Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: nt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 September 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:

Én ting er sikker, det går stærkt inden for det her! Pyha!

Det med Ipod Touch vil jeg lige tjekke ud.

96 khz er min dacs begrænsning.

Mvh.

Indtil videre er 96 kHz også begrænsningen på min DAC, men der skulle komme en firmware-opdatering så den kan klare 192
kHz. Spørgsmålet er så hvor meget mere der er at vinde med 192 kHz ift. 96 kHz. Problemet med 16bit og 44.1 kHz er jo at det
er så tæt på det teoretiske minimumskrav at det med virkelighedens begrænsninger har været svært at omsætte til god lyd.

Mht. Sneaky'en, så har jeg skrevet til Flemming fra Streamtech. Han er ved at undersøge med Linns ansvarlige for Tyskland og
Skandinavien hvornår Sneaky'en vil begynde at shippe med den nye firmware. Men ellers kan man formentlig opgradere.

Ja jeg tvivler på det betyder noget. 16 kontra 24 må være det vigtigste.
Mon ikke det kommer til min en dag - der skulle være en opdatering på vej i posten lige nu.

I næste uge må jeg heller tale lidt om lyden, fra det nye medie (for mig).

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Men fordelen ved Linn'en er netop at den går til 192 kHz. Jeg har tidligere haft en på prøve, og dens digitaludgang er KLASSER bedre end Sq.boxens.

Hvordan er den digitale udgang klasser bedre end Squeezebox?

Jeg bruger Squeezebox 3 og sender det digitale signal fra den via optisk kabel (Toslink) til en Linuxbaseret korrektionspc.

Jeg har sammenlignet den originale musikfil med den der når frem til korrektionspc'en via Squeezebox 3 og det optiske kabel, og de er bit identiske.

Hvordan kan noget være bedre end de rigtige bits når frem?

(medmindre man har en DA converter, der ikke har buffer og resampling, så jitter kan få indflydelse).

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

Encore skrev:
Men fordelen ved Linn'en er netop at den går til 192 kHz. Jeg har tidligere haft en på prøve, og
dens digitaludgang er KLASSER bedre end Sq.boxens.
Hvordan er den digitale udgang klasser bedre end
Squeezebox?Jeg bruger Squeezebox 3 og sender det digitale signal fra den via optisk kabel (Toslink) til en Linuxbaseret
korrektionspc.Jeg har sammenlignet den originale musikfil med den der når frem til korrektionspc'en via Squeezebox 3 og det
optiske kabel, og de er bit identiske.Hvordan kan noget være bedre end de rigtige bits når frem?(medmindre man har en DA
converter, der ikke har buffer og resampling, så jitter kan få indflydelse).

Jeg kunne bare konstatere at lyden fra Sneaky'en digitalt ind i min (dengang) Accustic Arts DAC var klasser bedre end med SB
digitalt ind. Men selvom min nuværende Emm DAC har en effektiv jitterreduktionsmekanisme, så hjælper en god
strømforsyning til SB'en ganske gevaldigt. Jeg vil lade det være op til mere teknisk kyndige at komme med et bud på hvad der
foregår ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

nt

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg levet, godt en uge, med denne opsætning. Så er det vel på tide, med et foreløbig indtryk af

Lyden:

Halleluja - jeg er blevet omvendt!
Trods en vis skepsis, er jeg på den moderne vogn af HDD streamers.

Kort fortalt, giver HDD et almindelig drev kamp til stregen. Og i de fleste tilfælde vinder HDD.

Det første jeg tænkte, da jeg lyttede første gang, var at det lød noget mørkt. Men jo mere jeg lyttede, jo mere fandt jeg ud af, at der ikke manglede detaljer eller åbenhed. Men, at det jeg hørte, nok nærmere var en slags "ro" eller "sort baggrund". Det gav musikken mere mulighed for at træde frem, hvilket også betød en større soundstage, bund og ikke mindst dybde i lydbilledet. Og ekstra gevinst er mere rolig top, så volumen lige kan få et par takker opad, skidt for naboerne, godt for mig.

Hvad så i direkte konkurrence med drevet i min afspiller?
Som jeg skrev, så vinder HDD over drevet alene. Alene mener jeg, hvor jeg slukker for DSD upsampling.
Hvis signalet får hjælp af DSD - så vinder det.
Altså ligger HDD over alm. drev men under DSD upsampling.
Jeg arbejder på at få adgang til DSD upsampling på de digitale indgange - det skal blive godt!

Næste skridt er HD formaterne kan imod hinanden, 24/96 kontra SACD - what a battle!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Næste skridt:

Nas!
Det næste må da blive en nas opsætning?

Ja, jeg har bestilt følgende:

Qnap TS-239 Pro Turbo NAS
2 x 1TB Western Digital Green Caviar WD10EADS
D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router

Det kommer til at køre i sit helt eget system, altså uden om internet kredsløbet. Derved kan jeg undgå diverse sikkerheds foranstaltning - det skal køre så flydende som muligt.

Mvh.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 11 September 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Indtil videre er 96 kHz også begrænsningen på min DAC, men der skulle komme en firmware-opdatering så den kan klare 192
kHz. Spørgsmålet er så hvor meget mere der er at vinde med 192 kHz ift. 96 kHz. Problemet med 16bit og 44.1 kHz er jo at det
er så tæt på det teoretiske minimumskrav at det med virkelighedens begrænsninger har været svært at omsætte til god lyd.

Mht. Sneaky'en, så har jeg skrevet til Flemming fra Streamtech. Han er ved at undersøge med Linns ansvarlige for Tyskland og
Skandinavien hvornår Sneaky'en vil begynde at shippe med den nye firmware. Men ellers kan man formentlig opgradere.

Linn Cara

http://forums.linn.co.uk/bb/archive/index.php/thread-3505.ht ml

Og den nye strømforsyning

http://www.linn.co.uk/why_dynamik

Har haft sneaky DS, majik  DS, akurate  DS oG  nu  Klimax DS. + alt hvad slimdivces har lavet + dvs dacs.

Med hensyn til den nye fïrmware,og Konfig sofware , og bruger flade (cara)  så indstiller du det selv fra din Linn konfik der ligger på skrive bordet, du bliver til med selv infomeret om ny firmare el ligende  løbende  .

Linn har jo en meget åben type system det vil sige at det første der kom var ret trist og elendigt med Nu, og med alt det nye der hele tiden kommer til som fungere  .

Jeg sybtes Linn i denne omgaqng har fortaget all de rigtig valg især på længre sigt, istedet for at fokusere på store voltmeter og smart lys  sp handler det tilsyneladende og lyden far de analoge udgange.

Brugerfladen  bliver bedre og bedre i hastige skridt fordi den former sig undervejs bla via deres forum

linn har fra dag 1 sagt der ingen forskel er på lyden fra de forskellige tidligere Bute versioner af firmvaren,  men da cara blev lanceret  blev spørgsmålet stillet igen  og svaret var Ja denne gang fordi  med Cara har det været muligt at med ders ord at  "Improved performance through advanced dithering in the digital audio path"

Enest jeg kan sige er at den er god nok, helt anden lyd  og ganske betydlig forbedring sikkert fordi det sker  lige der hvor musiken bliver til .

Enyway  Cara er allerede i sin 3 version  og du indtsallere den selv via din Linn  konfig har fundet den Ds du har i dit netærk,  du kan også opgradere alle Ds maskiner i dit netwark på en gang.

Også er der den nye Dynamik  strømforsyning  der igen  hiver tingene op. Bottom line er det går seriøst stærkt ved Linn

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 September 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hvor får du alle dine native 24/96k filer fra? der er da ikke et mega udbud af den slags derude endnu...[/QUOTE]

Den bedste side er HDTRACKS.COM. Siden er ejet af David Chesky og det bør være et kvalitetsstempel i sig selv.... Der står godt nok at de ikke sælger uden for U.S, men hvis du betaler med Paypal, er der ingen problemer med at handle der. Der er et pænt udvalg efterhånden, og det vokser hele tiden.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Halleluja - jeg er blevet omvendt!Trods en vis skepsis, er jeg på den moderne vogn af HDD streamers.

Velkommen!

Milu skrev:

Hvad så i direkte konkurrence med drevet i min afspiller?Som jeg skrev, så vinder HDD over drevet alene. Alene mener
jeg, hvor jeg slukker for DSD upsampling.Hvis signalet får hjælp af DSD - så vinder det.Altså ligger HDD over alm. drev men
under DSD upsampling.Jeg arbejder på at få adgang til DSD upsampling på de digitale indgange - det skal blive godt!

Det var ikke mindst det der gjorde at jeg valgte Emm, for jeg var omvendt allerede Glæder mig også til at få et system
der kan håndtere hirez. Jeg lavede også lige en samenligning mellem en download af Messias fra Linn hvor jeg får 24 bit
(sq.boxen kan ikke udnytte de 88 kHz) i stedet for de 16 bit på den rippede CD. Resultat? 24 bit giver bedre rum, bedre
udklingning og mere musikalsk lyd. Så det er ikke bare for sjov, al den snak hirez!

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Indtil videre er 96 kHz også begrænsningen på min DAC, men der skulle komme en firmware-opdatering så
den kan klare 192 kHz. Spørgsmålet er så hvor meget mere der er at vinde med 192 kHz ift. 96 kHz. Problemet med 16bit
og 44.1 kHz er jo at det er så tæt på det teoretiske minimumskrav at det med virkelighedens begrænsninger har været
svært at omsætte til god lyd. Mht. Sneaky'en, så har jeg skrevet til Flemming fra Streamtech. Han er ved at undersøge med
Linns ansvarlige for Tyskland og Skandinavien hvornår Sneaky'en vil begynde at shippe med den nye firmware. Men ellers
kan man formentlig opgradere.

Linn Cara

ml">http://forums.linn.co.uk/bb/archive/index.php/thread-350 5.ht ml

Har haft sneaky DS, majik  DS, akurate  DS oG  nu  Klimax DS. + alt hvad slimdivces har lavet + dvs dacs.

Med hensyn til den nye fïrmware,og Konfig sofware , og bruger flade (cara)  så indstiller du det selv fra din Linn konfik der
ligger på skrive bordet, du bliver til med selv infomeret om ny firmare el ligende  løbende  .

Linn har jo en meget åben type system det vil sige at det første der kom var ret trist og elendigt med Nu, og med alt det
nye der hele tiden kommer til som fungere  .

Jeg sybtes Linn i denne omgaqng har fortaget all de rigtig valg især på længre sigt, istedet for at fokusere på store
voltmeter og smart lys  sp handler det tilsyneladende og lyden far de analoge udgange.

Brugerfladen  bliver bedre og bedre i hastige skridt fordi den former sig undervejs bla via deres forum

linn har fra dag 1 sagt der ingen forskel er på lyden fra de forskellige tidligere Bute versioner af firmvaren,  men da cara
blev lanceret  blev spørgsmålet stillet igen  og svaret var Ja denne gang fordi  med Cara har det været muligt at med ders
ord at  "Improved performance through advanced dithering in the digital audio path"

Enest jeg kan sige er at den er god nok, helt anden lyd  og ganske betydlig forbedring sikkert fordi det sker  lige der hvor
musiken bliver til .

Enyway  Cara er allerede i sin 3 version  og du indtsallere den selv via din Linn  konfig har fundet den Ds du har i dit
netærk,  du kan også opgradere alle Ds maskiner i dit netwark på en gang.

Også er der den nye Dynamik  strømforsyning  der igen  hiver tingene op. Bottom line er det går seriøst stærkt ved
Linn

Hej harmonic

Tak for links og for anvisning på opdatering af firmware. Jeg er dog ret sikker på at Dynamik ikke kommer til Sneaky'en. Jeg
læste i den chat-session som Linn har lagt ud, at der arbejdes på en anden opgradering end Dynamik til Sneaky'en.

Men netop brugerfladen er en vigtig parameter i valget af digital-kilde, og der tyder det på at Linn er ved at komme efter
det. Ved du om der en mappe-tilgang til musikken, ligesom med Sq.box? Når man hører meget klassisk musik, er det et
problem at der altid er problemer med metatags'ene på de rippede CD'er. Med sq.box'en bevirker det at der er ange albums
jeg kun ser i mappevisning, ikke i albumvisning eller kunstnervisning.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Hvor får du alle dine native 24/96k filer fra? der er da ikke et mega udbud af den slags
derude endnu...[/QUOTE]

Den bedste side er HDTRACKS.COM. Siden er ejet af David Chesky og det bør være et kvalitetsstempel i sig selv.... Der står
godt nok at de ikke sælger uden for U.S, men hvis du betaler med Paypal, er der ingen problemer med at handle der. Der er et
pænt udvalg efterhånden, og det vokser hele tiden.

[/QUOTE]
Tak for tippet! I øvrigt vokser udbyderne. Linns program er rigtig interessant hvis man er til klassisk musik, og Naim er også
begyndt med hirez downloads.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:

Halleluja - jeg er blevet omvendt!Trods en vis skepsis, er jeg på den moderne vogn af HDD streamers.

Velkommen!

Milu skrev:

Hvad så i direkte konkurrence med drevet i min afspiller?Som jeg skrev, så vinder HDD over drevet alene. Alene mener
jeg, hvor jeg slukker for DSD upsampling.Hvis signalet får hjælp af DSD - så vinder det.Altså ligger HDD over alm. drev men
under DSD upsampling.Jeg arbejder på at få adgang til DSD upsampling på de digitale indgange - det skal blive godt!

Det var ikke mindst det der gjorde at jeg valgte Emm, for jeg var omvendt allerede Glæder mig også til at få et system
der kan håndtere hirez. Jeg lavede også lige en samenligning mellem en download af Messias fra Linn hvor jeg får 24 bit
(sq.boxen kan ikke udnytte de 88 kHz) i stedet for de 16 bit på den rippede CD. Resultat? 24 bit giver bedre rum, bedre
udklingning og mere musikalsk lyd. Så det er ikke bare for sjov, al den snak hirez!

Ja det er super-godt!
Man kan så håbe, at det ikke kun er klassisk musik det hele, ikke at det gør mig noget, er stor fan, men det er lidt monotont med kun klassisk. SACD er det jo næsten kun klassisk der udgives - eller genoptryk af gamle rock travere - det er der sgu' ikke meget ved!

Har du prøvet de gratis downloads fra 2L som jeg linkede til - rigtig gode.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:

Velkommen!
Milu skrev:

Det var ikke mindst det der gjorde at jeg valgte Emm, for jeg var omvendt allerede Glæder mig også til at
få et system der kan håndtere hirez. Jeg lavede også lige en samenligning mellem en download af Messias fra Linn hvor jeg
får 24 bit (sq.boxen kan ikke udnytte de 88 kHz) i stedet for de 16 bit på den rippede CD. Resultat? 24 bit giver bedre rum,
bedre udklingning og mere musikalsk lyd. Så det er ikke bare for sjov, al den snak hirez!

Ja det er super-godt!Man kan så håbe, at det ikke kun er klassisk musik det hele, ikke at det gør mig noget, er stor fan,
men det er lidt monotont med kun klassisk. SACD er det jo næsten kun klassisk der udgives - eller genoptryk af gamle rock
travere - det er der sgu' ikke meget ved!

Mvh.

Nope, havde faktisk glemt de 2L. Men er i øvrigt enig - det skal ikke være klassisk det hele. Doors er jo blevet digitaliseret i
24/96 (tror jeg nok), og Beatles i 24/192. Så jeg køber ikke CD-boksen! Jeg vil have den ægte vare. Har i øvrigt deres
collection på vinyl i engelsk tryk. Der kan man virkelig høre hvor god selve lyden (ofte) er, selvom produktionen er primitiv.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

Doors er jo blevet digitaliseret i 24/96 (tror jeg nok), og Beatles i 24/192.

Uh, hvor finder du det?
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

Encore skrev:

Doors er jo blevet digitaliseret i
24/96 (tror jeg nok), og Beatles i 24/192.

Uh, hvor finder du det?

Ja, det kan jo desværre ikke købes. Endnu. Men nys genoptrykte LP-udgave af Doors albums blev foretaget ud fra en 24/96-
digitalisering af de oprindelige masterbånd, som var i en ret dårlig forfatning. Og på et tidspunkt kan det forhåbentlig købes i
hirez.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Nu har jeg levet, godt en uge, med denne opsætning. Så er det vel på tide, med et foreløbig indtryk af

Lyden:

Jamen velkommen med på vognen!

Milu skrev:

Kort fortalt, giver HDD et almindelig drev kamp til stregen. Og i de fleste tilfælde vinder HDD.

Det første jeg tænkte, da jeg lyttede første gang, var at det lød noget mørkt. Men jo mere jeg lyttede, jo mere fandt jeg ud af, at der ikke manglede detaljer eller åbenhed. Men, at det jeg hørte, nok nærmere var en slags "ro" eller "sort baggrund". Det gav musikken mere mulighed for at træde frem, hvilket også betød en større soundstage, bund og ikke mindst dybde i lydbilledet. Og ekstra gevinst er mere rolig top, så volumen lige kan få et par takker opad, skidt for naboerne, godt for mig.

Jeg forstår eksakt hvad du mener! Du beskriver fornemt det samme jeg har oplevet, når jeg har testet drev kontra min NAS.

Milu skrev:

Som jeg skrev, så vinder HDD over drevet alene. Alene mener jeg, hvor jeg slukker for DSD upsampling.
Jeg arbejder på at få adgang til DSD upsampling på de digitale indgange - det skal blive godt!

Næste skridt er HD formaterne kan imod hinanden, 24/96 kontra SACD - what a battle!

Mvh.

De 24/96 jeg har downloadet er helt suveræne, og trækker LANGT fra cd-mediets begrænsninger, hvad enten det kommer fra mit drev eller rippet til min NAS.

Men fedt at du nu også har oplevet at der altså er noget at hente rent lydmæssigt fra den afspilningsform

Det har p***et mig lidt af, at visse "super-brugere" her på sitet dømmer at "mediet ikke er godt nok endnu", og "man skal da have en rigtig cd-afspiller som sin reference. Streaming kan kun bruges til baggrundsstøj"! ÅBEN ØRERNE RESTEN AF JER...!

(sidste sure opstød er i bedste mening, og bestemt ikke minded på dig Milu)

Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Linn Cara

http://forums.linn.co.uk/bb/archive/index.php/thread-3505.ht ml

Med hensyn til den nye fïrmware,og Konfig sofware , og bruger flade (cara)  så indstiller du det selv fra din Linn konfik der ligger på skrive bordet, du bliver til med selv infomeret om ny firmare el ligende  løbende  .

Linn har jo en meget åben type system det vil sige at det første der kom var ret trist og elendigt med Nu, og med alt det nye der hele tiden kommer til som fungere  .

Jeg sybtes Linn i denne omgaqng har fortaget all de rigtig valg især på længre sigt, istedet for at fokusere på store voltmeter og smart lys  sp handler det tilsyneladende og lyden far de analoge udgange.

linn har fra dag 1 sagt der ingen forskel er på lyden fra de forskellige tidligere Bute versioner af firmvaren,  men da cara blev lanceret  blev spørgsmålet stillet igen  og svaret var Ja denne gang fordi  med Cara har det været muligt at med ders ord at  "Improved performance through advanced dithering in the digital audio path"

Enest jeg kan sige er at den er god nok, helt anden lyd  og ganske betydlig forbedring sikkert fordi det sker  lige der hvor musiken bliver til .

Enyway  Cara er allerede i sin 3 version  og du indtsallere den selv via din Linn  konfig har fundet den Ds du har i dit netærk,  du kan også opgradere alle Ds maskiner i dit netwark på en gang.

Også er der den nye Dynamik  strømforsyning  der igen  hiver tingene op. Bottom line er det går seriøst stærkt ved Linn

Så hellere købe en reference DAC og koble det på et fornuftigt bruger interface som f.eks. Sonos. Der findes stort set ikke noget spændende musik i 24 bit - så det er spild af penge at investere i Linn´s systemer. 

Den seneste strømforsyning er vel mere et udtryk for, at tingene ikke er lavet ordentlig fra starten af, når firmaet tilbyder opgradering af disse..

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Mvh.

Har lige checket side. Der er DSD-filer, som man kan hente! Hvordan skal afspille dem??? Jeg troede slet ikke man måtte
lægge DSD-filer ud til download ... Det bliver fedt når DSD-filer bliver frigivet til download. Ja, jeg skrev NÅR, for det tror jeg de
bliver Efterhånden som CD/SACD-drevene forsvinder, vil det også være en fordel for de forlag som har udgivet SACD-
skiver at de kan være med på download-markedet.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 September 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Milu skrev:

Lyden:

Jamen velkommen med på vognen!

Milu skrev:

Jeg forstår eksakt hvad du mener! Du beskriver fornemt det samme jeg har oplevet, når jeg har testet drev kontra min NAS.

Milu skrev:

Mvh.

De 24/96 jeg har downloadet er helt suveræne, og trækker LANGT fra cd-mediets begrænsninger, hvad enten det kommer fra mit drev eller rippet til min NAS.

Men fedt at du nu også har oplevet at der altså er noget at hente rent lydmæssigt fra den afspilningsform

Det har p***et mig lidt af, at visse "super-brugere" her på sitet dømmer at "mediet ikke er godt nok endnu", og "man skal da have en rigtig cd-afspiller som sin reference. Streaming kan kun bruges til baggrundsstøj"! ÅBEN ØRERNE RESTEN AF JER...!

(sidste sure opstød er i bedste mening, og bestemt ikke minded på dig Milu)

Hej Friman.

Jeg følte mig ikke ramt af opstødet (absolut berettiget).
Og dog, for jeg har også været meget skeptiker.

Men det aller fedeste er, at jeg er kommet igang for 1500,- kr. (forbindelses leddet ml. pc og dac) ja til den pris er det da bare med at komme igang.

Og ja, de native 24/96 jeg har hørt, har godt nok været en oplevelse!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 September 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Har lige checket side. Der er DSD-filer, som man kan hente! Hvordan skal afspille dem??? Jeg troede slet ikke man måtte
lægge DSD-filer ud til download ... Det bliver fedt når DSD-filer bliver frigivet til download. Ja, jeg skrev NÅR, for det tror jeg de
bliver Efterhånden som CD/SACD-drevene forsvinder, vil det også være en fordel for de forlag som har udgivet SACD-
skiver at de kan være med på download-markedet.

Yes der er en del mærkelige at vælge imellem bla. surround (DD/DTS)
Eller DXD!
Det ville tage mig en uge at download et album!

Men igen, hvilke programmer/apparater kan afspille dem? Pro udstyr?

Mvh.

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum