Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til in-ears/earbuds (yuin-tråd) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Har desværre aldrig hørt PortaPro, men har læst meget om dem, og de lade til at være et super køb. Har dog et par Yuin PK1, så ved hvordan Yuin lyder... Så umiddelbart ligger den lige til højrebenet, men det ku også være sjovt at prøve noget nyt...

Du skal nok lige huske at spørge kæresten, om hun overhovedet kan lide clip-on´s. Det er jo ikke ligefrem de smarteste hovedtelefoner .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Asklepios skrev:

Har desværre aldrig hørt PortaPro, men har læst meget om dem, og de lade til at være et super køb. Har dog et par Yuin PK1, så ved hvordan Yuin lyder... Så umiddelbart ligger den lige til højrebenet, men det ku også være sjovt at prøve noget nyt...

Du skal nok lige huske at spørge kæresten, om hun overhovedet kan lide clip-on´s. Det er jo ikke ligefrem de smarteste hovedtelefoner .

Det skal hun overhovedet ikke bande sig i...  Herhjemme styrer jeg musikken og udstyret, hun har ikke så meget at skule have sagt på det punkt. Hun går også med til ret meget, så tror ikke det bliver noget probem!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Librarian skrev:
Jeg har også modtaget PK2. Meget fint indpakket. Lyttede 2 minutter til dem, og de lød meget godt umiddelbart. Men jeg ved ikke noget om ting, man propper ind i ørerne. Det kan være jeg vender tilbage senere med mere info.

Dem skal du/i nok blive glade for. Jeg har haft stor fornøjelse af mine Yuin PK2. Både direkte i en iPod, hvor de kan spille rigeligt højt, uden "assistance" og i andre bærbare afspillere.

PS: iAudio7 kan sagtens klare et sæt PK1 uden forstærker. Det kniber mere med en iPod. PK2 derimod, er lette at trække med svagere bærbare afspillere. Rimelig høj følsomhed og lav impedans (16 Ohm). Lyden er helt i top til prisen.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Librarian skrev:
Jeg har også modtaget PK2. Meget fint indpakket. Lyttede 2 minutter til dem, og de lød meget godt umiddelbart. Men jeg ved ikke noget om ting, man propper ind i ørerne. Det kan være jeg vender tilbage senere med mere info.

Dem skal du/i nok blive glade for. Jeg har haft stor fornøjelse af mine Yuin PK2. Både direkte i en iPod, hvor de kan spille rigeligt højt, uden "assistance" og i andre bærbare afspillere.

PS: iAudio7 kan sagtens klare et sæt PK1 uden forstærker. Det kniber mere med en iPod. PK2 derimod, er lette at trække med svagere bærbare afspillere. Rimelig høj følsomhed og lav impedans (16 Ohm). Lyden er helt i top til prisen.

De par gange, jeg har lyttet til PK2, har jeg været imponeret over hvor behageligt, de lyder. Der er mange detaljer og meget fin lyd over alle frekvenser, stadig med meget dybde i lydbilledet og meget musikalsk og behageligt. Og min kæreste blev glad for gaven og kunne sagtens høre stor forskel på dem og de andre forskellige discountpropper, hun har prøvet :-)

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Er selv ny med ipod 160 Gb classic og vil have nogen bedre, men hvad skal man gå efter sådan rent teknisk, 8-16-60 ohm's ? Det er jo lidt en forskel !!!, og har det nogen betydning hvis "SPL/1mW" er den samme ? og hvor stor SPL/1mW foretrækker i, hvis det skal være uden forstærker ?

Tom

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:

Hej

Er selv ny med ipod 160 Gb classic og vil have nogen bedre, men hvad skal man g� efter s�dan rent teknisk, 8-16-60 ohm's ? Det er jo lidt en forskel !!!, og har det nogen betydning hvis "SPL/1mW" er den samme ? og hvor stor SPL/1mW foretr�kker i, hvis det skal v�re uden forst�rker ?

Tom

Teknisk set er der forskel, men tror ikke du kan få nogen klare tal på hvornår du kan trække et par høretelefoner fra en lydpotte. Du skal nok rettere gå efter hvad for noget musik du hører, hvilken lyd du kan lide og dit budget
Men et par yuinpk2 som omtalt i denne tråd er super gode, men også relativt analytiske, så hvis du vil have eks megen bas er det ik dem du skal have.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ok, techtrino eller andre, så forklar mig lige, gerne kort, hvad impedansen betyder for afspilleren (ipod)

Er det en fordel med høj impedans ?

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus

mathiasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg var meget begejstret for mine Creative Ear-buds da de stadig virkede... noget med ledningen. :-(

Dem har jeg arbejdet 12 timer om dagen i 4 uger med uden at blive træt af lyden. De koster 299kr og kan købes hvor som helst.

Ved godt det ikke er et fancy-hifi-mærke, men de spiller godt, og fylder lidt. Hvis man skal cykle er ear-buds langt at foretrække. Man slipper for susen fra fartvinden og hvis man vil høre noget af trafikken, skruer man bare lidt ned i forhold til normalt. Jeg er også af den overbevisning at man får færre høreskader af de små lydisolerende dimser, da man ikke skal overdøve udefrakommende støj for at høre noget = lavere lyd-niveau.

Til top Vis mathiasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathiasen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:

Ok, techtrino eller andre, s� forklar mig lige, gerne kort, hvad impedansen betyder for afspilleren (ipod)

Er det en fordel med h�j impedans ?

Generelt kan man sige at høj impedans betyder lavere lydstyrke, ergo vil en ipod ikke kunne spille et par 600ohms beyer lige så højt som et par 16ohms ibuds.
Generelt kan man også sige at en højere impedans er bedre, men det kun hvis din forstærker er kraftig nok. Men det er grove genereliseringer, eks er Grado 32ohm og de er jo ganske udemærkede
Men der er flere faktorer der spiller ind end impedans, men selvom jeg er ingeniør så er jeg ikke så teknisk hehe

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes