| Forfatter |
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forklaringerne Bittermand og Mikkel  Så blev lidt klogere... Er der ingen andre der laver/har lavet Frame Grid 12ax7
end TFK, Tesla og de mindre gode JJ? ...og er det kun 12ax7'eren der er lavet i denne udgave...hvad med fx. 12au7, 6aq8 og
EF86 ...(dem der tilfældigvis sidder i mine forforstærkere  ) __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Tak for forklaringerne Bittermand og Mikkel Så blev lidt klogere... Er der ingen andre der laver/har lavet Frame Grid 12ax7 end TFK, Tesla og de mindre gode JJ? ...og er det kun 12ax7'eren der er lavet i denne udgave...hvad med fx. 12au7, 6aq8 og EF86 ...(dem der tilfældigvis sidder i mine forforstærkere ) |
|
|
Så vidt jeg ved, er det kun Telefunken og Tesla, der har produceret disse - for Telefunkens vedkommende ECC801S, ECC802S, ECC803S og ECC808S og i Tesla-versionerne E81CC, E82CC, E83CC og E88CC. Bemærk at TFK og Tesla er 100% identiske i konstruktion, men ikke i pris (se tidligere i tråden). Det ved Mikkel eller tube mania sikkert meget mere om .
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
| for Telefunkens vedkommende ECC801S, ECC802S, ECC803S og ECC808S og i Tesla-versionerne E81CC, E82CC, E83CC og E88CC. |
|
|
Pas på! ECC808 er ikke et ECC88 med "frame grid" - det er et forbedret ECC83. ECC808S eksisterer mig bekendt ikke. Og ECC88/E88CC har altid frame grid uanset alder og oprindelse. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
...og er det kun 12ax7'eren der er lavet i denne udgave...hvad med fx. 12au7, 6aq8 og
EF86 ...(dem der tilfældigvis sidder i mine forforstærkere ) |
|
|
Som nævnt ECC82 = ECC802S (TFK) = E82CC (Tesla). 6AQ8/ECC85 er et tunerrør. Dem tror jeg ikke der er lavet "high end" versioner af. EF86 = EF806S - dem laver JJ også... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er anbefalet at skifte mit rør ud i min Music Hall dac 25.2
Der sidder sådan en i p.t. Electro Harmonix 6922
Hvor finder jeg sådan en til hurtig levering og hvad koster den: NOS 6922 Mullard ?
Jeg har ikke en klap forstand på rør.
God dynamik og power bas ønskes
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
grene skrev:
|
Jeg er anbefalet at skifte mit rør ud i min Music Hall dac 25.2
Der sidder sådan en i p.t. Electro Harmonix 6922
Hvor finder jeg sådan en til hurtig levering og hvad koster den: NOS 6922 Mullard ?
Jeg har ikke en klap forstand på rør.
God dynamik og power bas ønskes
|
|
|
På eBay.co.uk og eBay.com er der altid rigeligt at byde på. Så det er bare frem med muldvarpeskindet, for mange af dem koster boxen.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
grene skrev:
| Hvor finder jeg sådan en til hurtig levering og hvad koster den: NOS 6922 Mullard ? |
|
|
Findes ikke - 6922 er en amerikansk betegnelse. Men led efter ECC88 og E88CC. Og "Mullard" er bare et Philips mærke, så Philips, Valvo, Adzam m.m. er samme rør. Et Philips rør kan sagtens være lavet i England, og Mullard rør kan sagtens være fra Tyskland, eller Indien for den sags skyld... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he - ja jeg har nogle Philipsrør der er fremstillet i Indien.
Men alt den snak om 801S og 803S må jo føre til at mine bliver afprøvet i en eller andens grej. Et normalt TF ECC83 blegner ved sammenligning synes jeg selv - Det hele klinger bare mere rigtigt med 803S røret og så holder det 'for lifetime'. Telsarørene er sikkert ganske ok til prisen selvom jeg ikke har hørt dem og det kunne være interessant at battle dem i en dyst.
Jesper
mcs_5 skrev:
grene skrev:
| Hvor finder jeg sådan en til hurtig levering og hvad koster den: NOS 6922 Mullard ? |
|
|
Findes ikke - 6922 er en amerikansk betegnelse. Men led efter ECC88 og E88CC. Og "Mullard" er bare et Philips mærke, så Philips, Valvo, Adzam m.m. er samme rør. Et Philips rør kan sagtens være lavet i England, og Mullard rør kan sagtens være fra Tyskland, eller Indien for den sags skyld...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke være afvisende for at prøve et af dine TFK 803S af i 1.-pos i min Marantz 7 
Der sidder lige nu et TFK smoothplate. Det klinger så Guderne synger med - men det KUNNE nu være spændende, om det kunne blive bedre?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
| Telsarørene er sikkert ganske ok til prisen selvom jeg ikke har hørt dem og det kunne være interessant at battle dem i en dyst. |
|
|
Du fik vist ikke nærlæst de tidligere indlæg vedr. ECC803S/E83CC (det var også en lang smøre ) - de er 100% IDENTISKE. Men hvis man i mærkevaretyraniets navn vil kaste 5 til 20 gange flere penge efter et rør et andet påtryk på noget, som er identisk med noget, der er voldsomt meget billigere (bestemt uden dog at være billigt), skal man da være velkommen. Det er bare smadder ærgerligt at så tvivl om det hos potentielle købere af ECC803S/E83CC.
jacmusic.com: "To my opinion TESLA (NOT JJ) E83CC frame grid tubes are the BEST you can buy, when you do not want to spend so much on Telefunken tubes. These are fully identical construction, and on same level with the TELEFUNKEN ECC803S tubes that they are cloned from." Og produceret på det samme udstyr, som TFK.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
|
Jamen det har du så evig ret i. Jeg synes også at prisen er direkte ....
Mine TF er bare købt til 1/10 af Teslarørenes pris - så ingen snobberi her - bare held.
Jesper
jesper olsen skrev:
| Telsarørene er sikkert ganske ok til prisen selvom jeg ikke har hørt dem og det kunne være interessant at battle dem i en dyst. |
|
|
Du fik vist ikke nærlæst de tidligere indlæg vedr. ECC803S/E83CC (det var også en lang smøre ) - de er 100% IDENTISKE. Men hvis man i mærkevaretyraniets navn vil kaste 5 til 20 gange flere penge efter et rør et andet påtryk på noget, som er identisk med noget, der er voldsomt meget billigere (bestemt uden dog at være billigt), skal man da være velkommen. Det er bare smadder ærgerligt at så tvivl om det hos potentielle købere af ECC803S/E83CC.
jacmusic.com: "To my opinion TESLA (NOT JJ) E83CC frame grid tubes are the BEST you can buy, when you do not want to spend so much on Telefunken tubes. These are fully identical construction, and on same level with the TELEFUNKEN ECC803S tubes that they are cloned from." Og produceret på det samme udstyr, som TFK. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Det med test må vi finde ud af.
Har du prøvet Valvos rør med 45 graders glorie eller T.F med ribbed plate?
Venligst
fredmarantz skrev:
|
Jeg ville ikke være afvisende for at prøve et af dine TFK 803S af i 1.-pos i min Marantz 7 
Der sidder lige nu et TFK smoothplate. Det klinger så Guderne synger med - men det KUNNE nu være spændende, om det kunne blive bedre?
Vh
Freddy |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt forvirret
Når man søger efter Tesla rør så står der JJ / Tesla er det et JJ rør eller et Tesla. ?
For eksembel her men også andre steder. Er det de rigtige Tesla.?
http://store.tubedepot.com/index.html
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nullergøj skrev:
|
Lidt forvirret
Når man søger efter Tesla rør så står der JJ / Tesla er det et JJ rør eller et Tesla. ?
For eksembel her men også andre steder. Er det de rigtige Tesla.?
http://store.tubedepot.com/index.html
|
|
|
Hvis du søger NOS-Tesla, skal du IKKE bruge JJ/Tesla:

NOS Tesla E83CC kan se således ud:

De er fra tid til anden at finde på eBay.
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så er jeg med. Takker.
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
TMFH skrev:
...og er det kun 12ax7'eren der er lavet i denne udgave...hvad med fx. 12au7, 6aq8 og
EF86 ...(dem der tilfældigvis sidder i mine forforstærkere ) |
|
|
Som nævnt ECC82 = ECC802S (TFK) = E82CC
(Tesla).6AQ8/ECC85 er et tunerrør. Dem tror jeg ikke der er lavet "high end" versioner af. EF86 = EF806S - dem laver JJ
også...Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Bare for at bidrage til mærkningsforvirringen...
Det forlyder på "nettet" at der er en lighed i konstruktionen af TAD 7025/E83CC, altså at det er konstrueret på samme måde
som de andre 'frame grid' rør (TFK ECC803s og Tesla E83CC).
Og jeg har læst et sted at TAD 7025/E83CC er helt identisk med JJ/Telsa ECC83s (dvs. bare er kvalitetsudvalgt af TAD) som
efter sigende skulle være konstrueret på samme måde som 'frame grid' tuberne ( http://www.tubedepot.com/jj-ecc83.html )
Men om det bare er varm luft på nettet ved jeg ikke...hvad mener I? __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
mcs_5 skrev:
TMFH skrev:
...og er det kun 12ax7'eren der er lavet i denne udgave...hvad med fx. 12au7, 6aq8 og EF86 ...(dem der tilfældigvis sidder i mine forforstærkere ) |
|
|
Som nævnt ECC82 = ECC802S (TFK) = E82CC (Tesla).6AQ8/ECC85 er et tunerrør. Dem tror jeg ikke der er lavet "high end" versioner af. EF86 = EF806S - dem laver JJ også...Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Bare for at bidrage til mærkningsforvirringen... Det forlyder på "nettet" at der er en lighed i konstruktionen af TAD 7025/E83CC, altså at det er konstrueret på samme måde som de andre 'frame grid' rør (TFK ECC803s og Tesla E83CC). Og jeg har læst et sted at TAD 7025/E83CC er helt identisk med JJ/Telsa ECC83s (dvs. bare er kvalitetsudvalgt af TAD) som efter sigende skulle være konstrueret på samme måde som 'frame grid' tuberne ( http://www.tubedepot.com/jj-ecc83.html ) Men om det er varm tale på nettet ved jeg ikke...hvad mener I? |
|
|
Hmmm...den havde jeg ikke lige set komme - det bidrager unægtelig til forvirringen. Jeg har dog mine tvivl, om det er på niveau med eller blot i nærheden af NOS Tesla og TFK.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Nullergøj skrev:
|
Lidt forvirret
Når man søger efter Tesla rør så står der JJ / Tesla er det et JJ rør eller et Tesla. ? |
|
|
Hvis du søger NOS-Tesla, skal du IKKE bruge JJ/Tesla: |
|
|
Korrekt. JJ/Tesla findes ikke. JJ rør har intet med Tesla at gøre. JJ's rør er lavet på Tesla's maskiner, men desværre uden deres materialer og kvalitetskontrol...
Citér:
| NOS Tesla E83CC kan se således ud: |
|
|
Der er så også nogen der er begyndt at fremstille falske Tesla rør (JJ rør med Tesla logo), så pas på... Man kan dog sagtens se forskel hvis billederne er gode nok. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Bare for at bidrage til mærkningsforvirringen...
Det forlyder på "nettet" at der er en lighed i konstruktionen af TAD 7025/E83CC, altså at det er konstrueret på samme måde
som de andre 'frame grid' rør (TFK ECC803s og Tesla E83CC).
Og jeg har læst et sted at TAD 7025/E83CC er helt identisk med JJ/Telsa ECC83s (dvs. bare er kvalitetsudvalgt af TAD) som
efter sigende skulle være konstrueret på samme måde som 'frame grid' tuberne ( http://www.tubedepot.com/jj-ecc83.html )
Men om det bare er varm luft på nettet ved jeg ikke...hvad mener I? |
|
|
JJ's standard ECC83 rør er konstrueret præcis som Tesla E83CC/TFK ECC803S - det kan du finde i en af mine udgydelser et sted  Problemet er bare at JJ sparer på materialerne, så rørene dermed ikke bliver lige så gode. JJ har valgt at lave rør der kan konkurrere med New Sensor's priser istedet for med Tesla's kvalitet. De fleste kunder er jo ligeglade med kvaliteten... TAD vælger bare de JJ rør fra der ikke virker, og sikkert også dem der har stor ubalance mellem sektionerne - men det får de jo ikke Tesla rør af. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fine Siemens og TFK rør på lager og det tror jeg at jeg vil " nøjes " med.
|
| Til top |
|
| |