| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
harmonic skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:
|
Én ting er sikker, det går stærkt inden for det her! Pyha!
Det med Ipod Touch vil jeg lige tjekke ud.
96 khz er min dacs begrænsning.
Mvh.
|
|
|
Indtil videre er 96 kHz også begrænsningen på min DAC, men der skulle komme en firmware-opdatering så den kan klare 192 kHz. Spørgsmålet er så hvor meget mere der er at vinde med 192 kHz ift. 96 kHz. Problemet med 16bit og 44.1 kHz er jo at det er så tæt på det teoretiske minimumskrav at det med virkelighedens begrænsninger har været svært at omsætte til god lyd.
Mht. Sneaky'en, så har jeg skrevet til Flemming fra Streamtech. Han er ved at undersøge med Linns ansvarlige for Tyskland og Skandinavien hvornår Sneaky'en vil begynde at shippe med den nye firmware. Men ellers kan man formentlig opgradere. |
|
|
Linn Cara
http://forums.linn.co.uk/bb/archive/index.php/thread-3505.ht ml
Og den nye strømforsyning
http://www.linn.co.uk/why_dynamik
Har haft sneaky DS, majik DS, akurate DS oG nu Klimax DS. + alt hvad slimdivces har lavet + dvs dacs.
Med hensyn til den nye fïrmware,og Konfig sofware , og bruger flade (cara) så indstiller du det selv fra din Linn konfik der ligger på skrive bordet, du bliver til med selv infomeret om ny firmare el ligende løbende .
Linn har jo en meget åben type system det vil sige at det første der kom var ret trist og elendigt med Nu, og med alt det nye der hele tiden kommer til som fungere .
Jeg sybtes Linn i denne omgaqng har fortaget all de rigtig valg især på længre sigt, istedet for at fokusere på store voltmeter og smart lys sp handler det tilsyneladende og lyden far de analoge udgange.
Brugerfladen bliver bedre og bedre i hastige skridt fordi den former sig undervejs bla via deres forum
linn har fra dag 1 sagt der ingen forskel er på lyden fra de forskellige tidligere Bute versioner af firmvaren, men da cara blev lanceret blev spørgsmålet stillet igen og svaret var Ja denne gang fordi med Cara har det været muligt at med ders ord at "Improved performance through advanced dithering in the digital audio path"
Enest jeg kan sige er at den er god nok, helt anden lyd og ganske betydlig forbedring sikkert fordi det sker lige der hvor musiken bliver til .
Enyway Cara er allerede i sin 3 version og du indtsallere den selv via din Linn konfig har fundet den Ds du har i dit netærk, du kan også opgradere alle Ds maskiner i dit netwark på en gang.
Også er der den nye Dynamik strømforsyning der igen hiver tingene op. Bottom line er det går seriøst stærkt ved Linn
|
|
|
Den seneste strømforsyning er vel mere et udtryk for, at tingene ikke er lavet ordentlig fra starten af, når firmaet tilbyder opgradering af disse..
Lars
|
|
|
Jeg håber det var en provokation og ik noget du bokstavligt mener ?.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Pass forstærker kommer aldrig til at opleve en opgraderingsmulighed vedrørende en bedre strømforsyning. Den er lavet rigtig fra starten af.
At Linn kan sælge disse til - tilmed til en mega høj pris, siger vel alt om dette firma. De er bedst til at tjene penge...
Forresten lyder du til at have et nærmest religiøst forhold til Linn. Den nye Bojer. Engang var det vist nogle haveslange tykke strømkabler, som du havde et religiøst forhold til.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes ikke noget som en perfekt strømforsyning!
Så hvis de lancere en ny udgave med nyere teknik, der er med til at gøre den mere lavimpedant i et større frekvensspektre. Så kan jeg da bestemt ikke se noget galt i det?
(Er det i øvrigt ikke også noget med at nogle kunder rent faktisk kan få opgraderingen gratis, eller til en eller anden favorabel pris...?)
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
En Pass forstærker kommer aldrig til at opleve en opgraderingsmulighed vedrørende en bedre strømforsyning. Den er lavet rigtig fra starten af.
At Linn kan sælge disse til - tilmed til en mega høj pris, siger vel alt om dette firma. De er bedst til at tjene penge...
Forresten lyder du til at have et nærmest religiøst forhold til Linn. Den nye Bojer. Engang var det vist nogle haveslange tykke strømkabler, som du havde et religiøst forhold til.
|
|
|
Tror bare jeg lader din udtagelse stå , og så kan andre selv tag stilling til hvem der lyder mest religiøs .
PS jeg har ikke altid Haft linn og er heller ikke særligt pjatted med deres højtalere systemer. Jeg aneede intet om Ivor el alt den påtagethed og sort/hvid logik nogen folk har omkring Linn .
Det er nemt at klantre hifi mennekser fordi de virkeligt godt kan lide lyden fra noget de har, men det er min erfaring at det reelt set kun bunder i usikkerhed..
Længre er den vel ik. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
Der findes ikke noget som en perfekt strømforsyning!
Så hvis de lancere en ny udgave med nyere teknik, der er med til at gøre den mere lavimpedant i et større frekvensspektre. Så kan jeg da bestemt ikke se noget galt i det?
(Er det i øvrigt ikke også noget med at nogle kunder rent faktisk kan få opgraderingen gratis, eller til en eller anden favorabel pris...?)
|
|
|
Jov strømforsyningen om det er til Ds maskiner , el forstærker koster de samme knap 4000.
Hvis du køber noget nyt fra linn på nær kabler og den slags så får du gratis en ny Dynamik PS med i købet til et andet linn produkt.
Forskellen er ret massiv . __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Yes der er en del mærkelige at vælge imellem bla. surround (DD/DTS) Eller DXD! Det ville tage mig en uge at download et album! 
Men igen, hvilke programmer/apparater kan afspille dem? Pro udstyr?
Mvh.
|
|
|
DD/DTS giver vel lidt sig selv. Det er dog sjovt at de frigiver DXD filerne. Det er som ofte det filformat man optager og redigerer i. Filerne bliver så herefter koverteret fra typisk 24/352,8 DXD til fx 24/96 WAV eller FLAC.
Jeg har kun kendskab til en enkelt DAC, som også bruges i "hifi-kredse" som understøtter formatet, nemlig denne http://www.digitalaudio.dk/ax24.htm
Det er et "prof-produkt", ligesom fx. Benchmark DAC1, men ikke lige så hypet. Skulle dog være helt uovertruffen! __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Milu skrev:
|
Yes der er en del mærkelige at vælge imellem bla. surround (DD/DTS) Eller DXD! Det ville tage mig en uge at download et album! 
Mvh.
|
|
|
DD/DTS giver vel lidt sig selv. Det er dog sjovt at de frigiver DXD filerne. Det er som ofte det filformat man optager og redigerer i. Filerne bliver så herefter koverteret fra typisk 24/352,8 DXD til fx 24/96 WAV eller FLAC.
Jeg har kun kendskab til en enkelt DAC, som også bruges i "hifi-kredse" som understøtter formatet, nemlig denne http://www.digitalaudio.dk/ax24.htm
Det er et "prof-produkt", ligesom fx. Benchmark DAC1, men ikke lige så hypet. Skulle dog være helt uovertruffen!
|
|
|
Aha, det er sådan det hænger sammen.
Men det må da også kræve en speciel afspiller/program til at håndtere de formater?
Se lige graferne i bunden af dit link - DSD rykker da kraftigt fra det andet!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Friman skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Det er et "prof-produkt", ligesom fx. Benchmark DAC1, men ikke lige så hypet. Skulle dog være helt uovertruffen!
|
|
|
Aha, det er sådan det hænger sammen.
Men det må da også kræve en speciel afspiller/program til at håndtere de formater?
Se lige graferne i bunden af dit link - DSD rykker da kraftigt fra det andet!
Mvh.
|
|
|
Jeg kender ikke så meget til de forskellige afspillere, så det skal jeg ikke kunne sige... Foobar måske? Ellers vil jeg tro at man skal bruge noget prof software...
Men ja, de DSD filer ser ud til at have de bedste data. Er bare ikke rigtig klar over hvordan de kan bruges. Her tænker jeg på såvel afspilning som afkodning og overførselsinterface...? __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Men lyden da?
Hvorfor, at jeg først nu, starter med streaming af musik, er mig en gåde! |
|
|
Lige præcis min oplevelse også da jeg første gang hørte streamet lyd  Bevares, mit digitale udgangspunkt var ikke godt,
men alligevel.
Tilgiv mig et dumt spørgsmål - hvad er ASIO4ALL, er det afspilningssoftware?
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan klart tilslutte mig det sidste indlæg. Det er præcis de samme indtryk jeg har fået, efter skift til streaming.
Og vi taler "kun" om 1 taller og 0 taller....hmmmm....
Jeg har dog døjet lidt med udfald.....men med over 20 access points og kanaler der overlapper hinanden,
var det et problem i starten. Det er dog næsten løst.
Man tror ikke lyden kan ændre sig før man prøver det. Tænk at en CD indeholder så meget !!!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Milu skrev:
Men lyden da?
Hvorfor, at jeg først nu, starter med streaming af musik, er mig en gåde!
|
|
|
Lige præcis min oplevelse også da jeg første gang hørte streamet lyd Bevares, mit digitale udgangspunkt var ikke godt, men alligevel.
Tilgiv mig et dumt spørgsmål - hvad er ASIO4ALL, er det afspilningssoftware? |
|
|
Ja nu har jeg jo sådan en fancy pansy dCS afspiller - men det er fuldstændig (næsten) lige meget, for idéen bag er, at uanset hvad man har, så forbedrer det hele oplevelsen BETYDELIGT at gå fra drev til HDD drev.
ASIO4ALL er et lille program der sørger for at gå uden om windows kmixer, altså fører det signalet direkte til den digitale udgang. Der er forskellige derude bla. WASAPI og hvis du har Vista så er det vist noget anden... Men jeg er ikke ekspert.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Jeg kan klart tilslutte mig det sidste indlæg. Det er præcis de samme indtryk jeg har fået, efter skift til streaming. Og vi taler "kun" om 1 taller og 0 taller....hmmmm....
Jeg har dog døjet lidt med udfald.....men med over 20 access points og kanaler der overlapper hinanden, var det et problem i starten. Det er dog næsten løst.
Man tror ikke lyden kan ændre sig før man prøver det. Tænk at en CD indeholder så meget !!! |
|
|
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du bruger som afspiller, men jeg har haft stor held med at justere buffer. Og køre med proxy server.
Din sidste sætning rammer du fuldstændig præcist. Jeg har virkelig også undret mig over hvor fa'en de ekstra informationer kom fra - det er jo nærmest en åbenbaring i detaljer - klassisk musik HOT!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en temmelig lang slåskamp med et Roland lydkort der ikke ville tale med min Numerik konverter, fik jeg fat i et M-Audio FW-410 lydkort.
Som musik lager har jeg en gammel PowerMac G5. På denne kører en iTunes med delt bibliotek.
Som "afspiller", endnu en gammel PowerBook G4. Fidusen ved den løsning er at der er en skærm og lydløs computer.
Jeg kører PowerBook'en på laveste ydelse. Den smider forbindelsen når den har stået stille for længe. Men når først den spiller er der ikke noget
problem.
Den skal som sådan kun levere et firewire signal til lydkortet, som så leverer et signal til D/A konverteren, Linn Numerik.
For at øge nørd-værdien er der kommet en gammel Qtek telefon op af skuffen. Den er fjernbetjening til PowerBook'en.
PowerBook'en har ikke infrarød. Så Qtek'en kører via Bluetooth.
Nørderi....mest fordi man kan.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
.
Nørderi....mest fordi man kan.
|
|
|
 Da jeg i sin tid læste på uni, fandt en medstuderende ud af at man kunne uploade et hvilken som helst billede til den
hukommelse som vores HP-oscilloskoper havde, hvori de kunne gemme to traces. Da de desuden altid startede med at vise det
som havde vist da man slukkede dem, var det et spørgsmål om et par dages nørderi for at få "oversat" et foto til HP's format,
for at der mødte vores vejleder et billede af - ja, gæt hvad (hint: noget med bar hud) - da han startede op til en øvelse med
studerende.
Som min medstuderende sagde - når man finder ud af at sådan noget kan lade sig gøre, så har man en forpligtelse til at også
at gøre det.  Også selv om det koster et par dages slid ...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Efter en temmelig lang slåskamp med et Roland lydkort der ikke ville tale med min Numerik konverter, fik jeg fat i et M-Audio FW-410 lydkort. Som musik lager har jeg en gammel PowerMac G5. På denne kører en iTunes med delt bibliotek. Som "afspiller", endnu en gammel PowerBook G4. Fidusen ved den løsning er at der er en skærm og lydløs computer. Jeg kører PowerBook'en på laveste ydelse. Den smider forbindelsen når den har stået stille for længe. Men når først den spiller er der ikke noget problem. Den skal som sådan kun levere et firewire signal til lydkortet, som så leverer et signal til D/A konverteren, Linn Numerik.
For at øge nørd-værdien er der kommet en gammel Qtek telefon op af skuffen. Den er fjernbetjening til PowerBook'en. PowerBook'en har ikke infrarød. Så Qtek'en kører via Bluetooth. Nørderi....mest fordi man kan.
|
|
|
Cool!
Mit sidste trin i raketten (næste måned) bliver en seperat Netbook der kun skal håndtere trådløs kontakt x2 of afkode/afspille. Den skal strippes ned til det allermindst mulige... Så den kun lige kan håndtere det den skal. Fordi en min netbook også bruges til almindelige brug, og det immervæk ikke en stærk processor der sidder i, belaster jeg den, kan der opstå udfald/huller/glitches.
"Nørderi....mest fordi man kan" Jeg prøver med nørderi - men det er ikke fordi jeg kan, jeg skyder ofte i blinde, men skyder man ofte nok, rammer man!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
jjsilverstone skrev:
. Nørderi....mest fordi man kan.
|
|
|
Da jeg i sin tid læste på uni, fandt en medstuderende ud af at man kunne uploade et hvilken som helst billede til den hukommelse som vores HP-oscilloskoper havde, hvori de kunne gemme to traces. Da de desuden altid startede med at vise det som havde vist da man slukkede dem, var det et spørgsmål om et par dages nørderi for at få "oversat" et foto til HP's format, for at der mødte vores vejleder et billede af - ja, gæt hvad (hint: noget med bar hud) - da han startede op til en øvelse med studerende.
Som min medstuderende sagde - når man finder ud af at sådan noget kan lade sig gøre, så har man en forpligtelse til at også at gøre det. Også selv om det koster et par dages slid ... |
|
|

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Til slut, en Jomfru på bænken... 
Enden på eventyret er en ny Netbook - frisk fra kassen. Ikke fyldt med snask fra nettet eller programmer.
Mit system kører i eget kredsløb fri fra internettet og min "daglige" Netbook.
Derfor kan jeg undgå f.eks. firewall, antivirus, update programmer. Tillige kan afkoble lydkort/drivere og andre programmer der er unødvendige til afspilning af musik.
Der køres selvfølgelig med .N netværk og der arbejdes med 130 Mbps. det er vel helt ok.
Konklusion?
Ja, nu er det jo ikke en afhandling, men bare min personlige erfaring med dette medie. Og det har været et helt forrygende rejse i den digitale/HDD verden. Det fungerer, det er en fornøjelse at bruge, man får dælme hørt meget meget mere musik end normalt, det er jo så nemt at skifte musik.
Er det bedre end et almindeligt "redbook" drev? Uden tvivl. Drev kan ikke være med.
Men for at nå dette resultat, SKAL der være styr på nogle ting: 1) Hvis der bruges Windows XP, så er det meget vigtigt at man går uden om Kmixer, med et program der streamer direkte til udgangen. 2) Det er potentielt et helvede hvad angår jitter. Derfor er det vigtigt, at modtager (DAC f.eks.) kan håndtere jitter inficeret matriale. Det tilhører grænseland og er spooky i manges øre, men det er vigtigt at få styr på det, for det høres.
Hvis nogle tvivler på HDD som drev, efter at have hørt det spille, så er det sikkert fordi man primært har lyttet til de 2 fejlkilder. Hvis jeg fjerner det der håndterer disse 2 fejl mit setup - ja så foretrækker jeg også almindeligt drev.
Gjort rigtigt, er HDD som drev det ultimative CD afspilnings medie? Det er jeg overbevist om.
En HDD gætter aldrig, det gør et CD drev. Og jeg kan love jer, at der er gemt en masse information i de riller.
Jeg slynger lige en god sætning ud, som er brugt tidligere i tråden:
Du har ikke hørt dine CDer før at du har streamet dem!
SLUT!
|
|
|
Sagde den gamle analog nørd __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |