| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
... http://www.muyiovatki.dk/duelund/gif/plan_5.gif" height="844" width="527">Det er ca. 60 x 60 x 130 cm og vejer et godt
stykke over 100 kg ... |
|
|
Jeg tjekkede lige - gik tur med hunden ud til garagen i frokostpausen (jeg bor jo lige ved mit
arbejde) - mine duelunder er ikke helt så store, nok kun ca. 115 cm i højden og så ca. 50 x 50 i fladen. Hullerne til enhederne
sidder anderledes højt end i r-l-b's.PQR |
|
|
Du kunne godt lige tage et billede af dem. Ligner de ellers ud over højden? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov tråd!
Jeg spiller selv på nogle Duelund horn - dog med Lowther-enheder. Det spiller ganske fint - har endnu ikke fået dæmpet hornene tilstrækkeligt, men den slags tager LANG tid.
rlb - hvilket Duelund-horn spiller du på? Mit cement-horn ser lidt mindre ud, men det kan være billedet, der snyder.
|
| Til top |
|
| |
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej virious!
Dit horn er et Duelund cementhorn (det oprindelige). Ham konstruerede umiddelbart efter et horn, som var forstørret, og var beregnet til en 10" fuldtoneenhed/2x8". Han kaldte det Egoist-hornet.
Det er dette kabinet r-l-b anvender til nogle Tannoy-enheder på 12". Derfor har han været nød til at "udbygge" frontbaflen, så magnet og det hele kan være der
Ruben´s Egoist horn spiller virkeligt godt, selvom enheden er 2" større end de er konstrueret til!!
Mvh, Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hej virious!
Dit horn er et Duelund cementhorn (det oprindelige). Ham konstruerede umiddelbart efter et horn, som var forstørret, og var beregnet til en 10" fuldtoneenhed/2x8". Han kaldte det Egoist-hornet.
Det er dette kabinet r-l-b anvender til nogle Tannoy-enheder på 12". Derfor har han været nød til at "udbygge" frontbaflen, så magnet og det hele kan være der
Ruben´s Egoist horn spiller virkeligt godt, selvom enheden er 2" større end de er konstrueret til!!
Mvh, Søren |
|
|
Hej Søren Lang tid siden! Så kan jeg bedre forstå, at de er så store. Hvilke enheder er de beregnet til? Altså både Cement og Egoist? Faldt i snak med en forleden og han mente ikke at Lowther passer til Duelunds horn - primært pga. for lavt Q.
|
| Til top |
|
| |
rørgrej Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Nu må vi passe på, at det ikke bliver en "privat-snak"
Duelund konstruerede oprindeligt sine horn til nogle Philips fuldtoneenheder. Samtidig kom Audioscan på banen med Coral Flat og Beta. Mine kørte oprindeligt med Coral Flat8. De var billige, og rimeligt gode. Det oprindelige Cementhorn var altså beregnet til 8" fuldtone - men de spillede ikke godt med de dyrere Lowter, som havde en for kraftig magnet - som igen gav for kragtig mellemtoneoutput. -Men Lowther PM6 såvel C som A, giver et rigtig godt resultat !!
Egoist hornet er konstrueret til en 10" fuldtoneenhed (f.eks. Coral Flat 10") - men da Duelund på det tidspunkt havde indtil mange 8" fuldtoner, kunne de også spille med 2 af disse, ihver kasse .
Synes du ikke selv, at dine spiller rigtig godt med Lowther PM6A?
Mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
| ... Duelund konstruerede oprindeligt sine horn til nogle Philips fuldtoneenheder. Samtidig kom Audioscan på banen med Coral Flat og Beta. Mine kørte oprindeligt med Coral Flat8. De var billige, og rimeligt gode... |
|
|
I mine Duelund horn, der må være cementhorn, er der umiddelbart ikke plads i dybden til Coral Beta 8. Jeg ved at de har spillet med Lowther, så mon ikke dybden er lavet til det. Vil det ændre meget at lægge en ekstra baffle - a la r-l-b ovenfor - på og på den måde få plads til Coral'erne? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hej!
Nu må vi passe på, at det ikke bliver en "privat-snak"
Duelund konstruerede oprindeligt sine horn til nogle Philips fuldtoneenheder. Samtidig kom Audioscan på banen med
Coral Flat og Beta. Mine kørte oprindeligt med Coral Flat8. De var billige, og rimeligt gode. Det oprindelige Cementhorn var
altså beregnet til 8" fuldtone - men de spillede ikke godt med de dyrere Lowter, som havde en for kraftig magnet - som igen
gav for kragtig mellemtoneoutput. -Men Lowther PM6 såvel C som A, giver et rigtig godt
resultat !!
Egoist hornet er konstrueret til en 10" fuldtoneenhed (f.eks. Coral Flat 10") - men da Duelund på det tidspunkt havde indtil
mange 8" fuldtoner, kunne de også spille med 2 af disse, ihver kasse .
Mvh
Søren |
|
|
Så længe i snakker om horn, og det er informationer der er brugbare for andre med horn, så snak i bare løs. Tråden er lavet
så vi får en masse info om horn, samlet i en tråd. I stedet for at søge i en masse andre tråde.
Venligst Louis. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Mvh
Søren |
|
|
Har lidt bøvl med den mellemtone, som er ret fremtrædende. Men ingen tvivl om, at de kan noget specielt. Spørgsmålet er jo blot om der ikke findes noget, der er endnu bedre?  Een ting er dog sikkert - de blir' her!
|
| Til top |
|
| |
rørgrej Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Virius!
Det er jo netop det, der er det springende punkt. Problemet består i at dæmpe hornet, så det "kun" forstærker bas-området, og ikke spiller mellemtone, gennem hornet. Det er derfor der er sat rawplug i baflen/Ruben havde også sine ude 19 gange
Men når man rammer det rigtige, så er det skønt
ps. Jeg har mere langhåret uld.
mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. ekstra baffel PQR - så skal du lade den gå helt til kant og ikke som det jeg har gjort, hvis du vil have optimal lyd - inge trip trap på en baffel - optimal set beklæder du baflen med filt
virious: mine er 130 cm høje dvs egoist - på englesk hedder det lille cementhorn monster og det store egoisthorn behemoth - spørg mig ikke hvorfor
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må denne jo osse være OK 

__________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Nu har jeg stadig ikke fundet ud af at oploade noget på denne side - men det kommer forhåbentligt, hvis jeg vil/skal
mvh
Søren |
|
|
Jeg vil i hvert fald gerne se billeder
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
|
Så må denne jo osse være OK 

|
|
|
   Det er iorden humor!!  __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
rørgrej skrev:
Nu har jeg stadig ikke fundet ud af at oploade noget på denne side - men det kommer forhåbentligt, hvis jeg
vil/skal
mvh
Søren |
|
|
Jeg vil i hvert fald gerne se billeder  |
|
|
Jeg lavede engang en udførlig illustrerede billedeguide, i håb om at absolut alle kunne finde ud af det - Men meet brugt er den
vist ikke
Billede upload guide__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
rørgrej Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
rørgrej skrev:
| ...
Duelund konstruerede oprindeligt sine horn til nogle Philips fuldtoneenheder. Samtidig kom Audioscan på banen med Coral Flat og Beta. Mine kørte oprindeligt med Coral Flat8. De var billige, og rimeligt gode... |
|
|
I mine Duelund horn, der må være cementhorn, er der umiddelbart ikke plads i dybden til Coral Beta 8. Jeg ved at de har spillet med Lowther, så mon ikke dybden er lavet til det.
Vil det ændre meget at lægge en ekstra baffle - a la r-l-b ovenfor - på og på den måde få plads til Coral'erne? PQR
|
|
|
Hej!
Nu ved jeg ikke, hvor du måler dybden? - Men hvis du taler om udskæringen i midtersprossen, og ikke den plade, som danner bund i ladekammeret, så kan du ganske roligt fjerne det, som sidder i vejen. Hvis det derimod er bagpladen, som er problemet, så må du udbygge baflen, efter Rubens anvisninger.  
mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
vedr. ekstra baffel PQR - så skal du lade den gå helt til kant og ikke som det jeg har gjort, hvis du vil have optimal lyd - inge trip trap på en baffel - optimal set beklæder du baflen med filt ...
|
|
|
Tak for tippet. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
pqrannes skrev:
rørgrej skrev:
| ...
Duelund konstruerede oprindeligt sine horn til nogle Philips fuldtoneenheder. Samtidig kom Audioscan på banen med Coral Flat og Beta. Mine kørte oprindeligt med Coral Flat8. De var billige, og rimeligt gode... |
|
|
I mine Duelund horn, der må være cementhorn, er der umiddelbart ikke plads i dybden til Coral Beta 8. Jeg ved at de har spillet med Lowther, så mon ikke dybden er lavet til det.
Vil det ændre meget at lægge en ekstra baffle - a la r-l-b ovenfor - på og på den måde få plads til Coral'erne? PQR
|
|
|
Hej!
Nu ved jeg ikke, hvor du måler dybden? - Men hvis du taler om udskæringen i midtersprossen, og ikke den plade, som danner bund i ladekammeret, så kan du ganske roligt fjerne det, som sidder i vejen. Hvis det derimod er bagpladen, som er problemet, så må du udbygge baflen, efter Rubens anvisninger.  
mvh
Søren |
|
|
Det er udskæringerne inden for der sidder i vejen. Helst vælger jeg nok den ekstra baffle, så kan jeg jo også lave flere der passer til forskellige fuldtoneenheder. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Mærkeligt at jeg får slettet et indlæg i går.
Hvis det ikke er slettet er det forsvundet på mystisk vis.
Jeg skrev bare at man ikke skal skrive "længe leve" når manden har været død i flere år.
Jeg ville nok have skrevet "længe leve hans ideer eller prinsiper"" det er da ok.men da ikke det andet.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg også være med. Jeg byggede disse multicelle horn for 4 år siden bredde 60cm højde 40cm. Men jeg kunne ikke helt forliges med lyden. De er laser udskårne med en 1/100 del nøjagtighed i 2mm krydsfiner, ja det var mange dele der skulle limes sammen, vha. en gig. Hver enkel celle blev limet sammen for sig selv af 4 stykker krydsfiner.
Til sidst blev alle celler limet sammen, derefter blev der sprøjtet fugeskum ind imellem cellerne. Så blev der limet blygummi på oversiden, selve cellerne er bejset derefter 4 lag skibs-lak.
Det var de flotteste horn i verden. Og de var selvfølgelige lavet med exponential udvidelse. Det allerfineste er hybolsk/exponential, men det blev det ikke til.
Mvh
Torben

|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|