Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: nt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Her er et link som forklarer hvordan er USB kabel er opbygget.

http://computer.howstuffworks.com/usb4.htm

Det burde være nemmere end at lappe en cykkel, at lave et lille indgreb i et USB kabel og koble spændingsdelen til f.eks.
4 NiMh batterier så man når op på 4.8 volt og så prøve om forskellen vitterlig er så stor som nogen skriver. det praktiske
ville være at have to Hiface enheder så vi slap for at skulle skifte for meget udstyr for at kunne sammenligne.

Vender tilbage mht. at mødes - vi vel helst have fat i nogen som har brugt lidt tid på at prøve forskellige hard/software
løsninger, så vi kan komme et skridt videre og finde den bedste lydmæssige kombination.....

GONZ har startet en tråd udelukkende vedr. xxHighEnd, lad os se hvad den indbringer af indlæg. Den her tråd er jo lidt
mere bred og fokuserer ikke udelukkende på det lydmæssige, men også på brugervenligheden. Lyden er No. 1 for os om det
så kræver at konen spæner rundt i et overdimensioneret hamster løbehjul for at skaffe strøm uden støj etc. 

vh.

Enig, det er softwaren og konfigurationen der er interessant. MEn jeg kan bidrage med en Hiface

Har i øvrigt afprøvet Hifacen med en lånt Mac. Toslink fra Sq.box lyder stadig en del bedre på min DAC, men det Hifacen
gjorde det da godt. Og den er jo heller ikke spillet til, ligesom jeg heller også bare kørte med standard iTunes.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om den kan bruges med 16/44.1 i Linux uden driver?
Så kunne man evt. vente tålmodigt på at der kommer support for høj opløsning senere hen.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Nu kører XXhighend upåklageligt i WIN 7 sammen med M2TECH

Jeg er ved at teste de forskellige settings og parametre der kan justeres på og det lyder sgu ikke helt tosset indtil videre  

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

A propos drift med eller uden oplader tilsluttet: Der er et par interessante målinger i bunden af dette link:
http://www.thewelltemperedcomputer.com/SW/Miscellaneous.htm

Det kunne måske forklare hvorfor vi er flere der har oplevet at batteridrift alligevel ikke lød bedst ...

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Så kunne man evt. vente tålmodigt på at der kommer support for høj opløsning senere hen.

Det kan man desværre ikke.

Citér:
Hi Andreas,

I'm sorry, but hiFace can't work as general USB audio device, so you always need proprietary drivers. Good news are that we're going to release Linux drivers as soon as we've solved a stupid but annoying bug in the Mac driver.

Cheers,

Marco Manunta

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
A propos drift med eller uden oplader tilsluttet: Der er et par interessante målinger i bunden af dette link:
http://www.thewelltemperedcomputer.com/SW/Miscellaneous.htm

Det kunne måske forklare hvorfor vi er flere der har oplevet at batteridrift alligevel ikke lød bedst ...
Er du sikker på at du har læst artiklen rigtig? Forfatterens problem opstod fordi OS power save system blev aktiveret - det kan man jo slå fra (i de fleste systemer) hvis det er et problem. Endvidere vil løsningen med at afkoble Hifacen vha. batteridrift som tidligere beskrevet medføre, at man kan køre PC'en på norm.220V og Hifacen på batteridrift.... det skal jo prøves og koster kun et mindre operativt indgreb i et USB kabel - skal lige klare denne her uge - så har jeg tid til at lege igen...(må lige et par dage til Indien i arbejds medfør.. ikek sjovt med alle de flyaflysninger)

Ifølge GONZ, så er han ved at være tæt på at få samme lyd fra Hifacen som hans AccuPhase - så mangler vi bare at finde en rigtig god DAC... men GONZ har vist fat i den rigtige ende mht. valg af OS, Drivere og Hardware (og så har han mere tid en os andre!!)  :-)

vh.

Ole

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Encore skrev:
A propos drift med eller uden oplader tilsluttet: Der er et par interessante målinger
i bunden af dette link: http://www.thewelltemperedcomputer.com/SW/Miscellaneous.htm Det kunne måske forklare hvorfor
vi er flere der har oplevet at batteridrift alligevel ikke lød bedst ...
Er du sikker på at du har læst artiklen rigtig?
Forfatterens problem opstod fordi OS power save system blev aktiveret - det kan man jo slå fra (i de fleste systemer) hvis
det er et problem. Endvidere vil løsningen med at afkoble Hifacen vha. batteridrift som tidligere beskrevet medføre, at man
kan køre PC'en på norm.220V og Hifacen på batteridrift.... det skal jo prøves og koster kun et mindre operativt indgreb i et
USB kabel - skal lige klare denne her uge - så har jeg tid til at lege igen...(må lige et par dage til Indien i arbejds medfør..
ikek sjovt med alle de flyaflysninger)

Ifølge GONZ, så er han ved at være tæt på at få samme lyd fra Hifacen som hans AccuPhase - så mangler vi bare at finde
en rigtig god DAC... men GONZ har vist fat i den rigtige ende mht. valg af OS, Drivere og Hardware (og så har han mere tid
en os andre!!)  :-)

vh.

Ole

Ja, men det er ikke sikkert at alle har fået det slået fra. Det havde jeg i hvert fald ikke da jeg kort forsøgte mig med min
Hiface.

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ifølge GONZ, så er han ved at være tæt på at få samme lyd fra Hifacen som hans AccuPhase - så mangler vi bare at finde en rigtig god DAC... men GONZ har vist fat i den rigtige ende mht. valg af OS, Drivere og Hardware (og så har han mere tid en os andre!!)  :-)

vh.

Ole

[/QUOTE]

Tjaa jeg har sgu altid ment at arbejdet gør et alt for stort indhug i ens fritid

Køb dog bare en Accuphase DAC af nyere dato, så har man garanteret god lyd

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

darkless skrev:
Anda8000 skrev:

Det kan man desværre ikke.

Citér:
Hi Andreas,

I'm sorry, but hiFace can't work as general USB audio device, so you always need proprietary drivers. Good news are that we're going to release Linux drivers as soon as we've solved a stupid but annoying bug in the Mac driver.

Cheers,

Marco Manunta

Tak for svaret. Så må jeg vente eller finde på noget andet spændende
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en nyere udgave af XXhighend med lidt flere options og desuden er der osse kommet et hiface display som skulle vise hvilken opløsning i Khz og bits som hiface modtager !

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Rigtig rigtig spændende Allan!

Det hiFace display, er det et display specifikt til/i xxhighend?

Jeg sidder på nippet til at prøve det - mangler bare én der siger, at det er lige så nemt at opsætte og bruge som Foobar2000.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Hiface displayet er tilknyttet M2TECH og er ikke relateret til en specifik player !

XXhighend er nemt nok at sætte op, men der er jo begrænsinger medmindre man

køber den fulde version !

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 04 April 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Rigtig rigtig spændende Allan!

Det hiFace display, er det et display specifikt til/i xxhighend?

Jeg sidder på nippet til at prøve det - mangler bare én der siger, at det er lige så nemt at opsætte og bruge som Foobar2000.

Mvh.

Hej

Har prøvet både xxhighend og foobar.
xxHighend er ikke lige så nemt som foobar betjeningsmæssigt.
Men man kan jo hente en fungerened DEMO version og prøve det af inden man investerer 500 kr.
Syntes p.t. at foskellen med de nye driverer til m2tech imellem Foobar og xHighend er små - men de er der. Så mon ikke løsningen bliver foobar til hverdags baggrundsmusik og xxHighend når der skal lyttes for alvor?

Vi er iøvrigt i mål med m2texh og xxhighend dvs. det lydet nu lige så godt som GONZ accuphace CD afspiller. Tak til GONZ for det store stykke arbejde han har lagt i projektet.
Vi mangler lige at afprøve m2tech med batteri PSU - men det kommer snart.
Men PC, m2tech og RME fireface 400 spiller nu musik og det har kun taget 3-4 år at få det til at fungere! Og aldeles ikke pga. hjælp fra HighFidelity el. andre fagblade som holder "kortene" meget tæt på kroppen! (surt opstød - beklager).

Næste skridt i retning af "den uopnåelige lyd" er DSP fra norge og måske nogle nye højttalere - har lyttet til B&W CM9 sammen med GONZ - og det er svært. Mine ELAC banker CM9 i diskanten, men resten af frekvensområet - mellemtone og nedefter er suverænt på B&W CM9 - derfor prøver jeg måske først noget DSP før mine ELAC bliver sat til salg!

Happy Easter - Ole Bole Buksetrold

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 04 April 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:
Hej

..... Men PC, m2tech og RME fireface 400 spiller nu musik og det har kun taget 3-4 år at få det til at fungere!

- men i har da fået et godt resultat, det giver sku lidt blod på tanden

Hilsen Thomas - pt Sonos uden eksterne DAC, men snart....

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 23 April 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Har fulgt godt med i denne tråd og er ved at sætte mit eget system sammen bestående af:

Asus EeePC1000HE -> M2Tech -> Husic Hall 25.2 DAC -> Anlæg

Al musik ligger på en server hvor EeePC'en henter det fra.

Er spændt på resultatet.
Skal have testes både xxHighEnd og Foobar, så må vi se hvad jeg foretrækker her.

Det hele bliver spændt for mit Rogue Audio Cronus+Atlas setup.

Så det er et digital-rør-setup.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 23 April 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 April 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Har fulgt godt med i denne tråd og er ved at sætte mit eget system sammen bestående af:

Asus EeePC1000HE -> M2Tech -> Husic Hall 25.2 DAC -> Anlæg

Al musik ligger på en server hvor EeePC'en henter det fra.

Er spændt på resultatet.
Skal have testes både xxHighEnd og Foobar, så må vi se hvad jeg foretrækker her.

Det hele bliver spændt for mit Rogue Audio Cronus+Atlas setup.

Så det er et digital-rør-setup.

Hej daniels.

Jeg tør godt love dig, at det bliver godt!

Husk et fornuftigt digi kabel mellem hiFace og DAC.

Rigtig god fornøjelse!

Mvh.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 24 April 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

@Milu
Jeg har været ganske tilfreds med min squeezebox og med Music Hall DAC'en sat til squeezeboxen, har det lydt ganske godt.

Regner med lige at kunne løfte det hele en tand mere med streamerløsningen.

Har efterhånden en pæn samling af 24Bit, 96KHz musik, så jeg starter godt med højopløseligt musik. Har kun ganske lidt 24Bit, 192KHz musik, men kæmper for at få mere (via køb og vinyl-rip).

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

@Milu
Jeg har været ganske tilfreds med min squeezebox og med Music Hall DAC'en sat til squeezeboxen, har det lydt ganske godt.

Regner med lige at kunne løfte det hele en tand mere med streamerløsningen.

Har efterhånden en pæn samling af 24Bit, 96KHz musik, så jeg starter godt med højopløseligt musik. Har kun ganske lidt 24Bit, 192KHz musik, men kæmper for at få mere (via køb og vinyl-rip).

Ja 24/96 er fantastisk!

24/192 har jeg ikke desværre mulighed for - endnu, men det kan da være det kommer.

Dit LP rip, syntes jeg lyder virkelig spændende! Hvad var det du brugte som A/D konverter?

Jeg har, i flere år, tænkt på at det kunne være sjovt, at A/D konvertere fra riaa og så i "real time" køre det igennem min DAC - det resultat kunne være rigtig spændende!
Eller optage, som dig, fra begge mine riaa og dermed direkte kunne sammenlignde de 2.
Benschmark laver vist en A/D konverter.

Mvh.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 April 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
daniels skrev:

@MiluJeg har været ganske tilfreds med min squeezebox og med Music Hall DAC'en sat til squeezeboxen, har det lydt ganske godt.Regner med lige at kunne løfte det hele en tand mere med streamerløsningen.Har efterhånden en pæn samling af 24Bit, 96KHz musik, så jeg starter godt med højopløseligt musik. Har kun ganske lidt 24Bit, 192KHz musik, men kæmper for at få mere (via køb og vinyl-rip).

Ja 24/96 er fantastisk!

24/192 har jeg ikke desværre mulighed for - endnu, men det kan da være det kommer.

Dit LP rip, syntes jeg lyder virkelig spændende! Hvad var det du brugte som A/D konverter?Jeg har, i flere år, tænkt på at det kunne være sjovt, at A/D konvertere fra riaa og så i "real time" køre det igennem min DAC - det resultat kunne være rigtig spændende!Eller optage, som dig, fra begge mine riaa og dermed direkte kunne sammenlignde de 2.Benschmark laver vist en A/D konverter.

Mvh.

Hvad skulle meningen dog være med at lave signalvejen længere og teknisk degraderende?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes