Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: nt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en M2tech allerede i november 09 primært pga. de gode udenlandske anmeldelser. Men nåede ikke længere pga. andre opgaver med højere prioritet. Bliver spændened at få testet den nu på lørdag op imod accuphase afspiller m.m. til 15.000 - spændende om M2tech kan stå distancen. Vi har prøvet flere løsninger, men er altid rendt ind i at drevet har været det svageste led - til dato har Accuphase drevene banket PC løsningen med samme DAC. Men måske kan W7 og M2tech vende op og ned på dette (det håber jeg).

Vedr. fjernbetjening, så leveres M2tech med flere drivere bl.a. til W7 medie center (vist nok med et mindre tab i lydkvalitetet i forhold til at bruge foobar), så kan man jo bruge W7 mediecenter og et trådløst tastatur - det burde være løsningen for selv de mest "bevægelseshæmmede"

Alternativt kan man styre den PC som streamer lyden vha. af en anden PC f.eks. vha. DLNA - det burde være en mulighed. Der findes også en del software til "remote controlling" af en PC via en anden vha. WiFi....

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte den 4 mulighed - et langt USB kabel, men hvis man finder nogle af de udenlandske anmeldelser af m2tech så finder man også nogle artikler som desværre fortæller, at kvaliteten og længden på USB kabler også påvirker lyden - surt!

Læs selv mere her: http://www.head-fi.org/forums/f7/usb-spdif-converters-shoot- out-emu-0404-usb-vs-musiland-monitor-01-usd-vs-teralink-x-vs -m2tech-hiface-449885/

Poster en kort beskrivelse af udfaldet af lytte seancen på lørdag i dette forum. Så for dem som er nysgerrige så er det vel værd at vente og få at vide om m2tech banker en Accuphase CD afspiller af den bedre slags - hvis bare den spiller lige op er der snildt mere end 10.000 kr at spare og så får man jo en PC plus muligheden for at afspille 24/96 og 24/192 med i købet.... og køber man en af de lidt bedre notebook er der jo også HDMI udgang og så er medie centeret jo næsten hjemme 

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder ihvertfald spændende!
God fornøjelse med det.

Og lad endelig høre fra dig - håber det fungerer lige så godt hos dig, som her.

Godt nok klokker jeg af 3 omgange (og det lyder lige en tand bedre) - men det er helt fint med den helt alene.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Milu skrev:

Hej Sjoenne.

Det er bare stadig en del No-No's hvis du spørger mig. 1. Betjening - man skal stadig kravle hen til pc'en for at betjene, eller ty til remote desktop halløj. Enig! MEN du skal jo også hen til CD afspiller og LP. Her får du så bare verdens bedste drev, du kan gå hen til. Nåja for den dovne, har jeg haft et ca. 3.5 meter digi kabel på - det kunne vist lige passe til sofaen.2. Der står en PC og har elektrisk forbindelse til det fine highend udstyr.. med mindre der har været råd til en trafo inden RCAstikket Pas - men det er da sikkert til at finde ud af, de svarer hurtigt dernede fra.3. Og mht. "KRAFTIG jitterreduktion", så har man stadig den lange vej til D/A konverteringen... Det er næsten ligegyldigt, for de fleste dac'er har en form for jitterkorrektion, så det der kan opstå i kabel/transport, kan dac snildt håndtere. (Med mindre kablet kun er et lakridskabel - men de færreste vil vel vælge det)Men det er da flot til 800kr, og Vassago skal da nok få gang i salget efter dit fine "reklamefremstød" hehe Høhø

Mvh.

Det bliver et helvede at citere dig nu når du har valgt at bruge "guldtuborg-metoden" hehe

Nåh men mht. betjeningen så var min sammenligning nu i forhold til andre rigtige netværksstreamere. En af de fedeste ting ved streaming-afspilning er da at man har al musik tilgængelig direkte. Ikke 3 meter væk uden remote.

Mht. elektriske, så er det også sjovt som strømforsyningskvaliteten ikke er prioriteret - afhængigt af din mini-notes switchmodeforsyning, der lige skal ind og vende i et interferens-helvede, igennem en ikke-audiokvali-regulator og ud på en USB konnektor bagefter, kan der sikkert opnås meget forskellige slutresulater hehe. Man må håbe at de fine oscillatorer de har bygget ind i donglen er immune overfor den støj der måtte ligge i USB 5V'en.

Men man skal jo heller ikke glemme at det er en meget billig løsning der sikkert vil fungere bedre og smartere end de fleste interne lydkort.

Nu er der heldigvis noget som hedder trådløs keyboard og mus og så er der noget som hedder at kører hdmi op til tvet som hos de fleste står i samme retning (fra sofaen, senge, stolen, barstolen mm ;) ) som anlægget. Jeg skal prøve den ting med indkøb af den lille dongle og trådløse keyboards mm så sparer jeg mange penge ifht. sonon og selv squeeze. Denne her http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices /3848&cl=US,EN er f.eks. meget smart når man lige har lært den at kende
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:

Sjoenne skrev:
Milu skrev:

Hej Sjoenne.

Det er bare stadig en del No-No's hvis du spørger mig. 1. Betjening - man skal stadig kravle hen til pc'en for at betjene, eller ty til remote desktop halløj. Enig! MEN du skal jo også hen til CD afspiller og LP. Her får du så bare verdens bedste drev, du kan gå hen til. Nåja for den dovne, har jeg haft et ca. 3.5 meter digi kabel på - det kunne vist lige passe til sofaen.2. Der står en PC og har elektrisk forbindelse til det fine highend udstyr.. med mindre der har været råd til en trafo inden RCAstikket Pas - men det er da sikkert til at finde ud af, de svarer hurtigt dernede fra.3. Og mht. "KRAFTIG jitterreduktion", så har man stadig den lange vej til D/A konverteringen... Det er næsten ligegyldigt, for de fleste dac'er har en form for jitterkorrektion, så det der kan opstå i kabel/transport, kan dac snildt håndtere. (Med mindre kablet kun er et lakridskabel - men de færreste vil vel vælge det)Men det er da flot til 800kr, og Vassago skal da nok få gang i salget efter dit fine "reklamefremstød" hehe Høhø

Mvh.

Det bliver et helvede at citere dig nu når du har valgt at bruge "guldtuborg-metoden" hehe

Nåh men mht. betjeningen så var min sammenligning nu i forhold til andre rigtige netværksstreamere. En af de fedeste ting ved streaming-afspilning er da at man har al musik tilgængelig direkte. Ikke 3 meter væk uden remote.

Mht. elektriske, så er det også sjovt som strømforsyningskvaliteten ikke er prioriteret - afhængigt af din mini-notes switchmodeforsyning, der lige skal ind og vende i et interferens-helvede, igennem en ikke-audiokvali-regulator og ud på en USB konnektor bagefter, kan der sikkert opnås meget forskellige slutresulater hehe. Man må håbe at de fine oscillatorer de har bygget ind i donglen er immune overfor den støj der måtte ligge i USB 5V'en.

Men man skal jo heller ikke glemme at det er en meget billig løsning der sikkert vil fungere bedre og smartere end de fleste interne lydkort.
Nu er der heldigvis noget som hedder trådløs keyboard og mus og så er der noget som hedder at kører hdmi op til tvet som hos de fleste står i samme retning (fra sofaen, senge, stolen, barstolen mm ;) ) som anlægget. Jeg skal prøve den ting med indkøb af den lille dongle og trådløse keyboards mm så sparer jeg mange penge ifht. sonon og selv squeeze. Denne her http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices /3848&cl=US,EN er f.eks. meget smart når man lige har lært den at kende

Held og lykke med det. Vi er heldigvis forskellige og har forskellige måder vi nyder musik på. Jeg ved bare at jeg ikke gider at have en PC og TV tændt når jeg skal lytte musik i stuen.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Sjoenne skrev:
Milu skrev:

Hej Sjoenne.

Mvh.

Hej Razzer - dit link fungerer ikke!

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke holde tråden omkring den løsning som vedrører lyden - så vi ikke får en masse uvedkommende diskussioner ind vedr. emnet. Tror nok at der er andre fora som behandler emnet fjernbetjening af PC'er mere uddybende og nu har vi både forslag til kablede og trådløse fjernbetjeninger - så må den del være dækket for de fleste. Tak for linket til tastaturet (det virkede bare ikke!).

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/3848&a mp;cl=US,EN

http://www.edbpriser.dk/Product/Gallery.aspx?pid=420195

Forstår ikke hvad der er galt med linkene når jeg atacherne her havde også problemer med det i sidste uge men hvis i kopierer linkene og sætter dem ind i et tomt vinduer virker de.

Hmm synes nu ikke helt de er uvedkommende at komme med forslag til keyboards og mus det er jo en del af streaming oplevelsen. 

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:
Skal vi ikke holde tråden omkring den løsning som vedrører lyden - så vi ikke får en masse uvedkommende diskussioner ind vedr. emnet. Tror nok at der er andre fora som behandler emnet fjernbetjening af PC'er mere uddybende og nu har vi både forslag til kablede og trådløse fjernbetjeninger - så må den del være dækket for de fleste. Tak for linket til tastaturet (det virkede bare ikke!).

Nu er tråden jo om PC baseret lyd, så fjernbetjening af pågældende PC er vel relevant?

Synes at det andet link er ret cool. Logitech diNovo Mini Bluetooth tastatur.

http://www.edbpriser.dk/Product/Gallery.aspx?pid=420195

Nikolaj_S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale jer at bruge Mediamonkey til at afspille filerne. så er i over tastatur og lign. ubekvemt gear.

Det er forøvrig et program som de ofte anbefaler på f.eks. computeraudiophile.

Mediamonkey kan fjernbetjenes via wifi med f.eks. en ipod touch, iphone, eller en android telefon, med et lille app, som koster 10 $. Det fede ved wifi betjening er jo at du kan betjene dit anlæg hvoromhelst, i kælder, haven osv.  modsat en normal fjernbetjening. og det er jo netop det som er fordelen ved computer audio, det er nemt og bekvemt.

mediamonkey kan DLs gratis, men det er værd at købe gold versionen.

http://www.mediamonkey.com/

appet kan prøves gratis.

app. http://melloware.com/products/monkeytunes/

mediamonkeys database behandling er de fleste andre afspiller langt overlegen efter min mening, og selvklart kan man køre alt rent igennem. Deruudover er der masser af addons til en hver tænkelig funktion.

ang. m2tech

Trist de ikke laver m2tech i en optisk version.  de påstår i ders whitepaper på deres site, at optisk ikke kan kommer over 96 khtz, kan det passe?  det er nyt for mig.. 

Jeg er godtnok heller ikke begejstret for at have en direkte potentiel elektrisk forbindelse til mit hifi, uden trafo eller lign. eller var jeg hoppet på med det samme, har længe kikket på nogle af de dyre lydkort, som f.eks. det nærmest legendariske Lynx Studio AES16 - men har hidtil været lidt nærrig, iforhold til at give så meget for et lydkort blot for at få et rent signal ud af computeren.

Teoretisk set burde signalet jo være tabsfrit, og derfor burde det være underordnet hvordan du får det ud til din DAC.?

Kører med den optiske udgang på min pc til min DAC pt. og er egentligt godt tilfreds med det. Optisk sparer mig også for bekymringer med elektrisk støj.

Til top Vis Nikolaj_S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nikolaj_S

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Okay - godt ord igen
Jeg troede at tråden primært var lyd via PC / løse DAC etc.
Håber at vi måske kan komme så tæt på hinanden at vi måske kan mødes og sammenligne løsninger for at finde det setup som lyder bedst / giver mest for pengene.

Det her er jo et emne som ingen Hifi Blade p.t. rigtig har fået øjnene op for endnu.
Danske Fidelity havde sporadisk nogle artikler og Norsk Fidelity skriver heller ikke nok om emnet - Peter Dale er jo nok deres bedste kompetance på området.
Det er slet ikke til at forstå at pladeindustrien ikke er kommet på dupperne - her er jo en oplagt mulighed for at sælge os forbrugere hele pladesamlingen om igen i 24/96 eller noget der er bedre. Istedet sidder de hjælpeløst og venter på BluRay Audioformat som sikkert bliver overhalet indenom ligesom det skete for DVD Audio. Gonz og jeg har lavet lidt egne optagelser i 24/96 og har samme oplevelse af den bedre opløsning. Lydbilledet fornemmes lidt mørkere, men den bedre opløsning af lyden gør det markant mere afslappet for ørene at lytte til musikken - det kan måske skyldes at der er mere information i lybilledet og øret/hjerne har letter ved at genkende instrumenter etc. (det var en meger subjektiv teori).

Håber at denne tråd kan blive starten på noget konstruktivt samarbejde og udveksling af information m.m. uden at vi får startet "en krig" som det desværre alt for ofte sker på hifi4all.

Generelt har vi i løbet af de sidste 5 år (tror jeg nok det efterhånden er blevet til) sammenlignet og bygget en del udstyr. Vores tommelfingerregel nr. 1 er at hvis en "forbedring" kræver A/B test og at man konstant switcher imellem udstyr A og B - så er forbedringen tvivelsom og ikke værd at kaste tid/penge efter - det er ikke noget I behøver kommentere - jeres metoder til at konstaterer en forbedring er formodentlig ligeså gode - men det er svært at lytte til udstyr og så prøve at beskrive en forbedring - det er lang nemmer at mødes og lytte til udstyret og derefter diskuterer forskellene. Og jeg tror godt at jeg har Gonz opbakning når jeg siger at vi gerne smider noget udstyr i bilen og kører "over åen" for at lytte til andres udstyr...

Nå - arbejdet kalder før jeg smutter 3 dage til prag. En lille østrogen tur for medlemmerne i "Lenuitdepissor" - en klub for mænd der går på toilette om natten

vh.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Okay - godt ord igen
Håber at vi måske kan komme så tæt på hinanden at vi måske kan mødes og sammenligne løsninger for at finde det setup som lyder bedst / giver mest for pengene.

Det her er jo et emne som ingen Hifi Blade p.t. rigtig har fået øjnene op for endnu.
Danske Fidelity havde sporadisk nogle artikler og Norsk Fidelity skriver heller ikke nok om emnet - Peter Dale er jo nok deres bedste kompetance på området.
Det er slet ikke til at forstå at pladeindustrien ikke er kommet på dupperne - her er jo en oplagt mulighed for at sælge os forbrugere hele pladesamlingen om igen i 24/96 eller noget der er bedre. Istedet sidder de hjælpeløst og venter på BluRay Audioformat som sikkert bliver overhalet indenom ligesom det skete for DVD Audio. Gonz og jeg har lavet lidt egne optagelser i 24/96 og har samme oplevelse af den bedre opløsning. Lydbilledet fornemmes lidt mørkere, men den bedre opløsning af lyden gør det markant mere afslappet for ørene at lytte til musikken - det kan måske skyldes at der er mere information i lybilledet og øret/hjerne har letter ved at genkende instrumenter etc. (det var en meger subjektiv teori).

Håber at denne tråd kan blive starten på noget konstruktivt samarbejde og udveksling af information m.m. uden at vi får startet "en krig" som det desværre alt for ofte sker på hifi4all.

Generelt har vi i løbet af de sidste 5 år (tror jeg nok det efterhånden er blevet til) sammenlignet og bygget en del udstyr. Vores tommelfingerregel nr. 1 er at hvis en "forbedring" kræver A/B test og at man konstant switcher imellem udstyr A og B - så er forbedringen tvivelsom og ikke værd at kaste tid/penge efter - det er ikke noget I behøver kommentere - jeres metoder til at konstaterer en forbedring er formodentlig ligeså gode - men det er svært at lytte til udstyr og så prøve at beskrive en forbedring - det er lang nemmer at mødes og lytte til udstyret og derefter diskuterer forskellene. Og jeg tror godt at jeg har Gonz opbakning når jeg siger at vi gerne smider noget udstyr i bilen og kører "over åen" for at lytte til andres udstyr...

Nå - arbejdet kalder før jeg smutter 3 dage til prag. En lille østrogen tur for medlemmerne i "Lenuitdepissor" - en klub for mænd der går på toilette om natten

vh.

Helt enig super spændende tråd og fin Vejledning af Milu. Vi holder den gode konstruktive snak.

Og Zap4ever håber ikke det er fordi du kun går på toilettet om natten du er helt blå i hovedet. PS nyd endelig Prag nok den mest turistvenlige by i Europa.

God tur

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Okay - godt ord igen

vh.

I`m behind you all the way

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

nu har jeg læst en del om den på diverse udenlandske forums og må indrømme den er da godt nok spændende
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hvordan er det lige den skal forbindes med ens øvrige udstyr?

PC/bærbar --> m2tech --> ??

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

--> COAX --> DAC --> Amp/pre-amp

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
gæst skrev:

--> COAX --> DAC --> Amp/pre-amp

tak

Det var da mange led i kæden....

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
nu har jeg læst en del om den på diverse udenlandske forums og må indrømme den er da godt nok spændende

Det var netop også min tanke, inden jeg købte den. Selvom den altså ikke ser ud af meget....

Nå, regner snart med jeg bestiller "dine" digital-kabel-varianter!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

hugoheinninja skrev:

Det var netop også min tanke, inden jeg købte den. Selvom den altså ikke ser ud af meget....

Nå, regner snart med jeg bestiller "dine" digital-kabel-varianter!

Mvh.

tror jeg du bliver glad for, de er langt mere neutrale end dem du bruger. jeg har desværre ikke meget cash for tiden så jeg må vente med den lille dims der, men skal altså have den!!

Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt være man skulle prøve Mediamonkey. Jeg kan dog ikke helt beslutte mig til om jeg skal gå NAS-server-vejen
med en netbook, eller om jeg skal købe en MacBook Pro og så have et eksternt drev forbundet med Firewire (det er ikke godt
at have andet på USB-portene samtidig med Hitech'en - i hvert fald på Mac). Hvor meget larmer din NAS, Milu? Mit problem er
at jeg ikke har nogle oplagte steder at stille den hvis den larmer, også selvom jeg trækker langt kabel ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes