| Forfatter |
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
...det er ikke godt
at have andet på USB-portene samtidig med Hitech'en - i hvert fald på Mac... |
|
|
Hvorfor er det ikke godt?
|
| Til top |
|
| |
Nikolaj_S Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
en tredie vej, hvis det altså skal være en dedikeret musik afspiller, er simpelthen at lave en home server selv.
Intel - D945GSEJT M-ITX er fanless 1.6 Ghz, og den bruger stor set ingen strøm, og koster 600kr.
se det her build og readings, 14 watt med en harddisk.!!!
http://www.homeserverhacks.com/2009/06/hands-on-whs-build-wi th-intel-d945gsejt.html
Den fylder intet, larmer ikke, så det bliver harddisken som bliver dit størte problem, se evt. artiklerne på http://www.silentpcreview.com/ for gode forslag til ophængning af HD.
Du kan lave en homeserver for omkring en tusse. windows homeserver hvis det skal være nemt koster vel små 6-700 ekstra, men hvis du har færdighederne til at bevæge dig ud i linux, er der også masser af gratis mulighedder. Du kan selvklart også køre en alm windows distro på sådan en fætter.
http://www.tranquilpc-shop.co.uk/ har også rigtigt mange gode billige og helt støjfri passivt kølede servere til fornuftige priser. (pundet er jo lavt )
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Encore skrev:
...det er ikke godt
|
|
Hvorfor er det ikke godt? |
|
|
Kan ikke huske den præcise begrundelse. Har læst det på computeraudiophile.com. I det hele taget skal man helst have så få
programmer i gang ad gangen ...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Sjoenne skrev:
Encore skrev:
...det er ikke godt
|
|
|
|
Kan ikke huske den præcise begrundelse. Har læst det på computeraudiophile.com. I det hele taget skal man helst have så få
programmer i gang ad gangen ... |
|
|
Det lyder da mærkeligt. Så kan man ikke regne med at man får den fulde ydelse til enhver tid? Der er jo mange programmer/processer der kører i baggrunden i windows, så har afspillerens CPU belastning og RAM forbrug måske også indvirkning.. antivirus, netværkstrafikken... osv osv..
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Encore skrev:
Sjoenne skrev:
Encore skrev:
...det er ikke godt
|
|
|
|
Kan ikke huske den præcise begrundelse. Har læst det på computeraudiophile.com. I det hele taget skal man helst have så
få
programmer i gang ad gangen ... |
|
|
Det lyder da mærkeligt. Så kan man ikke regne med at man får den fulde ydelse til enhver tid? Der er jo mange
programmer/processer der kører i baggrunden i windows, så har afspillerens CPU belastning og RAM forbrug måske også
indvirkning.. antivirus, netværkstrafikken... osv osv..
|
|
|
Ja, derfor skal man også helst køre uden antivirus, dvs. ikke på internettet. Jeg ved ikke selv hvor meget det betyder, men
det er erfaringerne hos brugerne på computeraudiophile, og mange af dem virker som om de ved hvad de taler om ... De
taler meget om hvor lille en CPU-load de kan komme ned på. Jeg ved godt det er underligt, for i princippet skulle audio ikke
være særlig belastende for en computer, men sådan er virkeligheden åbenbart ikke. Derfor er det et godt approach Milu har
taget med at bruge en frisk netbook, uden for mange programmer og snask fra internettet.
|
| Til top |
|
| |
Jesper_K Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Encore skrev:
Sjoenne skrev:
Encore skrev:
...det er ikke godt at have andet på USB-portene samtidig med Hitech'en - i hvert fald på Mac... |
|
|
|
|
Kan ikke huske den præcise begrundelse. Har læst det på computeraudiophile.com. I det hele taget skal man helst have så få programmer i gang ad gangen ... |
|
|
Det lyder da mærkeligt. Så kan man ikke regne med at man får den fulde ydelse til enhver tid? Der er jo mange programmer/processer der kører i baggrunden i windows, så har afspillerens CPU belastning og RAM forbrug måske også indvirkning.. antivirus, netværkstrafikken... osv osv..
|
|
|
Lige mine 5 cent ;-)
Efter at have rodet med streaming i 4-5 år (nas > wifi > pc > dac) er det min klare erfaring at netværket SKAL kører 100%. Selv de mindste forstyrelser og/eller drop-outs på netværket kan høres. Når netværket er i orden er det ikke specielt kritisk med at have IE, antivirus, anden netværkstrafik osv kørende sideløbende.
Neden for er et screen-shot af joblisten mens jeg spiller flac filer i foobar mens jeg surfer på nettet, kører antivirus og meget andet, og det kører fint. Maskinen er en Dell mini 10 med en Atom z 530 processer, 1 gb ram. Den kan i øvrigt også fint streame dvd film :-)

Mvh Jesper.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Det kunne godt være man skulle prøve Mediamonkey. Jeg kan dog ikke helt beslutte mig til om jeg skal gå NAS-server-vejen med en netbook, eller om jeg skal købe en MacBook Pro og så have et eksternt drev forbundet med Firewire (det er ikke godt at have andet på USB-portene samtidig med Hitech'en - i hvert fald på Mac). Hvor meget larmer din NAS, Milu? Mit problem er at jeg ikke har nogle oplagte steder at stille den hvis den larmer, også selvom jeg trækker langt kabel ...  |
|
|
Min støjer ikke alverden - men nok til at den ikke skal stå i stuen, hos mig. Hvis den er i et skab/reol er det ikke et problem. Den står i soveværelset, jeg kunne nok sove for den, ihvertfald når den ikke er i aktivitet. Men jeg slukker for den, når den ikke er i brug.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min netbook leverer batteri til ca. 5½ time, derfor er den så at sige aldrig på switchmode forsyningen. Ved at tilføre f.eks. ekstern harddisk, vil man mindske batteri tiden (hvis den da ikke har sin egen forsyning. Jeg har valgt, en krdsløb helt for sig selv og uden adgang til internet. Det har jeg netop valgt for at kunne undgå alt andet end netop de programmer der skal bruges for at treame, intet andet. Ja det kræver ikke meget at afkode, for netbooken, dog lidt mere for 24/96. Jeg har gjort det for at holde det helt fri fra internettet, det er trods alt ret træls hvis hele CD samling bliver slettet af en vanvittig kinesisk hacker, de kan jo godt lide sådan noget! Nej det er nok mere virus ol. jeg er bange for. Hvis jeg bruger netbooken til meget andet, vil det reducere batteri tiden betydeligt. Og modsat dig Jesper_K, så har jeg været udefor, at det kunne høres hvis et program begyndte på noget, f.eks. opdatering - det er jeg helt fri for.
Ja, det er meget vigtigt med netværket. Derfor kører det kun 802.11n.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Streaming er skide godt!
Men der er kæmpe ulempe. F.eks. cd-afspiller, der kan man vælge den man synes lyder bedst og hvad man har råd til. Men ens for alle er, at man går hjem og sætter den til og, wupti, så fungerer den. Sådan er det ikke med streaming, der er 1000vis forskellige måder at gøre det på - så man kan nemt fare vild i udbud og "måder at gøre det på"
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jesper_K Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Streaming er skide godt!
Men der er kæmpe ulempe. F.eks. cd-afspiller, der kan man vælge den man synes lyder bedst og hvad man har råd til. Men ens for alle er, at man går hjem og sætter den til og, wupti, så fungerer den. Sådan er det ikke med streaming, der er 1000vis forskellige måder at gøre det på - så man kan nemt fare vild i udbud og "måder at gøre det på"
Mvh.
|
|
|
Streaming er super sjov :-) og når det først begynder at kører for dig, så er der basis vellyd i topklasse. Jeg har godt nok været inde i mange blindgyder, for at finde ud af hvordan det ihvert fald IKKE skal gøres Men det er jo dét der er med til at gøre det sjov (man kan vel næsten trække paralleller til pladespillere)
Er der for øvrigt nogen af jer der har forsøgt fjernstyring af foobar via pda + program ala dette:http://floatingpoint.net/pocketbar.php (eller nodet andet)(jeg kan ikke få min pda til at logge op på mit netværk , så jeg kan ikke  )
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Min støjer ikke alverden - men nok til at den ikke skal stå i stuen, hos mig. Hvis den er i et skab/reol er det ikke
et problem.Den står i soveværelset, jeg kunne nok sove for den, ihvertfald når den ikke er i aktivitet. Men jeg slukker for den,
når den ikke er i brug.
Mvh. |
|
|
Ja, men problemet hos mig er at soveværelset er hvor min kone ofte går ind når hun vil læse eller se fjernsyn, og jeg vil høre
musik i stuen. Så det ville ikke være så fedt hvis der stod noget og larmede der, så hun ikke har lyst til at gå derind når jeg vil
høre musik  . Hmm, overvejer stadig ...
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke vildt de larmer - men støjfrie er de ikke.
Jens, du må se om der er et sted derovre, hvor du kan få lyttet til en.
Husk at få lyttet til mindst 2 diske på én gang! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt "mærkeligt" nyt!
Da jeg fra start af, har overbevist mig selv om, at batteri drift må være den helt rigtige måde at "køre" min lille netbook som afspiller, har jeg holdt mig til det.
Så forleden, var jeg godt igang med en lytteseance, og "næhhh hvor spiller det godt i dag, hurra hurra" kort efter opdager jeg, at jeg ikke har taget strømmen fra. Det du'r jo ikke, af med den. Arrh hvad nu, det lyder/yder jo ikke som før.... På igen med strømmen, aaahhh sådan!
Altså, der er betydelig forskel, mellem med og uden strøm. Ikke bare på mikroplan "kun-høre-forskel-på-eget-setup" men dobbel-blind-test plan....
Så kan jeg lære det, test ALLE muligheder!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
nu har jeg læst en del om den på diverse udenlandske forums og må indrømme den er da godt nok spændende  |
|
|
Det var netop også min tanke, inden jeg købte den. Selvom den altså ikke ser ud af meget....
Nå, regner snart med jeg bestiller "dine" digital-kabel-varianter!
Mvh.
|
|
|
tror jeg du bliver glad for, de er langt mere neutrale end dem du bruger. jeg har desværre ikke meget cash for tiden så jeg må vente med den lille dims der, men skal altså have den!! 
|
|
|
Du har ret - er lige den tand bedre!
Men hold da op, de er stive at arbejde med.
Var det ikke salige Kurt-von-Kubik der var så glade for dem?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. nej mener han brugte 1694a, da han mente at kobberet tog skade ved pålægningen af teflonet pga varmen ved 1695a, men det passer ikke har jeg læst mig frem til, og så lyder det jo hammer godt, hvor lang tid har du haft det på setuppet ?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| hej. nej mener han brugte 1694a, da han mente at kobberet tog skade ved pålægningen af teflonet pga varmen ved 1695a, men det passer ikke har jeg læst mig frem til, og så lyder det jo hammer godt, hvor lang tid har du haft det på setuppet ? |
|
|
Ca. 5 dage. Ja jeg kan sikkert regne med, at der sker mere...?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Lidt "mærkeligt" nyt!
Da jeg fra start af, har overbevist mig selv om, at batteri drift må være den helt rigtige måde at "køre" min lille netbook
som afspiller, har jeg holdt mig til det.
Så forleden, var jeg godt igang med en lytteseance, og "næhhh hvor spiller det godt i dag, hurra hurra" kort efter
opdager jeg, at jeg ikke har taget strømmen fra.Det du'r jo ikke, af med den. Arrh hvad nu, det lyder/yder jo ikke som
før.... På igen med strømmen, aaahhh sådan!
Altså, der er betydelig forskel, mellem med og uden strøm. Ikke bare på mikroplan "kun-høre-forskel-på-eget-setup" men
dobbel-blind-test plan....
Mvh. |
|
|
Hej Milu
Jeg har (vistnok) oplevet akkurat det samme. Jeg har ikke haft tid til at afprøve min M2Tech grundigt endnu - fx ved jeg ikke
om det lykkedes mig at køre bit-perfect - men jeg prøvede lige at installere driverne samt MediaMonkey på min kones XP-
computer. Jeg startede også med at køre batteridrift, og var ikke rigtig tilfreds med lyden. Så løb hendes batteri tør for
strøm, og jeg tilsluttede opladeren. Og straks synes jeg at lyden blev væsentlig bedre, mere organisk. Dog nåede jeg kun
lige to numre inden jeg måtte slutte, og jeg har ikke haft tid til at lege mere med det - derfor "vistnok" i første linie af min
svar  Men det er jo tankevækkende - en MacMini (eller en tilsvarende PC) vil således måske være bedre end en MacBook
(eller en tilsvarende PC-laptop).
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
| hej. nej mener han brugte 1694a, da han mente at kobberet tog skade ved pålægningen af teflonet pga varmen ved 1695a, men det passer ikke har jeg læst mig frem til, og så lyder det jo hammer godt, hvor lang tid har du haft det på setuppet ? |
|
|
Ca. 5 dage. Ja jeg kan sikkert regne med, at der sker mere...?
Mvh.
|
|
|
ja det kan meget vel være, især hvis dit udstyr ikke står tændt 24/7 min erfaring er at teflon tager en del længere tid end diverse andre materialer, men fedt du kan lide dem, jeg er meget imponeret over dem ihvertfald, de har den der rigtighed som jeg er vild med og self det kæmpe lydbillede som 1694a også besidder
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Milu skrev:
|
Lidt "mærkeligt" nyt!
Da jeg fra start af, har overbevist mig selv om, at batteri drift må være den helt rigtige måde at "køre" min lille netbook som afspiller, har jeg holdt mig til det.
Så forleden, var jeg godt igang med en lytteseance, og "næhhh hvor spiller det godt i dag, hurra hurra" kort efter opdager jeg, at jeg ikke har taget strømmen fra.Det du'r jo ikke, af med den. Arrh hvad nu, det lyder/yder jo ikke som før.... På igen med strømmen, aaahhh sådan!
Altså, der er betydelig forskel, mellem med og uden strøm. Ikke bare på mikroplan "kun-høre-forskel-på-eget-setup" men dobbel-blind-test plan....
Mvh.
|
|
|
Hej Milu Jeg har (vistnok) oplevet akkurat det samme. Jeg har ikke haft tid til at afprøve min M2Tech grundigt endnu - fx ved jeg ikke om det lykkedes mig at køre bit-perfect - men jeg prøvede lige at installere driverne samt MediaMonkey på min kones XP- computer. Jeg startede også med at køre batteridrift, og var ikke rigtig tilfreds med lyden. Så løb hendes batteri tør for strøm, og jeg tilsluttede opladeren. Og straks synes jeg at lyden blev væsentlig bedre, mere organisk. Dog nåede jeg kun lige to numre inden jeg måtte slutte, og jeg har ikke haft tid til at lege mere med det - derfor "vistnok" i første linie af min svar Men det er jo tankevækkende - en MacMini (eller en tilsvarende PC) vil således måske være bedre end en MacBook (eller en tilsvarende PC-laptop). |
|
|
Ja, det er også min tanke! Den skal måske bruge noget mere saft end et batteri kan levere? Eller måske er der andre forhold der gør sig gældende ved batteridrift, batteriets modstand eller lignende (jeg fisker her...)?
Tja...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |