| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Milu skrev:
|
Lidt nyt.
Fejl, batteri kapaciteten er ikke 7.5Ah, men 4.5Ah.
Jeg har siden fundet ud af, at min lille Poppulse forbruger 150mAh. Så der er vel cirka 30 timer i sådan et batteri. Jeg har læst, at blybatterier holder længst, ved ikke at blive afladet mere end 30% (så der er 70% energi tilbage). Så ca. 10 timer, det passer glimrende med en lyttesession!
For øvrigt, så kan den også køre på 9v, der sidder jo selvfølgelig en strømregulator i.
Mvh.
|
|
|
som gammel batteri mand må jeg lige korigere de tal, du må aflade dit batteri med 80% så der er 20% tilbage af kapacitet, hvis det er et det skal fyldes decileret vand på, men er det et vedligeholdesesfrit så er tallende afladet med max 70% og 30% tilbage....
mvh velkommen
|
|
|
Hej Velkommen.
Det har du ret i. Det jeg egentlig mente, og bestemt ikke fik skrevet, var, at de korte afladnings cyklus'er, skulle forlænge livet på batteriet. Og bruge en lader der ikke overlader. Jeg synes det er det, jeg har læst mig til - men korriger mig endeligt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud Mugge
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Ser godt ud Mugge
|
|
|
Hehe - tak Sir Brian!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad er det egentlig for en digitalboks? Og hvad bruges den til?
Du har stadig din Exactpower ser jeg. Troede egentlig du havde solgt den.
Og hvor har du riaaen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet tidligere, så ser det jo skide godt ud.
det ender jo med at du sælger dCS`n og så køber en dac istedet for 
Kunne være at du måske gav et lyt næste gang jeg er i Odense????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad er det egentlig for en digitalboks? Og hvad bruges den til? Det linket mellem min Netbook og DAC (dCS)
Du har stadig din Exactpower ser jeg. Troede egentlig du havde solgt den. Jo jo, den har bare været gemt væk.
Og hvor har du riaaen? Den er hos doktoren
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Men hvad er det egentlig for en digitalboks? Og hvad bruges den til? Det linket mellem min Netbook og DAC (dCS) Og nu spørger jeg så superdumt. Hvorfor skal der bruges et externt link til det?
Og hvor har du riaaen? Den er hos doktoren Hvad fejler den stakkel dog?
Mvh. |
|
|
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Som skrevet tidligere, så ser det jo skide godt ud.
det ender jo med at du sælger dCS`n og så køber en dac istedet for 
Kunne være at du måske gav et lyt næste gang jeg er i Odense?????
|
|
|
NAJ jeg sælger aldrig - jeg har ikke råd til at købe i den prisklasse anyway! (Kun brugt )
Desuden skal jeg jo stadig bruge drevet til SACD, og det vigtigste, de CD der ikke kan indlæses, æder et CD drev gerne...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Men hvad er det egentlig for en digitalboks? Og hvad bruges den til? Det linket mellem min Netbook og DAC (dCS) Og nu spørger jeg så superdumt. Hvorfor skal der bruges et externt link til det?
Og hvor har du riaaen? Den er hos doktoren Hvad fejler den stakkel dog?
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Nej nej spørg endelig.
I Netbook sidder en USB dongle der sender det digitale signal til den modtager inde i skabet. Jeg kunne sagtens have sat en USB til RCA digital omformer og så kørt det ind via kabel. Men hvis det skal være trådløs, så skal jeg have en sender og modtager. Det kunne have været en Squeezbox - men den opfyldte ikke mine krav. Så det her, er bare én ud af mange måder at gøre det på.
Ja den riaa blev lidt "skidt-mads" - den hev den interne sikring.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser sku spændene ud det der :D.. er bare ikke helt vild med du har uskærmede kabler og så to kæmpe radio antenner lige op af hinanden, det må da give noget støj??
jeg har også lyst til at prøve mig frem med noget hdd lyd, men puha ved ikke lige hvor jeg skal starte, har iørigt nada penge alligevel ;)..
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
ser sku spændene ud det der :D.. er bare ikke helt vild med du har uskærmede kabler og så to kæmpe radio antenner lige op af hinanden, det må da give noget støj??
jeg har også lyst til at prøve mig frem med noget hdd lyd, men puha ved ikke lige hvor jeg skal starte, har iørigt nada penge alligevel ;)..
|
|
|
Hej Hugo.
Ja, godt bemærket, det kan nemt se ud som der er kaos. Men der er "tænkt" over tingene, og sagen er følgende: Poppulse boksen modtager data, den sender ikke. Strømkablerne fra batteri til Poppulse er rigtig nok uskærmet, men der er heller ikke noget i den ende der støjer, Apogee clocken er lavet af jern, pro-udstyr. Og så er det strømstik meget lille at arbejde med, jeg tror ikke der kan klemmes større ind. Det digitale kabel er et Belden 1694A som er triple-skærmet - så heller ingen problemer. 1694A kablet har jeg jeg et 4 meters af, som jeg har kørt nogle små test med - jeg har f.eks. viklet hele kablet ind i 5-6 strømkabler, tændt selvfølgelig. Ingen forstyrrelser eller udslag på Apogee.
Hvis du har en PC i forvejen - så har du et udgangspunkt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. jamen bare det virker :) men, et andet kabel du skulle prøve hvis du får brug for noget mere digitalt kabel engang er 1695a.. stort set det samme som dit bare noget andet materiale. og den lyder altså noget bedere. meget mere afrundet i lyden :)
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| okay. jamen bare det virker :) men, et andet kabel du skulle prøve hvis du får brug for noget mere digitalt kabel engang er 1695a.. stort set det samme som dit bare noget andet materiale. og den lyder altså noget bedere. meget mere afrundet i lyden :) |
|
|
Det vil jeg huske næste gang jeg bestiller derfra. Men jeg skal gerne indrømme, at jeg nok er biased af min egen mening om digital kabler. Det har jeg vist også skrevet et sted i tråden. Nå men de koster jo ikke en klejne - så det er da værd at prøve!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også en kælling med de kawler :D.. for mit vedkommende er alt hvad der der ligner pvc forbudt og nix pille.. det giver et mærkeligt tryk både på bassen og diskanten.. men det kan du jo selv teste engang.. forskellen på de to kabler er nemlig kun at det ene er pvc og det andet teflon.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| jeg er også en kælling med de kawler :D.. for mit vedkommende er alt hvad der der ligner pvc forbudt og nix pille.. det giver et mærkeligt tryk både på bassen og diskanten.. men det kan du jo selv teste engang.. forskellen på de to kabler er nemlig kun at det ene er pvc og det andet teflon. |
|
|
Nu du siger det, mener at have læst et eller andet sted at netop pvc har en deelektrisk effekt. altså at kablet opfører sig som en kondensator. Man kunne så tænke sig, at det kunne påvirke det elektriske signal og derved påføre jitter. Når du nu beskriver det der sker i diskant og bass - netop de områder der er tydeligt angrebet ved jitter. Men på den anden side, jeg re-clock'er efter hvert forløb af 1694A, så det burde være lige meget... Men igen, de er så billige at jeg skal have det afprøvet på et tidspunkt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps eller noget i den retning er ikke så teknisk :).. tror nok du vil blive overrasket over forskellen mellem de to, især når man tænker på det kun er isolationen der er forskel på. man kan self sagtens høre de er i familie med hinanden, men 1695a er klart mere ren i lyden, men 1694a er stadig et godt kabel. edit: lige noget noget fra en kendt amerikansk kabel guru her
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lillebitte-bitte ændring, men med stor indflydelse:
Jeg har udskiftet Asio4all med Asio2ks
Jeg havde stabilitetsproblemer med Asio4all og periodiske fejl - det er intet så dræbende som periodiske fejl!
Asio2ks kører helt fanastisk stabilt. Tilmed synes jeg det lyder bedre, men det ligger sikkert i den bedre implementering.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |