| Forfatter |
|
Rakmo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan O skrev:
Dermed er enhver signifikant afvigelse fra 50% lige interessant - omend man naturligvis kan undre sig over, hvad der sker i hovedet på en kvinde, som faktisk kan høre forskel men alligevel svarer konsekvent modsat.
|
|
|
Ja, det studsede jeg også over. Hvis det ikke er en fejl i artiklen, så betyder det jo egentlig, at kvinder GODT kan høre forskel - men foretrækker den lavere kvalitet! Meget mærkeligt..
|
| Til top |
|
| |
Allan O Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rakmo skrev:
Ja, det studsede jeg også over. Hvis det ikke er en fejl i artiklen, så betyder det jo egentlig, at kvinder GODT kan høre forskel - men foretrækker den lavere kvalitet! Meget mærkeligt..
|
|
|
Nej. Testen handler på ingen måde om, hvad man foretrækker. Testen handler alene om, om man kan høre så meget forskel på to kilder, at man kan identificere en af dem korrekt i en blindtest.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan O skrev:
Dermed er enhver signifikant afvigelse fra 50% lige interessant - omend man naturligvis kan undre sig over,
hvad der sker i hovedet på en kvinde, som faktisk kan høre forskel men alligevel svarer konsekvent modsat. |
|
|
Det samme som der sker når [Edit] man spørger en kvinde om hun er sur, og hun svarer nej
|
| Til top |
|
| |
Skyblue Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da helt fantastisk fin måde at gøre det på! (Er dog ikke særlig hooked på Beatles)
Jeg tror 24/44.1 er et spørgsmål om plads - der kan næppe være 239 sange i f.eks. 24/96 på sådan en 16gb (+ mp3 filerne også).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Skyblue Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Det var da helt fantastisk fin måde at gøre det på!(Er dog ikke særlig hooked på Beatles)
Jeg tror 24/44.1 er et spørgsmål om plads - der kan næppe være 239 sange i f.eks. 24/96 på sådan en 16gb (+ mp3
filerne også).
Mvh.
|
|
|
God pointe... Men ahh.. stereo versionen fylder kun 4 gb. Så 24 bit verisionen (uden mp3) burde fylde ca. 6gb. Rigeligt med
plads.. :)
Men 24/192 ville faktisk fylde en hel del. Så meget det skulle udgives på harddisk. Jeg ville købe! :D
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skyblue skrev:
Milu skrev:
Det var da helt fantastisk fin måde at gøre det på!(Er dog ikke særlig hooked på Beatles)
Jeg tror 24/44.1 er et spørgsmål om plads - der kan næppe være 239 sange i f.eks. 24/96 på sådan en 16gb (+ mp3 filerne også).
Mvh.
|
|
|
God pointe... Men ahh.. stereo versionen fylder kun 4 gb. Så 24 bit verisionen (uden mp3) burde fylde ca. 6gb. Rigeligt med plads.. :)
Men 24/192 ville faktisk fylde en hel del. Så meget det skulle udgives på harddisk. Jeg ville købe! :D |
|
|
Hov, den forstod jeg vist ikke! Stereo versionen? Er det ikke kun stereo?
1 times musik i 24/96 fylder vel ca. 1.0 - 1.2 gb. (Edit: eller mere....)
Tilsvarende i 24/192 fylder over det dobbelte - hæftigt! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Skyblue Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hov, den forstod jeg vist ikke! Stereo versionen? Er det ikke kun stereo?
1 times musik i 24/96 fylder vel ca. 1.0 - 1.2 gb. (Edit: eller mere....)
Tilsvarende i 24/192 fylder over det dobbelte - hæftigt! 
Mvh. |
|
|
Det jeg mener er, at stereo remasters af det hele i flac fylder ca. 4gb, mens mono remaster versionen fylder mindre.
Så jeg ville tro at 24bit ville fylde 50% mere, men jeg har ikke fået mine fingre i den endnu. :) __________________ Jplay -> Ayre QB-9 -> Heed Canamp V3 --> Denon AH-D5000.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare stadig en del No-No's hvis du spørger mig.
1. Betjening - man skal stadig kravle hen til pc'en for at betjene, eller ty til remote desktop halløj.
2. Der står en PC og har elektrisk forbindelse til det fine highend udstyr.. med mindre der har været råd til en trafo inden RCAstikket
3. Og mht. "KRAFTIG jitterreduktion", så har man stadig den lange vej til D/A konverteringen...
Men det er da flot til 800kr, og Vassago skal da nok få gang i salget efter dit fine "reklamefremstød" hehe
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sjoenne.
Det er bare stadig en del No-No's hvis du spørger mig.
1. Betjening - man skal stadig kravle hen til pc'en for at betjene, eller ty til remote desktop halløj. Enig! MEN du skal jo også hen til CD afspiller og LP. Her får du så bare verdens bedste drev, du kan gå hen til. Nåja for den dovne, har jeg haft et ca. 3.5 meter digi kabel på - det kunne vist lige passe til sofaen. 2. Der står en PC og har elektrisk forbindelse til det fine highend udstyr.. med mindre der har været råd til en trafo inden RCAstikket Pas - men det er da sikkert til at finde ud af, de svarer hurtigt dernede fra. 3. Og mht. "KRAFTIG jitterreduktion", så har man stadig den lange vej til D/A konverteringen... Det er næsten ligegyldigt, for de fleste dac'er har en form for jitterkorrektion, så det der kan opstå i kabel/transport, kan dac snildt håndtere. (Med mindre kablet kun er et lakridskabel - men de færreste vil vel vælge det)
Men det er da flot til 800kr, og Vassago skal da nok få gang i salget efter dit fine "reklamefremstød" hehe Høhø 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Sjoenne.
Det er bare stadig en del No-No's hvis du spørger mig. 1. Betjening - man skal stadig kravle hen til pc'en for at betjene, eller ty til remote desktop halløj. Enig! MEN du skal jo også hen til CD afspiller og LP. Her får du så bare verdens bedste drev, du kan gå hen til. Nåja for den dovne, har jeg haft et ca. 3.5 meter digi kabel på - det kunne vist lige passe til sofaen.2. Der står en PC og har elektrisk forbindelse til det fine highend udstyr.. med mindre der har været råd til en trafo inden RCAstikket Pas - men det er da sikkert til at finde ud af, de svarer hurtigt dernede fra.3. Og mht. "KRAFTIG jitterreduktion", så har man stadig den lange vej til D/A konverteringen... Det er næsten ligegyldigt, for de fleste dac'er har en form for jitterkorrektion, så det der kan opstå i kabel/transport, kan dac snildt håndtere. (Med mindre kablet kun er et lakridskabel - men de færreste vil vel vælge det)Men det er da flot til 800kr, og Vassago skal da nok få gang i salget efter dit fine "reklamefremstød" hehe Høhø 
Mvh. |
|
|
Det bliver et helvede at citere dig nu når du har valgt at bruge "guldtuborg-metoden" hehe
Nåh men mht. betjeningen så var min sammenligning nu i forhold til andre rigtige netværksstreamere. En af de fedeste ting ved streaming-afspilning er da at man har al musik tilgængelig direkte. Ikke 3 meter væk uden remote.
Mht. elektriske, så er det også sjovt som strømforsyningskvaliteten ikke er prioriteret - afhængigt af din mini-notes switchmodeforsyning, der lige skal ind og vende i et interferens-helvede, igennem en ikke-audiokvali-regulator og ud på en USB konnektor bagefter, kan der sikkert opnås meget forskellige slutresulater hehe. Man må håbe at de fine oscillatorer de har bygget ind i donglen er immune overfor den støj der måtte ligge i USB 5V'en.
Men man skal jo heller ikke glemme at det er en meget billig løsning der sikkert vil fungere bedre og smartere end de fleste interne lydkort.
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
800 DKR! for den lille dims der
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Milu skrev:
|
Hej Sjoenne.
Det er bare stadig en del No-No's hvis du spørger mig. 1. Betjening - man skal stadig kravle hen til pc'en for at betjene, eller ty til remote desktop halløj. Enig! MEN du skal jo også hen til CD afspiller og LP. Her får du så bare verdens bedste drev, du kan gå hen til. Nåja for den dovne, har jeg haft et ca. 3.5 meter digi kabel på - det kunne vist lige passe til sofaen.2. Der står en PC og har elektrisk forbindelse til det fine highend udstyr.. med mindre der har været råd til en trafo inden RCAstikket Pas - men det er da sikkert til at finde ud af, de svarer hurtigt dernede fra.3. Og mht. "KRAFTIG jitterreduktion", så har man stadig den lange vej til D/A konverteringen... Det er næsten ligegyldigt, for de fleste dac'er har en form for jitterkorrektion, så det der kan opstå i kabel/transport, kan dac snildt håndtere. (Med mindre kablet kun er et lakridskabel - men de færreste vil vel vælge det)Men det er da flot til 800kr, og Vassago skal da nok få gang i salget efter dit fine "reklamefremstød" hehe Høhø 
Mvh.
|
|
|
Det bliver et helvede at citere dig nu når du har valgt at bruge "guldtuborg-metoden" hehe
Nåh men mht. betjeningen så var min sammenligning nu i forhold til andre rigtige netværksstreamere. En af de fedeste ting ved streaming-afspilning er da at man har al musik tilgængelig direkte. Ikke 3 meter væk uden remote.
Mht. elektriske, så er det også sjovt som strømforsyningskvaliteten ikke er prioriteret - afhængigt af din mini-notes switchmodeforsyning, der lige skal ind og vende i et interferens-helvede, igennem en ikke-audiokvali-regulator og ud på en USB konnektor bagefter, kan der sikkert opnås meget forskellige slutresulater hehe. Man må håbe at de fine oscillatorer de har bygget ind i donglen er immune overfor den støj der måtte ligge i USB 5V'en.
Men man skal jo heller ikke glemme at det er en meget billig løsning der sikkert vil fungere bedre og smartere end de fleste interne lydkort. |
|
|
Du har fuldstændig ret, der er ingen fjernbetjening, og ja det er det fede ved streaming. Men med denne er man i gang med det samme og så er der nogen der er ligeglad med det (jeg er nok lidt af begge).
Det elektriske ved jeg desværre intet om. Men jeg kan fortælle, at det ikke inducerer jitter. Jeg sløjfer det digitale signal igennem min Apogee Big Ben clock som igen clocker det digitale signal ved DAC, Apogee Big Ben vil vise hvis der er et problem med jitter støj. Og nåja, så fortæller det vigtigste værktøj (mine ører) mig at signalet er jitter frit.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger en Mac, kan man desuden fjernbetjene med en iPhone eller IpodTouch. Men der starter priserne jo også noget
højere oppe end for en netbook. Til gengæld skulle det lyde bedre med 4 GB ram, hvilket man jo ikke pt kan stoppe i en
netbook.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne være, at man skulle prøve at smide 2 gb ram i... Se hvad der sker.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det ligner noget der kan fremstilles for 5 kr. i Kina.
Men måske de højere produktionsomkostninger i Italien kan retfærdiggøre prisen på 800,- kr. 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrrrrgh come on........ 800,- kr er sku da ikke nogen formue. Tænk på de bukser i går i. De har sikkert også kostet omk de 800,- og de koster omk 10,- kr at fremstille 
Nu er jeg slet ikke med på steamning "moden", men vist jeg fik lyst til at prøve kræfter med det så ville jeg da helt sikkert nok prøve sådan en fætter Skulle det vise sig at den ikke duede, så kom den da bare i skuffen med alt det andet fejlkøb af audiofilgrej og cd`r som man har liggende  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
|

Det ligner noget der kan fremstilles for 5 kr. i Kina.
Men måske de højere produktionsomkostninger i Italien kan retfærdiggøre prisen på 800,- kr. 
|
|
|
Absolut!
Nej, det der retfærdiggør prisen, er helt sikkert dens evne til at håndtere jitter. Jitter er det der gør forskellen - og så er 800 kr. pludselige ikke mange penge.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Arrrrrgh come on........ 800,- kr er sku da ikke nogen formue. Tænk på de bukser i går i. De har sikkert også kostet omk de 800,- og de koster omk 10,- kr at fremstille 
|
|
|
Cowboybukser koster mellem 40 og 50,- kr at fremstille i Kina (uanset mærke) 
Men det er vist way off topic.
|
| Til top |
|
| |