| Forfatter |
|
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Har desværre aldrig hørt PortaPro, men har læst meget om dem, og de lade til at være et super køb. Har dog et par Yuin PK1, så ved hvordan Yuin lyder... Så umiddelbart ligger den lige til højrebenet, men det ku også være sjovt at prøve noget nyt...  |
|
|
Du skal nok lige huske at spørge kæresten, om hun overhovedet kan lide clip-on´s. Det er jo ikke ligefrem de smarteste hovedtelefoner  .
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Asklepios skrev:
Har desværre aldrig hørt PortaPro, men har læst meget om dem, og de lade til at være et super køb. Har dog et par Yuin PK1, så ved hvordan Yuin lyder... Så umiddelbart ligger den lige til højrebenet, men det ku også være sjovt at prøve noget nyt...  |
|
|
Du skal nok lige huske at spørge kæresten, om hun overhovedet kan lide clip-on´s. Det er jo ikke ligefrem de smarteste hovedtelefoner .
|
|
|
Det skal hun overhovedet ikke bande sig i...  Herhjemme styrer jeg musikken og udstyret, hun har ikke så meget at skule have sagt på det punkt. Hun går også med til ret meget, så tror ikke det bliver noget probem!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Librarian skrev:
| Jeg har også modtaget PK2. Meget fint indpakket. Lyttede 2 minutter til dem, og de lød meget godt umiddelbart. Men jeg ved ikke noget om ting, man propper ind i ørerne. Det kan være jeg vender tilbage senere med mere info. |
|
|
Dem skal du/i nok blive glade for. Jeg har haft stor fornøjelse af mine Yuin PK2. Både direkte i en iPod, hvor de kan spille rigeligt højt, uden "assistance" og i andre bærbare afspillere. PS: iAudio7 kan sagtens klare et sæt PK1 uden forstærker. Det kniber mere med en iPod. PK2 derimod, er lette at trække med svagere bærbare afspillere. Rimelig høj følsomhed og lav impedans (16 Ohm). Lyden er helt i top til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Librarian skrev:
| Jeg har også modtaget PK2. Meget fint indpakket. Lyttede 2 minutter til dem, og de lød meget godt umiddelbart. Men jeg ved ikke noget om ting, man propper ind i ørerne. Det kan være jeg vender tilbage senere med mere info. |
|
|
Dem skal du/i nok blive glade for. Jeg har haft stor fornøjelse af mine Yuin PK2. Både direkte i en iPod, hvor de kan spille rigeligt højt, uden "assistance" og i andre bærbare afspillere.
PS: iAudio7 kan sagtens klare et sæt PK1 uden forstærker. Det kniber mere med en iPod. PK2 derimod, er lette at trække med svagere bærbare afspillere. Rimelig høj følsomhed og lav impedans (16 Ohm). Lyden er helt i top til prisen. |
|
|
De par gange, jeg har lyttet til PK2, har jeg været imponeret over hvor behageligt, de lyder. Der er mange detaljer og meget fin lyd over alle frekvenser, stadig med meget dybde i lydbilledet og meget musikalsk og behageligt. Og min kæreste blev glad for gaven og kunne sagtens høre stor forskel på dem og de andre forskellige discountpropper, hun har prøvet :-)
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er selv ny med ipod 160 Gb classic og vil have nogen bedre, men hvad skal man gå efter sådan rent teknisk, 8-16-60 ohm's ? Det er jo lidt en forskel !!!, og har det nogen betydning hvis "SPL/1mW" er den samme ? og hvor stor SPL/1mW foretrækker i, hvis det skal være uden forstærker ?
Tom
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Rabundus skrev:
Hej
Er selv ny med ipod 160 Gb classic og vil have nogen bedre, men hvad skal man g� efter s�dan rent teknisk, 8-16-60 ohm's ? Det er jo lidt en forskel !!!, og har det nogen betydning hvis "SPL/1mW" er den samme ? og hvor stor SPL/1mW foretr�kker i, hvis det skal v�re uden forst�rker ?
Tom |
|
|
Teknisk set er der forskel, men tror ikke du kan få nogen klare tal på hvornår du kan trække et par høretelefoner fra en lydpotte. Du skal nok rettere gå efter hvad for noget musik du hører, hvilken lyd du kan lide og dit budget  Men et par yuinpk2 som omtalt i denne tråd er super gode, men også relativt analytiske, så hvis du vil have eks megen bas er det ik dem du skal have.
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, techtrino eller andre, så forklar mig lige, gerne kort, hvad impedansen betyder for afspilleren (ipod)
Er det en fordel med høj impedans ?
|
| Til top |
|
| |
mathiasen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var meget begejstret for mine Creative Ear-buds da de stadig virkede... noget med ledningen. :-( Dem har jeg arbejdet 12 timer om dagen i 4 uger med uden at blive træt af lyden. De koster 299kr og kan købes hvor som helst. Ved godt det ikke er et fancy-hifi-mærke, men de spiller godt, og fylder lidt. Hvis man skal cykle er ear-buds langt at foretrække. Man slipper for susen fra fartvinden og hvis man vil høre noget af trafikken, skruer man bare lidt ned i forhold til normalt. Jeg er også af den overbevisning at man får færre høreskader af de små lydisolerende dimser, da man ikke skal overdøve udefrakommende støj for at høre noget = lavere lyd-niveau.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Rabundus skrev:
Ok, techtrino eller andre, s� forklar mig lige, gerne kort, hvad impedansen betyder for afspilleren (ipod)
Er det en fordel med h�j impedans ? |
|
|
Generelt kan man sige at høj impedans betyder lavere lydstyrke, ergo vil en ipod ikke kunne spille et par 600ohms beyer lige så højt som et par 16ohms ibuds. Generelt kan man også sige at en højere impedans er bedre, men det kun hvis din forstærker er kraftig nok. Men det er grove genereliseringer, eks er Grado 32ohm og de er jo ganske udemærkede Men der er flere faktorer der spiller ind end impedans, men selvom jeg er ingeniør så er jeg ikke så teknisk hehe
|
| Til top |
|
| |