| Forfatter |
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Busk skrev:
Milu skrev:
|
Så sidste spørgsmål: Hvor hurtig kan DU hoppe på den vogn? (Når jeg kan, kan du!)
|
|
|
Er lige pt. igang med at indkøbe stumper, kommer til at gå lidt over tid, men det kommer.
Mit kommer nok til at bestå af:
Sonos ZP90 opgraderet af Cullen Curcuits
Sonos Bridge
Benchmark Dac1
Ny stationær comp med 1TB hardisk, som aldrig kommer på nettet. Skal kun bruges til dette og så mit Clio system.
Busk
|
|
|
Uhh det skal nok blive godt!
Ja det med en seperat pc er alt ren luksus! Desværre følger windows med... Men heldigvis kan man lukke det meste ned, så der ikke pludselig popper et vindue op med "kunne ikke få forbindelse til opdatering" plop! Der er nok at tage fat på.
Men Ayre's hjemmeside er god.
...og "services.msc" i windows. ohlala man kan nemt brænde nallerne.
Mvh.
|
|
|
Jep skal henter dac-en i morgen.
Den pc for ikke lov at komme på nettet overhovedet og den eneste den skal er at have clio instaleret og så lspcad.
Glæder mig til at prøve det.
Rigtig god tråd du har startet her, tykkede mig igennem den igår.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om ikke andet er det da vildt spændende! Især hvis man ikke ved noget som helst om det...
Jeg har haft et øje på taskmgr.exe (jeg er ikke den eneste) den ligger og roder i baggrunden. Det er windows task manager. Mon den kan fjernes?? uden crash altså?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har leget lidt idag. Har koblet min laptop til SB via kable og helt udkoblet det trådløse netværk. Det hjalp faktisk rigtig meget på lyden. Næste trin bliver og finde en jitter dims og koble mellem pc og dac så jeg helt undgår netværk og SB. Men blot køre direkte fra laptop til DAC  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen støtte fik lige dette link fra en i sjønne´s tråd. http://www.audiocom-uk.com/mod_inner.asp?id=80
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Har leget lidt idag. Har koblet min laptop til SB via kable og helt udkoblet det trådløse netværk. Det hjalp faktisk rigtig meget på lyden. Næste trin bliver og finde en jitter dims og koble mellem pc og dac så jeg helt undgår netværk og SB. Men blot køre direkte fra laptop til DAC  |
|
|
Det lyder sgu' godt Kenneth! Der er ikke noget mere irriterende, end når det ikke fungerer. Men det skal det nok komme til.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow det ser godt nok lækkert ud! Hehe mit har ikke udseendet med sig - slet ikke... Og der bliver smidt lækre sager i, bybee skulle være rigtig godt. Du må lige lave en tråd når det er i hytten.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Wow det ser godt nok lækkert ud! Hehe mit har ikke udseendet med sig - slet ikke... Og der bliver smidt lækre sager i, bybee skulle være rigtig godt. Du må lige lave en tråd når det er i hytten.
Mvh.
|
|
|
Bybee fungere rigtig godt på ALT Havde dem i mine Grand Venna. Og er du vims en forskel.
Har du nogen forslag til anti jitter? __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kimroper skrev:
Hej Jeg har siddet og læst tråden igennem og det er da ganske spændende :) Men en
ting som du måske kunne prøve selvom det kræver en smule fedteri var det her : Connect din MSI WIND til Dac'en Lav en
ramdisk og kopier hele cd'en eller de filer du vil lytte til Afspil så via din ramdisk direkte til Dac'en over firewire(eller usb)
Det er en ting som jeg gerne ville teste, men ikke lige har mulighed for(ingen dac her) Med hifi hilsen |
|
|
Rigtig god idé!
Ja den havde jeg faktisk i tankerne. Afspilning fra fast medie. Det må være det ultimative?
Men det er prisen desværre også, hvis man bare skal have et nogenlunde plads.Men måske man kunne opsætte det som
et "mellem lager" med et program der sender det ud i pakker?
Lidt tankespind:Man tager en USB dongle, hvor store er de i dag? 8gb?I usb stikket med den, lægge ind hvad man vil høre
i dag, 8gb cirke 24 cd'er. Lad Foobarlæse fra dongle....
Mvh. |
|
|
Jeg ville stadig gøre det fra en ramdisk, mest fordi cpuen ikke skal hente fra disken/usb stikket
prøv at se hvor meget cpu det tager at flytte en fil - det er noget man kan se
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ram disk er for bøvlet. Især fordi man skal ligge og flytte album over i hver gang man skal lytte. Om man så laver en ram disk på 16gb. Er det jo begrænset hvad der kan ligge der. Mange af mine albums fylder 1gb.
Vil heller prøve med et par SSD diske istedet. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ekstern SSD disk? De skulle være på vej.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Ekstern SSD disk? De skulle være på vej. |
|
|
Man kan få sådan nogen kits til og gøre dem externe. Jeg vil dog benytte dem både til systemet og som lager. Bare pokkers de er så dyre endnu __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Man kan få sådan nogen kits til og gøre dem externe. Jeg vil dog benytte dem både til systemet og som lager. Bare pokkers de er så dyre endnu
|
|
|
Ja og det er netop det der er så træls ved dette medie - ligesom klokken, så er det mange penge at smide efter noget der kun "måske" er en forbedring. For låne sådan en produktgruppe, kan man jo heller ikke... Og sælge igen, en brugt harddisk? Nja.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Man kan få sådan nogen kits til og gøre dem externe. Jeg vil dog benytte dem både til systemet og som lager. Bare pokkers de er så dyre endnu
|
|
|
Ja og det er netop det der er så træls ved dette medie - ligesom klokken, så er det mange penge at smide efter noget der kun "måske" er en forbedring. For låne sådan en produktgruppe, kan man jo heller ikke... Og sælge igen, en brugt harddisk? Nja.
Mvh.
|
|
|
Netop... Hørte dog forskellen på en MacPro laptop, hvor vi skiftet disken ud med sådan en SSD disk 128GB hvor system og musik så lå på. Det gav en markant ro i musikken. Men lav lige en servere med 2TB SSD diske  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Netop... Hørte dog forskellen på en MacPro laptop, hvor vi skiftet disken ud med sådan en SSD disk 128GB hvor system og musik så lå på. Det gav en markant ro i musikken. Men lav lige en servere med 2TB SSD diske  |
|
|
Nu må I godt nok lige slappe af, det her er da vist ved at udvikle sig til "Kejserens nye klæder". Hvis I er istand til at høre forskel på, om en cpu læser data fra en harddisk eller en SSD disk, så tror jeg godt nok, det er mere indbildning end virkelighed  Det næste blive vel, at der også er forskel på om disken er fabrikeret af Hitachi eller Western Digital. For slet ikke at snakke om, at vi nu har et nyt kabel område, som kan få sat sindene i kog - hvilken type kabler lyder bedst, er det SATA, USB, SCSI eller måske noget helt andet. Jeg glæder mig til at høre et Van den Hul SATA kabel  Hvis I nu absolut vil prøve om en solide state disk lyder bedre en en roterende, så læg da musikken over på en USB nøgle og afspil derfra.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erlingt!
Nej vi skal bestemt ikke ud i de nævnte ekstremer!
Det var mere om der kunne være en forskel mellem de faste eller bevægelige medier. Nåja så er de for dyre for mig - alt for dyre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Erlingt! Jeg kunne næste ikke bære det på mine egne skuldre...
Men selvfølgelig kan man høre forskel på en SSD og en roterende disk. En roterende disk støjer og det gør en SSD ikke.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Om ikke andet er det da vildt spændende! Især hvis man ikke ved noget som helst om det...
Jeg har haft et øje på taskmgr.exe (jeg er ikke den eneste) den ligger og roder i baggrunden. Det er windows task manager.Mon den kan fjernes?? uden crash altså?
Mvh. |
|
|
Taskmaneger kører kun når du har den åben, den ligger ikke og roder i baggrunden. Men eftersom man bruger den til at se joblisten så er den svær at undgå __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
|
Men selvfølgelig kan man høre forskel på en SSD og en roterende disk. En roterende disk støjer og det gør en SSD ikke. |
|
|
Det er baggrundsstøj ligesom en radiator og fugle, der pipper, og ændrer intet på, hvad det er, der kommer ud af højttalerne. Men jeg er helt enig i, at alm. harddiske larmer ad ht. Så overvejer da at skifte min hd i min Mac Mini til ssd, så jeg slipper for den metalliske lyd, når Rock Nalle holder kunstpauser.
|
| Til top |
|
| |