Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Only Sansui! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 September 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej Guldtuborg , jeg her kun prøvet Au555A med hovedtelefon så er ikke til meget hjælp men sådan et sæt her er et must for Sansuinister . De spiller godt nok ikke ret godt .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Tak for roserne Guld. men den var nok kommet før eller siden.

Ens grej jeg længes efter at se, er KlausM´s, du har en del guld op under neglene bla. SR-929.

Så frem med det....

Mikkel prøvede dit forslag med ledningerne, enten fattede jeg det ikke eller osse er det ikke det rigtig at gøre. Den kører i et stykke tid og går detefter istå. (lampen ved start/stop blinker først langsomt, derefter hurtigt, og slukkes når motoren gå istå)

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 September 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Spændende med en dedikeret Sansui tråd.

Jeg klunsede en AU3900, den har jeg lånt ud til en gut med en død NAD. Det er ikke en voldsom forstærker, det står tydeligt, men bør jeg hente den hjem? Jeg kunne sagtens kaste en 50w 80'er Sony efter ham i stedet?

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 September 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Mikkel prøvede dit forslag med ledningerne, enten fattede jeg det ikke eller osse er det ikke det rigtig at gøre. Den kører i et stykke tid og går detefter istå. (lampen ved start/stop blinker først langsomt, derefter hurtigt, og slukkes når motoren gå istå)

Du skal nok studere det lidt nærmere. Måske skal nogle af transistorene have lys (= CE kortslutning), og andre ikke have lys for at tænde motoren.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 September 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Ens grej jeg længes efter at se, er KlausM´s, du har en del guld op under neglene bla. SR-929.

Så frem med det....

Det var da en god idé, og det kan blive en lang tråd denne her, for der er meget spændende at tage fat på på.

Min sidste erhvervelse er en Sansui 3000A receiver til 250 kr på den blå, den er solid state fra slutningen af 60'erne og er
en skæg hybrid rent tekinsk. Den er med dobbelt balanceret strømforsyning til udgangs trinnet, dog kun med 1 net-trafo.
Den var oprindeligt direkte koblet fra udgangstrinnet til højttalerne uden kondensator, men har en trafo imellem driver trin
og udgangstrin, for at holde DC på udgangen nede. Det viste sig at den var svær at stabilisere (brændte højttalere af), så en
senere service bulletin anviste et par småændringer, heriblandt montering af kondensator i udgangen, og produktions
processen blev lagt om, så modifikationen blev fabriks monteret på den sidste del af produktionen. Det må være en af de få
forstærker trin der har en transformator kobling mellem drivertrin og udgangstrin og kondensator i udgangen.

Den havde to uoriginale knapper (Volumen og Balance), men jeg fandt to nye (gamle) hos Nies Ista, der har en Sansui
reservedels shop i Holland, her kan man finde NOS Sansui dele ingen andre i denne verden har:

http://www.sansui-parts-shop.com

Jeg har ganske rigtig en Sansui SR-929, en fantastisk flot pladespiller i pianolak og meget tung (17 kg!). Den er helt manuel,
armen er vistnok en Micro Seiki konstruktion til Sansui, en halvtung sag; Jeg har min monteret med med en Audio Technica
AT-20SLa, en håndplukket limited serie fra en standard produceret AT-15Sa, det er en Quadrophoni pick-up fra 70'erne.

Mvh Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej Klaus M , det  ser godt ud det du har gang i  og den pladespiller ligner en drøm

Hvilke bedre pladespillere lavede Sansui omkring 1970 der kan matche min Au555a / TU/666/SD 7000 spole ? Jeg har søgt længe men aner ikke rigtig hvad der findes fra perioden når det samtidig gerne skulle være en go´ en. evt en topmodel fra 70 ?

Har du eller andre et bud ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Hvilke bedre pladespillere lavede Sansui omkring 1970 der kan matche min Au555a / TU/666/SD 7000 spole ? Jeg har
søgt længe men aner ikke rigtig hvad der findes fra perioden når det samtidig gerne skulle være en go´ en. evt en topmodel
fra 70 ?

Har du eller andre et bud ?

Hej Niels

Ud over SR-929, der ville være et godt bud, så er der SR-838 fra den efterfølgende serie, men den der nok vil passe bedst
stilmæssigt er SR-717, der var top model i den tidligere serie:

De endnu tidligere fire-cifrede serier (fx SR-5080) er jeg ikke sådan rigtig hjemme i. Jeg har lagt et par skannede Sansui
kataloger fra 70'erne på www.hifiengine.com, her kan du se hvad der var den gang.

Mvh Klaus

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Tak for det , nu har jeg en god start

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Apropos Sansui hovedtelefoner, så er her et par SS-20 tovejs i original æske. Man kan diskutere hvor godt de lyder, men de
lyder meget bedre efter at være blevet dæmpet med blue-tac og lidt fiber i rummet bag enhederne, samt ny kondensator i
delefilteret. Bemærk seperate volumen og tone-kontroller i hver side:

Mvh Klaus

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

KlausM skrev:
[QUOTE=edge]

Jeg har ganske rigtig en Sansui SR-929, en fantastisk flot pladespiller i pianolak og meget tung (17 kg!). Den er helt manuel,
armen er vistnok en Micro Seiki konstruktion til Sansui, en halvtung sag; Jeg har min monteret med med en Audio Technica
AT-20SLa, en håndplukket limited serie fra en standard produceret AT-15Sa, det er en Quadrophoni pick-up fra 70'erne.

Mvh Klaus
det er da godt nok en flodt plov du har fået finger i
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 September 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

KlausM skrev:

Mvh Klaus

>snif!< >snif!< Kan nærmest dufte kvaliteten
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 13 September 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Sidder og lytter til den nye Beatles udgivelse, og den er guf!

Manner! klaus..... den SR-929 er nu rykket helt op på min ønskeseddel

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
I denne tråd skal det kun handle om Sansui, hvad vi har og ønsker os.
Jeg ved der er en del er interessere sig for Sansui (deriblandt mig!) Pqr, Supos, KlausM mfl.
Så her er tråden så. Frem med de gode sager!

Nå Flemming og andre Sansui elskere, med den nye Pioneer tråd under hastig opbygning, må der lidt modvægt til her i
Sansui tråden, Hvad med dit 919 sæt, det har vi da ikke set efter at du fik tuneren, der passer til?

Jeg kan byde ind her med nogle af de sorte djævle forgængerne til AU/TU 919 sættet TU-9900 og AU-11000A fra
Professional Serien, AU-11000(A) var på 2x110W pr kanal. Der var også lillebror AU-9900(A) på 2x80 watt.

Og så var der selvfølgelig storebror AU-20000 på 2x170 watt, der vist oprindeligt tilhørte Definition Serien, som den deler
den røde farve på coveret med, men den blev senere "degraderet" fra sin øvrige famile uden at den blev farvematchet med
de andre, der var sorte. TU-9900 blev vist lavet til det Japanske marked i en rød udgave, der matchede AU-20000 og
Definition Serien i farven.

Sansui kunne også noget med blåt og grønt lys, her er det QRX9001, Sansui's største Quadrophoni receiver. Receiverne ses
oftest i sølvversioner, men nogle kunne fås i sort også fx 9090'eren:

Your move

Mvh Klaus

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 27 September 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

ret lækkert grej Klaus, det ender nok osse med man begiver sig ind på den sti med det lidt ældre Sansui, det kniber med at finde på mere at købe i min serie (udover en ordenligt Pl.spiller fra Sansui) og så denne her:

baf1.png

Sansui BA-F1 effekt som jeg syntes er vildt fed med de store VU-metere. Dens effekt er lig AU-919: 2x100W i 8Ohm.

tuau919009.jpg

Her er mine Babys hjertet i min Sansui samling. AU-919´eren er en fantastisk lækker forstærker der har masser af strøm overskud.

Har osse lavet et par video´er af mit setup:

http://www.youtube.com/watch?v=XeMbNsygL1E

http://www.youtube.com/watch?v=CheGbvgJBmk

P.S Marantz CD72MKII spiller som en drøm, og der er bestilt nyt tandhjul, Tak for indpakningen og alt, den kunne være blevet driblet herover uden en bule! 

EAS will rise again...

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Sansui AU-919 siges at være en af de bedst lydende Sansui fostærkere, pga fraværet af kondensatorer i signalvejen.
Forgængerne til CA-F1/BA-F1 sættet er de seperate enheder i Sansui's Definition serie; Hvis penge ikke var en issue, var det
dem her jeg havde, især en BA-5000:

Den store BA-5000 er på 2x300 watt eller 1x600 watt mono. Udstyret med udgangstransformatorer og blæser køling kan den
drive højttaler belastninger ned til 2 Ohm i stereo, 4 Ohm i brokoblet mono; En lille sag på 49 kg.

Den integrerede forstærker Sansui AU-20000 vist ovenfor er CA-3000 og BA-3000 bygget sammen.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

KlausM skrev:
edge skrev:
I denne tråd skal det kun handle om Sansui, hvad vi har og ønsker os.
Jeg ved der er en del er interessere sig for Sansui (deriblandt mig!) Pqr, Supos, KlausM mfl.
Så her er tråden så. Frem med de gode sager!

Nå Flemming og andre Sansui elskere, med den nye Pioneer tråd under hastig opbygning, må der lidt modvægt til her i
Sansui tråden, Hvad med dit 919 sæt, det har vi da ikke set efter at du fik tuneren, der passer til?

Jeg kan byde ind her med nogle af de sorte djævle forgængerne til AU/TU 919 sættet TU-9900 og AU-11000A fra
Professional Serien, AU-11000(A) var på 2x110W pr kanal. Der var også lillebror AU-9900(A) på 2x80 watt.

Og så var der selvfølgelig storebror AU-2000 på 2x170 watt, der vist oprindeligt tilhørte Definition Serien, som den deler den
røde farve på coveret med, men den blev senere "degraderet" fra sin øvrige famile uden at den blev farvematchet med de
andre, der var sorte. TU-9900 blev vist lave til det Japanske marked i en rød udgave, der matchede AU-20000 og Definition
Serien i farven.

Sansui kunne også noget med blåt og grønt lys, her er det QRX9001, Sansui's største Quadrophoni receiver. Receiverne ses
oftest i sølvversioner, men nogle kunne fås i sort også fx 9090'eren:

Your move

Mvh Klaus

Fine sager Klaus, glæder mig at gense tuneren, fik du fikset en ny led til skala belysningen

VH. Madsen

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Fine sager Klaus, glæder mig at gense tuneren, fik du fikset en ny led til skala belysningen

VH. Madsen

Tak, jeg fik en ekstra fra Brinck, der mindede meget om de andre, så det var OK.

Hvad med dit AU/TU-9500 sæt, det kunne da også tåle "dagens lys", hvis det er kommet i Hus, ellers må PQR byde ind med sit
sæt. AU/TU 9500 repræsenterer Sansui generationen før X900 serien, der igen var efterfølger til de 3 cifrede Sansui enheder
(fx AU/TU 999)

Mvh Klaus

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 30 September 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

KlausM skrev:
...

Hvad med dit AU/TU-9500 sæt, det kunne da også tåle "dagens lys", hvis det er kommet i Hus, ellers må PQR byde ind med sit
sæt. AU/TU 9500 repræsenterer Sansui generationen før X900 serien, der igen var efterfølger til de 3 cifrede Sansui enheder
(fx AU/TU 999)

Mvh Klaus

Jeg skal lige have sat nye skalapærer og indikatorpærer i min TU-9500, så skulle sættet være klar til en fotosession. Og en 'lytter', hvis jeg får indbudt til vintage eftermiddag her i efteråret.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Puha...den var dyr...jeg tror jeg nøjes med min1000A receiver

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne