Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: En ny gigant ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem....
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

burgunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Ja de syner ikke af så meget, men hvordan lyder de? Hvis du ikke kan lide dem så skal jeg nok give dem et kærligt hjem med
masser af omsorg og alt den b22 de kan trække

Jeg synes de ser fantastisk lækre ud, og jeg glæder mig til at høre dem til meet i Esbjerg
Til top Vis burgunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burgunder

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Burning777. jeg skal nok huske at få pakket chiaraen ned, for den har enorme bøffer og er et rigtigt godt match med DT880, så den burde ligge lige til højrebenet..

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helst vente med at dele indtryk. Da jeg hørte HD800 og GS-1000 første gang var jeg meget imponeret men efter mere
lytning har min mening ændret sig. Så jeg vil gerne være helt sikker på hvad jeg virkelig mener om dem inden jeg siger noget
her.

De der kommer til Esbjerg-meetet den 27. marts kan bedømme dem. Så skal jeg nok give dem behørige mængder hvid, grøn
gul, lyserød og sort støj kombineret med en afmålt og matematisk udregnet procentvis blanding af enheds-tilspilnings-genrer
inden meetet så membranerne er motioneret. (Jeg har hørt man skal passe på med HIT-musik fra P3 og The Voice da det kan
"sætte" sig og påvirke lyden fremover så den bliver tom og uden konsistens - især music med vocoder er farligt for
hovedtelefoner.)
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
(Jeg har hørt man skal passe på med HIT-musik fra P3 og The Voice da det kan
"sætte" sig og påvirke lyden fremover så den bliver tom og uden konsistens - især music med vocoder er farligt for
hovedtelefoner.)

Mener du det seriøst? Det lyder da helt vanvittigt . Jeg har altid brugt P3 eller lignende "poppe" kanal, når jeg tilspillede både bøffer og højttalere (og det har jeg tænkt mig at fortsætte med). Jeg tror faktisk du har glemt en eller  for enden af din sætning, har du ikke?

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:

burning777 skrev:
(Jeg har hørt man skal passe på med HIT-musik fra P3 og The Voice da det kan
hovedtelefoner.)
Mener du det seriøst? Det lyder da helt vanvittigt . Jeg har altid brugt P3 eller lignende "poppe"
kanal, når jeg tilspillede både bøffer og højttalere (og det har jeg tænkt mig at fortsætte med). Jeg tror faktisk du har glemt
en eller  for enden af din sætning, har du ikke?

Hehe - det med tilspilning af hovedtelefoner/HiFi udstyr er jo en religion for nogle. Så jeg ville ikke støde nogen med et
eller . Så det kan man jo passende selv indsætte på de rette steder. Jeg skrev det nu også mere som et udtryk for
hvad min musiksmag IKKE består af

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Disse hovedtelefoner er godt nok svære at få til at synge. Det er de første 600 Ohms jeg har. Så jeg glæder mig til meetet og
få dem spændt efter en ordentlig forstærker. Jeg kan allerede nu sige, at der ikke er nogen af de forstærkere jeg har, der giver
dem det de skal have for at folde sig ud. Så jeg må vente til mit efterhånden 2-årige forstærkerprojekt er færdigt. Seneste
tidsestimat siger til sommerferien.... men så er der også lige sneget sig en DAC ind.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Disse hovedtelefoner er godt nok svære at få til at synge. Det er de første 600 Ohms jeg har.

Jeg har selv et par 600 ohm Beyer, som jeg bruger sammen med en Philips surround hovedtelefonforstærker. Ikke lige det bedste match, for at sige det mildt.
I en anden tråd blev jeg opmærksom på en forholdsvis billig forstærker, der åbenbart har kræfter nok til at drive 600ohm bøffer:  Matrix m-stage   med en lille test

Det er åbenbart en kopi af en Lehmann Black Cube, og det er jo ikke noget dårligt udgangspunkt. Etikken i det her er så et andet spørgsmål. Men det gælder jo desværre ganske mange af de produkter vi køber fra Kina efterhånden.
Jeg må helt ærligt tilstå, at det er fristende .

EDIT:  Jeg checkede lige data for en Black Cube Linear: Output power: 200mW/300 Ohms - - 400mW/60 Ohms.

Til sammenligning data fra en SPL Auditor: Max. Output Performance:
1,7W (+32,2dBm) @ 1 kHz and 600 Ohms connection
360mW (+25,6dBm) @ 1 kHz and 30 Ohms connection

Det er ganske klart, hvilket apparat der er beregnet til 600 ohm. Men lyder den også bedst? Det er ikke nemt det her.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Bare vent til jeg stiller med Chiaraen i Esbjerg 

Jeg vil næsten æde min gamle hat på at den har rigeligt med muskler..

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg se frem til at prøve i Esbjerg

Matrixen vil jeg ikke købe hvis det er en kopi. Men Lehmann har jeg altid været fristet af og Sugden Headmaster.
Men som sagt er der et bygge-projekt igang hvor jeg er afhængig af andres hjælp. Så hvis der snart sker noget på den front så regner jeg med at
det er svaret.

Men man kunne jo gå hen og blive fristet i mellemtiden...

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg smider lige disse indtryk ind her også:

Sebastian L skrev:
Citér:
Hvordan lyder BeyerDynamic T1 ift. DT990 / DT770 eller Sennheiser HD650 / HD800?

Jeg har haft DT-990, DT770, Jeg har HD650 nu - HD800 har jeg kun lyttet til flygtigt ved flere lejligheder. Kun nok til at danne mig et overfladisk
indtryk.

T1 minder slet ikke om nogle af de andre Beyer hovedtelefoner, der findes nu på nogen måde. Det er lidt ligesom HD800 adskiller sig markant fra
alle de andre Sennheiser der findes. HD800 og T1 er en helt anden klasse. Da jeg først gang tog HD800 på hovedet og lyttede til musik i dem var
det som at tage et kæmpe stort sort rum på hovedet hvor musikken virkelig har en kæmpe scene at udfolde sig på. T1 er tæt på den følelse men
scenen er en anelse mindre. Dog ikke så meget at det gør noget, stadig stort nok til at indeholde et helt symfoniorkester eller et live jazzband
uden noget er presset sammen.

HD800 og T1 er begge virkelig detaljeret men T1 er klart varmere lydende og bassen har noget mere impact. Jeg synes T1 er de hovedtelefoner
jeg har der giver musikken mest KROP og vokaler er virkelig "kødfyldte" - hvis man kan sige det på den måde!

Til at begynde med troede jeg ikke at min forstærker rigtigt kunne få sparket gang i dem men efter at de har spillet og jeg har lyttet i snart 50
timer sammenlagt har de forandret sig en hel del. Jeg oplever faktisk - og ja jeg ved godt det er en kliché - at jeg hører nye ting og nye detaljer i
meget af det musik jeg har lyttet til i lang tid - underligt. Her gik jeg og troede at mine SR325 fik mange detaljer med..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes