| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Ney_ skrev:
erlingt skrev:
Boman skrev:
kennethjensen skrev:
Squeezebox duet er ikke ret godt til og streame med. For mange fejl og alt for ringe kvalitet. n� nej, en bit er jo en bit  |
|
|
Jeg bruger Squeezebox til at streame med, både trådløs og med LAN til Squeezebox og derfra optisk til en korrektionspc.Jeg har sammenlignet den oprindelige musikfil med de data der - gennem Squeezebox - når frem til korrektionspc'en, og de er fuldstændig ens, så jeg ved ikke hvad du mener med "For mange fejl og alt for ringe kvalitet"En bit er en bit, og hvis alle når uskadte frem, er data identiske. |
|
|
Jeg har afprøvet streaming via Squeezebox og PC parallelt. SB tilsluttet ekstern DAC via coax og PC tilsluttet samme DAC via USB. Her vandt SB helt klart, så så dårlig er den ikke til ren streaming. Men indrømmet dens analogdel er ikke meget bedre end et standard lydkort i en PC. |
|
|
ps. kunne du forklare din opsætning hardware mæssigt? Har længe tænkt at lave et lign forsøg men har ikke noget med optisk/coax indput |
|
|
Jeg har en Cambridge DacMagic, som har 3 inputs, som man kan vælge via en omskifter på forsiden (altså ligesom en forforstærker). De 3 indgange er fordelt således, at der er en USB indgang for tilslutning til en PC og 2 digitale indgange, som er coax/optiske for tilslutning af CD, Squeezebox, lydkort med digitalud m.m. Jeg har så her haft min netbook (MSI Wind) tilsluttet USB indgangen og receiveren i min Squeezebox duo til sluttet en af coax indgangene. Ved hjælp af indgangsvælgeren, har jeg så kunnet lave A/B test på PC og SB. Al min musik er på en central server og streames trådløst til SB og PC. Den analoge del varetages af et Linn LK1/280 sæt og et par Beovox Penta'er.
|
|
|
Der skal du lige tage med i betragtning, at lige netop USB indgangen på Cambridge Dac, er målt til være usædvanlig dårlig til at håndtere jitter.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er USB generelt ikke en dårlig standard til lyd? Mener at have hørt at den og HDMI har en masser Jitter.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gentager lige for de nye i tråden, og for dem der ikke har fået læst tråden:
Jeg kører med 2 jitter "systemer", en pro Apogee Big Ben og den interne i min CD spiller.
Hvis jeg slår de 2 systemer fra - ja, så giver dem der siger, at almindelig drev er bedst, helt ret. Det lyder ikke særlig godt og jeg ville nok også droppe pc systemet og satse på SB eller lignende, er bedre til at undgår/undertrykke/eller ikke . Men sagen er, at jeg har styr på jitter, så om det digitale signal kommer fra PC, NAS, SB er ligegyldigt.
PS. Så sidder jeg med min anden lille Netbook og finder alle kunstner info på nettet - og dér er tons mere info end i coveret - se dét er hyggeligt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden er det vigtigt at gå uden om XP Kmixer. Det kan også høres. Ikke at er decideret forkert at køre igennem, faktisk synes jeg det bliver lidt mere varmt, mørkt og hyggeligt. Imens uden om Kmixer er der åbnet op for sluserne, fuld gennemsigtighed og et væld af detaljer - altså mere korrekt.
Derfor synes jeg også det er svært at finde rundt i. For dem der hader pc og synes det ikke lyder godt, har de gjordt det "godt nok"? Eller dem der bruger pc og synes det er super duper, ikke har hørt SB endnu?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Desuden er det vigtigt at gå uden om XP Kmixer. Det kan også høres. Ikke at er decideret forkert at køre igennem, faktisk synes jeg det bliver lidt mere varmt, mørkt og hyggeligt. Imens uden om Kmixer er der åbnet op for sluserne, fuld gennemsigtighed og et væld af detaljer - altså mere korrekt.
Derfor synes jeg også det er svært at finde rundt i. For dem der hader pc og synes det ikke lyder godt, har de gjordt det "godt nok"? Eller dem der bruger pc og synes det er super duper, ikke har hørt SB endnu?
Mvh. |
|
|
Hvordan hvis man bruger Mac? __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Hvordan hvis man bruger Mac?
|
|
|
Du bruger windows xp på Mac. Jeg ved ikke om ASIO4ALL (f.eks.) lader sig installere dér.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu
Det vil ALTID være pros´n cons ! Og må indrømme at med ca 40 år med hifi så er det ikke ordet "korrekt" der har første prioritet ! 
Ang. cover, så foretrækker jeg faktisk "vinyludgaven" 
Mvh Frankie
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
|
Milu
Det vil ALTID være pros´n cons ! Og må indrømme at med ca 40 år med hifi så er det ikke ordet "korrekt" der har første prioritet ! 
Ang. cover, så foretrækker jeg faktisk "vinyludgaven" 
Mvh Frankie
|
|
|
Ja det kan vel blive for korrekt!
Den er bestemt heller ikke ringe den vinyl udgave.... Den er dog lige på pause i disse måneder...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
erlingt skrev:
Ney_ skrev:
erlingt skrev:
Boman skrev:
kennethjensen skrev:
Squeezebox duet er ikke ret godt til og streame med. For mange fejl og alt for ringe kvalitet. n� nej, en bit er jo en bit  |
|
|
Jeg bruger Squeezebox til at streame med, både trådløs og med LAN til Squeezebox og derfra optisk til en korrektionspc.Jeg har sammenlignet den oprindelige musikfil med de data der - gennem Squeezebox - når frem til korrektionspc'en, og de er fuldstændig ens, så jeg ved ikke hvad du mener med "For mange fejl og alt for ringe kvalitet"En bit er en bit, og hvis alle når uskadte frem, er data identiske. |
|
|
Jeg har afprøvet streaming via Squeezebox og PC parallelt. SB tilsluttet ekstern DAC via coax og PC tilsluttet samme DAC via USB. Her vandt SB helt klart, så så dårlig er den ikke til ren streaming. Men indrømmet dens analogdel er ikke meget bedre end et standard lydkort i en PC. |
|
|
ps. kunne du forklare din opsætning hardware mæssigt? Har længe tænkt at lave et lign forsøg men har ikke noget med optisk/coax indput |
|
|
Jeg har en Cambridge DacMagic, som har 3 inputs, som man kan vælge via en omskifter på forsiden (altså ligesom en forforstærker). De 3 indgange er fordelt således, at der er en USB indgang for tilslutning til en PC og 2 digitale indgange, som er coax/optiske for tilslutning af CD, Squeezebox, lydkort med digitalud m.m. Jeg har så her haft min netbook (MSI Wind) tilsluttet USB indgangen og receiveren i min Squeezebox duo til sluttet en af coax indgangene. Ved hjælp af indgangsvælgeren, har jeg så kunnet lave A/B test på PC og SB. Al min musik er på en central server og streames trådløst til SB og PC. Den analoge del varetages af et Linn LK1/280 sæt og et par Beovox Penta'er.
|
|
|
Der skal du lige tage med i betragtning, at lige netop USB indgangen på Cambridge Dac, er målt til være usædvanlig dårlig til at håndtere jitter.
Mvh.
|
|
|
Det tror jeg ikke er ny information for nogen herinde. Cambridge siger jo netop også selv, at USB-interfacet er dårligt netop pga. jitterproblemer. Det er ikke Cambridge der har trådt i spinaten, men interfacet generelt der er problemer med. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Milu skrev:
erlingt skrev:
Ney_ skrev:
erlingt skrev:
Boman skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Det tror jeg ikke er ny information for nogen herinde. Cambridge siger jo netop også selv, at USB-interfacet er dårligt netop pga. jitterproblemer. Det er ikke Cambridge der har trådt i spinaten, men interfacet generelt der er problemer med.
|
|
|
Derfor er det vel også skidt at sætte den ene i dér, ved en sammenligning? Eller der noget jeg har overset?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der er ikke noget du har overset.
Jeg beskrev - på opfordring - blot hvordan jeg havde testet, og hvad der var baggrunden for at jeg mener at i mit setup, så performer SB bedre end en PC.
Det er absolut ingen hemmelighed, at USB forbindelsen ikke er optimal; men det er jo oftes den, som "folk" bruger i forbindelse med anvendelse af en (bærbar)PC som musikafspiller. Alternativet er jo noget ekstra HW - eksempelvis et nyt eksternt lydkort med digital udgang.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Raskolnikov skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Du bruger windows xp på Mac. Jeg ved ikke om ASIO4ALL (f.eks.) lader sig installere dér.
Mvh. |
|
|
Jeg mener der er vel ingen problemer hvis man bruger mac? Altså god lyd uden fix faxerier.  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Milu skrev:
Raskolnikov skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh. |
|
|
Jeg mener der er vel ingen problemer hvis man bruger mac? Altså god lyd uden fix faxerier. 
|
|
|
Ovennævnte problematikker vedr. USB gælder jo også for Mac.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men der er jo ingen underlig mixer som man skal by-passe.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det ikke.
Det siges dog at Mac plejer at være bedre til A/V.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt.
Fejl, batteri kapaciteten er ikke 7.5Ah, men 4.5Ah.
Jeg har siden fundet ud af, at min lille Poppulse forbruger 150mAh. Så der er vel cirka 30 timer i sådan et batteri. Jeg har læst, at blybatterier holder længst, ved ikke at blive afladet mere end 30% (så der er 70% energi tilbage). Så ca. 10 timer, det passer glimrende med en lyttesession!
For øvrigt, så kan den også køre på 9v, der sidder jo selvfølgelig en strømregulator i.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nikolaj_S Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter.. har fulgt jeres diskussion på sidelinien.. vil anbefale jer at læse lidt rundt på http://www.computeraudiophile.com/
ligger rigtigt mange gode artikler om det i diskutere.. inklusive hvordan man bygger den bedste deidkerede musik server.
Og endnu bedre.. der ligger også rigtigt mange gratis 24bits optagelser man kan downloade, fra forskellige producenter, som godbidder..
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Lidt nyt.
Fejl, batteri kapaciteten er ikke 7.5Ah, men 4.5Ah.
Jeg har siden fundet ud af, at min lille Poppulse forbruger 150mAh. Så der er vel cirka 30 timer i sådan et batteri. Jeg har læst, at blybatterier holder længst, ved ikke at blive afladet mere end 30% (så der er 70% energi tilbage). Så ca. 10 timer, det passer glimrende med en lyttesession!
For øvrigt, så kan den også køre på 9v, der sidder jo selvfølgelig en strømregulator i.
Mvh.
|
|
|
som gammel batteri mand må jeg lige korigere de tal, du må aflade dit batteri med 80% så der er 20% tilbage af kapacitet, hvis det er et det skal fyldes decileret vand på, men er det et vedligeholdesesfrit så er tallende afladet med max 70% og 30% tilbage....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikolaj_S skrev:
Hej gutter.. har fulgt jeres diskussion på sidelinien.. vil anbefale jer at læse lidt rundt på
http://www.computeraudiophile.com/
ligger rigtigt mange gode artikler om det i diskutere.. inklusive hvordan man bygger den bedste deidkerede musik server.
Og endnu bedre.. der ligger også rigtigt mange gratis 24bits optagelser man kan downloade, fra forskellige producenter, som godbidder..
|
|
|
Super! Mvh.
|
| Til top |
|
| |