| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - det er jeg nu stadig!
Men jeg indrømmer gerne, at jeg har bøjet mig i støvet, det her sparker altså røv.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaaa. Nu har jeg selv oplevet en del streaming. Og må indrømme det ikke rigtig har fanget mig endnu. Synes det lyder meget digitalt, måske bare noget jeg bilder mig ind? 
Men her den anden aften prøvet vi lidt forskelligt, SB duet. Sonos og sidst men ikke mindst og streame direkte fra en laptop og over i ´DAC´s. Igen synes jeg min Mcintosh mcd500SACD lammebanket alle de streaminger vi lavet. Hvorfor? HD burde jo teoretisk være bedre end drev?
Jeg fatter høsblomst af det. Og vi var alle sammen enige, MCD500 lød bare mere "rigtig" Toppen var ikke lige så anmasende som via HD. Saft kraft og general energi vare mere frigjort i MCD500.
Måske jeg skal prøve den løsning du leger med!? Har ihvertfald ikke helt opgivet HD baseret musik endnu. Jeg vil ihvertfald forsøge og prøve noget alla det du har gang i. Tror også det har meget at sige at streaming systemet køre i et lukket netværk fri for fnidder.
Fedt og høre du har fået det så godt op at køre. Håber selv og kunne ramme den magi der  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth.
Det er noget spøjst noget det digitale medie. Der er rigtig mange led det kan gå galt - kabler, jitter, afbrud osv.
Mediets største problem er at det ikke helt er plug'n'play endnu - derfor er der også en del der er skræmt af det - for en CDspiller er immervæk stadig meget meget nemt!
Jo mit kører fint. MEN det er endnu længere væk fra plug'n'play end Sonos, SB osv. Man kan godt rive sig i håret - men der er altid en løsning.
Og kabler. Kabler er mere vigtige end normalt, normalt er der jo lydforskelle mellem analog kabler. Digitale kabler der er "ukorrekte" giver decideret fejl. Derfor ser jeg prokabler som det jeg stoler mest på.
Overordnet set giver jitter uro i begge ender, altså bund og top. Det vil opleves som skarp, urolig, grov diskant, digital glød. Bunden upræcis og slap. Måske er det dét I oplever?
Jeg er selvfølgelig luksus kørende med først en Apogee Big Ben og dernæst dCS. De kan begge slåes fra, og det høres. Og nå ja, så kan man ikke klokke for meget, signalet behandles bit-perfekt. Derfor klokker jeg også i min dCS, tænk hvis der var noget fejl-snask i det sidste digitale kabel.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det netop den digitale glød der tilstede... Har prøvet igennem min MCD500´s dac.. Det hjalp intet. Måske fordi jeg har en tendens til og tro den køre forbi dens clock? Vil prøve og streame direkt fra en pc, også igennem noget jitter halløj også over i DAC. Det må sgu hjælpe lidt på det.
MCD500s dac er egentlig fuldstændig jitterfri, eller ihvertfald med så lav jitter det ikke er målbart. Men hvad hjælper det, hvis digi ind køre forbi Eller rettere, ved ikke om den køre forbi.
Hvor har du købt din apogee? lækker sag. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Ja det netop den digitale glød der tilstede... Har prøvet igennem min MCD500´s dac.. Det hjalp intet. Måske fordi jeg har en tendens til og tro den køre forbi dens clock? Vil prøve og streame direkt fra en pc, også igennem noget jitter halløj også over i DAC. Det må sgu hjælpe lidt på det.
MCD500s dac er egentlig fuldstændig jitterfri, eller ihvertfald med så lav jitter det ikke er målbart. Men hvad hjælper det, hvis digi ind køre forbi Eller rettere, ved ikke om den køre forbi.
Hvor har du købt din apogee? lækker sag.
|
|
|
Det er derfor det er så svært at arbejde med det digtale signal, der er så mange faktorer vi ikke kender til. Ja det er ikke sikkert at din Mac klokker på indgangen, det gjorde min dCS ikke i starten.
Ja jo den Apogee så den er grov, grim, tung og lyser for meget, men effektiv det er den. Den er så heller ikke billig, 5000 kr. brugt på ebay ellers 12-13000,- herhjemme. Nu er vil jeg lige hurtig sige, at det jo ikke sikkert den virker for dig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
|
Hvor har du købt din apogee? lækker sag.
|
|
|
Det er derfor det er så svært at arbejde med det digtale signal, der er så mange faktorer vi ikke kender til. Ja det er ikke sikkert at din Mac klokker på indgangen, det gjorde min dCS ikke i starten.
Ja jo den Apogee så den er grov, grim, tung og lyser for meget, men effektiv det er den. Den er så heller ikke billig, 5000 kr. brugt på ebay ellers 12-13000,- herhjemme. Nu er vil jeg lige hurtig sige, at det jo ikke sikkert den virker for dig.
Mvh.
|
|
|
Det jo det...
Mac kommer snart med en ny multiafspiller med en sindsyg 32 bit´s DAC i, hvor man skulle kunne streame ind i digitalt med 32bit og 386khz. Den har jeg planer om og benytte til det. Også sammen med sådan en mini laptop og noget godt jitter korrektion, så kan det da ikke gå helt galt hva?
Bruger pt VHD digital kabler. Men har bestilt MIT´s Magnum banditter.
Kan godt se den Apogee er lidt disko agtig, men fårk det hvis det virker  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Overordnet set giver jitter uro i begge ender, altså bund og top. Det vil opleves som skarp, urolig, grov diskant, digital glød. Bunden upræcis og slap. Måske er det dét I oplever?
Jeg er selvfølgelig luksus kørende med først en Apogee Big Ben og dernæst dCS. De kan begge slåes fra, og det høres. Og nå ja, så kan man ikke klokke for meget, signalet behandles bit-perfekt. Derfor klokker jeg også i min dCS, tænk hvis der var noget fejl-snask i det sidste digitale kabel.
Mvh. |
|
|
Hej Milu Jeg kan nikke lidt genkendende til det med uro i toppen osv. Nu har jeg ikke leget så voldsomt meget med "udstyr" som dig, men jeg har netop udskiftet min Sonos ZP80 afspiller med en modificeret (ny) ZP90 fra det amerikanske firma Cullen Curcuit. Nu var det ikke fordi jeg syntes den gamle Sonos afspiller var dårlig (jeg har haft stor fornøjelse af den), men jeg kan godt høre at den sidste opløsning i toppen, og tildels lidt i bunden, kommer frem med den modificerede udgave. Jeg kan lave sammenligning mellem mit Philips Pro-2 drev og Sonos ZP90 ved at klikke/skifte mellem de 2 indgange, som mine 2 digitale kilder anvender på min DAC, og den nye Sonos er uforskammet tæt på mit drev. Ofte kan jeg slet ikke høre forskel ! Drevet er forbundet med AES/EBU kabel til min Audio Research DAC7. Sonos bruger BNC indgangen via et NLE60 digikabel. Jeg synes det er ret godt klaret af en netværksafspiller til knap 6000 kroner (inkl. told, moms, fragt og gebyrer !). Jeg kunne da godt fristes til at eksperimentere lidt med grej til jitter reduktion. Dog ikke i de prisklasser du nævner, men jeg er da ret sikker på, at en del af forbedringerne på den nye Sonos, skyldes jitter (eller mangel på samme). Der er vist ca. 30 ps jitter på den gamle "standard" Sonos, og 0,5 ps på den modificerede. Det er jo bare tal for mig, men lyden fejler bestemt ikke noget. Der er vist een eller 2 brugere på forum, som har leget med en "jitter-buster" til deres standard Sonos med godt resultat, så det kunne jo tyde på at der er noget om jitter-snakken og det generelt "renere" digitale signal som skal viderebehandles til analog lyd. Og så har du helt ret i, at man får lyttet til meget mere (forskelligt?) musik, når man "streamer" på den ene eller anden måde. Jeg har praktiseret dette i ca. 2 år nu, med stor fornøjelse. Jeg følger lidt med på sidelinien. Måske får man en god idé, en skønne dag. Det skulle ikke undre mig at det kommer til at koste penge.....igen !
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, det bliver noget af en bandit!
Mon efterhånden vores hørelse kan følge med? Mon dog ikke!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hold da op, det bliver noget af en bandit!
Mon efterhånden vores hørelse kan følge med? Mon dog ikke!
Mvh.
|
|
|
jooo mon ikke  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Milu skrev:
Mvh. |
|
|
Hej Milu
Jeg kan nikke lidt genkendende til det med uro i toppen osv. Nu har jeg ikke leget så voldsomt meget med "udstyr" som dig, men jeg har netop udskiftet min Sonos ZP80 afspiller med en modificeret (ny) ZP90 fra det amerikanske firma Cullen Curcuit. Nu var det ikke fordi jeg syntes den gamle Sonos afspiller var dårlig (jeg har haft stor fornøjelse af den), men jeg kan godt høre at den sidste opløsning i toppen, og tildels lidt i bunden, kommer frem med den modificerede udgave. Jeg kan lave sammenligning mellem mit Philips Pro-2 drev og Sonos ZP90 ved at klikke/skifte mellem de 2 indgange, som mine 2 digitale kilder anvender på min DAC, og den nye Sonos er uforskammet tæt på mit drev. Ofte kan jeg slet ikke høre forskel ! Drevet er forbundet med AES/EBU kabel til min Audio Research DAC7. Sonos bruger BNC indgangen via et NLE60 digikabel. Jeg synes det er ret godt klaret af en netværksafspiller til knap 6000 kroner (inkl. told, moms, fragt og gebyrer !).
Jeg kunne da godt fristes til at eksperimentere lidt med grej til jitter reduktion. Dog ikke i de prisklasser du nævner, men jeg er da ret sikker på, at en del af forbedringerne på den nye Sonos, skyldes jitter (eller mangel på samme). Der er vist ca. 30 ps jitter på den gamle "standard" Sonos, og 0,5 ps på den modificerede. Det er jo bare tal for mig, men lyden fejler bestemt ikke noget. Der er vist een eller 2 brugere på forum, som har leget med en "jitter-buster" til deres standard Sonos med godt resultat, så det kunne jo tyde på at der er noget om jitter-snakken og det generelt "renere" digitale signal som skal viderebehandles til analog lyd.
Og så har du helt ret i, at man får lyttet til meget mere (forskelligt?) musik, når man "streamer" på den ene eller anden måde. Jeg har praktiseret dette i ca. 2 år nu, med stor fornøjelse. Jeg følger lidt med på sidelinien. Måske får man en god idé, en skønne dag. Det skulle ikke undre mig at det kommer til at koste penge.....igen !
|
|
|
Arhhh Kalle - som gammel hovedtelefon-mand så ved jeg godt hvor gode de er til at høre forskelle med - nok bedre end mit!
Sidder lige og hører "sange fra 1. sal" uhh det er godt - bunden er guddommelig!
LC Audio har vist nogle ok og billige klok til indbygning.
Nu skal jeg jo træde forsigtig vande - har du forsøgt pro-digikabler? Jeg bruger helst kun dem, da det er vigtigt, som prokabler, at de overholder specs. Man er hurtig færdig i pro branchen hvis man leverer skod. Dit NLE60 er det skærmet?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nu skal jeg jo træde forsigtig vande - har du forsøgt pro-digikabler? Jeg bruger helst kun dem, da det er vigtigt, som prokabler, at de overholder specs. Man er hurtig færdig i pro branchen hvis man leverer skod. Dit NLE60 er det skærmet?
Mvh. |
|
|
Jeg må være dig svar skyldig, om mit NLE60 er skærmet eller ej, men jeg har også prøvet et andet digikabel (fra Harmonic Tech.) Det er med sikkerhed skærmet. Vi er lidt ude i gætterier om jeg kan høre forskel på de 2 kabler. Lad mig bare sige at mit NLE ikke er dårligere end mit skærmede Harmonic Tech. Førhen har jeg oplevet større forskelle på 2 "gode" digikabler. Kunne dette have noget at gøre med at det digitale signal ikke har været helt "rent" og defor kunne påvirkes af forskellige faktorer, som f.eks. længde ? Jeg er ikke sikker. Pro-kabler er sikkert fine, og jfr. det med renheden af digisignalet, bør der vel ikke være den store forskel (hvis nogen) på kabler som ikke er direkte fejl-konstrueret, når ellers signalet er iorden ? Det er efterhånden min erfaring / oplevelse. Du har helt ret i, at et sæt elektrostatiske "hovedhøjttalere" fra Stax nok skal afsløre om der er ugler i mosen, som man siger. De tilgiver ikke slinger i valsen, men belønner så til gengæld med god lyd, hvis resten ellers er iorden. Der er jo sket lidt her, siden de gode gamle AKG K701 dage, men det kan du jo se på billedlinket nedenfor.
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Så sidste spørgsmål: Hvor hurtig kan DU hoppe på den vogn? (Når jeg kan, kan du!)
|
|
|
Er lige pt. igang med at indkøbe stumper, kommer til at gå lidt over tid, men det kommer.
Mit kommer nok til at bestå af:
Sonos ZP90 opgraderet af Cullen Curcuits
Sonos Bridge
Benchmark Dac1
Ny stationær comp med 1TB hardisk, som aldrig kommer på nettet. Skal kun bruges til dette og så mit Clio system.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har siddet og læst tråden igennem og det er da ganske spændende :)
Men en ting som du måske kunne prøve selvom det kræver en smule fedteri var det her :
Connect din MSI WIND til Dac'en
Lav en ramdisk og kopier hele cd'en eller de filer du vil lytte til
Afspil så via din ramdisk direkte til Dac'en over firewire(eller usb)
Det er en ting som jeg gerne ville teste, men ikke lige har mulighed for(ingen dac her)
Med hifi hilsen
|
| Til top |
|
| |
Sound Defined Branchemedlem

Sound Defined
Bruger siden: 18 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er hende der Digi'Streamin' Slut? hun lyder fræk...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Milu skrev:
Mvh. |
|
|
Jeg må være dig svar skyldig, om mit NLE60 er skærmet eller ej, men jeg har også prøvet et andet digikabel (fra Harmonic Tech.) Det er med sikkerhed skærmet. Vi er lidt ude i gætterier om jeg kan høre forskel på de 2 kabler. Lad mig bare sige at mit NLE ikke er dårligere end mit skærmede Harmonic Tech. Førhen har jeg oplevet større forskelle på 2 "gode" digikabler. Kunne dette have noget at gøre med at det digitale signal ikke har været helt "rent" og defor kunne påvirkes af forskellige faktorer, som f.eks. længde ? Jeg er ikke sikker.
Pro-kabler er sikkert fine, og jfr. det med renheden af digisignalet, bør der vel ikke være den store forskel (hvis nogen) på kabler som ikke er direkte fejl-konstrueret, når ellers signalet er iorden ? Det er efterhånden min erfaring / oplevelse.
Du har helt ret i, at et sæt elektrostatiske "hovedhøjttalere" fra Stax nok skal afsløre om der er ugler i mosen, som man siger. De tilgiver ikke slinger i valsen, men belønner så til gengæld med god lyd, hvis resten ellers er iorden. Der er jo sket lidt her, siden de gode gamle AKG K701 dage, men det kan du jo se på billedlinket nedenfor.
|
|
|
Jeg er sådan set enig med dig.
Men det er et område, hvor vi trods alt, har en vis indflydelse. Nok så stort, eller nok så småt.
Jo bare overholder visse standarder, 75 ohm karakteristik i kablet og stik (lige så vigtig), krimpet sammen, og godt skærmet. Resten er sådan set lige meget, altså sølv, guld eller andet pling. Et digital kabel skal yde, ikke lyde. (Det samme gælder aes/ebu 110 ohm)
Yes de er lækre de STAX sager!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Milu skrev:
|
Så sidste spørgsmål: Hvor hurtig kan DU hoppe på den vogn? (Når jeg kan, kan du!)
|
|
|
Er lige pt. igang med at indkøbe stumper, kommer til at gå lidt over tid, men det kommer.
Mit kommer nok til at bestå af:
Sonos ZP90 opgraderet af Cullen Curcuits
Sonos Bridge
Benchmark Dac1
Ny stationær comp med 1TB hardisk, som aldrig kommer på nettet. Skal kun bruges til dette og så mit Clio system.
Busk
|
|
|
Uhh det skal nok blive godt!
Ja det med en seperat pc er alt ren luksus! Desværre følger windows med... Men heldigvis kan man lukke det meste ned, så der ikke pludselig popper et vindue op med "kunne ikke få forbindelse til opdatering" plop! Der er nok at tage fat på.
Men Ayre's hjemmeside er god.
...og "services.msc" i windows. ohlala man kan nemt brænde nallerne.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
Hej
Jeg har siddet og læst tråden igennem og det er da ganske spændende :)
Men en ting som du måske kunne prøve selvom det kræver en smule fedteri var det her : Connect din MSI WIND til Dac'en Lav en ramdisk og kopier hele cd'en eller de filer du vil lytte til Afspil så via din ramdisk direkte til Dac'en over firewire(eller usb)
Det er en ting som jeg gerne ville teste, men ikke lige har mulighed for(ingen dac her)
Med hifi hilsen |
|
|
Rigtig god idé!
Ja den havde jeg faktisk i tankerne. Afspilning fra fast medie. Det må være det ultimative?
Men det er prisen desværre også, hvis man bare skal have et nogenlunde plads. Men måske man kunne opsætte det som et "mellem lager" med et program der sender det ud i pakker?
Lidt tankespind: Man tager en USB dongle, hvor store er de i dag? 8gb? I usb stikket med den, lægge ind hvad man vil høre i dag, 8gb cirke 24 cd'er. Lad Foobarlæse fra dongle....
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Hvem er hende der Digi'Streamin' Slut? hun lyder fræk...  |
|
|
Hehe det er konen! Hun virker kun når jeg tænder hende... 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt link!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|