365 dage, så får man ligesom et forhold.

Det er lidt skræmmende, at der ikke kan høres forskel på DSD og CD - forskellen er betydelig. MEN (igen), hvis jeg upsampler CD til DSD, som jeg har mulighed for, så er forskellen meget meget lille.

Det sidste fører mig så til disse studieteknikerer, igen har de sikkert ret i nogle af deres postulater og tests, men med alt det l**t 95% af dem sender på gaden - så har jeg absolut ingen tiltro til at de kan høre en klaphat...

Nå, nok galde på en smuk søndag - jeg vil ikke være her i flere timer, skal downloade.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Så fungerede linket - rigtig spændende læsning!Jeg er sådan set heller ikke i tvivl om nogle af de test der
er foretaget.MEN - nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv - jeg tror heller ikke jeg ville kunne høre væsentlig forskel,
eller udpege hvilket der er hvilket, på et fremmed anlæg, jeg kan helt sikkert høre det på mit eget velkendte anlæg.Ligesom
kabler, dem vil jeg aldrig teste på fremmed anlæg, for jeg ville sikkert ikke kunne høre en forskel. Men mit eget anlæg
kender jeg jo ud og ind, 6 timer daglig/365 dage, så får man ligesom et forhold.

Det er lidt skræmmende, at der ikke kan høres forskel på DSD og CD - forskellen er betydelig. MEN (igen), hvis jeg
upsampler CD til DSD, som jeg har mulighed for, så er forskellen meget meget lille.

Det sidste fører mig så til disse studieteknikerer, igen har de sikkert ret i nogle af deres postulater og tests, men med alt
det l**t 95% af dem sender på gaden - så har jeg absolut ingen tiltro til at de kan høre en klaphat...

Nå, nok galde på en smuk søndag - jeg vil ikke være her i flere timer, skal downloade.

Mvh.

Gode pointer, Milu. Det er netop på ens eget, velkendte anlæg at man kan høre forskelle. Og ofte ikke lige med det samme.
Navnlig med kabler, så får jeg som regel først rigtig fast på forskellen i løbet af en dags tid.

Og mht. studieteknikere - jeg læste engang om en undersøgelse af deres hørelse. Der var rigtig mange af dem der havde
alvorlige høretab pga. de ofte kraftige lydtryk de arbejder med!

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:

Dette link virker

Spændende og tankevækkende læsning.

Der er nu et enkelt udsagn, som virker lidt paradoksalt, når man tænker over det:

Samlet ramte ca. 50% af svarene rigtigt, hvilket svarer til resultatet af at kaste en mønt i stedet for at lytte.

De ca. 10% kvinder ramte kun 37% af svarene rigtigt og klarede sig dermed angiveligt dårligere.

Men gjorde de nu det?

Hvis vi nu ser bort fra den lidt kedelige mulighed, at de 37% skyldes statistiske afvigelser på et for lille datasæt, så er 37% da et langt mere markant resultat end 50%.

Hvis man bliver stillet en række spørgsmål med to lige sandsynlige svarmuligheder, kræver det jo lige så stor indsats, hvis man konsekvent skal svare forkert, som hvis man konsekvent skal svare rigtigt.

Dermed er enhver signifikant afvigelse fra 50% lige interessant - omend man naturligvis kan undre sig over, hvad der sker i hovedet på en kvinde, som faktisk kan høre forskel men alligevel svarer konsekvent modsat.

Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

Eeehh, hvor finder du de 24/96 filer henne?

HDTracks.com og bittorrent btjunkie.org. :)

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes