| Forfatter |
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm man skulle da absolut tro at batteri drift var at fortrække, har også læst omkring at nogle skiller hiface ad og kobler nogle batterier til med super resultater.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
| hej. nej mener han brugte 1694a, da han mente at kobberet tog skade ved pålægningen af teflonet pga varmen ved 1695a, men det passer ikke har jeg læst mig frem til, og så lyder det jo hammer godt, hvor lang tid har du haft det på setuppet ? |
|
|
Ca. 5 dage. Ja jeg kan sikkert regne med, at der sker mere...?
Mvh.
|
|
|
ja det kan meget vel være, især hvis dit udstyr ikke står tændt 24/7 min erfaring er at teflon tager en del længere tid end diverse andre materialer, men fedt du kan lide dem, jeg er meget imponeret over dem ihvertfald, de har den der rigtighed som jeg er vild med og self det kæmpe lydbillede som 1694a også besidder
|
|
|
Ja de yder godt de Belden kabler! I samme omgang fik jeg også kortet ned på kablernes længde, så de passer præcist i længde, men det var nær endt galt, da de er ret stive!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
| hej. nej mener han brugte 1694a, da han mente at kobberet tog skade ved pålægningen af teflonet pga varmen ved 1695a, men det passer ikke har jeg læst mig frem til, og så lyder det jo hammer godt, hvor lang tid har du haft det på setuppet ? |
|
|
Mvh.
|
|
|
ja det kan meget vel være, især hvis dit udstyr ikke står tændt 24/7 min erfaring er at teflon tager en del længere tid end diverse andre materialer, men fedt du kan lide dem, jeg er meget imponeret over dem ihvertfald, de har den der rigtighed som jeg er vild med og self det kæmpe lydbillede som 1694a også besidder
|
|
|
Ja de yder godt de Belden kabler! I samme omgang fik jeg også kortet ned på kablernes længde, så de passer præcist i længde, men det var nær endt galt, da de er ret stive!
Mvh.
|
|
|
puha ja det kunne jeg måske godt have skrevet til dig tænkte jeg ikke lige over 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| hm man skulle da absolut tro at batteri drift var at fortrække, har også læst omkring at nogle skiller hiface ad og kobler nogle batterier til med super resultater. |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvad der sker. Men det er ret tydeligt!
Nu gætter jeg kun, men måske når batteriet skal levere til både computer og hiFace, at det bliver for meget? Men det er ikke fordi hiFace bruger meget strøm - slet ikke. Der er ca. 5-5½ time på batteriet,
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
puha ja det kunne jeg måske godt have skrevet til dig tænkte jeg ikke lige over 
|
|
|
Bare rolig - det passede fint!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:
Lidt "mærkeligt" nyt!
Da jeg fra start af, har overbevist mig selv om, at batteri drift må være den helt rigtige måde at "køre" min lille netbook
som afspiller, har jeg holdt mig til det.
Så forleden, var jeg godt igang med en lytteseance, og "næhhh hvor spiller det godt i dag, hurra hurra" kort efter
opdager jeg, at jeg ikke har taget strømmen fra.Det du'r jo ikke, af med den. Arrh hvad nu, det lyder/yder jo ikke som
før.... På igen med strømmen, aaahhh sådan!
Altså, der er betydelig forskel, mellem med og uden strøm. Ikke bare på mikroplan "kun-høre-forskel-på-eget-setup" men
dobbel-blind-test plan....
Så kan jeg lære det, test ALLE muligheder!
Mvh.
|
|
|
Hej Milu Jeg har (vistnok) oplevet akkurat det samme. Jeg har ikke haft tid til at afprøve min M2Tech grundigt
endnu - fx ved jeg ikke om det lykkedes mig at køre bit-perfect - men jeg prøvede lige at installere driverne samt
MediaMonkey på min kones XP- computer. Jeg startede også med at køre batteridrift, og var ikke rigtig tilfreds med lyden.
Så løb hendes batteri tør for strøm, og jeg tilsluttede opladeren. Og straks synes jeg at lyden blev væsentlig bedre, mere
organisk. Dog nåede jeg kun lige to numre inden jeg måtte slutte, og jeg har ikke haft tid til at lege mere med det - derfor
"vistnok" i første linie af min svar Men det er jo tankevækkende - en MacMini (eller en tilsvarende PC) vil således måske
være bedre end en MacBook (eller en tilsvarende PC-laptop). |
|
|
Ja, det er også min tanke!Den skal måske bruge noget mere saft end et batteri kan levere?Eller måske er der andre
forhold der gør sig gældende ved batteridrift, batteriets modstand eller lignende (jeg fisker her...)?
Tja...
Mvh. |
|
|
En anden faktor kan være at de bærbare for at få så mange timers batteridrift jo skærer ned på alt hvad der kan skæres
ned på når strømmen tages af. Derfor kan en ekstern batteriforsyning måske stadig være bedre end at den er på el-nettet
...?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:
Lidt "mærkeligt" nyt!
Da jeg fra start af, har overbevist mig selv om, at batteri drift må være den helt rigtige måde at "køre" min lille netbook som afspiller, har jeg holdt mig til det.
Så forleden, var jeg godt igang med en lytteseance, og "næhhh hvor spiller det godt i dag, hurra hurra" kort efter opdager jeg, at jeg ikke har taget strømmen fra.Det du'r jo ikke, af med den. Arrh hvad nu, det lyder/yder jo ikke som før.... På igen med strømmen, aaahhh sådan!
Altså, der er betydelig forskel, mellem med og uden strøm. Ikke bare på mikroplan "kun-høre-forskel-på-eget-setup" men dobbel-blind-test plan....
Så kan jeg lære det, test ALLE muligheder!
Mvh.
|
|
|
Hej Milu Jeg har (vistnok) oplevet akkurat det samme. Jeg har ikke haft tid til at afprøve min M2Tech grundigt endnu - fx ved jeg ikke om det lykkedes mig at køre bit-perfect - men jeg prøvede lige at installere driverne samt MediaMonkey på min kones XP- computer. Jeg startede også med at køre batteridrift, og var ikke rigtig tilfreds med lyden. Så løb hendes batteri tør for strøm, og jeg tilsluttede opladeren. Og straks synes jeg at lyden blev væsentlig bedre, mere organisk. Dog nåede jeg kun lige to numre inden jeg måtte slutte, og jeg har ikke haft tid til at lege mere med det - derfor "vistnok" i første linie af min svar Men det er jo tankevækkende - en MacMini (eller en tilsvarende PC) vil således måske være bedre end en MacBook (eller en tilsvarende PC-laptop). |
|
|
Ja, det er også min tanke!Den skal måske bruge noget mere saft end et batteri kan levere?Eller måske er der andre forhold der gør sig gældende ved batteridrift, batteriets modstand eller lignende (jeg fisker her...)?
Tja...
Mvh.
|
|
|
En anden faktor kan være at de bærbare for at få så mange timers batteridrift jo skærer ned på alt hvad der kan skæres ned på når strømmen tages af. Derfor kan en ekstern batteriforsyning måske stadig være bedre end at den er på el-nettet ...? |
|
|
Det kunne lyde som en plausibel forklaring!
Jeg stikker dem lige en mail...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan så være, men det skulle være fuldstændigt lige meget hvilken pc du plugger den til hvis du diyer hifacens så den får ren strøm, hvis du ikke allerede har læst det så kan du bare søge på google der er en masse om det, han kalder sig vist jkeny ham gutten. det er self trælst at den skal skilles ad og man skal have nogle batterier til den, men de er ret imponeret over resultatet rundt om
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
ja det kan så være, men det skulle være fuldstændigt lige meget hvilken pc du plugger den til hvis du diyer hifacens så den får ren strøm, hvis du ikke allerede har læst det så kan du bare søge på google der er en masse om det, han kalder sig vist jkeny ham gutten. det er self trælst at den skal skilles ad og man skal have nogle batterier til den, men de er ret imponeret over resultatet rundt om  |
|
|
Det lyder spændende!
Men det bliver vist lidt for småt for mig - så meget DIY er jeg ikke.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
ja det kan så være, men det skulle være fuldstændigt lige meget hvilken pc du plugger den til hvis du diyer hifacens så den får ren strøm, hvis du ikke allerede har læst det så kan du bare søge på google der er en masse om det, han kalder sig vist jkeny ham gutten. det er self trælst at den skal skilles ad og man skal have nogle batterier til den, men de er ret imponeret over resultatet rundt om  |
|
|
Det lyder spændende!
Mvh.
|
|
|
´
hehe heller ikke her, plejer bare at få nogen til det men har læst lidt rundt om, og alle dem der prøvede tweaket er alle sammen enige om det det for alvor kunne høres at jitterne blev kvalt. irøvigt så tilbyder ham gutten at gøre det for folk mod lidt betaling, mener det var 50euro men det var så med lidt flere tweaks 3 stk tror jeg, det behøves du jo ikke bare den der batteri tweak. men tror endda jeg ville kunne finde ud af at lave det , fandt en side hvor han havde forklaring med billeder kan ikke lige huske hvor men kan nok godt grave det frem hvis du er interesseret
EDIT: kunne ikke lige finde det men fandt nogle andre billeder ikke kønt men http://www.head-fi.org/forums/f46/usb-24-192khz-m2tech-hifac e-446375/index37.html hvad gør men ikke for god lyd altså .... self kun de 2 øverste billeder, det 3 billede er med hans mini dac
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
Milu skrev:
hugoheinninja skrev:
|
|
Det lyder spændende!
Mvh.
|
|
|
´
hehe heller ikke her, plejer bare at få nogen til det men har læst lidt rundt om, og alle dem der prøvede tweaket er alle sammen enige om det det for alvor kunne høres at jitterne blev kvalt. irøvigt så tilbyder ham gutten at gøre det for folk mod lidt betaling, mener det var 50euro men det var så med lidt flere tweaks 3 stk tror jeg, det behøves du jo ikke bare den der batteri tweak. men tror endda jeg ville kunne finde ud af at lave det , fandt en side hvor han havde forklaring med billeder kan ikke lige huske hvor men kan nok godt grave det frem hvis du er interesseret
EDIT: kunne ikke lige finde det men fandt nogle andre billeder ikke kønt men http://www.head-fi.org/forums/f46/usb-24-192khz-m2tech-hifac e-446375/index37.html hvad gør men ikke for god lyd altså .... self kun de 2 øverste billeder, det 3 billede er med hans mini dac
|
|
|
Super!
Det kunne jo være rigtig sjovt, at modde den engang - men, i første omgang skal jeg lige lære den at kende. Men jeg synes godt nok, at det er lidt småt, at arbejde med!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen steder der har HiFacen på lager?
Har haft fat i Rene, men han har dem først på lager sidst i denne måned. Kan se der var en der har købt hans i England, men hvor? Tænker på onlinehandel her i norden, england og tyskland. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pagh skrev:
Er der nogen steder der har HiFacen på lager?
Har haft fat i Rene, men han har dem først på lager sidst i denne måned. Kan se der var en der har købt hans i England,
men hvor? Tænker på onlinehandel her i norden, england og tyskland. |
|
|
Hej Pagh
Jeg købte min hos Purite Audio: http://www.puriteaudio.co.uk/
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Encore skriver sælges den i England.
Det er ikke en en netbutik - men du skriver en mail til ham og så sender han efter betaling. Du skal være opmærksom på, at han skal bruge dine Visa oplysninger - de følsomme slags.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker og bukker. 
Havde været inde på hjemmesiden, men kunne ikke finde nogle priser o.s.v.
Jeg fyrer en mail afsted til England. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
ZAP4EVER Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| hm man skulle da absolut tro at batteri drift var at fortrække, har også læst omkring at nogle skiller hiface ad og kobler nogle batterier til med super resultater. |
|
|
Vedr. batteridrift, så må det kunne implementeres uden at skille Hiface'n ad... så "hut jeg visker", så er der 4 leder i et USB kabel. De 2 af dem bærer spændingen på 5,5 volt mener jeg det er... Så den letteste måde at få batteridrift på Hiface er at splitte et USB kabel ad og sætte et par batterier i serie.... har selv brugt en lignende løsning til en HP IPAQ som skulle kunne holde strøm længere end det indbyggede batteri kunne levere....
Har et diagram hvis nogen skulle være interesseret...
Vil også meget gerne høre om nogen skulle være interesseret i at stikke hovederne sammen så vi kan sammenligne flere Hiface løsninger og div. software afspillere. Det vil være nemmest hvis vi kan mødes på sjælland 
Sjovt nok er der ikke nogen som omtaler xxhighend som afspiller! Desværre har den nuv. Hiface driver, W7 og xxhighend det ikke godt sammen, men på Win XP fungerer det og giver en MARKANT bedre lyd en foobar (Med MARKANT menes at man ikke behøver at lave A/B sammenligning for at høre forskel - det lyder meget tæt på den lyd som kommer fra en CD 20.000 - 30.000K klassen) desværre er xxhighend hverken freeware el. brugervenlig.... øv. Men det kan hentes og testes i en DEMO version kvitt og fritt.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZAP4EVER skrev:
hugoheinninja skrev:
hm man skulle da absolut tro at batteri drift var at fortrække, har også læst
omkring at nogle skiller hiface ad og kobler nogle batterier til med super resultater. |
|
|
Vedr. batteridrift, så må det kunne implementeres uden at skille Hiface'n ad... så "hut jeg visker", så er der 4 leder i et
USB kabel. De 2 af dem bærer spændingen på 5,5 volt mener jeg det er...Så den letteste måde at få batteridrift på Hiface er
at splitte et USB kabel ad og sætte et par batterier i serie.... har selv brugt en lignende løsning til en HP IPAQ som skulle
kunne holde strøm længere end det indbyggede batteri kunne levere....Har et diagram hvis nogen skulle være
interesseret...Vil også meget gerne høre om nogen skulle være interesseret i at stikke hovederne sammen så vi kan
sammenligne flere Hiface løsninger og div. software afspillere.Det vil være nemmest hvis vi kan mødes på sjælland 
Sjovt nok er der ikke nogen som omtaler xxhighend som afspiller!Desværre har den nuv. Hiface driver, W7 og xxhighend
det ikke godt sammen, men på Win XP fungerer det og giver en MARKANT bedre lyd en foobar (Med MARKANT menes at
man ikke behøver at lave A/B sammenligning for at høre forskel - det lyder meget tæt på den lyd som kommer fra en CD
20.000 - 30.000K klassen) desværre er xxhighend hverken freeware el. brugervenlig.... øv. Men det kan hentes og testes i
en DEMO version kvitt og fritt. |
|
|
Hej Zap4ever
Jeg er med på at mødes i Københavnsområdet. Jeg har en Hiface, men har ikke selv haft tid og overskud til at få installeret
drivere og sikre mig at jeg kører bitperfect. Det ville være helt perfekt hvis vi kunne mødes til lidt lytteindtryk og
erfaringsudveksling. Jeg vil også MEGET gerne se xxHighend i aktion. Lyder smart med at splitte USB-kablet ad for at tilslutte
batteri - nemmere end at lave hul i Hiface'n
|
| Til top |
|
| |
ZAP4EVER Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et link som forklarer hvordan er USB kabel er opbygget.
http://computer.howstuffworks.com/usb4.htm
Det burde være nemmere end at lappe en cykkel, at lave et lille indgreb i et USB kabel og koble spændingsdelen til f.eks. 4 NiMh batterier så man når op på 4.8 volt og så prøve om forskellen vitterlig er så stor som nogen skriver. det praktiske ville være at have to Hiface enheder så vi slap for at skulle skifte for meget udstyr for at kunne sammenligne.
Vender tilbage mht. at mødes - vi vel helst have fat i nogen som har brugt lidt tid på at prøve forskellige hard/software løsninger, så vi kan komme et skridt videre og finde den bedste lydmæssige kombination.....
GONZ har startet en tråd udelukkende vedr. xxHighEnd, lad os se hvad den indbringer af indlæg. Den her tråd er jo lidt mere bred og fokuserer ikke udelukkende på det lydmæssige, men også på brugervenligheden. Lyden er No. 1 for os om det så kræver at konen spæner rundt i et overdimensioneret hamster løbehjul for at skaffe strøm uden støj etc. 
vh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe fede indputs!
Du må lige komme med det link til ombygning af usb kabel?
Jeg har småskimmet xxhighend, og, det kan være jeg tager gruelig fejl, det virker somom der er "indbygget" jitter korrektion i programmet?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville gerne være med til at mødes men har ikke engang selv en hiface  så det kan nok ikke betale sig, med hensyn til usb kabel... ja jeg ved ikke helt hvorfor de fleste laver et mere direkte indgreb, kan være det er noget der der skal undersøges der.
|
| Til top |
|
| |