| Forfatter |
|
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu installeret asio4all og hvilken forskel  . Umiddelbart har det give lige så meget som selve DACen. Dog deaktiveres lyden når USBstikket tages ud, hvilket, så vidt jeg har forstået kan afhjælpes ved at installere en patch - ikke sandt. Umiddelbart kan jeg ikke lige finde den pågældende patch, kan I kloge folk ikke sige mig hvor jeg finder den. Tak i øvrigt for hjælpen. Denne tråd er er et godt eksempel på vidensdeling, modsat meget af det kævleri man eller ser i mange tråde. Her gælder det ikke om at få ret men om at blive klogere.
|
| Til top |
|
| |
Skyblue Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
Jeg har nu installeret asio4all og hvilken forskel . Umiddelbart har det give lige så meget som selve
DACen. Dog deaktiveres lyden når USBstikket tages ud, hvilket, så vidt jeg har forstået kan afhjælpes ved at installere en
patch - ikke sandt. Umiddelbart kan jeg ikke lige finde den pågældende patch, kan I kloge folk ikke sige mig hvor jeg finder
den. Tak i øvrigt for hjælpen. Denne tråd er er et godt eksempel på vidensdeling, modsat meget af det kævleri man eller ser i
mange tråde. Her gælder det ikke om at få ret men om at blive klogere.
|
|
|
Well, hvis du finder den patch må du lige sige til.
Men ja, asio og wasapi gør en rimelig forskel. Ihvertfald nok til at "hifi" på windows ikke giver mening uden dem.
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan "unmapper" man et lydkort?
__________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
| hvordan "unmapper" man et lydkort? |
|
|
WinXP (eng):
Control Panel, Sound and Audio Devices, Hardware, vælg lydkort, Properties, Properties (tab), Audio Devices, Properties, * Do
not use audio features on this device, * Do not map through this device, ok, ok, ok, reboot
Herefter Start, Run, sndvol32
Hvis den brokker sig har du unmapped dit lydkort. Hvis du stadig kan justere volume har du ikke.
I foobar2000 skal du i Properties, Output og vælge lydkortet frem for DirectSound default device.
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte i øvrigt på Equalizerens indflydelse på lyden. I tilfælde af at den ikke har nævneværdig betydning, ville brugen af den måske åbne muligheder for meget simple delefiltre med ganske få komponenter - eller hva??
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået mit NAS op at køre - og endelig haft mulighed for at lytte lidt...
Ingen tvivl om, at asio4all er en helt nødvendig del, fjerner den det sidste slør over musikken og lader alle detaljerne komme frem.
SUPER!
Og tak for vejledning.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej SSHD
Når man så har unmapped sit lydkort, og det ikke længere reagerer på volumenknappen, har man så by-passet windows mixeren, eller skal man stadigvæk installere asio. Jeg mener, hvis man kører DS på USB audio device med lydkortet unmapped, får man så den rene fil ud af spdif? Eller skal man også køre asio? __________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@svdi
Ja, kmixer bliver by-passed. Men om der leveres bitperfekt output kan jeg ikke garantere. Jeg har prøvet at eftervise dette
uden held.
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så er den by-passed. Nu opstår der så det problem, at lyden sendes videre i 16 bit til mit lydkort, som sender det videre ud af spdif'fen til min digitale TacT 20S. Det første, TacT'en gør, er at opsample bitstrømmen til 24bits, 192kHz, inden den går til DSP'erne. Hvis jeg kører med et 16 bits USB lyd-dongle med digital udgang, så kommer der fuld lydstyrke på signalet, og det lyder fremragende. Hvis jeg i stedet bruger et 24 bits eksternt lydkort på USB-porten og tager signalet fra dette lydkorts SPDIF, så dæmpes lyden ca. 24dB, formentlig fordi der mangler 8 bits i signalet. Det hjælper ikke at sætte asio4all driveren til at force 16 bits. Hvad gør man så?
__________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |