Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
jesper olsen skrev:
...(og kan sige til ham den kålhøgne sjællænder, Jesper, at den sparker røv!).
<dt>kålhøgen adj., -t, kålhøgne
</dt><dd>= indbildsk; han var ret kålhøgen selv om hans præstation i virkeligheden ikke var noget at prale af </dd>
Peter - Pas nu på at, du ikke ødelægger din Scandynamur med den gamle sanyo ups Sansui japaneser.
|
|
|
Arh, din f...... filologiske køvenhavner. Så slukkede jeg for AU-9500-forstærkeren og satte ZZ-Top (Tres Hombres)
på grammofonen via den lille Shell og Jealvox'ene. Så er du selv ude om det din rør-freak.PQR |
|
|
Uhh. Vintage Hi-fi'ght' __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg ville da prøve denne her Marantz amp:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/forstaerker/annonce/60641 69
Spiller selv med en Marantz 1060 på et par Dynaco A-25, og det lyder rigtigt godt. Og hvis de så får lidt mere power vil det kun blive endnu bedre!
Men nu lider jeg også lidt af en passion for ovenstående vintage mærke, så hvis jeg ikke allerede havde rigeligt, havde jeg nok ikke anbefalet den, men istedet snuppet den i en fart.
God jagt
Marantzman
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu lukker du ligeee nummerhullet din....... halvsvenske tissetrold ( det er da osse sært men ikke må bande på et forum i et land med ytring frihed! )
Sansui er som vi jyder kan li´det..... Sort! __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Uhh. Vintage Hi-fi'ght'  |
|
|
Jep, Hi-Fi'ght, vintage hi-Fi'ght, det er lige det, det er! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Nu lukker du ligeee nummerhullet din....... halvsvenske tissetrold ( det er da osse sært men ikke må bande på et forum i et land med ytring frihed! )
Sansui er som vi jyder kan li´det..... Sort! |
|
|
Ja, Edge, på ham! På ham! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
Hvad med en gammel Mac :D

__________________ Stupidity is not a talent
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
Hej!
Jeg ville da prøve denne her Marantz amp:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/forstaerker/annonce/60641 69
Spiller selv med en Marantz 1060 på et par Dynaco A-25, og det lyder rigtigt godt. Og hvis de så får lidt mere power vil det kun blive endnu bedre!
Men nu lider jeg også lidt af en passion for ovenstående vintage mærke, så hvis jeg ikke allerede havde rigeligt, havde jeg nok ikke anbefalet den, men istedet snuppet den i en fart.
God jagt
Marantzman |
|
|
Yes Marantzman, hvis den ikke var så langt væk, havde jeg også snuppet den med det samme
|
Til top |
|
|
peterr99 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale en god Mac .... 2105 eller 2125 er ikke ringe. Og så en C26 eller C32 til at pusle om lyden
Er du enig X-Ray?
:)
Peter
__________________ - musikanlæg er noget man har til at afspille musik
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterr99 skrev:
Kan kun anbefale en god Mac .... 2105 eller 2125 er ikke ringe. Og så en C26 eller C32 til at pusle om lyden
Er du enig X-Ray?
:)
Peter
|
|
|
Alle kan vel - bare på grund af udseendet - gå ind for en McIntosh, ikke sandt? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
peterr99 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo lige Braun segmentet ... man skal ikke fornærme nogen
__________________ - musikanlæg er noget man har til at afspille musik
|
Til top |
|
|
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he ! Ja så sker der noget i tråden ! Sansui vs Dynaco 
Pgrannes: jeg må indrømme at jeg syntes rigtigt godt om din sansui, den har et solidt greb om højtalerne, uden at blive hård i lyden. Meeen din lille Shell rørforstærker er bare super lækker, men desværre umulig at få fat på
Pioneer sx1980 er tilføjet til listen 
Marantzmand: jeg har faktisk også overvejet marantz, da der bliver skrevet rigtigt meget godt om deres vintage produkter.
Maximusoptimus og Peterr99: mac er uden tvivl meget fristende, men virker desværre også som om at det er et mærke der er svært at få fat i 
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh nu bliver i vel ikke sure derovre vel? Man skal ikke være for kæphøj her på sitet kan jeg forstå. Drille må man heller ikke.
Venligst
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
He he ! Ja så sker der noget i tråden ! Sansui vs Dynaco 
Pgrannes: jeg må indrømme at jeg syntes rigtigt godt om din sansui, den har et solidt greb om højtalerne, uden at blive hård i lyden. Meeen din lille Shell rørforstærker er bare super lækker, men desværre umulig at få fat på
Pioneer sx1980 er tilføjet til listen 
Marantzmand: jeg har faktisk også overvejet marantz, da der bliver skrevet rigtigt meget godt om deres vintage produkter.
Maximusoptimus og Peterr99: mac er uden tvivl meget fristende, men virker desværre også som om at det er et mærke der er svært at få fat i  |
|
|
En sjælden gang i mellem er der noget Shell på Ebay - Jeg syntes engang Jesper Olsen linkede til en masse Shell. Så det findes da - Men der findes også mange andre rørforstærkere på ebay. @Jesper - Jeg tror ikke at nogen er sure, til gengæld har du vist lige fået Edge og PQR som fjender I al hemmelighed Jeg holder på Dynaco
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved godt at jeg har trådt lidt i spinaten. Det kan jeg forhåbentlig rette op på ved lejlighed.
Sansui laver da nogle fede ting som er klasser bedre end meget andet grej fra den tid. Jeg havde
jo selv en 1000A med rør som ikke var helt dårlig skulle jeg hilse at sige. Den kom efter lidt
sygdom over til Kjeld som sikkert er ganske fornøjet over den. Shell ser man fra tider til anden
på eBay -desværre tit i slet stand.
Med gode Hilsner. __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. efter Luxman C-300/M-300 sættet. Det kan fåes for omkring 5000-6000 kr. og gengiver musikken på en yderst hagelig måde. Noget som Luxman den gang mestrede og blev kendte for. Accuphase forstærkere er mere neutrale (kedelige efter min mening).
Edit: Så ikke i farten, at du nævner Musical Fidelity. Jeg havde engang en forstærker fra det firma og har siden fortrudt, at jeg solgte den. Meget imponerende forstærker, størrelsen og effekten taget i betragtning. Kunne forestille mig, at ældre Krell modeller også har noget af det, du søger. De nye modeller fra Krell, kender jeg ikke.
|
Til top |
|
|
TC25 Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at samle op på tråden indtil videre, er følgende produkter blevet forslået (ret mig hvis jeg mangler nogle):
Luxman: model 1040-R1070, C300/M300, R1120, l100, l58a eller l68a
marantz: model 1060
Pioneer: Model sx1980, M22
Dynaco: Model st-70, SCA-35
Musical Fidelity A1
Sansui: AU-9500, au 999
MacIntosh: model 2105, 2125
Accuphase P-260
Der er forslået rigtig mange luxman modeller, men er der en bestemt model der er bedre end de andre, når musikaliteten skal være i højsædet ?
Indtil videre ligger det fast at dynaco SCA-35, bliver en af de forstærkere jeg skal prøve, hvis jeg kan finde en til salg et sted. Så i må meget gerne skrive i tråden, hvis i ser en til salg et sted.
Herudover prøver jeg at få sorteret i de andre forslag, så hvis der er nogle der er åbentlyst dårligere end andre, må i meget gerne byde ind.
men kom bare med flere forslag. det er rart at have nået at vælge imellem 
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg føler mig lige tilskyndet til at korrigere en lille smule. Marantz 1060 er en fin lille forstærker, mindst 2 x 30 watt RMS, men 1150 D har mere saft og kraft og det var mere den jeg ville anbefale dig.
Den kan fås her http://www.guloggratis.dk/radio-tv/forstaerker/annonce/60641 69 , hvis den ikke er solgt!
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
... @Jesper - Jeg tror ikke at nogen er sure, til gengæld har du vist lige fået Edge og PQR som fjender
I al hemmelighed Jeg holder på Dynaco |
|
|
Hvem er Jesper? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TC25 Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper Olsen: Det ser godt ud. Men det ser dog ud til at det kun er det første link, hvor sælger vil sende den til hele verden (hvis man ser på SCA35-modellen)
Jeg har ikke prøvet at handle på ebay før, så jeg ved ikke helt hvordan det fungere ? Hvordan opretter man sig som bruger ? Jeg kunne nemlig godt finde på at byde ind på SCA-35
Hvad skal man forvente at betale i forsendelse afgifter osv. hvis jeg byder ind på SCA-35 modellen ?
Marantzmand: tak for linket ! Den kunne sagtens være en mulig konkurrent til de andre forslag.
Jeg smider forresten et bud på en musical fidelity A1 idag. Jeg bliver nødt til lige at høre hvad den kan iforhold til den Jolida RC1501 der trækker højtalerne i øjeblikket.
|
Til top |
|
|