Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Hvilken vintage forstærker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 September 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

jesper Olsen: Det ser godt ud. Men det ser dog ud til at det kun er det første link, hvor sælger vil sende den til hele
verden (hvis man ser på SCA35-modellen)

Jeg har ikke prøvet at handle på ebay før, så jeg ved ikke helt hvordan det fungere ? Hvordan opretter man sig som
bruger ? Jeg kunne nemlig godt finde på at byde ind på SCA-35

Hvad skal man forvente at betale i forsendelse afgifter osv. hvis jeg byder ind på SCA-35 modellen ?

Marantzmand: tak for linket ! Den kunne sagtens være en mulig konkurrent til de andre forslag.

Jeg smider forresten et bud på en musical fidelity A1 idag. Jeg bliver nødt til lige at høre hvad den kan iforhold til den
Jolida RC1501 der trækker højtalerne i øjeblikket.

Du opretter en bruger på ebay, og gerne en Paypal Konto også, så bliver det sikrere at handle. Og så er du sådan set klar ti
lat byde. Jeg vil foreslå dig at handle på ebay indenfor EU, altså Ebay.co.uk, ebay.de osv. Så er forsendelsen ikke så dyr -
og du skal ikke tænke på at der måske kommer told og moms osv oveni - Som der kan ske fra USA - men man kan også
slippe igennem. Men forsendelse fra USA er dyrt.

Spørg altid om de vil sende til Danmark - selvom der står Only USA osv. For det kan jo være. Og spørg hvad det koster!

Spændende med Musical fidelity'en - Er den ikke dig, er den jo til at komme af med, men den har altsså en dejlig lyd.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 September 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

LoiBP: Tak for vejledningen. Ærgelidt at alle ebay annoncerne der er forslået er Amerikanske  Jeg må vente til der kommer en ebay annonce, der ligger inden for EU.

jeg giver 1000 kr for musical fidelity A1. den er lige blevet gennemrenoveret, så den kan spille mange år igen. Er prisen ok, med tanke på et senere videre salg, hvis jeg nu ikke kan lide den ?

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Nu krydser jeg bare fingre for at musical fidelity A1 kan trække mine Dynaco Scandyna A25 til fornuftige niveauer

ellers er tanken at jeg indtil videre vil prøve at finde en billig luxman (af de forslåede modeller) og en Dynaco SCA-35 og prøve dem af.

de andre forslag vil jeg se om jeg kan finde nogle gode priser på, og så prøve så meget som muligt, indtil jeg finder det helt rigtige match.

men kom gerne med flere forslag, jeg er åben overfor at prøve det meste

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hvis den er ny renoverede, og det er gjort ordenligt, så syns jeg prisen er helt ok. Hvis man gad at lede og vente, så kom der
måske også en billigere, men jeg synes prisen er ok - se bare her.

Jeg tror sagtens du kan sælge den for en 1000 kr igen - eller måske bytte til en anden forstærker - Det er altid sjovest at bytte
synes jeg nu

Hvornår får du den?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

LouBP: Den er godt nok billig på ebay. men der kommer selvfølgelig også fragt oveni.

den bliver sendt i morgen, så jeg modtager den nok i starten af næste uge  så melder jeg lige tilbage hvordan højtalere og forstærker lyder sammen

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lyttet musical Fidelity A1 ! den er blevet renoveret med nye lyttere (105 grader), bl.a. epcos lyttere i powerdelen og med 1% metalfilmmodstande, hvor De gamle var 5% metalfilmsmodstande

Den kan heldigvis sagtens trække mine dynaco Scandyna A25 til høje lydniveauer. det var egentlig den første gode overraskelse.

Som flere har sagt har den en forholdsvis behagelig klang, men er knapt så rund i lyden, som jeg umiddelbart havde troet. Den er mere detaljeret end forventet (ved ikke om de nye lyttere spiller ind her ?). Stemmer lyder meget naturtro, dog ikke med helt samme rundhed som Pqrannes lille shell Northport (hvis nogle har hørt den). Til en pris på 1000kr er den simpelthen fantastisk god og jeg fatter ikke helt at folk vil sælge den så billigt. den får lov at blive permanent inventar i hjemmet  

jeg skal dog stadig prøve at finde en dynaco SCA-35 og prøvelytte, så skriv gerne i tråden hvis nogle finder en til en human pris

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

Så fik jeg lyttet musical Fidelity A1 ! den er blevet renoveret med nye lyttere (105 grader), bl.a. epcos lyttere i
powerdelen og med 1<SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt; mso-fareast-font-family: 'Times New
Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">%
metalfilmmodstande, hvor De gamle var 5% metalfilmsmodstande</SPAN>

<SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-
family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">Den kan heldigvis sagtens trække mine
dynaco Scandyna A25 til høje lydniveauer. det var egentlig den første gode overraskelse.</SPAN>

<SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-
family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">Som flere har sagt har den en forholdsvis
behagelig klang, men er knapt så rund i lyden, som jeg umiddelbart havde troet. Den er mere detaljeret end forventet (ved
ikke om de nye lyttere spiller ind her ?). Stemmer lyder meget naturtro, dog ikke med helt samme rundhed som Pqrannes
lille shell Northport (hvis nogle har hørt den). Til en pris på 1000kr er den simpelthen fantastisk god og jeg fatter ikke helt at
folk vil sælge den så billigt. den får lov at blive permanent inventar i hjemmet  </SPAN>

family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">jeg skal dog stadig prøve at finde en
dynaco SCA-35 og prøvelytte, så skriv gerne i tråden hvis nogle finder en til en human pris </SPAN>

Nej 1000 kroner for en sådan gang vellyd er billigt ik Det glæder mig du kan lide den, jeg har også fortrudt at jeg
byttede min væk dengang, for den spillede altså virkelig godt. Og så kan den holde en kop kaffe varm
Det er jo ikke nogen rørforstærker som PQ's Shell, som virkelig lyder fedt - det har du ret i, men det er sku en lækker no
nonsens sag!

Tillykke med den.

All Vintage

Billedeupload guide

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Lou PB: tak tak ! Har lige hørt Diana Krall "Live in Paris", hold kæft et rum den tegner op den gamle forstærker  Og ja ! det er en rigtig herreforstærker der både kan spille musik og stege grillpølser på samme tid

Kan det passe at der er indbygget ria i A1, og er den evt. noget værd ? jeg kunne nemlig godt tænke mig at gå hele vejen og finde en god pladespiller. Det er dog et helt nyt område for mig, så jeg ved ikke rigtigt hvad man skal gå efter. Måske en Thorens, men hvilke modeller er gode ?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

Lou PB: tak tak ! Har lige hørt Diana Krall "Live in Paris", hold kæft et rum den tegner op den gamle forstærker  Og
ja ! det er en rigtig herreforstærker der både kan spille musik og stege grillpølser på samme tid

Kan det passe at der er indbygget ria i A1, og er den evt. noget værd ? jeg kunne nemlig godt tænke mig at gå hele vejen
og finde en god pladespiller. Det er dog et helt nyt område for mig, så jeg ved ikke rigtigt hvad man skal gå efter. Måske en
Thorens, men hvilke modeller er gode ?

Det er der, og det er faktisk en udemærkede riaa. Er du helt nybegynder elelr kender du godt til begreberne mm og mc
pikcupper? MM pickupper kræver en ganske almindelig riaa, som der er i næsten alle forstærkere der er 20 år gamle, skal
du bruge MC pickupper kræver de ekstra forstærkning, så skal du bruger endnu en dims der hedder et Step up. Men i
Musical Fidelity er der faktisk en indbygget mm riaa og mc step up - det er lækkert. Jeg ved at riaa'en er ganske hæderlig,
og der får du ikke noget bedre for under 7-800 kroner. Jeg havde dog ingen mc pickupper dengang jeg havde min, så den
ved jeg ikke rigtigt, men mon ikke den er udemærket?

All Vintage

Billedeupload guide

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes